10 yıl önce
The Tudors dizisine yorum yazdı:
Bir kadın izleyici olarak Jonathan’ın değil Natalie Dormer’ın hastası olduğum dizidir. Femme fatale nasıl oynanır, ders diye okutulabilir bence!
The Tudors dizisine yorum yazdı:
Bir kadın izleyici olarak Jonathan’ın değil Natalie Dormer’ın hastası olduğum dizidir. Femme fatale nasıl oynanır, ders diye okutulabilir bence!
Kusursuzlar filmine yorum yazdı:
Yılın En iyi filmi ve yönetmeni seçildi, sonuna kadar hakederek. Yönetmeninin tabiriyle sinemada üç boyutlu gerçek kadınlara rastlamak zor. O yüzden adı bile ayrı güzel film. Yine, derdi seyircisine açıklama yapmak değil söyleceklerini söyleyip, tokadı basıp gitmek olan bir film daha.
Filme dair hayran kaldığım iki olay: Yönetmen evin dışında geçen sahnelerde kamerayı sallayarak kızların tedirginliğini aktarmak istemiş. Evdeki sahnelerde ise kamera olağan şekilde sabit. Ayrıca son sahnede onca söylediklerine rağmen iki kardeşi bir minibüs dolusu adamla eve yollaması da yine çok sağlamdı.
Kelebeğin Rüyası filmine yorum yazdı:
Popüler sinema adına umut veren film ödülüm olsa bu filme verirdim çünkü yine popüler olacağım diye sinemadan senaryodan bir sürü ödün verilmiş. Şiir seven biri olarak bu filme şiir filmi denmesine bozuluyorum! Mesleği ya da hayat uğraşı şiir yazmak olan iki arkadaşın hikayesinden başka bir şey göremedim ben. Elbette bunu yaparken aralara şiir serpiştirmesi olağan birşey.
Mesela Belçin Bilgin'in oynadığı karakterin tam olarak hikayedeki anlamı neydi? İki kişi bir kız için iddiaya giriyor ardından biri başka birine aşık olunca kız diğer arkadaşa kalıyor buna da aşk mı deniyor. Verem konusu çok daha iyi işlenmişti şiire göre. Filmin görüntüleri ne kadar iyiyse, hikayesi o kadar dağınık bence! Erdoğan bir sürü şeyi bir arada anlatmak istemiş ama maalesef senaryoda dağıldıkça dağılmış. Film bittiğinde olayları toplamıyor insan. Yine de dediğim gibi popüler dram türünde umut verici!
Düğün Dernek filmine yorum yazdı:
Ahmet Kural'ın artık yüz mimiklerine bir sınır koyması gerekiyor. Anladık kaşlarını her derece oynatabiliyorsun! Hem kendine hem diğer oyunculara zarar vermiş bu durum. Bildiğin dikkat dağıtıyor. Filmin en iyi oyuncusu nazarımda Devrim Yakut ve Şinasi Yurtsever olmuşlardır. Zaten az güldüğüm filmin eğlenceli sahneleri de ikisine aitti. Türk sinemasında komedi denince şahan filmlerinin akla geldiği bir dönemde bir iki basamak üstündür ama işler güçlerin ardından (hem hikaye hem teknik olarak) hayal kırıklığı yaratmadı desem yalan olur. Neyse bu ekibi seviyoruz yine de!
Acı Reçete filmine yorum yazdı:
Durum komedisi diye bir tür varsa bu film de durum gerilimi olsa gerek. Film, ilaç sektörüne giydirmede bir 'dallas buyer club' değil! Daha çok, kızım sana söylüyorum gelinim sen anla mantığıylabir eleştiri söz konusu. Bir giydirme varsa o da insanoğluna, para ve arzuları için yapmayacağı şey yoktur savıyla. Hatta bence 'biz kadınlar rol yapmayı küçük yaşta öğreniriz' klişesiyle kadına ikiyüzlüdür giydirmesi de yapmış ama ne yapalım alıştık artık bunlara sinemada diyor, giydirmeye giydirme ile cevap vermiyorum.Jude'cuğumun olayı çözme tarzına da hayran kaldığımı belirtmeden geçemeyeceğim. (gerçi O'na her türlü hayranım ama konumuz budeğil). Filmın son sahnesi ve son cümlesini de ayrıca vurucu ve başarılı buldum.
---spoiler---
Serseri Mayınlar filmine yorum yazdı:
Sadece pasta ve şekerleme yiyerek intihar etme sahnesi için bile yönetmeni ayrıca kutlamak gerekir. 'sıcak' sözcüğünün içine doldurmuş bir film.
Aşk filmine yorum yazdı:
Güzel film, digital sinema gelişirken digital hikaye eksik mi kalsın filmlerinden dolayısıylatebrik edilesi öncü filmlerden biri.Ancak ve ancak bir Black Mirror fanı olarak bu filmin diziyle karşılaştırması ancak bir esinlenme olabilir bence, zira konu itibariyle dizinin filme en yakın bölümü olan 'Be Right Back' sadece bir dizi bölümü olarak bile filmden çok çok daha başarılı. Bunun sebebini hikayenin seyirciye tam geçememesi olarak düşünüyorum. Filmdeki aşk konu itibariyle ilginç olabilir, teknik olarakta görüntüler gayet güzel ancak Arkadaşlarla çıkılan piknik sahnesi dışında duygusal olarak ikna olamadım aradaki aşka.Ama zaten hikayenin asıl derdi theodore'un kendi iç yolculuğuna ayna tutmak, teknoloji yanı ise bunu yaparken değişik bir örüntü kullanmak istenmesi gibi geldi bana.
Onur Savaşı filmine yorum yazdı:
Bu film bana bir kez daha Avrupa sinemasının Hollywood'a göre neden daha 'sanat' koktuğunu gösterdi. Hikaye güzel, oyunculuklar iyi ama amaç seyirciye hikaye anlatayım gideyim değil. Halbuki onca soru akılda kalabiliyor filmin bittiğinde çünkü o soruların çözümüne dair sahne neredeyse yok denecek kadar. Yönetmenin derdi sonsahneyi izletmek! Sinema, hikayenizi anlatırkenamaç mı yoksa araç mı olmalıdır argümanına sinematografik açıdancesurbir örnek.
Ayrıca son sahne, adamı film boyunca erkeklikle özdeşleşen geyiğin yerine koyduğunu düşündürttü bana. Adamın Avcı konumunda sessizce geyiği izlediği anda bir anda gelen kurşunla Av haline dönüşmesi ve böylece gerçekte kim avcı kim av karmaşasına cevap arar gibiydi sanki film.
Karlar Ülkesi filmine yorum yazdı:
Denizden animasyon çıksa izlerim ama yiğidin de hakkı var şimdi. Görselliği ne kadar iyiyse, senaryosu da çok kadar sığ. Aynı ekipten çıkan Tangled'ın çok gerisinde kalmış. Haa oscar'ı hem animasyon hem de özgün şarkı dallarında alacak, o da ayrı konu.
Para Avcısı filmine yorum yazdı:
Film biyografik olunca gerçekçi anlatımın altını çizmek kaçınılmaz. Filmin anlattığı hikayeye uyumlu olarak 'aşırı' bir tarzı var. Buna itirazımız yok ama Leo ile FBI ajanı arasında diyaloğa itafen filmin sonundaki metro sahnesine itirazım var. Çünkü filmin bütününde uyuşturucunun ve kadını meta haline getirmenin normalleştirilmesi söz konusu. Ustaca yapılmış bir normalleştirme hatta. Hal böyleyken 3 saat gözümüze altı çizile çizile sokulan şeyleri unutup, Asyalı amca ve teyzelerin yüzlerine çekimle 'boşverin bunları siz işinize bakın' duygusallığı, filmin kendini aklama çabası gibi sanki. Samimiyetsiz ve tutarsız bir son. Leo oldukça başarılı ama bir Matthew değil. Oyle ki kendisini filmin başında Leo'ya iş öğretir bir rolde görmenin zamanlaması manidar değil de ne.