Üç Maymun Yorumları

Üç Maymun filmi detayları

H

@husniyeozcam

11 ay önce

Toplumumuzdaki aile modellerinde sıklıkla gördüğümüz tutumlar ; filmin bizzat ismi olan görmedim , duymadım , bilmiyorum tüm şeffaflığıyla verilmiş . Karakterlerin hepsi kendi iç dünyasında bir muhakeme kurmakta , sözlü iletişimi minimal düzeyde tutmaktadırlar . Kısaca NBC sinemasında yaratılan karakter üzerinden verilmek istenen keyif verici ..

@tarik75

1 yıl önce

1 / 10

İzlediğim en berbat filmlerden. Filmde çalan tek müzik cep telefonu müziği. Sürekli boş boş bakışmalar.1/10
U

@umitakcali

3 yıl önce

Nuri Bilge Ceylan’dan izlediğim altıncı filmdi. Pek diyaloglara yer verilmeyen, olaydan çok durumları izleyiciye aktaran bir film. Diğer filmlerine göre beklentimin altında kaldı, Ceylan filmlerine genel olarak hakim olsam da sıkılmadığım olmadı değil.

Filmin konusu; genel seçimlerde aday olacak bir muhalefet partisi adayı olan Servet’in bir trafik kazası geçirmesi ve ardından suçu üstlenmesi için şoförü Eyüp’e belirli bir miktar para verip hapisten kurtulmasıdır. Eyüp içerideyken Servet, Eyüp’ün karısı Hacer ile bir ilişki yaşar. Bu ilişkiye bir de Eyüp’ün oğlu İsmail tanık olunca işler sarpa sarar.

Filmde çoğu yaşanan olayın sahnesi gösterilmiyor. Bu durum bize yönetmenin sinema felsefesini açıklıyor. Karakterler tahlillerine inilmemiş, diyaloglara son derece az yer verilmiş, durumdan duruma geçen sahneler yerleştirilmiş. Filmi izlerken kendime sorular sordum, sorduğum sorulara cevap almaya çalıştım. Filmde gösterilen ruh halleri son derece gerçekçiydi. Film gerçeklikler barındırm
... Devamı
Nuri Bilge Ceylan’dan izlediğim altıncı filmdi. Pek diyaloglara yer verilmeyen, olaydan çok durumları izleyiciye aktaran bir film. Diğer filmlerine göre beklentimin altında kaldı, Ceylan filmlerine genel olarak hakim olsam da sıkılmadığım olmadı değil.

Filmin konusu; genel seçimlerde aday olacak bir muhalefet partisi adayı olan Servet’in bir trafik kazası geçirmesi ve ardından suçu üstlenmesi için şoförü Eyüp’e belirli bir miktar para verip hapisten kurtulmasıdır. Eyüp içerideyken Servet, Eyüp’ün karısı Hacer ile bir ilişki yaşar. Bu ilişkiye bir de Eyüp’ün oğlu İsmail tanık olunca işler sarpa sarar.

Filmde çoğu yaşanan olayın sahnesi gösterilmiyor. Bu durum bize yönetmenin sinema felsefesini açıklıyor. Karakterler tahlillerine inilmemiş, diyaloglara son derece az yer verilmiş, durumdan duruma geçen sahneler yerleştirilmiş. Filmi izlerken kendime sorular sordum, sorduğum sorulara cevap almaya çalıştım. Filmde gösterilen ruh halleri son derece gerçekçiydi. Film gerçeklikler barındırmakla kalmayıp izleyiciyi empatiye sürüklüyor.
R

@rectangularr

6 yıl önce

Detaylara asla önem vermeyen toplumumuzda birçoklarının beğenmediği ve beğenmesini beklemediğim bir film daha. Yapıldığı zaman değil yakın zamanda izlesem de, söylenecek çok şey olsa da şu kısım çok gerçekçiydi ve Nuri Bilge Ceylan'ın detaylara verdiği önemi ortaya koyuyordu; çocuğun annesine; günümüzde ve belli bir dönemden sonra her ergenlik mertebelerinde dolaşan çocuğun söylediği şekilde "iyi, tamam hadi bye bye!" deyişi çok güzeldi. Birileri, birilerine karşı hep güçlüdür, güçlü olan, gücü yettiğini ayakları altına almaktan çekinmez ve ona karşı güç gösterisini sergiler. Bunu parasıyla, forsuyla etkili hale getirir ve yüksekten bakmayı sever insanoğlu. Erkek, kadınına istediklerini sunamaz, kadın da istediklerini hiç isteyememiştir zaten. Konuşamaz, erkek ne derse o oluyordur, ama kaybeden erkektir aslında, ve ona bağlı kalmak, bağlı yaşamak zorunda olan kadını ve çocuğu da bundan etkilenerek onlar da kaybetmeye mahkumdur bu hayatta. Keyif alabileceği bir şeyi gerçekleştirirken bi
... Devamı
Detaylara asla önem vermeyen toplumumuzda birçoklarının beğenmediği ve beğenmesini beklemediğim bir film daha. Yapıldığı zaman değil yakın zamanda izlesem de, söylenecek çok şey olsa da şu kısım çok gerçekçiydi ve Nuri Bilge Ceylan'ın detaylara verdiği önemi ortaya koyuyordu; çocuğun annesine; günümüzde ve belli bir dönemden sonra her ergenlik mertebelerinde dolaşan çocuğun söylediği şekilde "iyi, tamam hadi bye bye!" deyişi çok güzeldi. Birileri, birilerine karşı hep güçlüdür, güçlü olan, gücü yettiğini ayakları altına almaktan çekinmez ve ona karşı güç gösterisini sergiler. Bunu parasıyla, forsuyla etkili hale getirir ve yüksekten bakmayı sever insanoğlu. Erkek, kadınına istediklerini sunamaz, kadın da istediklerini hiç isteyememiştir zaten. Konuşamaz, erkek ne derse o oluyordur, ama kaybeden erkektir aslında, ve ona bağlı kalmak, bağlı yaşamak zorunda olan kadını ve çocuğu da bundan etkilenerek onlar da kaybetmeye mahkumdur bu hayatta. Keyif alabileceği bir şeyi gerçekleştirirken bile baştan kaybetmiştir ve aldığı keyif de yalandır. Hayat berbattır aslında hayatın bu bölgelerinde dolananlar için. Ve güzel görünen kısmında kalanlar için de bir hata yapmayın der film, yaparsanız sizin hayatınız da berbat olur. Ve aslında o insanlar da kaybediyor mutlu gibi göründüğünde.

@basribabam

6 yıl önce

7.5 / 10

Umduğumdan daha hareketliydi. Bir arabanın uzaktan yaklaşmasını 15 dakika seyrettiğimiz filmlere nazaran en azından insanlar bir yerden bir yere gidiyor, kapılar açılıp kapatılıyor gıcırdayarak. Arada sırada konuşmalar da var. Daha ne olsun?

Yalnız kadın psikopat çıktı Rıza Baba...

@faj

9 yıl önce

nuri bilge ceylan sineması hep görmemenin, duymamanın ve konuşmamanın sinemasıydı. üç maymunun karakterleri de muhteşem ötesi görüntülerin arasında tutsak. suçları nedir bilinmez. aslında çoğu yaşam tanıklığı ettikleri dünyanın cahili. aslında tüm karakterler karaktersizliği iş edinmiş;öyle alıştıkların için mi yoksa sorumluluk almaktan ölesiye korktukları için mi bilinmez.

üç kişilik yalan söyleme kontenjanı olan bir aile; eyüp, hacer ve ismail. ha yıkıldı ha yıkılacak bir aile dayanışması var aralarında. günün birinde eyüp'ün patronu servet ondan kendi günahını sırtlamasını ister, tabi parasıyla. yalan bardağını taşıran son damla olur bu. eyüp bir hapisten başka bir hapise girer. aile bireyleri ise suda çözünen bir mürekkep gibi dağılmaya başlar.

karşımızda azmettirici bir yönetmen var. ceylan sinemasında soruları sormak da cevapları bulamamak da bize düşüyor. üç maymunda boyayla ayakta duran hayatlar yıkılmak için bahane arıyor. aslında söylenen her yalan kötü yaşanan bir hayatın
... Devamı
nuri bilge ceylan sineması hep görmemenin, duymamanın ve konuşmamanın sinemasıydı. üç maymunun karakterleri de muhteşem ötesi görüntülerin arasında tutsak. suçları nedir bilinmez. aslında çoğu yaşam tanıklığı ettikleri dünyanın cahili. aslında tüm karakterler karaktersizliği iş edinmiş;öyle alıştıkların için mi yoksa sorumluluk almaktan ölesiye korktukları için mi bilinmez.

üç kişilik yalan söyleme kontenjanı olan bir aile; eyüp, hacer ve ismail. ha yıkıldı ha yıkılacak bir aile dayanışması var aralarında. günün birinde eyüp'ün patronu servet ondan kendi günahını sırtlamasını ister, tabi parasıyla. yalan bardağını taşıran son damla olur bu. eyüp bir hapisten başka bir hapise girer. aile bireyleri ise suda çözünen bir mürekkep gibi dağılmaya başlar.

karşımızda azmettirici bir yönetmen var. ceylan sinemasında soruları sormak da cevapları bulamamak da bize düşüyor. üç maymunda boyayla ayakta duran hayatlar yıkılmak için bahane arıyor. aslında söylenen her yalan kötü yaşanan bir hayatın diyeti yani sorunun kaynağı eğri cetveller eğri çizgiler değil. kendine yetemeyen hayatlar yalanlarla avutuluyor. kendi içindeki mutsuzluğu telafi etme biçimleri kadar günahı var insanın ve günahları kadar yalanları. geriye kalan her şey dolgu malzemesi. ve hayat dijital bir kameranın kadrajına sığmayacak kadar güzel. yönetmen kıstırılmış sinema severleri boşuna muhteşem görüntülerle avutmuyor. büyük sinema yine hayatın büyük planını afişe ediyor ve diyor ki kendinize karşı dürüst olun.
F

@filmkaresi

9 yıl önce

Çok yavaş akan bir film.. Konuşma sahnesi, olay çok az. Ama adı 3 maymun, belki de onca sözcük de söylenseydi, bu kadar anlatılamazdı. Konuşmak gerek, susmak ya da kaçmak değil, bunun güzel örneklerinden.
B

@bernausanmaz

9 yıl önce

bilale anlatır gibi alatılan hollywood filmlerine alışık bünyemiz, film denilen şeyin sürekli akan sahnelerden oluşması gerekliliğine inancımızla birleşince nuri bilge ceylanın filmlerini yadırgamamız normalleşiyor. ancak bir film eleştirisinin ’sıkıcı, baydım, izlerken içim geçmiş’ gibi kavramların ötesinde olmasını isteyenlerdenim. üç maymun yönetmenin en sevdiğim filmi değil hatta hatice aslanın oyunculuğunun çok iyi olmasına rağmen, fiziği, duruşu ile oynadığı karakteri soyutlama konusunda yanlış oyuncu seçimi olduğunu düşünmekteyim. ancak filmde bir tek fazladan replik olmadan anlatılmak istenilenin tamamı seyirciye aktarılmıştır. ve kişisel görüşüm türkiye’de bunun çok az rastlanan bir beceri olduğu yönünde:) ayrıca kadının telefon müziği filmin durağanlığında yarattığı rahatsız ediciliği açısından çok iyi bir detaydır.

izlenesi

@haymitch

10 yıl önce

1 / 10

bu kadar klişe bir senaryo için ne diye bu kadar kasmışlar anlamadım. filmde anlatılan olayı spoiler başlığı altınta iki üç cümleyle açıklayayım. buyrun:

adam birisine çarpar. şoförüne onun yerine hapse girmesi için para verir. şoför içerdeyken karısını düdükler. şoför içerden çıkınca olayları anlar ve patronunu öldürür özeti bu

tam bir zaman kaybı

@otlu_kek

12 yıl önce

Filmi eleştirmek için abarttığım düşünülebilir ama bir ara izlerken içim geçmiş ve zihnimi toparlayıp filme baktığımda son sahne hala devam ediyordu.Kısacası beş dakika boyunca uçuşan perdeler uzun uzadıya bakışmalar insanın içini geçiriyor.Filmden aklımda kalan tek şey de bu oldu.Uçuşan tül bir perde..
SPOILER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL