Dunkirk Yorumları

Dunkirk filmi detayları

@joeyy

7 yıl önce

Dunkirk'i film olarak değilde II. Dünya savaşı sırasındaki bir geri çekilme ve kurtarma operasyonuna psikolojik bir içeriden bakış olarak görebiliriz. Bu yönüyle filmin atmosferi gayet tatmin ediciydi. Askerlerin çaresizliği ve korkusu film genelinde de Hiç Alman askerinin bulunmayışı, zekice kurgulanmış ve aktarılmış bir film olduğunu gösteriyor. Bu korku ve panik içerisinde geri çekilen ve bu geri çekilmeyi başarı olarak nitelendirenlerde Nazi Almanya?sının o yıllarda Avrupa?da nasıl bir paranoyaya dönüştüğünü gözler önüne seriyor.

@rinustalarin

7 yıl önce

8 / 10

Ne bekliyordum ve ne buldum? Açıkçası "film" olarak beni interstellar'ın etkilediği kadar etkilemedi, ya da bir piyanist değildi. Aşağıdaki arkadaşın da dediği gibi er ryan'ı kurtarmak gibi hiç değildi. Ve gene aşağıdaki yorumdaki gibi iyi ki de böyl yapmış. Filmdeki 1 hafta, 1 gün ve 1 saat şeklinde (üstü kapalı yazıyorum) oluşturduğu anlatım tarzı ilk yarıda ee yani dedirtirken, 2. Yarıda şahlanarak müthiş bir devinimle doruklara tırmanmaya başlıyor. O zamanların kesişmeye başladığı noktalar olağanüstüydü. Nolan AÇIK VE NET film çekmek istememiş. O pek küçük, emir komuta zincirinde en en en aşağıda kalan ve hatta o zincirde yeri dahi olmayan insancıkların gözünden konuyu işleyerek, daha önce karşıma çıkmayan bir savaş gerilimini bize yaşatmak istemiş ve bu konuda kendi açımdan çok başarılı bir iş çıkarmış. Sonunun çok etkilediğini söyleyemeyeceğim, ancak bütün müthiş şeyleri de tek pakette alamayız değil mi? Ayrıca nolan artık nasıl bir kamera yönetimi yapmışsa, film 3 boyutlu filmle
... Devamı
Ne bekliyordum ve ne buldum? Açıkçası "film" olarak beni interstellar'ın etkilediği kadar etkilemedi, ya da bir piyanist değildi. Aşağıdaki arkadaşın da dediği gibi er ryan'ı kurtarmak gibi hiç değildi. Ve gene aşağıdaki yorumdaki gibi iyi ki de böyl yapmış. Filmdeki 1 hafta, 1 gün ve 1 saat şeklinde (üstü kapalı yazıyorum) oluşturduğu anlatım tarzı ilk yarıda ee yani dedirtirken, 2. Yarıda şahlanarak müthiş bir devinimle doruklara tırmanmaya başlıyor. O zamanların kesişmeye başladığı noktalar olağanüstüydü. Nolan AÇIK VE NET film çekmek istememiş. O pek küçük, emir komuta zincirinde en en en aşağıda kalan ve hatta o zincirde yeri dahi olmayan insancıkların gözünden konuyu işleyerek, daha önce karşıma çıkmayan bir savaş gerilimini bize yaşatmak istemiş ve bu konuda kendi açımdan çok başarılı bir iş çıkarmış. Sonunun çok etkilediğini söyleyemeyeceğim, ancak bütün müthiş şeyleri de tek pakette alamayız değil mi? Ayrıca nolan artık nasıl bir kamera yönetimi yapmışsa, film 3 boyutlu filmlerin esamesini bile okumam bunun yanında. Gerek olmadığı gibi filmde aksi bir etki yaratırdı. Çünkü kameranın bakış açısı öyle içine çekiyordu ki... Bu kadar anlattım peki filmle ilgili bir sahne var. 5 bilemedin 10 saniye. Tüylerimi diken diken etti. Şu an yazarken gözlerimi doldurdu. Neydi o? "Arkadaşın, iyi olacak mı?" "Evet." 5-10 saniyeyle ve 3-5 kelimeyle hayattan çıkarılan ciddi bir ders herhalde çok uzun bir süre bu kadar vurucu ve naif bir şekilde başka bir senarist tarafından beyaz perdeye aktarılamayacak...

@pengvn

7 yıl önce

8.5 / 10

’Er Ryan’ı Kurtarmak’ beklentisiyle gidenler hayal kırıklığına uğrayacaklardır. Zaten Nolan da isabetli bir kararla filmi öyle yapmak istememiş ve filmi (kendi söylemiyle) ’ŞÜPHE’ kavramı üzerine kurmuş. Bu filmde Naziler, harita başında karar veren komutanlar, askerlerin hayat hikayeleri yerine sadece uzaktan geldiği görülen uçaklar, bombardımanlar, nereden geldiği belli olmayan mermiler, kaçışan askerler görmemiz de bu sebepten.

Hans Zimmer de güzel melodiden ziyade, konuyu iyi ifade etme kaygılı müzikleriyle (interstellar’ın sadece kilise orguyla icra edilmesi, dark knight’ta Jokerin; rises da bane’in gürültü olarak tabir edilecek temaları) hikaye anlatını tamamlıyor.

Filmin müzikeri için ayrıca ’Shepard Tone’ denen kavramı da incelenemizi öneririm çünkü Nolan da filmin hikayesini ’Shepard Tone’ mantığı üzerine kurduğunu söylüyor. Araştırınca ’haaa’ dersiniz benim gibi.

3D, CGI’dan göz gözü görmeyen filmler yapmak yerine gerçek çekimlerle film yapmakta ısrar eden Nolan yine etkis
... Devamı
’Er Ryan’ı Kurtarmak’ beklentisiyle gidenler hayal kırıklığına uğrayacaklardır. Zaten Nolan da isabetli bir kararla filmi öyle yapmak istememiş ve filmi (kendi söylemiyle) ’ŞÜPHE’ kavramı üzerine kurmuş. Bu filmde Naziler, harita başında karar veren komutanlar, askerlerin hayat hikayeleri yerine sadece uzaktan geldiği görülen uçaklar, bombardımanlar, nereden geldiği belli olmayan mermiler, kaçışan askerler görmemiz de bu sebepten.

Hans Zimmer de güzel melodiden ziyade, konuyu iyi ifade etme kaygılı müzikleriyle (interstellar’ın sadece kilise orguyla icra edilmesi, dark knight’ta Jokerin; rises da bane’in gürültü olarak tabir edilecek temaları) hikaye anlatını tamamlıyor.

Filmin müzikeri için ayrıca ’Shepard Tone’ denen kavramı da incelenemizi öneririm çünkü Nolan da filmin hikayesini ’Shepard Tone’ mantığı üzerine kurduğunu söylüyor. Araştırınca ’haaa’ dersiniz benim gibi.

3D, CGI’dan göz gözü görmeyen filmler yapmak yerine gerçek çekimlerle film yapmakta ısrar eden Nolan yine etkisinden kurtulunmayacak bir film yapmış.

Ayrıca imkanı olan muhakkak IMAX bir sinemada gitsin. Çünkü filmin tamamı IMAX kameralarla çekilmiş.

@birduman

7 yıl önce

7.5 / 10

Her sahnede gelenHans Zimmer müzikleri bir süre sonra insanı gerçekten yoruyor. Bence savaşın ne olduğunu anlatma konusunda başarılı sayılacak bir film. Yönetmen koltuğunda Nolan'nın yerine daha bilinmedik biri olsaydı eminimki film daha çok beğenilirdi, Nolan'da doğa üstü şeyler bekliyoruz bütün mesele bu.

@tendopain

7 yıl önce

1 / 10

Film nefesimi kesti oksijen maskesiyle izleyebildim.Film boyunca uçaklar bomba atıyo adamlar boğulma tehlikesi geçiriyo izlemenize gerek yok ben özetledim.Hayatım boyunca izlediğim en sıkıcı filmler arasında ilk 3 e girdi.

@lightandhope

7 yıl önce

1 hafta, 1 gün ve 1 saatte geçen 3 hikayeyi birleştiren Nolan'ın etkileyici bir savaş ve savaştan dönüş filmi. Sahnelere her an eşlik eden Hans Zimmer müzikleri ile bu filmi kalbiniz hızlanmadan izleyemeyeceksiniz.

Generalin dürbünün arkasından dolan gözleri ve gazete haberi unutulmayacak sahnelerdendi.

Neyse ki Tom Hardy'i iki ayak üstünde görmeden bitmedi.

@senadir

7 yıl önce

Yazıktır günahtır eşe dosta haber verin gitmesin boşuna. Herkes seferber olmalı bence. Gitmek isteyenleri yolundan döndürmek için elinden geleni yapmalı.

Duygu yok filmde. Kurgu yok. Amaç ingilizlerin madara olduğu durumu başarılı göstermek sanırım.
A

@asimgunaydin

7 yıl önce

1 / 10

Doğrusu filmi bir puzzle gibi düşünürsek ;parçalar karma karışıkken elimize alıpta yerine koymak için tuttuğumuzda göz alıcı gözükürken yavaş yavaş birleştiripte resmin tamamına ilerledikçe malesef sıradan bir resme dönüşüyor.Bitiminde ise tam bir hayal kırıklığı idi resmin tamamı.Gerçekten filmin teknik yanı iyi olmasına rağmen(sadece iyi öyle muhteşem falan değil) olay kurgusu,dramatik anlatımı tek kelimeyle -0-sıfırdı.En basit karşılaştırma ile ErRyan filminden yıllar sonra yapılmasına rağmen teknik olarak bile çok gerisindeydi.Sinemadan çıktığımda tek kazancım merak edip Dunkirk hakkında google'dan öğrendiğim tarihi bilgiler oldu.

Son sözüm şişirilmiş bir reklam kampanyası ile belki iş yapar ama değmez.

@maverick16

7 yıl önce

6.5 / 10

Gerim gerim geriliriz diyorduk da uyukladık biraz.

Atmosfer, kullanılan enstrümanlara bakarsak yeterli değildi bence.

Olmadı :( 65/100

@mifer600

7 yıl önce

8 / 10

Farkı bir işleyişi ve anlatım tarzı olan bir savaş filmi. Herkese hitap etmeyeceği kesin.Hikayenin anlatış biçimi yüzünden konuya pek dahil olamıyorsun belki, karakterler fazla yüzeysel olabilir. Hem fikirim bu konularda.Ama Hans Zimmer'den ve günümüz teknolojisinden yararlanarak "zekice" çekilmiş/yapılmış bir film.En iyi filmi değil ama en kötü filmlerinden de değil. Not; 8/10.
SPOILER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL