Satıcı Yorumları

Satıcı filmi detayları

@fthgzl79

7 yıl önce

7.2 / 10

Asghar Farhadi'nin bir ayrılık filmi,benim favori filmlerim arasındadır..Haliyle yönetmen ne çekse izlerim..Bir ayrılık filminin başrolündeki iki oyuncu çok iyiydi ama filmi muhteşem yapan diğer oyuncuların performansı idi..Özellikle de Shahab Hosseini..Yönetmen bu kişiyi almış,bu filminde başrole oturtmuş..Çok da iyi yapmış..Filmin önüne geçen bir performans..Film zaten çok iyi ama Shahab Hosseini ''ben oyuncuyum'' diye adeta bağırıyor..10/7

@asdf_13

7 yıl önce

10 / 10

Filmi yeni bitirdim ve içimde kopan anlam veremediğim duygu fırtınasını mantığımla dindirmeden yorum yazmak istedim. Bu adam nasıl yapıyor bilmiyorum ama filmlerini izlerken daha bi dikkatle ekrana kitleniyorum. Son yarım saat oturuşumdan ötürü belimi ağırtmışım film bitince fark ettim. Başka hiç bir yönetmende olmuyor bu. Oyuncuların doğallığından mı, o kameranın hafif titrek ama geniş plan çekim yapmasından mı yoksa senaryo yönetiminden mi bilmiyorum. Ne özelliği var bu yönetmenin de beni bu hipnoz haline sokuyor çok merak ediyorum.

Filme gelecek olursak mesaj beklentisi ile izlenmemesi gerektiğini en başından söyleyeyim. Size bir olay resmediliyor. Olağanca gerçekçi bir halde. Ve bitiyor. Üstüne soru sorup düşünmek size kalan bir durum. Yada kadının affetmesi doğru değildi deyip kestirip atmak yine size kalan bir durum. Hayatı siyah ve beyaz olarak değerlendirme yetinizi bir kenara bırakıp düşünmeye itiyor film. Sadece bu.

@aslihanulu

7 yıl önce

Film Arrent'in bahsettiği kötülüğün sıradanlığı mevzusunun çok iyi işlemiş...

@naksidil

7 yıl önce

7.4 / 10

Üstünkörü izlenirse eğer merhamete , en ince ayrıntısına kadar tekrar düşünülürse eğer, kesinlikle intikam doğuran bir yargı söz konusu . Film çok daha iyi olabilirdi ...

@basribabam

7 yıl önce

9 / 10

Oyunculuk, senaryo ve kurgusal yönlerden kusursuz bir film yapmış gene Farhadi. Bir anında bile mantıksızlık, gereksiz sahne, sırıtan oyunculuk yok. Affetmek-affetmemek, intikam vs. üzerine değil; insan üzerine bir film bu. Siz öyle davranırsınız, başkası başka. Müthiş finali ile insanı sarsan, dakikalarca koltuğa mıhlayan bu "İran Sineması" önünde saygıyla eğiliyorum. Yüksek teknolojik imkanları kullanan fabrikasyon imalatı "Oscarlı" uyduruk Hollywood filmleri yerine oturun, ailenizle, arkadaşlarınızla, konu komşunuzla bu yılki Oscar'ı asıl hakeden gerçek sinemayı izleyin, izletin... 9/10

@bazinngaa

7 yıl önce

8.2 / 10

Film kanaatimce olmuş, epey sağlam hem de. İnsanı 7.8 şiddetinde sarsıyor valla. İzledikten sonra gelip yorumları okuyunca pek çok fikrin bulunduğunu gördüm. Okurken " e haklı evet, e ama bu da haklı galiba, dur bak bu nokta da var ..." demekten beyin kıvırımlarım birbirine geçti. Velhasıl bence yönetmen bir mesaj ulaştırmaktan ziyade "bakın böyle böyle bir durum var, ben de çektim ettim sundum önünüze, gerisi size kalmış" demiş gibi sanki. Kesin bir yargıya ulaşmak gerçekten zor. Güncel bir örnek vermek gerekirse, her ne kadar idam cezasına katiyen karşı olsam da bu gibi cinsel suçlarda, insan olmanın verdiği beşeriyetin etkisiyle midir artık neyse kin ve nefretle suçluların ölümünü istediğim oluyor. İtiraf.com. Ancak gelip geçici bir his, o histen uyandıktan sonra mantığın sesiyle yaşam hakkının mutlaklığı ilkesini ve bir insanın canını almanın mesuliyetini, vicdan azabını, yastığa rahat koyulamayacak kafaları düşünüp dururum. Filmin başında d
... Devamı
Film kanaatimce olmuş, epey sağlam hem de. İnsanı 7.8 şiddetinde sarsıyor valla. İzledikten sonra gelip yorumları okuyunca pek çok fikrin bulunduğunu gördüm. Okurken " e haklı evet, e ama bu da haklı galiba, dur bak bu nokta da var ..." demekten beyin kıvırımlarım birbirine geçti. Velhasıl bence yönetmen bir mesaj ulaştırmaktan ziyade "bakın böyle böyle bir durum var, ben de çektim ettim sundum önünüze, gerisi size kalmış" demiş gibi sanki. Kesin bir yargıya ulaşmak gerçekten zor. Güncel bir örnek vermek gerekirse, her ne kadar idam cezasına katiyen karşı olsam da bu gibi cinsel suçlarda, insan olmanın verdiği beşeriyetin etkisiyle midir artık neyse kin ve nefretle suçluların ölümünü istediğim oluyor. İtiraf.com. Ancak gelip geçici bir his, o histen uyandıktan sonra mantığın sesiyle yaşam hakkının mutlaklığı ilkesini ve bir insanın canını almanın mesuliyetini, vicdan azabını, yastığa rahat koyulamayacak kafaları düşünüp dururum. Filmin başında da Emad komşularına yardım eden biri olarak gösterilmiş ve iyi bir insan olduğuna dair nitelikleri yansıtılmaya çalışılmış. Ancak gel gör ki eşinin başına gelen olay sonrasında ben de Emadla aynı şeyleri hissettim. Ancak o da sonra kininden sıyrılmış olmalı ki adam fenalaşınca onun için çabaladı, muhakkak, ölümü benim elimden olmasın diye, bunun vicdan muhasebesiyle uğraşmayayım diye. Ancak adam öldükten sonra gerçekten ne hissettiğini öğrenmek isterdim.

Karışık bir yorum oldu galiba, ama demiştim beynim birbirine girdi diye :)

@ustunkoru

7 yıl önce

7 / 10

kapı ağızlarında kaldık hissim yine canlandı..
G

@gaspar_noe

7 yıl önce

http://galeri12.uludagsozluk.com/591/abi-iran-sinemasi-yaa_735650.jpg

canım övdüm diyorum, ısrar etme.

gündelik iran övgümü de yaptığıma göre film hakkında bir iki cümle kurabilirim. filmin bana yaşattığı duygu durumunu kısa bi şekilde anlatmam gerekirse; tam bir sinir harbi. ne düşüneceğimi, ne hissedeceğimi bilemeden filmin %70'inde sadece gerildim. oturduğum yerde ileri geri sallanmaya başladım bi ara, çişim geldi stresten. açıkcası yönetmenin diğer filmlerinden about elly'de de aynısını yaşamıştım, yine aynısını yaşadım. sanırım yönetmenin istediği de bu zaten.

@quijote

7 yıl önce

intikam önlemez bir duygu . ya o sizi yiyecek ya da intikamınız karşınızdakini. kısmen kendimi emad de gördüm.

@venezue

7 yıl önce

8.1 / 10

Yönetmen Asghar Farhadi filmde "tecavüz de olsa affetmek erdemdir" mesajı vermek istemediği gibi, "tecavüzcüden en acı verici ve küçük düşürücü intikam alınmalıdır" mesajı da vermek istemiyor. İşin özü, yönetmen herhangi bir mesaj vermek istemiyor. İzleyen herkeste farklı bir düşünce oluşmasına ve farklı bir etki bırakmasına neden oluyor. Tıpkı yönetmenin bir diğer filmi Jodaeiye Nader Az Simin’de kimin haklı olduğuna bir türlü karar veremememiz gibi. Tıpkı Nuri Bilge Ceylan’ın Kış Uykusu filminde Aydın-Nihal ve Aydın-Necla tartışmalarında kimin haklı olduğuna karar veremememiz gibi... Bu filmleri diğerlerinden farklı bir güzellikte kılan da bu zaten.

Harika bir filmdir. İzleyiniz.
SPOILER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL