6.8

274 OY
PUAN VER
5

IMDb: 7.4 (18.397 OY)

KONUSU
Gerçeği bilmek, görmek istememek, duymamak veya hakkında konuşmamak, kısacası Üç Maymunu oynamak onun var olduğu gerçeğini değiştirir mi? Sorgusu üzerine inşa edilen film, Ceylanın sözleriyle, küçük zaafların büyük yalanlara dönüşerek parçaladığı bir ailenin, gerçeği örtbas ederek herşeye karşın bir ... Devamı
Gerçeği bilmek, görmek istememek, duymamak veya hakkında konuşmamak, kısacası Üç Maymunu oynamak onun var olduğu gerçeğini değiştirir mi? Sorgusu üzerine inşa edilen film, Ceylanın sözleriyle, küçük zaafların büyük yalanlara dönüşerek parçaladığı bir ailenin, gerçeği örtbas ederek herşeye karşın birarada kalma çabasını anlatıyor.

Yaklaşan genel seçimlere bir muhalefet partisinden aday olarak girecek iş adamı Servet, ıssız bir yolda trafik kazası yapar. Ölümle sonuçlanan kaza sırasında araçta bile olmayan şoförü Eyüpe para verip yalan söyleterek ölümün sorumluluğunu almasını ister. Servet, kendisi yerine hapse giren Eyüpün karısı Hacer ile de ilişkiye girmeye başlayınca, olaylar sonunda bir aile dramına sebep olacak kadar karışır.

2008 Cannes Film Festivalinde yarışan film, hem eleştirmenlerden tam not aldı, hem de Nuri Bilge Ceylana Uzak ve İklimler ile kazanamadığı En iyi Yönetmen ödülünü getirdi.

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@rectangularr

1 yıl önce

Detaylara asla önem vermeyen toplumumuzda birçoklarının beğenmediği ve beğenmesini beklemediğim bir film daha. Yapıldığı zaman değil yakın zamanda izlesem de, söylenecek çok şey olsa da şu kısım çok gerçekçiydi ve Nuri Bilge Ceylan'ın detaylara verdiği önemi ortaya koyuyordu; çocuğun annesine; günümüzde ve belli bir dönemden sonra her ergenlik mertebelerinde dolaşan çocuğun söylediği şekilde "iyi, tamam hadi bye bye!" deyişi çok güzeldi. Birileri, birilerine karşı hep güçlüdür, güçlü olan, gücü yettiğini ayakları altına almaktan çekinmez ve ona karşı güç gösterisini sergiler. Bunu parasıyla, forsuyla etkili hale getirir ve yüksekten bakmayı sever insanoğlu. Erkek, kadınına istediklerini sunamaz, kadın da istediklerini hiç isteyememiştir zaten. Konuşamaz, erkek ne derse o oluyordur, ama kaybeden erkektir aslında, ve ona bağlı kalmak, bağlı yaşamak zorunda olan kadını ve çocuğu da bundan etkilenerek onlar da kaybetmeye mahkumdur bu hayatt
... Devamı
Detaylara asla önem vermeyen toplumumuzda birçoklarının beğenmediği ve beğenmesini beklemediğim bir film daha. Yapıldığı zaman değil yakın zamanda izlesem de, söylenecek çok şey olsa da şu kısım çok gerçekçiydi ve Nuri Bilge Ceylan'ın detaylara verdiği önemi ortaya koyuyordu; çocuğun annesine; günümüzde ve belli bir dönemden sonra her ergenlik mertebelerinde dolaşan çocuğun söylediği şekilde "iyi, tamam hadi bye bye!" deyişi çok güzeldi. Birileri, birilerine karşı hep güçlüdür, güçlü olan, gücü yettiğini ayakları altına almaktan çekinmez ve ona karşı güç gösterisini sergiler. Bunu parasıyla, forsuyla etkili hale getirir ve yüksekten bakmayı sever insanoğlu. Erkek, kadınına istediklerini sunamaz, kadın da istediklerini hiç isteyememiştir zaten. Konuşamaz, erkek ne derse o oluyordur, ama kaybeden erkektir aslında, ve ona bağlı kalmak, bağlı yaşamak zorunda olan kadını ve çocuğu da bundan etkilenerek onlar da kaybetmeye mahkumdur bu hayatta. Keyif alabileceği bir şeyi gerçekleştirirken bile baştan kaybetmiştir ve aldığı keyif de yalandır. Hayat berbattır aslında hayatın bu bölgelerinde dolananlar için. Ve güzel görünen kısmında kalanlar için de bir hata yapmayın der film, yaparsanız sizin hayatınız da berbat olur. Ve aslında o insanlar da kaybediyor mutlu gibi göründüğünde.

@basribabam

2 yıl önce

7.5 / 10

Umduğumdan daha hareketliydi. Bir arabanın uzaktan yaklaşmasını 15 dakika seyrettiğimiz filmlere nazaran en azından insanlar bir yerden bir yere gidiyor, kapılar açılıp kapatılıyor gıcırdayarak. Arada sırada konuşmalar da var. Daha ne olsun?

Yalnız kadın psikopat çıktı Rıza Baba...

@faj

5 yıl önce

nuri bilge ceylan sineması hep görmemenin, duymamanın ve konuşmamanın sinemasıydı. üç maymunun karakterleri de muhteşem ötesi görüntülerin arasında tutsak. suçları nedir bilinmez. aslında çoğu yaşam tanıklığı ettikleri dünyanın cahili. aslında tüm karakterler karaktersizliği iş edinmiş;öyle alıştıkların için mi yoksa sorumluluk almaktan ölesiye korktukları için mi bilinmez.

üç kişilik yalan söyleme kontenjanı olan bir aile; eyüp, hacer ve ismail. ha yıkıldı ha yıkılacak bir aile dayanışması var aralarında. günün birinde eyüp'ün patronu servet ondan kendi günahını sırtlamasını ister, tabi parasıyla. yalan bardağını taşıran son damla olur bu. eyüp bir hapisten başka bir hapise girer. aile bireyleri ise suda çözünen bir mürekkep gibi dağılmaya başlar.

karşımızda azmettirici bir yönetmen var. ceylan sinemasında soruları sormak da cevapları bulamamak da bize düşüyor. üç maymunda boyayla ayakta duran hayatlar yıkılmak için bahane arıyor. as
... Devamı
nuri bilge ceylan sineması hep görmemenin, duymamanın ve konuşmamanın sinemasıydı. üç maymunun karakterleri de muhteşem ötesi görüntülerin arasında tutsak. suçları nedir bilinmez. aslında çoğu yaşam tanıklığı ettikleri dünyanın cahili. aslında tüm karakterler karaktersizliği iş edinmiş;öyle alıştıkların için mi yoksa sorumluluk almaktan ölesiye korktukları için mi bilinmez.

üç kişilik yalan söyleme kontenjanı olan bir aile; eyüp, hacer ve ismail. ha yıkıldı ha yıkılacak bir aile dayanışması var aralarında. günün birinde eyüp'ün patronu servet ondan kendi günahını sırtlamasını ister, tabi parasıyla. yalan bardağını taşıran son damla olur bu. eyüp bir hapisten başka bir hapise girer. aile bireyleri ise suda çözünen bir mürekkep gibi dağılmaya başlar.

karşımızda azmettirici bir yönetmen var. ceylan sinemasında soruları sormak da cevapları bulamamak da bize düşüyor. üç maymunda boyayla ayakta duran hayatlar yıkılmak için bahane arıyor. aslında söylenen her yalan kötü yaşanan bir hayatın diyeti yani sorunun kaynağı eğri cetveller eğri çizgiler değil. kendine yetemeyen hayatlar yalanlarla avutuluyor. kendi içindeki mutsuzluğu telafi etme biçimleri kadar günahı var insanın ve günahları kadar yalanları. geriye kalan her şey dolgu malzemesi. ve hayat dijital bir kameranın kadrajına sığmayacak kadar güzel. yönetmen kıstırılmış sinema severleri boşuna muhteşem görüntülerle avutmuyor. büyük sinema yine hayatın büyük planını afişe ediyor ve diyor ki kendinize karşı dürüst olun.

@filmkaresi

5 yıl önce

Çok yavaş akan bir film.. Konuşma sahnesi, olay çok az. Ama adı 3 maymun, belki de onca sözcük de söylenseydi, bu kadar anlatılamazdı. Konuşmak gerek, susmak ya da kaçmak değil, bunun güzel örneklerinden.

@haymitch

6 yıl önce

1 / 10

bu kadar klişe bir senaryo için ne diye bu kadar kasmışlar anlamadım. filmde anlatılan olayı spoiler başlığı altınta iki üç cümleyle açıklayayım. buyrun:

adam birisine çarpar. şoförüne onun yerine hapse girmesi için para verir. şoför içerdeyken karısını düdükler. şoför içerden çıkınca olayları anlar ve patronunu öldürür özeti bu

tam bir zaman kaybı

@otlu-kek

7 yıl önce

Filmi eleştirmek için abarttığım düşünülebilir ama bir ara izlerken içim geçmiş ve zihnimi toparlayıp filme baktığımda son sahne hala devam ediyordu.Kısacası beş dakika boyunca uçuşan perdeler uzun uzadıya bakışmalar insanın içini geçiriyor.Filmden aklımda kalan tek şey de bu oldu.Uçuşan tül bir perde..

@didomania

7 yıl önce

Yavuz Bingöl'ün oyunculuğunu konuşturduğu N.B.Ceylan'ın en iyi filmi izlenmeli!
M

@mujdear

9 yıl önce

fim normalde 109 dakika ya, benim dvd filmi kaydırmış ve piç oyle güzel yerlerden kaydırmış ki, profesyonel montaj gibi, hiç anlaşılmıyor. 30 dakikada bitti film. bu ne lan? dedim. tabi ilk izleme faciamdan bir bok anlamamıştım. sonraizledim ve hakikaten beğendim. güzel.
C

@cereyan

9 yıl önce

9.8 / 10

Konuşulmayanı şiddete dönüştürür bünye, konuşulsa idi de belki öyle sonuçlanacak olanı Çünkü kaldıramaz bazı şeyleri bazıları, gereğinden fazla ciddiye alır şuncacık varlığını; ya da fazlasıyla kesindir ceza, ya hep, ya hiç kafasıyla Doğruyu tek görenden korkacaksın aslında.

@ustunkoru

10 yıl önce

3.8 / 10

Turk sinemacilari ( sinemaseverlerini de eklemeliyim ) tarafindan icki masasinda en cok tartisilan film olmustur..
hala sasmaktayim..
bir yonetmenin yasadigi topluma yabancilasmasi ( ya da hic tanisamamis mi demeli..? ) kadar aci bir sey olamaz herhalde..
daha tuketecegim nefes kalmadi..
N

@noodles

10 yıl önce

1 / 10

Sıradan bir arabesk hikayenin iyi görüntüler ve kalas oyunculuklarla çekilmiş hali.

Olay görüntüyse ben yönetmenin fotoğraflarına bakmayı tercih ederim. İyi bir fotoğrafçı olduğu kesin. Keşke hep öyle kalsaymış.

Filmin akılda kalan cümlesi: "Orda kalolüfer var !"

@babelfish

10 yıl önce

5.2 / 10

maalesef hepsini izleyemedim.. bünyem izin vermedi.. o yüzden çok yorum yapmayayım bari..

en son Grudge filminden fırlamıştan hallice bir çocuğun göründüğü sahnede kaldım.. ama ellerine sağlık Nuri'ciğim.. vardır evropalıların bir bildiği =D
T

@traumatic

11 yıl önce

7 / 10

Eksikliklerine rağmen film güzeldi.Oyunculuklar olgun,görselliktablo tadında (hakikaten de çok güzel görüntü yönetimi var).Şimdiye kadar seyrettiğim ''nbc'' filmlerinin en hareketlisi buydu sanırım!

Yorum yapan arkadaşlarla hemfikir olduğum iki husus çarpıcıydı doğrusu:Birincisi, filmin başı Yılmaz Güney'in ''baba''filmini çağrıştırdı ve ikinci olarak;filmin ortalarında bana Z.Demirkubuz'u hatırlattığını farkettim.Tek fark ;Demirkubuz'un diyaloglara verdiği önemi ''nbc''görselliğe aktarıyordu.

Filme yöneltebileceğim en büyük eksiklik,karakterlerin iyi betimlenemeyip biraz havada kalmasıydı.Karakter tahlilllerine pek inilmemiş,film,iki nokta arasında durum tespiti yapar gibi.Son olarakta senaryonun zayıflığını belitmeden geçmek olmaz.105 dk'lık hikaye,30 dakikada anlatılabilirdi (ha!o zaman nbc filmi olur muydu onu bilemem).
B

@bdcritias

11 yıl önce

Türkiye sineması için atılım yaratacak bir sürecin hak edilmiş meyvelerinden biriydi Üç Maymun, tıpkı bereketli 2008'in diğer önemli yapıtları gibi. Filmin Cannes'daki başarısı ona, derin olmayan ama değersiz de olmayan bir popülerlik kazandırdı. Nuri Bilge'nin filmlerinin daha fazla izlenmesinin sinema için anlamı aşikar.

Filmde ilk bakışta öne çıkan unsurlardan birkaçı, NBC'nın oyuncu alışkanlığını değiştirmesi, Yılmaz Güney'in Baba filmine ciddi biçimde benzer bir olaydan yola çıkması, film afişinden anlaşılacak kadar iyi görselliği.

Oyunculuk bağlamında; daha tanıdık yüzlerle çalışmanın istenilenden fedakarlık etmek anlamına gelmediğini göstererek, NBC görsel birikiminin ötesinde, oyuncu yönetiminde de başarılı olduğunu örnekledi. Böylece Hatice Aslan ve Ahmet Rıfat Şungar'ın gerçekten üstün oyunculuklarıyla tanışabildik. Yavuz Bingöl'e dair önyargılar taşımamakla birlikte, Yavuz Bingöl karakteribaltalayan bir oyunculuk da sergile
... Devamı
Türkiye sineması için atılım yaratacak bir sürecin hak edilmiş meyvelerinden biriydi Üç Maymun, tıpkı bereketli 2008'in diğer önemli yapıtları gibi. Filmin Cannes'daki başarısı ona, derin olmayan ama değersiz de olmayan bir popülerlik kazandırdı. Nuri Bilge'nin filmlerinin daha fazla izlenmesinin sinema için anlamı aşikar.

Filmde ilk bakışta öne çıkan unsurlardan birkaçı, NBC'nın oyuncu alışkanlığını değiştirmesi, Yılmaz Güney'in Baba filmine ciddi biçimde benzer bir olaydan yola çıkması, film afişinden anlaşılacak kadar iyi görselliği.

Oyunculuk bağlamında; daha tanıdık yüzlerle çalışmanın istenilenden fedakarlık etmek anlamına gelmediğini göstererek, NBC görsel birikiminin ötesinde, oyuncu yönetiminde de başarılı olduğunu örnekledi. Böylece Hatice Aslan ve Ahmet Rıfat Şungar'ın gerçekten üstün oyunculuklarıyla tanışabildik. Yavuz Bingöl'e dair önyargılar taşımamakla birlikte, Yavuz Bingöl karakteribaltalayan bir oyunculuk da sergilemedi. NBC'nın da oyunculuk anlayışının, abartılı bir anlatımdan çok, yönetmene özgürlük veren bir yapıda olduğunu düşünüyorum.

Filme getirilen en dile pelesenk eleştiri ise, filmin senaryosunun sıradanlığının aksine gerçekten kaliteli bir görselliğe sahip olduğuydu. NBC'nın filmlerinin çoğuna da getirilien yüzeysel bir eleştiridir ki, kendisi de senaryo yazım sürecinin çekim aşamasından daha zor geçtiğini belirtip, görüntü konusunda daha profesyonel işler yaptığını kabul ediyor. Fakat NBC'nın Üç Maymun'daki görsel tercihlerinin, katalog fotoğrafçılığı gibi defosuz ama kaba bir estetiğe ya da manzara tablosu kadar ilkel bir zevke tekabül ettiğini düşünmek, az karakterle çizilmiş, sıradan olduğu gibi karanlık bir ailenin sıkıntılı anlarına, bu görselliğin daha derin bir anlam kattığını yadsımak olurdu. Üstelik filmin çıkış noktasının tanıdık olmasına fazlaca takılıp, filmin geri kalanında ailenin, paranın, korkunun, egemen görüşün toplumsal ahlak üzerindeki tahribatlarının, perdede heyecanlandıran bir kurgu ve teknikle dillendirilmesine algıları kapatmak, tarihsel açıdan sinemamız için bu kadar değerli bir yapıtı katleder.

Son olarak, "her zaman riskli konular"da gezinen, sinema için viran zamanlarda cesaretle üretmeye devam eden Nuri "Bilge" ye şükranlar ancak Üç Maymun gibi güzel ürünlerle sunulabilir.
S

@sumukluben

11 yıl önce

Keşke Yavuz Bingöl, zaman zaman kendine odundan başka bir şeyi örnek alsaymış. Bence kötü seçim.Onun dışında, gerçekten mükemmel bir oyunculuk seyrettim ben. Güzel planlar yakalamış yönetmen. Sekansları daha kısa tutması ise oldukça isabetli :D. 7/10 benim fikrimdir. İyi seyirler dilerim.

!--SPOILER--!

Bana aslında bu sefer biraz Zeki Demirkubuz'u anımsattı Nuri Bilge Ceylan. Aynı belirsizlik, ne olacağını kestirememenin verdiği gerilim... Çünkü sözkonusu özne; insan. Neler yapabilir, ne oranda kendini kontrol edebilir? Peki, "durabilmek" asalet mi? Bize de merak içinde beklemek düşüyor film boyunca.

Detaylar ise gerçekten güzel bir gözlem sonucudur bence. Hatta Umut Sarıkaya -evet, ona da benzettim- tadı aldım ben. Kadının arabaya binme konusunda kararsızlık geçirdiği sahnede çok güldüm ben. Adamın artan sinir katsayısı, arkadaki arabadan kornaya abananlar. Neyse, açıklayamayacağım şimdi ama durumun "yakınlığını" farkedenlere selam
... Devamı
Keşke Yavuz Bingöl, zaman zaman kendine odundan başka bir şeyi örnek alsaymış. Bence kötü seçim.Onun dışında, gerçekten mükemmel bir oyunculuk seyrettim ben. Güzel planlar yakalamış yönetmen. Sekansları daha kısa tutması ise oldukça isabetli :D. 7/10 benim fikrimdir. İyi seyirler dilerim.

!--SPOILER--!

Bana aslında bu sefer biraz Zeki Demirkubuz'u anımsattı Nuri Bilge Ceylan. Aynı belirsizlik, ne olacağını kestirememenin verdiği gerilim... Çünkü sözkonusu özne; insan. Neler yapabilir, ne oranda kendini kontrol edebilir? Peki, "durabilmek" asalet mi? Bize de merak içinde beklemek düşüyor film boyunca.

Detaylar ise gerçekten güzel bir gözlem sonucudur bence. Hatta Umut Sarıkaya -evet, ona da benzettim- tadı aldım ben. Kadının arabaya binme konusunda kararsızlık geçirdiği sahnede çok güldüm ben. Adamın artan sinir katsayısı, arkadaki arabadan kornaya abananlar. Neyse, açıklayamayacağım şimdi ama durumun "yakınlığını" farkedenlere selam olsun. telefon melodisi de güzel detaydı. Ve daha bir sürü şey...

!--SPOILER--!
SPOILER

Üç Maymun filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Üç Maymun filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Üç Maymun filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
ŞİFREMİ UNUTTUM
ÜYE OL