absürd ve bir o kadar da gore film. başta ciddiye alacaktım sonra dalgaya vurdukları anlaşılınca keyif aldım. yine de tutarsız çok nokta var komedi olduğu için bir şey diyemiyorum. vakit öldürmek, kafa dağıtmak için izlenebilir.
Oyuncuların müthiş olmasına rağmen film için aynı fikirde değilim..Filmin başına oturduğumda şu kadro çok heyecan vermişti ama sonuç olarak büyük bir hüsran.
Rodrigez in absürt aksiyon filmlerinden biri. Konusu gerçekçi ama sunumu gerçek dışı. Yinede izlerken keyif aldım. Bu oyuncu kadrosu zaten izlenileyi hak ediyor.
Machette'nın başka bir ülkede küsmüş ve yenilgiyi kabul etmiş hali B filmi olarak beklentide burukluk yaratıyor. Aslında orada biz Cüneyt misali karısının ve kızının öldürülmesinin sonucunda hırçın, intikam besleyen ve ortalığı yakıp yıkan bir karakter bekleriz. Malesef işin bu kısmı bir rastlantı sonucu, huni tabiriyle elbette intikamımı ben bir gün kendime doğru çekerim espirisiyle bağdaşıyor. Bu bakımdan başkahramanımız ezik başlıyor oyuna. Gücünden, kuvvetinden gram dahi eksiklik yok ama mevzu intikam mevzusuna bir türlü ana konu babında ulaşmıyor. Sadece bu kuvveti sayesinde birilerinin dikkatini rastlantı olarak çekiyor ve bir belanın içine düşüyor. Gene rastlantı olarak, içine düştüğü belanın bir ucu "intikam almasını beklediğimiz" karaktere değiyor. Beklenen sıçrama işe dolaylının dolayında olarak çıkıyor.
Grindhouse'un sahte fragmanı olarak yayınlandığı dönemde ben bu filmi büyük bir heyecanla beklemiştim. Yeşilçam'daki arkaplan oyuncu... Devamı
Machette'nın başka bir ülkede küsmüş ve yenilgiyi kabul etmiş hali B filmi olarak beklentide burukluk yaratıyor. Aslında orada biz Cüneyt misali karısının ve kızının öldürülmesinin sonucunda hırçın, intikam besleyen ve ortalığı yakıp yıkan bir karakter bekleriz. Malesef işin bu kısmı bir rastlantı sonucu, huni tabiriyle elbette intikamımı ben bir gün kendime doğru çekerim espirisiyle bağdaşıyor. Bu bakımdan başkahramanımız ezik başlıyor oyuna. Gücünden, kuvvetinden gram dahi eksiklik yok ama mevzu intikam mevzusuna bir türlü ana konu babında ulaşmıyor. Sadece bu kuvveti sayesinde birilerinin dikkatini rastlantı olarak çekiyor ve bir belanın içine düşüyor. Gene rastlantı olarak, içine düştüğü belanın bir ucu "intikam almasını beklediğimiz" karaktere değiyor. Beklenen sıçrama işe dolaylının dolayında olarak çıkıyor.
Grindhouse'un sahte fragmanı olarak yayınlandığı dönemde ben bu filmi büyük bir heyecanla beklemiştim. Yeşilçam'daki arkaplan oyuncularını andıran Danny Trejo bu bakımdan da, beklentimi artırmıştı. Filmin senaryosunda da Danny Trejo oyunculuğunda beklentileri hiç yükseltmeden, senaryo olarak sınırlandırılmış hissine kapıldım. Sanki daha fazlasıyla uğraşmak istenilmemiş gibi. Beklentim, kahramanın intikam peşinde ve fırsatını da bulmuşken birazcık yetenek sergilemesiydi; yakındığım tarafı ise, bunların zaten reji ekibi tarafından baştan elinden alınması oldu.
Bu filmde reji öyle bir sınırlamalar yapmış ki, film işte öylesine bir film olarak ispatlanmaya çalışılmış gibi. Filmde repliklerde de geçen ve göçmenlikle de sıkı bir bağ kurabileceğimiz işçi sınıfının filmin alt konusu olmasıyla alakalı olarak da bir sınırlandırma var. Aslında buradaki siyasal içerikli mesajı kısmak için filmin açılış sahnesindeki olay örgüsü kurulmuş gibi. Ama işin burasının iyi araştırılması gerekir ve ben büyük ihtimalle yanılıyorumdur. Çünkü, Grindhouse'un sahte fragmanı ispat olarak karşıma çıkıyor. Şimdi tamamen bu fragmandan bağımsız olarak, fragmanı hiç görmemiş olarak buradaki sınırlandırmaya biraz değinmek istiyorum. Benim açımdan etkilenmemin dozajını düşüren bir unsur. Açılış sahnesi bir türlü filmin anakonusu olmuyor. Karısının boğazını kesiyorlar, ateşin içinde başkahraman yansın diye bırakıyorlar ama hemen ardından gelen sahneyle başkahraman sinmiş, intikam almayı aklının bile ucundan geçmeyecek şekilde başka bir ülkede sefalet sürüyor. B tipi filmlerde asla boşyere kullanılmayacak olan bu öykü, bu filmde açılıştan sonraki sahnelerde mevzubahis bile olmuyor. Heralde bir yerde sadece replik olarak çıkıyordu. Sonradan gelecek olan tuzağa düşürme olayı filmin anakonusu oluyor. Bu da beklentilerimi büyük bir depremle yıkıyor. İşçi sınıfı alt konusu direk filmin anakonusu yapılsa, Danny Trejo polis mi, ajan mı neyse işte böyle değil de ABD'de direk bir işçi olarak başlasa film tamamen işçi sınıfı mücadelesi olarak anatemayı işlese daha iyi bir iş çıkacağını düşünüyorum.
Başka bir sınırlandırma ise sevişme sahnelerinde geliyor gibi oldu. Burada tam emin değilim ama filmi izlerken böyle bir hisse kapıldım. Ya da diğer sınırlandırmalar yüzünden burası da bana bir sınırlandırma gibi gözüktü. Bunun için de filmi tekrar izlemem gerekiyor ama şu anda filmle ilgili birkaç yer ve konu dışında hatırlamadığım yok gibi.
Tarantino/Rodriguez ikilisinin Machete filmi, bu ikilinin diğer filmlerinin ayarının çok aşağısında bir filmdir.
Çokca abartı sahne vardı tamam hepsini sineme çekerim ama Audrey isimli şımarık kızın babasının imtikanını almak için adamı vurması sonra adeta amazona dönüşüp savaşa katılması çok anlamsızdı. Ben bi insanı yanlışlıkla yaralasam bile kusarım be. Kız öldürmeye doymuyor maşallah
Machete'in bir film olduğunu düşünmüyorum. Sahte B sınıfı furyasına olumsuz eleştiri yöneltmek çok zor. Zira oldukça kıvrak bir tür. Kendini ciddiye almadığı için, sinema sanatı bakımından değerlendirmenin bir anlamı yok, ideolojik bakımdansa bir iki çift kelamı hak ediyor.
Özellikle, Hispanik göçmenlere yönelik, son on yılda oluşan öfke ve dışlama çabalarını; "redneck", "satılık senatör" ve "paragöz işadamı" üçlüsünün sırtına yıkmak gibi kötücül bir işlevi yerine getiriyor film. Irkçı Güneyli İmajı, beyaz yakalı Amerikalı'nın günah keçisi olmuş.Sanki, Amerika göçmen işgücünün sırtına yüklü bir altyapıya sahip değilmiş gibi.
Aslında mevcut durum; Güneyli ırkçılığını aşan, çok daha derin köklere sahip. Amerika denen ülkenin, modern bir köle devleti olduğu gerçeğini vurgulamalarını ve bu işin gerçek sorumlularının, bizzat yönetimin çekirdeği içinde bulunduklarını belirtmeleri gerekirdi. Bu tavır, dürüst bir tavır değil.
İki yüzlü bir ahlak anlayışıdır bu. Artık görmeye alıştığımız, ço... Devamı
Machete'in bir film olduğunu düşünmüyorum. Sahte B sınıfı furyasına olumsuz eleştiri yöneltmek çok zor. Zira oldukça kıvrak bir tür. Kendini ciddiye almadığı için, sinema sanatı bakımından değerlendirmenin bir anlamı yok, ideolojik bakımdansa bir iki çift kelamı hak ediyor.
Özellikle, Hispanik göçmenlere yönelik, son on yılda oluşan öfke ve dışlama çabalarını; "redneck", "satılık senatör" ve "paragöz işadamı" üçlüsünün sırtına yıkmak gibi kötücül bir işlevi yerine getiriyor film. Irkçı Güneyli İmajı, beyaz yakalı Amerikalı'nın günah keçisi olmuş.Sanki, Amerika göçmen işgücünün sırtına yüklü bir altyapıya sahip değilmiş gibi.
Aslında mevcut durum; Güneyli ırkçılığını aşan, çok daha derin köklere sahip. Amerika denen ülkenin, modern bir köle devleti olduğu gerçeğini vurgulamalarını ve bu işin gerçek sorumlularının, bizzat yönetimin çekirdeği içinde bulunduklarını belirtmeleri gerekirdi. Bu tavır, dürüst bir tavır değil.
İki yüzlü bir ahlak anlayışıdır bu. Artık görmeye alıştığımız, çok da ses etmediğimiz bir ahlak.
@linquter
3 yıl önce
6 / 10
@basribabam
9 yıl önce
3 / 10
Vakit kaybı bile değil; çöp resmen.
3/10
@wafflee
10 yıl önce
@vfv
12 yıl önce
@mrsdance
12 yıl önce
@hhk
12 yıl önce
6 / 10
Grindhouse'un sahte fragmanı olarak yayınlandığı dönemde ben bu filmi büyük bir heyecanla beklemiştim. Yeşilçam'daki arkaplan oyuncu ... Devamı
Grindhouse'un sahte fragmanı olarak yayınlandığı dönemde ben bu filmi büyük bir heyecanla beklemiştim. Yeşilçam'daki arkaplan oyuncularını andıran Danny Trejo bu bakımdan da, beklentimi artırmıştı. Filmin senaryosunda da Danny Trejo oyunculuğunda beklentileri hiç yükseltmeden, senaryo olarak sınırlandırılmış hissine kapıldım. Sanki daha fazlasıyla uğraşmak istenilmemiş gibi. Beklentim, kahramanın intikam peşinde ve fırsatını da bulmuşken birazcık yetenek sergilemesiydi; yakındığım tarafı ise, bunların zaten reji ekibi tarafından baştan elinden alınması oldu.
Bu filmde reji öyle bir sınırlamalar yapmış ki, film işte öylesine bir film olarak ispatlanmaya çalışılmış gibi. Filmde repliklerde de geçen ve göçmenlikle de sıkı bir bağ kurabileceğimiz işçi sınıfının filmin alt konusu olmasıyla alakalı olarak da bir sınırlandırma var. Aslında buradaki siyasal içerikli mesajı kısmak için filmin açılış sahnesindeki olay örgüsü kurulmuş gibi. Ama işin burasının iyi araştırılması gerekir ve ben büyük ihtimalle yanılıyorumdur. Çünkü, Grindhouse'un sahte fragmanı ispat olarak karşıma çıkıyor. Şimdi tamamen bu fragmandan bağımsız olarak, fragmanı hiç görmemiş olarak buradaki sınırlandırmaya biraz değinmek istiyorum. Benim açımdan etkilenmemin dozajını düşüren bir unsur. Açılış sahnesi bir türlü filmin anakonusu olmuyor. Karısının boğazını kesiyorlar, ateşin içinde başkahraman yansın diye bırakıyorlar ama hemen ardından gelen sahneyle başkahraman sinmiş, intikam almayı aklının bile ucundan geçmeyecek şekilde başka bir ülkede sefalet sürüyor. B tipi filmlerde asla boşyere kullanılmayacak olan bu öykü, bu filmde açılıştan sonraki sahnelerde mevzubahis bile olmuyor. Heralde bir yerde sadece replik olarak çıkıyordu. Sonradan gelecek olan tuzağa düşürme olayı filmin anakonusu oluyor. Bu da beklentilerimi büyük bir depremle yıkıyor. İşçi sınıfı alt konusu direk filmin anakonusu yapılsa, Danny Trejo polis mi, ajan mı neyse işte böyle değil de ABD'de direk bir işçi olarak başlasa film tamamen işçi sınıfı mücadelesi olarak anatemayı işlese daha iyi bir iş çıkacağını düşünüyorum.
Başka bir sınırlandırma ise sevişme sahnelerinde geliyor gibi oldu. Burada tam emin değilim ama filmi izlerken böyle bir hisse kapıldım. Ya da diğer sınırlandırmalar yüzünden burası da bana bir sınırlandırma gibi gözüktü. Bunun için de filmi tekrar izlemem gerekiyor ama şu anda filmle ilgili birkaç yer ve konu dışında hatırlamadığım yok gibi.
Tarantino/Rodriguez ikilisinin Machete filmi, bu ikilinin diğer filmlerinin ayarının çok aşağısında bir filmdir.
@prisonbreaker
12 yıl önce
8 / 10
@rinas
13 yıl önce
6.2 / 10
@sfksmsk
14 yıl önce
4 / 10
seğğn aşırı derecede saçma bişeysin yani öyle tarif edilecek gibi değil.
kedi canını senin.
@havlayankuzu
14 yıl önce
Özellikle, Hispanik göçmenlere yönelik, son on yılda oluşan öfke ve dışlama çabalarını; "redneck", "satılık senatör" ve "paragöz işadamı" üçlüsünün sırtına yıkmak gibi kötücül bir işlevi yerine getiriyor film. Irkçı Güneyli İmajı, beyaz yakalı Amerikalı'nın günah keçisi olmuş.Sanki, Amerika göçmen işgücünün sırtına yüklü bir altyapıya sahip değilmiş gibi.
Aslında mevcut durum; Güneyli ırkçılığını aşan, çok daha derin köklere sahip. Amerika denen ülkenin, modern bir köle devleti olduğu gerçeğini vurgulamalarını ve bu işin gerçek sorumlularının, bizzat yönetimin çekirdeği içinde bulunduklarını belirtmeleri gerekirdi. Bu tavır, dürüst bir tavır değil.
İki yüzlü bir ahlak anlayışıdır bu. Artık görmeye alıştığımız, ço ... Devamı
Özellikle, Hispanik göçmenlere yönelik, son on yılda oluşan öfke ve dışlama çabalarını; "redneck", "satılık senatör" ve "paragöz işadamı" üçlüsünün sırtına yıkmak gibi kötücül bir işlevi yerine getiriyor film. Irkçı Güneyli İmajı, beyaz yakalı Amerikalı'nın günah keçisi olmuş.Sanki, Amerika göçmen işgücünün sırtına yüklü bir altyapıya sahip değilmiş gibi.
Aslında mevcut durum; Güneyli ırkçılığını aşan, çok daha derin köklere sahip. Amerika denen ülkenin, modern bir köle devleti olduğu gerçeğini vurgulamalarını ve bu işin gerçek sorumlularının, bizzat yönetimin çekirdeği içinde bulunduklarını belirtmeleri gerekirdi. Bu tavır, dürüst bir tavır değil.
İki yüzlü bir ahlak anlayışıdır bu. Artık görmeye alıştığımız, çok da ses etmediğimiz bir ahlak.