Makine dairesinde görevli Danny tarafından, geminin ortasındaki bir kutunun içerisinde bulunan bir çocuğun hikayesi karşımızda. Bu çocuğa 1900 ismi verilir ve yasalar gereği, çocuğun elinden alınmaması amacıyla gemiden dışarı hiç çıkarılmadan büyütülür. Buraya göre uyarlanmış hikayeler, kelime anlamları gibi unsurlar zihninde yer eder. Talihsiz bir günde Danny'i kaybeden 1900, talihli bir günde müthiş bir şekilde piyano çalma kabiliyetine sahip olduğunu keşfeder (keşfedilir)
İşte film buradan sonra başlar. Ünü, ülkede yayıldıkça yayılır. Kendisine, gemiden çıksa neler elde edebileceğinden bahsedilir ama o küçük dünyasındaki mutluluğundan/güvenliğinden vazgeçmek istemez. Sadece bir müzik temalı film değil, hayatın akışı, hayata olan bakış açısını sorgulatan, farklı bir gözle bakmayı sağlayan bir film denilebilir. Belirli seçenekler arasında herşeye hakim olabilecek iken, sonsuz seçeneklerin içerisinden kaybolmak tercih edilebilir bir mantık mı? diye düşündürtür. Buna sadece gemi gözü... Devamı
Makine dairesinde görevli Danny tarafından, geminin ortasındaki bir kutunun içerisinde bulunan bir çocuğun hikayesi karşımızda. Bu çocuğa 1900 ismi verilir ve yasalar gereği, çocuğun elinden alınmaması amacıyla gemiden dışarı hiç çıkarılmadan büyütülür. Buraya göre uyarlanmış hikayeler, kelime anlamları gibi unsurlar zihninde yer eder. Talihsiz bir günde Danny'i kaybeden 1900, talihli bir günde müthiş bir şekilde piyano çalma kabiliyetine sahip olduğunu keşfeder (keşfedilir)
İşte film buradan sonra başlar. Ünü, ülkede yayıldıkça yayılır. Kendisine, gemiden çıksa neler elde edebileceğinden bahsedilir ama o küçük dünyasındaki mutluluğundan/güvenliğinden vazgeçmek istemez. Sadece bir müzik temalı film değil, hayatın akışı, hayata olan bakış açısını sorgulatan, farklı bir gözle bakmayı sağlayan bir film denilebilir. Belirli seçenekler arasında herşeye hakim olabilecek iken, sonsuz seçeneklerin içerisinden kaybolmak tercih edilebilir bir mantık mı? diye düşündürtür. Buna sadece gemi gözüyle bakmamak gerek. Hayattaki bir çok olaya/ana/duruma uyarlanabilir olduğunun farkında olmalı.
Ayrıca, meşhur duello sahnesi son derece efsanedir. Sadece duello olarak değil, bir başka sunum sahnesinde, Max'in "müzik çalarken neler düşünüyorsun" sorusuna 1900'ün verdiği cevap/anlatım da ayrıca efsanedir. Müziğin herşeyi anlatabileceğini gösteren bir sekans çıkar karşımıza. Ay ışığı sonatının yazılması hikayesini aklıma getirtti bu sahne diyebilirim.
Filmin son yarım saatinde, "kız" karakterinin olaya girmesi, filmin seyrini benim nazarımda biraz negatif etkiledi ama bu kısmı final ile toparladı. İzlenmeli, izlettirilmeli.
Düşünün ki ucu bucağı olmayan bir sonsuzluk okyanus ! Denizde yüzerken ne kadar çok açıldığını fark edemezsin ya.. dönüp bakınırsın tatlı bir huzur bulursun dalgalar yüzüne çarparken.. Bu hissi yaşayıp anlatabilmek nasıl zor ise; Danny’i anlatmakta işte böyle zor ! Sığ düşünürsen için geçer kaybolursun bu filmde ! Mesele sadece piyano değil ;) Her şeyiyle uyumlu çok iyi repliklere sahip. Çok beğendim.
Virginian isimli transatlantikte görev yapan Danny Boodman, yeni doğmuş bir bebek bulur. Onu evlat edinip, doğduğu yıl olan 1900 adını verir. 1900, babası ölünce gemideki piyanoyu keşfeder. Piyano çalmaya doğuştan yetenekli olduğu anlaşılan 1900, karaya hiç ayak basmamıştır. Piyano çalmaktaki yeteneği sayesinde şöhreti, tüm dünyası olan geminin sınırlarını aşar.
1900, gemiden ayrılmak istemeyişini ?gördüklerim değil, göremediklerim beni korkutuyor? der. Sınırları belli olan dünyası onun için daha güvende olduğunu hissettiği bir yerdir. Dışarıdaki para, şöhret ve aşk onu yaşadığı dünyanın dışına çıkartmaya yetmez. Bu sebeplerden 1900?ün gemi ile aynı akıbeti kabullendiğini görüyoruz.
Filmde 1900?ün hikayesini, gemideki orkestrada 1900?le birlikte görev yapan trompetçi arkadaşı Max Toney?in ağzından dış sesle dinliyoruz. 1900?ün hikayesi, flasbacklerle geri dönüşler yapılarak yavaş yavaş veriliyor. Piyano, kırık plak, avize, ve gemi sırası il... Devamı
Virginian isimli transatlantikte görev yapan Danny Boodman, yeni doğmuş bir bebek bulur. Onu evlat edinip, doğduğu yıl olan 1900 adını verir. 1900, babası ölünce gemideki piyanoyu keşfeder. Piyano çalmaya doğuştan yetenekli olduğu anlaşılan 1900, karaya hiç ayak basmamıştır. Piyano çalmaktaki yeteneği sayesinde şöhreti, tüm dünyası olan geminin sınırlarını aşar.
1900, gemiden ayrılmak istemeyişini ?gördüklerim değil, göremediklerim beni korkutuyor? der. Sınırları belli olan dünyası onun için daha güvende olduğunu hissettiği bir yerdir. Dışarıdaki para, şöhret ve aşk onu yaşadığı dünyanın dışına çıkartmaya yetmez. Bu sebeplerden 1900?ün gemi ile aynı akıbeti kabullendiğini görüyoruz.
Filmde 1900?ün hikayesini, gemideki orkestrada 1900?le birlikte görev yapan trompetçi arkadaşı Max Toney?in ağzından dış sesle dinliyoruz. 1900?ün hikayesi, flasbacklerle geri dönüşler yapılarak yavaş yavaş veriliyor. Piyano, kırık plak, avize, ve gemi sırası ile bütünün parçaları olarak karşımıza çıkıyor. Yönetmen, bu puzzle parçalarını tek tek yerine koyarken hem bu parçaların hikayede nasıl bir yer tuttuğunu görmemizi sağlıyor, hem de hikayede geri dönüşler yaparken birer araç olarak kullanıyor.
Giuseppe Tornatore, filmde defalarca iyi hikaye ve hikaye anlatıcılığının öneminin altını çizer. ?Cinema Paradiso? ve ?Malena? filmleriyle de bilinen yönetmen kendisinin de ne kadar iyi bir hikaye anlatıcısı olduğunu defalarca ispatlamıştır.
Filmin müziklerini, yönetmenin ilk filmi hariç tüm filmlerinde birlikte çalıştığı Ennio Morricone yapmış. Müzik, filmin genelinde önemli bir yer tutuyor. Bu durum düşünüldüğünde müziklerin, Ennio Morricone gibi bir müzisyenden başkasına teslim edilmesi zaten beklenemezdi.
Hayata, müziğe, jazz’a dair harika ayarların olduğu filmdir.
Tim Roth öyle güzel bir perfonmans sergilemiştir ki her sahnesini akla kazımıştır izleyicinin... Fakat öyle bir sahne var ki jazz kapışması olan sahne beni benden almıştır... Tekrar tekrar o sahne için izlenebilir...
@tiamath
5 ay önce
8.5 / 10
İşte film buradan sonra başlar. Ünü, ülkede yayıldıkça yayılır. Kendisine, gemiden çıksa neler elde edebileceğinden bahsedilir ama o küçük dünyasındaki mutluluğundan/güvenliğinden vazgeçmek istemez. Sadece bir müzik temalı film değil, hayatın akışı, hayata olan bakış açısını sorgulatan, farklı bir gözle bakmayı sağlayan bir film denilebilir. Belirli seçenekler arasında herşeye hakim olabilecek iken, sonsuz seçeneklerin içerisinden kaybolmak tercih edilebilir bir mantık mı? diye düşündürtür. Buna sadece gemi gözü ... Devamı
İşte film buradan sonra başlar. Ünü, ülkede yayıldıkça yayılır. Kendisine, gemiden çıksa neler elde edebileceğinden bahsedilir ama o küçük dünyasındaki mutluluğundan/güvenliğinden vazgeçmek istemez. Sadece bir müzik temalı film değil, hayatın akışı, hayata olan bakış açısını sorgulatan, farklı bir gözle bakmayı sağlayan bir film denilebilir. Belirli seçenekler arasında herşeye hakim olabilecek iken, sonsuz seçeneklerin içerisinden kaybolmak tercih edilebilir bir mantık mı? diye düşündürtür. Buna sadece gemi gözüyle bakmamak gerek. Hayattaki bir çok olaya/ana/duruma uyarlanabilir olduğunun farkında olmalı.
Ayrıca, meşhur duello sahnesi son derece efsanedir. Sadece duello olarak değil, bir başka sunum sahnesinde, Max'in "müzik çalarken neler düşünüyorsun" sorusuna 1900'ün verdiği cevap/anlatım da ayrıca efsanedir. Müziğin herşeyi anlatabileceğini gösteren bir sekans çıkar karşımıza. Ay ışığı sonatının yazılması hikayesini aklıma getirtti bu sahne diyebilirim.
Filmin son yarım saatinde, "kız" karakterinin olaya girmesi, filmin seyrini benim nazarımda biraz negatif etkiledi ama bu kısmı final ile toparladı. İzlenmeli, izlettirilmeli.
@idekm
1 yıl önce
@hrarchon
3 yıl önce
@naksidil
3 yıl önce
8.9 / 10
Danny’i anlatmakta işte böyle zor !
Sığ düşünürsen için geçer kaybolursun bu filmde ! Mesele sadece piyano değil ;) Her şeyiyle uyumlu çok iyi repliklere sahip. Çok beğendim.
@kuzgunadam
4 yıl önce
8.3 / 10
@luis_bunuel23
6 yıl önce
9.2 / 10
MÜZİKLERİ İLE ALIP GÖTÜREN HARİKA BİR BAŞYAPIT...
@enik_kral
7 yıl önce
1900, gemiden ayrılmak istemeyişini ?gördüklerim değil, göremediklerim beni korkutuyor? der. Sınırları belli olan dünyası onun için daha güvende olduğunu hissettiği bir yerdir. Dışarıdaki para, şöhret ve aşk onu yaşadığı dünyanın dışına çıkartmaya yetmez. Bu sebeplerden 1900?ün gemi ile aynı akıbeti kabullendiğini görüyoruz.
Filmde 1900?ün hikayesini, gemideki orkestrada 1900?le birlikte görev yapan trompetçi arkadaşı Max Toney?in ağzından dış sesle dinliyoruz. 1900?ün hikayesi, flasbacklerle geri dönüşler yapılarak yavaş yavaş veriliyor. Piyano, kırık plak, avize, ve gemi sırası il ... Devamı
1900, gemiden ayrılmak istemeyişini ?gördüklerim değil, göremediklerim beni korkutuyor? der. Sınırları belli olan dünyası onun için daha güvende olduğunu hissettiği bir yerdir. Dışarıdaki para, şöhret ve aşk onu yaşadığı dünyanın dışına çıkartmaya yetmez. Bu sebeplerden 1900?ün gemi ile aynı akıbeti kabullendiğini görüyoruz.
Filmde 1900?ün hikayesini, gemideki orkestrada 1900?le birlikte görev yapan trompetçi arkadaşı Max Toney?in ağzından dış sesle dinliyoruz. 1900?ün hikayesi, flasbacklerle geri dönüşler yapılarak yavaş yavaş veriliyor. Piyano, kırık plak, avize, ve gemi sırası ile bütünün parçaları olarak karşımıza çıkıyor. Yönetmen, bu puzzle parçalarını tek tek yerine koyarken hem bu parçaların hikayede nasıl bir yer tuttuğunu görmemizi sağlıyor, hem de hikayede geri dönüşler yaparken birer araç olarak kullanıyor.
Giuseppe Tornatore, filmde defalarca iyi hikaye ve hikaye anlatıcılığının öneminin altını çizer. ?Cinema Paradiso? ve ?Malena? filmleriyle de bilinen yönetmen kendisinin de ne kadar iyi bir hikaye anlatıcısı olduğunu defalarca ispatlamıştır.
Filmin müziklerini, yönetmenin ilk filmi hariç tüm filmlerinde birlikte çalıştığı Ennio Morricone yapmış. Müzik, filmin genelinde önemli bir yer tutuyor. Bu durum düşünüldüğünde müziklerin, Ennio Morricone gibi bir müzisyenden başkasına teslim edilmesi zaten beklenemezdi.
@fthgzl79
7 yıl önce
7.1 / 10
@dream_master
7 yıl önce
@delahoya
7 yıl önce
7.9 / 10
Tim Roth öyle güzel bir perfonmans sergilemiştir ki her sahnesini akla kazımıştır izleyicinin... Fakat öyle bir sahne var ki jazz kapışması olan sahne beni benden almıştır... Tekrar tekrar o sahne için izlenebilir...