Filmin çok gerçek olduğunu düşünüyorum.Aynı coğrafyada büyümemin ve mekanların çok tanıdık olmasınında belki bunda etkisi vardır.İmam rolünü oynayan arkadaş filmin starı bence çok iyi oynamış.Filmin çok şey söylediği de bir gerçek.Katılabilirsiniz katılmazsınız ama nbc bize bişeyler anlatmış ve bize düşünmeye sevk eden bir film yapmış ben beğendim.
Benim için filmlerde fazla diyalog kullanımı sinemasallığı öldürür ve çoğu zaman sıkıcıdır. Uzun diyaloglu filmlere girerken sıkılıcağıma dair endişeli olurum. Ama bu filmde uzunca ve fazlaca diyaloğa rağmen bir ferahlık ve yoğun bir sinemasallık vardı. Benim için sanki yeni bir sinema biçimi gibiydi. Fazla diyaloğa rağmen sinemasallığını koruyan duygularını seyirciye geçirebilen bir film. Roman duygusunda saf sinema filmi. Kendini sinema sever olarak niteleyen biri mutlaka izlemeli.
Bu kadar gerçek ve Cesur işlenen perdeleri olmayan bir toprak filmi. Sevgili Nuri Bilge Ceylan kuyu imgesiyle içimizi dağlayıp nasıl ikilemler yaşattı:( Filmi baltalayan hoşgörüsüz ciddi bir izleyici kitkesi var. Üzgünüm ki " anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az " .. Gerçeğin ötesinde kaybolanlar ..
"İdeallerin, hayallerin, kültürün alanına geçmeye her çalıştıklarında ayaklarına bağlı coğrafya tarafından aşağı çekilen bir baba-oğul." Nuri Bilge Ceylan seviyorum sizi .. Diyaloglar , yerinde ince espriler , görüntü hakimiyeti kusursuzdu. İyi seyirler olsun..
hiç mi hiç sıkmadı. doğu demirkol bu dünyanın adamı değil.. içtenliğe olan inancım tazelendi ve özde iyiliği illa ki kazandıracağız. hasılı kelam ön yargılarımdan yine darbe yediğim, güzel anların eşlikçisi filmdir.
film bende kış uykusu tadı bıraktı hafiften temas ettiği başlıklar benzer gibiydi. -serkan keskin karakteri- .Başarı, yaşam, seçimler, inanç,edebiyat ve bir çok şey hakkında güzel dialoglar da var filmde. yine nbc nin hareketli fotoğraflarını izliyoruz. sonra toparlarım ama güzel film ben beğendim bu adamı beğeniyorum.
Yönetmen bugüne kadar ilk kez denediği bir sinema dili kullanıyor. Bu film bir milattır. Dinamik kamera hareketleri rüzgarda salınan yaprak hareketlerini andırdı bana. Zaten filmde de baya yaprak çekimi var yakından. Belki de bu hissi uyandırmak için kullanmıştır zaten. Film 188 dakika olmasına rağmen sonlar hariç sıkmadan akıyor. Bazı diyaloglar özellikle imamlarla olan biraz kısa tutulabilirmiş ama ziyan yok. Filmin sonu çok vurucu. Filmin gelişmesi çok vurucu. Filmin girişi çok vurucu. Atanamayan öğretmen, romanını bastıramayan yazar, sorunlu aile, borçlardan geçim sıkıntısından yakınan herkes, sorgulamaları susturmaya çalışan imam, naif baba vs. Nuri Bilge Ceylan yaşamı, kırsalı ve taşrayı bu kadar derinlemesine her yönü ve karakteriyle anlatarak sinemanın Çehov’u, Dostoyevski’si olma yolunda ilerliyor git gide. Evet filmde bazı kusurlar olabilir yeni bir film dilinin ilk denemesi olduğu için hoş görmek gerekir bunları. Ayrıca Doğu Demirkol’un performansı şaşırtıcı derecede iyidi. ... Devamı
Yönetmen bugüne kadar ilk kez denediği bir sinema dili kullanıyor. Bu film bir milattır. Dinamik kamera hareketleri rüzgarda salınan yaprak hareketlerini andırdı bana. Zaten filmde de baya yaprak çekimi var yakından. Belki de bu hissi uyandırmak için kullanmıştır zaten. Film 188 dakika olmasına rağmen sonlar hariç sıkmadan akıyor. Bazı diyaloglar özellikle imamlarla olan biraz kısa tutulabilirmiş ama ziyan yok. Filmin sonu çok vurucu. Filmin gelişmesi çok vurucu. Filmin girişi çok vurucu. Atanamayan öğretmen, romanını bastıramayan yazar, sorunlu aile, borçlardan geçim sıkıntısından yakınan herkes, sorgulamaları susturmaya çalışan imam, naif baba vs. Nuri Bilge Ceylan yaşamı, kırsalı ve taşrayı bu kadar derinlemesine her yönü ve karakteriyle anlatarak sinemanın Çehov’u, Dostoyevski’si olma yolunda ilerliyor git gide. Evet filmde bazı kusurlar olabilir yeni bir film dilinin ilk denemesi olduğu için hoş görmek gerekir bunları. Ayrıca Doğu Demirkol’un performansı şaşırtıcı derecede iyidi. ağaç dalları arasında tepeden çekilen öpüşme sahnesi çok iyiydi. Filmin sonundaki intihar metaforuyla Sinan’ın olmak istediği kişiyi öldürüp babasının yolundan gitmesi bir yandan oedipal çatışmanın çözüme kavuşmasını simgelerken bir yandan da babasıyla sorunlu ilişkileri olup kendine farklı yol çizmeye çalışan izleyicilerin durduk yerde amına koyarak derin düşüncelere sürüklüyor. bakmayın filmin 188 dk olduğuna reklamıyla arasıyla 3.5 saat, üstüne düşünmesiyle 1 hafta, hatta bir ömür uzunluğunda bu film.
@nerva91
5 yıl önce
@mhmet
5 yıl önce
8 / 10
@quijote
5 yıl önce
@halit_selim_don
6 yıl önce
9.5 / 10
@dursun_duran
6 yıl önce
@naksidil
6 yıl önce
9.6 / 10
Filmi baltalayan hoşgörüsüz ciddi bir izleyici kitkesi var. Üzgünüm ki " anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az " .. Gerçeğin ötesinde kaybolanlar ..
"İdeallerin, hayallerin, kültürün alanına geçmeye her çalıştıklarında ayaklarına bağlı coğrafya tarafından aşağı çekilen bir baba-oğul." Nuri Bilge Ceylan seviyorum sizi .. Diyaloglar , yerinde ince espriler , görüntü hakimiyeti kusursuzdu. İyi seyirler olsun..
@kingcool
5 yıl önce
@neferneferura
6 yıl önce
10 / 10
@fruit_fly
6 yıl önce
8.2 / 10
@sedatgrlic
6 yıl önce
9 / 10
ağaç dalları arasında tepeden çekilen öpüşme sahnesi çok iyiydi. Filmin sonundaki intihar metaforuyla Sinan’ın olmak istediği kişiyi öldürüp babasının yolundan gitmesi bir yandan oedipal çatışmanın çözüme kavuşmasını simgelerken bir yandan da babasıyla sorunlu ilişkileri olup kendine farklı yol çizmeye çalışan izleyicilerin durduk yerde amına koyarak derin düşüncelere sürüklüyor.
bakmayın filmin 188 dk olduğuna reklamıyla arasıyla 3.5 saat, üstüne düşünmesiyle 1 hafta, hatta bir ömür uzunluğunda bu film.
@venediktaciri
6 yıl önce
8.5 / 10