bergman'ın tarzını sevmeme rağmen reha erdem'in bergmanvariliği...bilemiyorum. en sevdiğim iki yönetmen hatta ama film içime sinmedi. film kötü mü? tabii ki değil.gizemli bir yanı var. ama reha erdem'in korkuyorum annedeki üslubunu her zaman daha çok seveceğim gibi.
"Rüyalarının tabirlerini, anlamlarını arama. Nedenlerini de arama. Rüya, rüya içindir. Rüyanda gördüğün kuş, rüyanda gördüğün kuştur. Rüya kuşları bu kuşlara benzemez. Onlar başka bir dil konuşur."
Yekta, hüzünlü kız... Annesine hüzünlü ve annesini arıyor, bekliyor ve görüyor.
filmin finalinde edip cansever'in tragedyalarından sanırım italyanca söyler kilise bekçisi münir özkul. "birdenbire her şey pespayeleşti birdenbire" william blake, sevim burak, marguerite duras, john donne göndermeleri vardır. ayrıca türk-fransız ortak yapımıdır. "bir koku var, yanık kokuyor, yanık diyorum! yanık kokusu bu! hala, halacım, gezmeyelim bu kokuyu diyorum.?"
sen gördün. göresin diye çağırdım seni. ne diye bunca zahmet ? göstermek daha mı önemli ? her gördüğünü gösterebiliyor musun ? söylesene. her gördüğünü gösterebiliyor musun ? rüyalarının fotoğrafını çekebiliyor musun ? ışığın yetiyor mu ? netliğini ayarlayabiliyor musun ? görmeyi, sadece görmeyi biliyor musun ? hem ne göstereceksin ? haberleşmek için mi ? kimlerle ? kendinden habersiz kaldın mı hiç ? gösterilemeyen şeyler görüyorum hep. gör. sadece gör. nolursun. o fotoğraflara görmek için bak. görüyor musun ? görüyor musun nuran ?
Reha Erdem en iyi filminin ilk çektiği film olduğunu düşünüyor mu bilmiyorum ama daha önce Reha Erdem izlemeyen birinin ilk izleyeceği filmi olmalı bence.Ölüm üzerine düşünülmüş en iyi çözümleme,yalnızlık üzerine yazılmış en iyi senaryo.
münir özkul'un sesinden duyduğumuz satırlar;
sonra her şey birdenbire çirkin,
birdenbire çirkin,
birdenbire
çirkindi
bozuldu bir akşamüstü kıyılara çıkmak çünkü
eller bir soğuk el resmine girip dondular.
ay çürüdü
her şey bir hizada kaldı,
bütün eşyaları kaldırdılar
o kaldı
bir o kaldı: GELİŞEN KORKU..
Edip Cansever
--bir de ufak spoiler--
''gör diye!
ne diye bunca zahmet?
göstermek daha mı önemli?
her gördüğünü gösterebiliyor musun?
söylesene, her gördüğünü gösterebiliyor musun?
rüyalarının fotoğrafını çekebiliyor musun?
işığın yetiyor mu?
netliğini ayarlayabiliyor musun?
görmeyi, sadece görmeyi biliyor musun?
hem, ne göstereceksin?
haberleşmek için mi?
kimlerle?
kendinle habersiz kaldın mı hiç?
gösterilemeyen şeyler görüyo... Devamı
Reha Erdem en iyi filminin ilk çektiği film olduğunu düşünüyor mu bilmiyorum ama daha önce Reha Erdem izlemeyen birinin ilk izleyeceği filmi olmalı bence.Ölüm üzerine düşünülmüş en iyi çözümleme,yalnızlık üzerine yazılmış en iyi senaryo.
@papurika
6 yıl önce
7.5 / 10
film kötü mü? tabii ki değil.gizemli bir yanı var. ama reha erdem'in korkuyorum annedeki üslubunu her zaman daha çok seveceğim gibi.
@hontt
7 yıl önce
şüphesiz bilirim, bildiririm
reha erdem’den başka yoktur tapacak.
@basribabam
9 yıl önce
@mhurlenmiszaman
11 yıl önce
Yekta, hüzünlü kız... Annesine hüzünlü ve annesini arıyor, bekliyor ve görüyor.
@mskfilm
11 yıl önce
@truffaut
12 yıl önce
9 / 10
@eliferen
12 yıl önce
10 / 10
@piscis
12 yıl önce
10 / 10
münir özkul'un sesinden duyduğumuz satırlar;
sonra her şey birdenbire çirkin,
birdenbire çirkin,
birdenbire
çirkindi
bozuldu bir akşamüstü kıyılara çıkmak çünkü
eller bir soğuk el resmine girip dondular.
ay çürüdü
her şey bir hizada kaldı,
bütün eşyaları kaldırdılar
o kaldı
bir o kaldı: GELİŞEN KORKU..
Edip Cansever
--bir de ufak spoiler--
''gör diye!
ne diye bunca zahmet?
göstermek daha mı önemli?
her gördüğünü gösterebiliyor musun?
söylesene, her gördüğünü gösterebiliyor musun?
rüyalarının fotoğrafını çekebiliyor musun?
işığın yetiyor mu?
netliğini ayarlayabiliyor musun?
görmeyi, sadece görmeyi biliyor musun?
hem, ne göstereceksin?
haberleşmek için mi?
kimlerle?
kendinle habersiz kaldın mı hiç?
gösterilemeyen şeyler görüyo ... Devamı
münir özkul'un sesinden duyduğumuz satırlar;
sonra her şey birdenbire çirkin,
birdenbire çirkin,
birdenbire
çirkindi
bozuldu bir akşamüstü kıyılara çıkmak çünkü
eller bir soğuk el resmine girip dondular.
ay çürüdü
her şey bir hizada kaldı,
bütün eşyaları kaldırdılar
o kaldı
bir o kaldı: GELİŞEN KORKU..
Edip Cansever
--bir de ufak spoiler--
''gör diye!
ne diye bunca zahmet?
göstermek daha mı önemli?
her gördüğünü gösterebiliyor musun?
söylesene, her gördüğünü gösterebiliyor musun?
rüyalarının fotoğrafını çekebiliyor musun?
işığın yetiyor mu?
netliğini ayarlayabiliyor musun?
görmeyi, sadece görmeyi biliyor musun?
hem, ne göstereceksin?
haberleşmek için mi?
kimlerle?
kendinle habersiz kaldın mı hiç?
gösterilemeyen şeyler görüyorum ben.
gör, sadece gör!''
@fermina
13 yıl önce
@drunkwiththefis
15 yıl önce