'işte sinema bu' klişesini mırıldanarak çıktım salondan ve finaldeki iç burkan sonun verdiği hüzünle.
Filmi özetleyecek bir başka söz de 'gerçekçi'. Diyaloglar karakterler sahneler çok gerçekçiydi arada ekrana yansıyan fotoğraflar da bunu güçlendirmiş.
Jagten filminden esintiyle başlayan ilk bölümün ardından film seyirciyi birden bir Asghar Farhadi tarzı muhakeme etme ve merak kıskacına alıyor ardından yer yer şiirsel bazen politik diyaloglarla bambaşka bir şekil alıp ménage à trois (üçlü ilişki) diyebileceğimiz bir ara dönemle harmanlanıyor. Son olarak karakterin iç hesaplaşmalarıyla sona eriyor.
Ayrıca diğer NBC filmlerinde görmediğimiz deneysel ('breaking the fourth wall' gibi) bir iki farklı çalışma var bu da şaşırtıcı ve bence güzeldi. Müzik de çok iyiydi.
Kısacası bu film NBC sinemasının en iyi 3 filminden biri.
Kendi yaptıklarını iyi/doğru olarak yorumlayanların da içinde bir kötülük barındırdığını ve bunun hayatın akışında bir yerlerde ortaya çıktığını gördük.
Ben de Samet'i Muharrem'e çok benzettim. İnsanlarla hep bir mesafesinin olması, içten içe onları kıskanması, sert ve kırıcı bir tavrının olması, işinden ve bulunduğu ortamdan dolayı mutsuzluğu, cesaretli gibi görünüp aslında korkağın teki olması, ürkekliği... Toplumla esasında kendiyle olan çatışmasıyla tam bir Muharrem profili çiziyor Samet.
İnsan olmaya dair ne varsa, bıçak sırtı konuların nakış gibi işlendiği ve yine soluksuz diyebileceğimiz bi NBC filmiydi ama tüm bunlardan ziyade bu film hakkında buraya yorum düşmemin tek sebebi filmi merakla bekleyen kendini sinemaya adamış depremde hayatını kaybeden bi tanıdığım için.. Alaattin.. bugün bu filmi sadece senin için izledim ve umarım gittiğin yerde çok mutlusundur. Unutmadan “ ve tanrı ölmedi, iyi şarkılarda yaşıyor sevgili Nietzsche..” diyerek sükunetle şarkıyı dinlemeye devam ediyoruz
@kuzgunadam
7 ay önce
8.2 / 10
Filmi özetleyecek bir başka söz de 'gerçekçi'. Diyaloglar karakterler sahneler çok gerçekçiydi arada ekrana yansıyan fotoğraflar da bunu güçlendirmiş.
Jagten filminden esintiyle başlayan ilk bölümün ardından film seyirciyi birden bir Asghar Farhadi tarzı muhakeme etme ve merak kıskacına alıyor ardından yer yer şiirsel bazen politik diyaloglarla bambaşka bir şekil alıp ménage à trois (üçlü ilişki) diyebileceğimiz bir ara dönemle harmanlanıyor. Son olarak karakterin iç hesaplaşmalarıyla sona eriyor.
Ayrıca diğer NBC filmlerinde görmediğimiz deneysel ('breaking the fourth wall' gibi) bir iki farklı çalışma var bu da şaşırtıcı ve bence güzeldi. Müzik de çok iyiydi.
Kısacası bu film NBC sinemasının en iyi 3 filminden biri.
@kalecisacli
8 ay önce
9.4 / 10
@aslihanulu
8 ay önce
@ugurtunc
8 ay önce
6 / 10
@mehmetm
8 ay önce
@normajeane
3 ay önce
@kraliceceren300
8 ay önce
10 / 10
@tutimik
8 ay önce