fim normalde 109 dakika ya, benim dvd filmi kaydırmış ve piç oyle güzel yerlerden kaydırmış ki, profesyonel montaj gibi, hiç anlaşılmıyor. 30 dakikada bitti film. bu ne lan? dedim. tabi ilk izleme faciamdan bir bok anlamamıştım. sonraizledim ve hakikaten beğendim. güzel.
Konuşulmayanı şiddete dönüştürür bünye, konuşulsa idi de belki öyle sonuçlanacak olanı Çünkü kaldıramaz bazı şeyleri bazıları, gereğinden fazla ciddiye alır şuncacık varlığını; ya da fazlasıyla kesindir ceza, ya hep, ya hiç kafasıyla Doğruyu tek görenden korkacaksın aslında.
Minimalist sinemanın en sağlam temsilcilerinden Nuri Bilge Ceylan,3 Maymun ile bana göre toplumdan ne kadar uzak olduğunu değil,topluma ne kadar yakın olduğunu göstermiştir..İkili diyalogları aile içinde bile zayıf,travmaları kendi içinde nedensizce yaşayan,yeri geldiğinde saldırgan ya da tutarsız..Kesinlikle izlemelisiniz..
Turk sinemacilari ( sinemaseverlerini de eklemeliyim ) tarafindan icki masasinda en cok tartisilan film olmustur.. hala sasmaktayim.. bir yonetmenin yasadigi topluma yabancilasmasi ( ya da hic tanisamamis mi demeli..? ) kadar aci bir sey olamaz herhalde.. daha tuketecegim nefes kalmadi..
maalesef hepsini izleyemedim.. bünyem izin vermedi.. o yüzden çok yorum yapmayayım bari..
en son Grudge filminden fırlamıştan hallice bir çocuğun göründüğü sahnede kaldım.. ama ellerine sağlık Nuri'ciğim.. vardır evropalıların bir bildiği =D
Eksikliklerine rağmen film güzeldi.Oyunculuklar olgun,görselliktablo tadında (hakikaten de çok güzel görüntü yönetimi var).Şimdiye kadar seyrettiğim ''nbc'' filmlerinin en hareketlisi buydu sanırım!
Yorum yapan arkadaşlarla hemfikir olduğum iki husus çarpıcıydı doğrusu:Birincisi, filmin başı Yılmaz Güney'in ''baba''filmini çağrıştırdı ve ikinci olarak;filmin ortalarında bana Z.Demirkubuz'u hatırlattığını farkettim.Tek fark ;Demirkubuz'un diyaloglara verdiği önemi ''nbc''görselliğe aktarıyordu.
Filme yöneltebileceğim en büyük eksiklik,karakterlerin iyi betimlenemeyip biraz havada kalmasıydı.Karakter tahlilllerine pek inilmemiş,film,iki nokta arasında durum tespiti yapar gibi.Son olarakta senaryonun zayıflığını belitmeden geçmek olmaz.105 dk'lık hikaye,30 dakikada anlatılabilirdi (ha!o zaman nbc filmi olur muydu onu bilemem).
Türkiye sineması için atılım yaratacak bir sürecin hak edilmiş meyvelerinden biriydi Üç Maymun, tıpkı bereketli 2008'in diğer önemli yapıtları gibi. Filmin Cannes'daki başarısı ona, derin olmayan ama değersiz de olmayan bir popülerlik kazandırdı. Nuri Bilge'nin filmlerinin daha fazla izlenmesinin sinema için anlamı aşikar.
Filmde ilk bakışta öne çıkan unsurlardan birkaçı, NBC'nın oyuncu alışkanlığını değiştirmesi, Yılmaz Güney'in Baba filmine ciddi biçimde benzer bir olaydan yola çıkması, film afişinden anlaşılacak kadar iyi görselliği.
Oyunculuk bağlamında; daha tanıdık yüzlerle çalışmanın istenilenden fedakarlık etmek anlamına gelmediğini göstererek, NBC görsel birikiminin ötesinde, oyuncu yönetiminde de başarılı olduğunu örnekledi. Böylece Hatice Aslan ve Ahmet Rıfat Şungar'ın gerçekten üstün oyunculuklarıyla tanışabildik. Yavuz Bingöl'e dair önyargılar taşımamakla birlikte, Yavuz Bingöl karakteribaltalayan bir oyunculuk da sergilemedi. NBC'nın da oyunculuk anlayışının, abartılı b... Devamı
Türkiye sineması için atılım yaratacak bir sürecin hak edilmiş meyvelerinden biriydi Üç Maymun, tıpkı bereketli 2008'in diğer önemli yapıtları gibi. Filmin Cannes'daki başarısı ona, derin olmayan ama değersiz de olmayan bir popülerlik kazandırdı. Nuri Bilge'nin filmlerinin daha fazla izlenmesinin sinema için anlamı aşikar.
Filmde ilk bakışta öne çıkan unsurlardan birkaçı, NBC'nın oyuncu alışkanlığını değiştirmesi, Yılmaz Güney'in Baba filmine ciddi biçimde benzer bir olaydan yola çıkması, film afişinden anlaşılacak kadar iyi görselliği.
Oyunculuk bağlamında; daha tanıdık yüzlerle çalışmanın istenilenden fedakarlık etmek anlamına gelmediğini göstererek, NBC görsel birikiminin ötesinde, oyuncu yönetiminde de başarılı olduğunu örnekledi. Böylece Hatice Aslan ve Ahmet Rıfat Şungar'ın gerçekten üstün oyunculuklarıyla tanışabildik. Yavuz Bingöl'e dair önyargılar taşımamakla birlikte, Yavuz Bingöl karakteribaltalayan bir oyunculuk da sergilemedi. NBC'nın da oyunculuk anlayışının, abartılı bir anlatımdan çok, yönetmene özgürlük veren bir yapıda olduğunu düşünüyorum.
Filme getirilen en dile pelesenk eleştiri ise, filmin senaryosunun sıradanlığının aksine gerçekten kaliteli bir görselliğe sahip olduğuydu. NBC'nın filmlerinin çoğuna da getirilien yüzeysel bir eleştiridir ki, kendisi de senaryo yazım sürecinin çekim aşamasından daha zor geçtiğini belirtip, görüntü konusunda daha profesyonel işler yaptığını kabul ediyor. Fakat NBC'nın Üç Maymun'daki görsel tercihlerinin, katalog fotoğrafçılığı gibi defosuz ama kaba bir estetiğe ya da manzara tablosu kadar ilkel bir zevke tekabül ettiğini düşünmek, az karakterle çizilmiş, sıradan olduğu gibi karanlık bir ailenin sıkıntılı anlarına, bu görselliğin daha derin bir anlam kattığını yadsımak olurdu. Üstelik filmin çıkış noktasının tanıdık olmasına fazlaca takılıp, filmin geri kalanında ailenin, paranın, korkunun, egemen görüşün toplumsal ahlak üzerindeki tahribatlarının, perdede heyecanlandıran bir kurgu ve teknikle dillendirilmesine algıları kapatmak, tarihsel açıdan sinemamız için bu kadar değerli bir yapıtı katleder.
Son olarak, "her zaman riskli konular"da gezinen, sinema için viran zamanlarda cesaretle üretmeye devam eden Nuri "Bilge" ye şükranlar ancak Üç Maymun gibi güzel ürünlerle sunulabilir.
@didomania
12 yıl önce
@gevende
12 yıl önce
9 / 10
@mujdear
13 yıl önce
@cereyan
13 yıl önce
9.8 / 10
@lowen
14 yıl önce
6.9 / 10
@ustunkoru
15 yıl önce
3.8 / 10
hala sasmaktayim..
bir yonetmenin yasadigi topluma yabancilasmasi ( ya da hic tanisamamis mi demeli..? ) kadar aci bir sey olamaz herhalde..
daha tuketecegim nefes kalmadi..
@noodles
15 yıl önce
1 / 10
Olay görüntüyse ben yönetmenin fotoğraflarına bakmayı tercih ederim. İyi bir fotoğrafçı olduğu kesin. Keşke hep öyle kalsaymış.
Filmin akılda kalan cümlesi: "Orda kalolüfer var !"
@babelfish
15 yıl önce
5.2 / 10
en son Grudge filminden fırlamıştan hallice bir çocuğun göründüğü sahnede kaldım.. ama ellerine sağlık Nuri'ciğim.. vardır evropalıların bir bildiği =D
@traumatic
15 yıl önce
7 / 10
Yorum yapan arkadaşlarla hemfikir olduğum iki husus çarpıcıydı doğrusu:Birincisi, filmin başı Yılmaz Güney'in ''baba''filmini çağrıştırdı ve ikinci olarak;filmin ortalarında bana Z.Demirkubuz'u hatırlattığını farkettim.Tek fark ;Demirkubuz'un diyaloglara verdiği önemi ''nbc''görselliğe aktarıyordu.
Filme yöneltebileceğim en büyük eksiklik,karakterlerin iyi betimlenemeyip biraz havada kalmasıydı.Karakter tahlilllerine pek inilmemiş,film,iki nokta arasında durum tespiti yapar gibi.Son olarakta senaryonun zayıflığını belitmeden geçmek olmaz.105 dk'lık hikaye,30 dakikada anlatılabilirdi (ha!o zaman nbc filmi olur muydu onu bilemem).
@bdcritias
15 yıl önce
Filmde ilk bakışta öne çıkan unsurlardan birkaçı, NBC'nın oyuncu alışkanlığını değiştirmesi, Yılmaz Güney'in Baba filmine ciddi biçimde benzer bir olaydan yola çıkması, film afişinden anlaşılacak kadar iyi görselliği.
Oyunculuk bağlamında; daha tanıdık yüzlerle çalışmanın istenilenden fedakarlık etmek anlamına gelmediğini göstererek, NBC görsel birikiminin ötesinde, oyuncu yönetiminde de başarılı olduğunu örnekledi. Böylece Hatice Aslan ve Ahmet Rıfat Şungar'ın gerçekten üstün oyunculuklarıyla tanışabildik. Yavuz Bingöl'e dair önyargılar taşımamakla birlikte, Yavuz Bingöl karakteribaltalayan bir oyunculuk da sergilemedi. NBC'nın da oyunculuk anlayışının, abartılı b ... Devamı
Filmde ilk bakışta öne çıkan unsurlardan birkaçı, NBC'nın oyuncu alışkanlığını değiştirmesi, Yılmaz Güney'in Baba filmine ciddi biçimde benzer bir olaydan yola çıkması, film afişinden anlaşılacak kadar iyi görselliği.
Oyunculuk bağlamında; daha tanıdık yüzlerle çalışmanın istenilenden fedakarlık etmek anlamına gelmediğini göstererek, NBC görsel birikiminin ötesinde, oyuncu yönetiminde de başarılı olduğunu örnekledi. Böylece Hatice Aslan ve Ahmet Rıfat Şungar'ın gerçekten üstün oyunculuklarıyla tanışabildik. Yavuz Bingöl'e dair önyargılar taşımamakla birlikte, Yavuz Bingöl karakteribaltalayan bir oyunculuk da sergilemedi. NBC'nın da oyunculuk anlayışının, abartılı bir anlatımdan çok, yönetmene özgürlük veren bir yapıda olduğunu düşünüyorum.
Filme getirilen en dile pelesenk eleştiri ise, filmin senaryosunun sıradanlığının aksine gerçekten kaliteli bir görselliğe sahip olduğuydu. NBC'nın filmlerinin çoğuna da getirilien yüzeysel bir eleştiridir ki, kendisi de senaryo yazım sürecinin çekim aşamasından daha zor geçtiğini belirtip, görüntü konusunda daha profesyonel işler yaptığını kabul ediyor. Fakat NBC'nın Üç Maymun'daki görsel tercihlerinin, katalog fotoğrafçılığı gibi defosuz ama kaba bir estetiğe ya da manzara tablosu kadar ilkel bir zevke tekabül ettiğini düşünmek, az karakterle çizilmiş, sıradan olduğu gibi karanlık bir ailenin sıkıntılı anlarına, bu görselliğin daha derin bir anlam kattığını yadsımak olurdu. Üstelik filmin çıkış noktasının tanıdık olmasına fazlaca takılıp, filmin geri kalanında ailenin, paranın, korkunun, egemen görüşün toplumsal ahlak üzerindeki tahribatlarının, perdede heyecanlandıran bir kurgu ve teknikle dillendirilmesine algıları kapatmak, tarihsel açıdan sinemamız için bu kadar değerli bir yapıtı katleder.
Son olarak, "her zaman riskli konular"da gezinen, sinema için viran zamanlarda cesaretle üretmeye devam eden Nuri "Bilge" ye şükranlar ancak Üç Maymun gibi güzel ürünlerle sunulabilir.