Daima Lilya Yorumları

Daima Lilya filmi detayları

K

@kinoglaz

14 yıl önce

7.3 / 10

Tillsammanstan sonra kendi deyimiyle daha derinlere inmeye karar veren Moodysson, bu sefer kariyerinin en karamsar ve sarsıcı filmine imza atar. Yönetmen, şiddeti ve tecavüzü izleyicilerin yüzüne vurmakla birlikte, filmin finaliyle karanlık bir tablo da çizer. Lilya daha on altı yaşındadır. Annesi ve teyzesi dışında ne bir akrabası ne bir tanıdığı vardır. Annesi de sevgilisiyle kaçıp gittiğinde, Lilya hayattan ilk darbeyi yer. Bu darbeden sonra ise, tecavüzler, dayaklar, yoksulluk ve yalnızlık peşini bırakmaz. Bütün bu olan biten karamsar tablonun arka planında ise, komünizmden kapitalizme hızlı bir şekilde evrimleşen Rusya vardır. Fakat Moodysson filminin mekanını Rusya ile sınırlamaz. Resme geniş çerçeveden bakarak, "Cennet" diye tabir edilen, kendi ülkesi İsveç'i de çekinmeden filminin aktörlerinden biri yapar. Başrolde bu iki ülke yer alsa da, Moodysson'ın esas hedefi kapitalizm ve onun insanlar üzerindeki etkileridir. Her şeyin rahatlıkla a
... Devamı
Tillsammanstan sonra kendi deyimiyle daha derinlere inmeye karar veren Moodysson, bu sefer kariyerinin en karamsar ve sarsıcı filmine imza atar. Yönetmen, şiddeti ve tecavüzü izleyicilerin yüzüne vurmakla birlikte, filmin finaliyle karanlık bir tablo da çizer. Lilya daha on altı yaşındadır. Annesi ve teyzesi dışında ne bir akrabası ne bir tanıdığı vardır. Annesi de sevgilisiyle kaçıp gittiğinde, Lilya hayattan ilk darbeyi yer. Bu darbeden sonra ise, tecavüzler, dayaklar, yoksulluk ve yalnızlık peşini bırakmaz. Bütün bu olan biten karamsar tablonun arka planında ise, komünizmden kapitalizme hızlı bir şekilde evrimleşen Rusya vardır. Fakat Moodysson filminin mekanını Rusya ile sınırlamaz. Resme geniş çerçeveden bakarak, "Cennet" diye tabir edilen, kendi ülkesi İsveç'i de çekinmeden filminin aktörlerinden biri yapar. Başrolde bu iki ülke yer alsa da, Moodysson'ın esas hedefi kapitalizm ve onun insanlar üzerindeki etkileridir. Her şeyin rahatlıkla alınıp satılabileceği, yaşadığımız çürümüş sistemdir. Sistem önce bireyleri birbirine yabancılaştırmıştır. Klasik aile hızla dağılma sürecine girmiştir. Yardımlaşma yerini çıkar ilişkilerine bırakmış, insanlar kutuplaşmaya sürüklenmiştir. İşsizlik çok fazladır, emek sudan ucuzdur. Bir de küçük ve imkanları sınırlı bir kasabadaysan hayat daha da ağırlaşır. Sistemin çarkları her köşe başında seni sıkıştırırken, yaşamak için bir nedenin de kalmaz. Lilya'nın vakti gelmemiştir belki, ama yaşamak için bir nedeni de yoktur. Sistemin ve insanların bütün çirkinliklerini görmüş, bizzat bunlara denek olmuştur. Bu denek olma durumu ikircikli bir meseledir aslında. Zira Lilya bu duruma gelene kadar sürekli yanlış seçimler yapmış olsa da, doğuştan bir kere hayattan kazığı yemiştir. İlk kazığı belki de böyle bir dünya, böyle bir kasaba, böyle bir ailede dünyaya gelmek olur. Moodysson kaderi vurgulamak için, Lilya'nın Britney Spears'la aynı gün doğduğunu hatırlatır. Lilya, kim bilir belki aynı sene, aynı yerde doğsaydık ve bebekler değişseydi der... Ama bu kadercilikle de yetinmez Moodysson. Lilya'nın talihi kötü yazılmış olsa bile, kanatlanıp çok sevdiği meleklere dönüşmeden önce seçimlerini tekrar gözden geçirir. Bir film şeridi gibi seçimleri ve kısacık hayatının yanlışları gözünün önünden geçerken Lilya'nın, fark eder nerelerde yanlış yaptığını. Fark eder etmesine de Ya doğruları yapsaydı... Sonuç farklı olur muydu acaba? Film biterken, Moodysson bu soruları da sormaktan geri kalmaz. Küçük ve masum hayalleri olan Lilya'nın onca tecavüzüne, kamerasını tecavüzcüye tutarak bizi de ortak eden Moodysson bununla da yetinmez. Bizi de sürükler, Lilya'nın hayatını ve seçimlerini sorgulamaya Bir genç kızın yaşadığı yerden kurtulma isteği, seçimleri, kadın ticareti, Rusyanın kapitalizme ayak uydurma çabaları, istismar edilen çocuklar, gençler, ülkeler ve hepsinin göbeğinde çürümüş bir sistem Moodysson, Fucking Amal ve Tillsammans filmlerinde de aslında alt metninde eleştirdiği yaşadığımız sistemi Lilya 4-everla birlikte tam on ikiden vurur. Bu sefer eleştiri okları alt metinde değil, bizzat filmin görünen gerçekliğindedir.

@ecezkc

14 yıl önce

İzlerken Lilja'ya o kadar alışıyorsunuz ki o kadar benimsiyorsunuz ki filmin içine dalıp yardım eliuzatma duygusuna kapılıyorsunuz. Kurgu,yönetmenlik harika. oyuncu seçimi belli ki titizlikle yapılmış. Lilja gibi kanat takıp çatıya çıkmak,çocuklar gibi oyun oynamak istiyorsunuz. işte öyle içten bir film izliyorsunuz ancak bir o kadarda yaralıyor sizi. ben rol akarken tek bir noktaya bakılı kaldığımı hatırlıyorum. Bir dip not eklemek istiyorum sadece yapay ışıklar eşliğinde stüdyolarda çekilen yüksek bütçeli hollywood filmlerden hoşlananlar lütfen izleyip bu neydi ya demesinler:)

@acemasiran

15 yıl önce

7.5 / 10

insanın karnına bıçak gibi saplanan film.
F

@fishbone

15 yıl önce

ilk sahnesine Rammstein'ın mein herz brennt'iyle vurucu bir giriş yaparak özellikle bayan izleyicileri tüm film boyunca küfretmeye zorlayan filmdir.

bayanlar dikkat!özellikle filmin sonlarında feministlik duygularımız kabarabilir!

ama bunun dışında gerek değindiği konusuyla,gerek müzikleriyle,gerekse oksana akinshina'nın performansıyla izlenmesi gereken bir film..

@hamlet

16 yıl önce

8.7 / 10

vicdan olgusunu film bir kez daha irdelememizi sağlıyor. yıkılıp düşüyorsunuz sahnelerle birlikte.
Y

@yemyesil

16 yıl önce

10 / 10

Tek kelimeyle izleyiciye tokat atan bir film. Daha ilk karelerden filmi sonuna dair çok güzel ipucu veriyor film bittiğindeyse uzun bir süre yerinizden kalkamıyorsunuz (en azından bende böyle bir etki yarattı).Batı yaşamına çok güzel göndermeleri olan bir film bence mutlaka izlenmeli.
C

@cuttingmouth

16 yıl önce

8.9 / 10

cok sert bir film , insana carpiyor adeta ve bu sertligini hissettiriyor. filmin kurgusu seneryosu mukemmel oldugu kadar oyculuklarda essiz guzellikte. asla iskalanacak bir film degil.
SPOILER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL