Ağlayan Çayır Yorumları

Ağlayan Çayır filmi detayları

@turkanup

2 ay önce

Eleni’nin sevgilisinin gidişine yetiştiremediği güzelim kırmızı kazak ; Alexis’in
kazağın ucundan tutup, ilmek ilmek kendi gittiği yöne doğru aşklarını kanatırcasına kazağı sökmesi, ardından gelen " ELENİ ! " haykırışıyla nefis bir yürek dağlayan sahne örneği.

@ustilago

6 yıl önce

bir şiirin sonunda feryat figan aglamak

@yagmurrsn

6 yıl önce

9 / 10

bazı detaylar vardı ki çok etkilendim. o kadar ince düşünülmüş ki çok hisli bir filmdi.

@ecosphere

6 yıl önce

9.2 / 10

"Modern Yunanistan Üçlemesi"nin ilk ayağındaki dram dozunun bu kadar kendini belli etmesinde bu çalışmanın başlangıcı öncesiyaşanan kritik karar değişikliğive bitişindeki -daha doğrusubitememesine etken-yaşanan talihsiz olay fazlaca etkili nedenlerden biri olarak görülebilir. Zira ilkin projeyi tek ve uzunca bir 20.yy hikayesi olarak düşünen Angelopoulos, karar değişikliğinden sonra işin daha yoğunlaşıldığı kısmın bu filmde kalmasına engel olamadı.

Diğer nedenlerden biri de bu duygu yoğunluğununbirkaç koldan başroldeki "Eleni" karakteri üzerinden aktarılıyor olmasındadır. Adaşı Karaindrou'nun müzikleri, kendisini 20.yy insanı olarak tanımlayan Angelopoulos'un annesinden izler taşıması; Atina'da Drama Okulu birinci sınıf öğrencisi Alexandra Aidini'nin tecrübe eksikliği ile bir güzel harman oluyor. Tabi bu riskin altında kalmamak için kızın yanından ayrılmıyor yönetmenimiz, sürekli bir role hazırlanma halindeler.Özellikle hapishaneden çıkarken ke
... Devamı
"Modern Yunanistan Üçlemesi"nin ilk ayağındaki dram dozunun bu kadar kendini belli etmesinde bu çalışmanın başlangıcı öncesiyaşanan kritik karar değişikliğive bitişindeki -daha doğrusubitememesine etken-yaşanan talihsiz olay fazlaca etkili nedenlerden biri olarak görülebilir. Zira ilkin projeyi tek ve uzunca bir 20.yy hikayesi olarak düşünen Angelopoulos, karar değişikliğinden sonra işin daha yoğunlaşıldığı kısmın bu filmde kalmasına engel olamadı.

Diğer nedenlerden biri de bu duygu yoğunluğununbirkaç koldan başroldeki "Eleni" karakteri üzerinden aktarılıyor olmasındadır. Adaşı Karaindrou'nun müzikleri, kendisini 20.yy insanı olarak tanımlayan Angelopoulos'un annesinden izler taşıması; Atina'da Drama Okulu birinci sınıf öğrencisi Alexandra Aidini'nin tecrübe eksikliği ile bir güzel harman oluyor. Tabi bu riskin altında kalmamak için kızın yanından ayrılmıyor yönetmenimiz, sürekli bir role hazırlanma halindeler.Özellikle hapishaneden çıkarken kelimelerin düğüm düğüm olduğu sahne bu bakımdan zirvedir.

Bir çok sahne fazlasıyla anlam yüklü ve de göndermelerle dolu.Örneğin; kırmızı kazak...Amerika rüyası ve sadakati bir araya getirerek Odysseus'daki Penelope'yi farklı bir açıdanadı geçentarihe güncelliyor.

@porcorosso

7 yıl önce

Çayır gerçekten ağlıyor

@bscglclk

8 yıl önce

8.2 / 10

''Çocuklarıma mektup yazmak için kağıdım yok gardiyan.''

@kahlo

8 yıl önce

8.8 / 10

...'bütün üniformalar aynı gardiyan'

demiş,çakmış mesajı ve beni bitirmiştir,film gözümde değerini tam tamına o anda almıştır.

o nasıl sayıklama,o nasıl haykırış,içimden çığlık attırdı bana.

izliyosun,devam ediyosun izliyosun. doyamıyosun görüntülere,eşliğinde müziklere. durdurup öylece seyrediyosun yetmiyo,prntsc yapıyosun o kareleri arşivliyosun. yetmiyo.

@yasinakgul

8 yıl önce

10 / 10

Theo Angelopulos?un senaryosunu Tonino Guerra ile kaleme aldığı, görüntü yönetmenliğini Andreas Sinanos?a teslim ettiği ve müzikleri Eleni Karaindrou?ya emanet ettiği, klasik bir Angelopulos başyapıtı; Weeping Meadow.

Çok önemli bir ödül olan FIPRESCİ ödülünü almıştır.

Andreas Sinanos burada en büyük övgüyü alıyor bana göre. Zaten Angelopoulos’un ’’ Sonsuzluk ve bir gün, leyleğin geciken adımı, ulis’in bakışı filmlerininde görüntü yönetmeni. Yunanların görüntü filozofu bana göre.

Theo yavaştır arkadaş izlemeden önce bunu bilin. Yavaş yavaş kamerasını süzüyor aralardan. Eleni de melodileri çakıyor inişli ve çıkışlı. İşte tadından yenmiyor böyle filmler.

Filmin geçtiği köy baştan sonra sıfırdan yapılıyor. Theo filmi çekecek köy arıyor kafasında olan köyü bulamayınca inşa ediyor. Eğer zamanlamayı tam tutturmasalarmış film çekilmeden köy sualtına kalacaktır. Gerçekten su altına bırakıyor koca köyü. Filmin büyük bütçesi burada harcanıyor.

Filmin her sahnesi ayrı bir kısa film gibi tekr
... Devamı
Theo Angelopulos?un senaryosunu Tonino Guerra ile kaleme aldığı, görüntü yönetmenliğini Andreas Sinanos?a teslim ettiği ve müzikleri Eleni Karaindrou?ya emanet ettiği, klasik bir Angelopulos başyapıtı; Weeping Meadow.

Çok önemli bir ödül olan FIPRESCİ ödülünü almıştır.

Andreas Sinanos burada en büyük övgüyü alıyor bana göre. Zaten Angelopoulos’un ’’ Sonsuzluk ve bir gün, leyleğin geciken adımı, ulis’in bakışı filmlerininde görüntü yönetmeni. Yunanların görüntü filozofu bana göre.

Theo yavaştır arkadaş izlemeden önce bunu bilin. Yavaş yavaş kamerasını süzüyor aralardan. Eleni de melodileri çakıyor inişli ve çıkışlı. İşte tadından yenmiyor böyle filmler.

Filmin geçtiği köy baştan sonra sıfırdan yapılıyor. Theo filmi çekecek köy arıyor kafasında olan köyü bulamayınca inşa ediyor. Eğer zamanlamayı tam tutturmasalarmış film çekilmeden köy sualtına kalacaktır. Gerçekten su altına bırakıyor koca köyü. Filmin büyük bütçesi burada harcanıyor.

Filmin her sahnesi ayrı bir kısa film gibi tekrar tekrar sırf o sahneler izlenir.

Spoiler vermeyecem çünkü hikalerden çok sahneleri görmeniz gerekiyor . Herkese iyi seyirler..

@krizalit_2

8 yıl önce

10 / 10

Ne güzelsin sen,şiir gibi!

@tutaste

10 yıl önce

İçim dağlandı.

Eleni'nin sondaki yakarışını unutamayacağım.
SPOILER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL