Kuru Otlar Üstüne Yorumları

Kuru Otlar Üstüne filmi detayları

@klaket35

3 ay önce

5 / 10

Sürenin gereksiz uzun olmuş gerek yoktu bana göre. Merve Dizdar evet iyi oynamış asla Cannes ödülü alacak kadar bi performans yoktu. neye göre verildi sormak lazım. Cinematografi için söylenecek söz yok. Şahane. Yemek sahnesi en etkileyici sahne bence. Öyle abartılacak "yılın en iyi filmi mutlaka izleyin" gibi üzerinde durulacak bi film değil kanımca. Son olarak Nuri Bilge Ceylanın artık farklı mecralara farklı hikayelere yönelmesi gerektiğini düşünüyorum.

@mskfilm

4 ay önce

5 / 10

Nuri Bilge Ceylan film boyunca numara çekmektedir. Ahlat Ağacı'nda sendeleyen yönetmen bu filmde düşmüştür. Bunun sebebi filmciliği bir iş olarak görmesidir. Sanat iş olamaz. Kendi açıklamalarıyla kendini ele vermiştir. "Akın bana bazı metinler getirdi, başta yapmayacaktık, sonra yaptık, blabblabla..." ne yapıyorsun yahu.. Fon, lobicilik, ödül sinemasını ahlaksızlaştırmıştır. Artık ne yapsa olmayacak. 3 saatten fazla film yapacaksın sonunda da yarattığın sinematik kişiye filmde aslında ne olduğunu anlattıracaksın. Hadi yaaa.. Ayrıca bkz. http://turkiyenotlari.com/index.php/2023/10/18/korlesen-bir-yonetmen-nbc/
Z

@zes

4 ay önce

6.4 / 10

Editte senkronizasyon hataları film boyunca can sıktı, özellikle sofradaki derin diyalog esnasında sohbetin de derinliğini bozdu. Ben özetle çok beğenemedim.
Tabi ki görsellik güzel, tabi ki bazı diyaloglar vurucu, tabi ki bazı temalar etkileyici ve tabi ki bazı temalar toplumun ortak bilincinde yer ettiğinden seyircide karşılık buluyor. Fakat bunların hiçbiri ne karakter gelişiminde, ne karakterlerin kesişiminde, ne de hikayesi anlatılan olaylarda bir bütünleşme, bir uyum, bir sebep-sonuç içerisinde.
Açıkçası Sevim ve Samet'in iletişimine eklenen yakın açılar, baştan beri neredeyse karikatür halinde ilerleyen yakın ve niyeti belirsiz (veya kafa karıştırmayı amaçlayan) çekimler ve nihayetinde Samet'in banyodan sahne arkasına çıkması bana biraz Funny Games havası verdi. Her şeyin mümkün olduğu, sahtekarlık, güvensizlik ve paranoya ile dolu bir filmin içinde, Nuri Bilge'nin karar kıldığı açılarla devamlı değişen karakterleri tanıyamadan o hika
... Devamı
Editte senkronizasyon hataları film boyunca can sıktı, özellikle sofradaki derin diyalog esnasında sohbetin de derinliğini bozdu. Ben özetle çok beğenemedim.
Tabi ki görsellik güzel, tabi ki bazı diyaloglar vurucu, tabi ki bazı temalar etkileyici ve tabi ki bazı temalar toplumun ortak bilincinde yer ettiğinden seyircide karşılık buluyor. Fakat bunların hiçbiri ne karakter gelişiminde, ne karakterlerin kesişiminde, ne de hikayesi anlatılan olaylarda bir bütünleşme, bir uyum, bir sebep-sonuç içerisinde.
Açıkçası Sevim ve Samet'in iletişimine eklenen yakın açılar, baştan beri neredeyse karikatür halinde ilerleyen yakın ve niyeti belirsiz (veya kafa karıştırmayı amaçlayan) çekimler ve nihayetinde Samet'in banyodan sahne arkasına çıkması bana biraz Funny Games havası verdi. Her şeyin mümkün olduğu, sahtekarlık, güvensizlik ve paranoya ile dolu bir filmin içinde, Nuri Bilge'nin karar kıldığı açılarla devamlı değişen karakterleri tanıyamadan o hikayeden bu dramaya, o karakterden bu ilişkiye savrulup durduk. Yetmedi, karakterlerin her biri olmak istediğinden ve olduğunu iddia ettiği kişiden hep çok uzak davrandılar. Belki de filmin teması 'bir türlü olamamak'tı, fakat ne yazık ki film de kendi anlatmak istediği şey kadar olamamıştı. 3 saatin görece hızlı geçmesine rağmen bende hayal kırıklığı yaratan bir film oldu. 3,2/5

@fruit_fly

4 ay önce

8.2 / 10

tenis maçı izler gibi zeki dialog izlemeyi seviyorum, kafamı açıyor

@dumbledrar

6 ay önce

8 / 10

Rulokat kutusunu kalemlik olarak kullanmak kimin fikriydi hemen çıksın ortaya :)

@sersak53

6 ay önce

8.3 / 10

Beğenmediği , Hor gördüğü, gelişmemişliğinden ve sıradanlığından dem vurduğu taşralılar dan nasıl daha kötü biri olabildi samet ? Bu evrımleşme sürecini çok iyi anlatmış NBC. Fimin ana düşüncesinin bu olduğunu düşünüyorum. İnsanoğlu'nun içinde ki kötüyü ona ulaşmaktaki üstün mücadelesini anlatan tipik bir NBC filmi.
Oyuncu ödülünün de merve dizdara gitmesine şaşırdım açıkcası. Filmin ikinci yarısın da gözüken ortalamanın biraz üstünde oyunculuk vardı. Asla kötü değildi ama ödül ilginç olmuş.

@kassandraa

7 ay önce

8 / 10

Nuri Bilge Ceylan'ın alametifarikası, filmlerdeki karakterlerin müthiş doğallığı. Sanki biz bir film izlemiyoruz insanlarının hayatlarının içindeyiz. Hepimizin birer Sisifos olduğunu bize hatırlatan bir film. Samet, umutsuzluğuyla, korkularıyla, kıskançlığıyla, beğenilme arzusuyla, beklentileriyle ve girdiği girdabın farkındalığıyla tam bir insan. Biz aslında kendimizi izliyoruz. Nuri Bilge, Samet'in filmden çıkarak setin içinden yürüyüp tuvalete gittiği kısmı her şeye rağmen bunun film olduğunu göstermek için yaptım diyor ancak Samet tekrar günlük hayatına döndüğünde anlıyoruz ki bu film ile gerçek hayat arasında o kadar da bir fark yok. Oluşturduğu her bir karakter müthiş başarılıydı. Zamanın nasıl geçtiğini anlamadığım ve görüntüleriyle beni büyüleyen çok başarılı bir film olmuş. Sonuç olarak mutlaka izlenmeli.

@merodesidero

7 ay önce

Deniz Celiloğlu Cannes dahil nasıl Samet gibi bir karakterle ödül alamaz çok şaşırıyorum. Diğer işlerinden de kazandığı bir şey yok, niye böyle olmuş anlamadım. Türkiye'nin Leonardo Dicaprio'su resmen.
Filmde set sahnesi çok etkileyiciydi. O hararetli tartışmadan ve hemen ardından gelen yakınlaşmadan sonra birden böyle bir şeyle karşılaşmak tam anlamıyla tokat yemiş hissi verdi. Evet, her şey sahteydi, Samet'in Nuray'a karşı gösterdiği o anki duyguları gibi. NBC sinemasında görmeyi beklemediğimiz İnanilmaz bir geçişti.
Bilindiğin dışına çıkıp yeni şeyler denemiş olması ama bunu yine kendi tarzında yapması izlerken keyif veriyor. Derin sessizlikler yerini uzun diyaloglara bırakmış, sohbet konuları derinleşmiş siyasete dönmüş vs
Yalnız gözüm Gökhan Tiryaki kalitesi aradı ne yazık ki. Filmde yokluğu belli oluyor.

@gadasiz

7 ay önce

6.5 / 10

öncelikle,

jagten yazanlar ya ilgili filmi izlememiş koyun sürüsü ya da filmi izlemiş ama koü'yü izlememiş bir papağan familyası.

neden?

öğrenci yaşı çok farklı (çocuk hayalgücü vs ergence manipülasyon)

biri iftira diğeri değil (ayrıca biri sonucu düşünmeden yapıldı diğeri ise intikam ile, duygular farklı)

biri mağdur diğeri maganda

biri hoca diğeri sözde hoca (aynı şekilde biri hoca diğeri sadece insan)

acı çeken kimse olmadı bir de.

dolayısıyla hiçbir şey benzemiyor. ha yönetmen istese bence vuruculuğu çok daha iyi verebilirdi fakat aşk üçgeni sahneleri ile fil harika veya iyi olabilecek iken eh olmuş.

filmle ilgili birkaç izleten şey ise:

iyi bir baş karakter (geniş alınlı hayalet) yazımı ve harika oynanımı,

doğanın filme etkisinin hissedilmesi.

not: alevi norman bates bayağı kötü yazılmışv ve oynanmış. ha bir de dizdar'a ödül verilmesi ne alaka? oscar'a benzemiş cannes da.

@kuzgunadam

7 ay önce

8.2 / 10

'işte sinema bu' klişesini mırıldanarak çıktım salondan ve finaldeki iç burkan sonun verdiği hüzünle.
Filmi özetleyecek bir başka söz de 'gerçekçi'. Diyaloglar karakterler sahneler çok gerçekçiydi arada ekrana yansıyan fotoğraflar da bunu güçlendirmiş.
Jagten filminden esintiyle başlayan ilk bölümün ardından film seyirciyi birden bir Asghar Farhadi tarzı muhakeme etme ve merak kıskacına alıyor ardından yer yer şiirsel bazen politik diyaloglarla bambaşka bir şekil alıp ménage à trois (üçlü ilişki) diyebileceğimiz bir ara dönemle harmanlanıyor. Son olarak karakterin iç hesaplaşmalarıyla sona eriyor.

Ayrıca diğer NBC filmlerinde görmediğimiz deneysel ('breaking the fourth wall' gibi) bir iki farklı çalışma var bu da şaşırtıcı ve bence güzeldi. Müzik de çok iyiydi.

Kısacası bu film NBC sinemasının en iyi 3 filminden biri.
SPOILER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL