Hoşgörüsüzlük Yorumları

Hoşgörüsüzlük filmi detayları

@neuromancer

11 ay önce

Sinema tarihinin en önemli filmlerinden biri olarak kabul edebiliriz. Bugün bile seyirciyi etkilemeyi başarabiliyor. Bu epik film, farklı zamanlarda ve yerlerde meydana gelen dört ayrı hikayeyi ustalıkla anlatıyor.

Film, insanların tarih boyunca hoşgörüsüzlük ve adaletsizlik nedeniyle birbirlerine zarar verdiğini ve bunun sonuçlarının ne kadar yıkıcı olabileceğini göstermiş. Bununla birlikte, Intolerance sadece mesajı nedeniyle değil, aynı zamanda görsel açıdan da etkileyici bir film. Griffith, çarpıcı görsel efektler, büyük ölçekli sahneler ve inanılmaz kostüm ve set tasarımlarıyla bu filmin her sahnesine büyük özen göstermiş. Özellikle Babil sahneleri, günümüzün en ünlü yönetmenlerini bile kıskandıracak türden. 6000 kişinin üzerinde figüran kullanılması, devasa sahneler kurulması gibi prodüksiyon harikaları inanılır gibi değil.

Mesajı, görsel efekti ve kamera hareketleriyle benim için unutulmaz bir deneyim oldu. Ayrıca Damien Chazelle'in bu yapımdan Babylon filmi için büyük ilh
... Devamı
Sinema tarihinin en önemli filmlerinden biri olarak kabul edebiliriz. Bugün bile seyirciyi etkilemeyi başarabiliyor. Bu epik film, farklı zamanlarda ve yerlerde meydana gelen dört ayrı hikayeyi ustalıkla anlatıyor.

Film, insanların tarih boyunca hoşgörüsüzlük ve adaletsizlik nedeniyle birbirlerine zarar verdiğini ve bunun sonuçlarının ne kadar yıkıcı olabileceğini göstermiş. Bununla birlikte, Intolerance sadece mesajı nedeniyle değil, aynı zamanda görsel açıdan da etkileyici bir film. Griffith, çarpıcı görsel efektler, büyük ölçekli sahneler ve inanılmaz kostüm ve set tasarımlarıyla bu filmin her sahnesine büyük özen göstermiş. Özellikle Babil sahneleri, günümüzün en ünlü yönetmenlerini bile kıskandıracak türden. 6000 kişinin üzerinde figüran kullanılması, devasa sahneler kurulması gibi prodüksiyon harikaları inanılır gibi değil.

Mesajı, görsel efekti ve kamera hareketleriyle benim için unutulmaz bir deneyim oldu. Ayrıca Damien Chazelle'in bu yapımdan Babylon filmi için büyük ilham aldığını düşünüyorum

@pudukheba

6 yıl önce

Griffith in " Birth of a nation " filmindeki ırkçı duygulara karşın, bu film her sahnesinde hümanizmi barındırmakta. Dönemi için iddaalı bir dekor, kusursuz bir görsellik sizi bekliyor ve sene 1916 (!) :) Ama yine süresinin uzunluğu ve anlatım tarzıyla algılanması zor bir film. Artık bu yüzden mi bilinmez Griffith bu filmden, çekimler için harcadığı muazzam paraların yarısını bile kazanamadığı için zor zamanlar geçirmiş. Bir daha da böyle iddaalı bir film çekememiş. Sinema tarihi için ve Griffith in yönetmenlik hayatı için destan niteliğinde bir film olmasına rağmen, Griffith in bir şekilde yönetmenlik hayatını bitiren bir film olduğu da söylenebilir.

@vital87

13 yıl önce

10 / 10

Aslında hakkında parşömen parşömen inceleme yazmak istediğim bir film, lakin Fetih 1453 hayal kırıklığının üzerine sadece savaş sahneleri hakkında yorum yazmakla yetinelim. Bunu 1000 kere ona tercih ederim. Labirent tarzı taş döşeme olması gereken kalın surların tek tabakalı gösterildiği ve kağıt gibi yırtıldığı, fırlayan sur taşlarının göze giren yapmacıklığı, kalas iskeleti alev almasın diye hayvan derisiyle kaplı olması gereken yürüyen kulelerin tek bir alev topuyla patlaması saçmalığı yerine; efektle örtülen değil gerçekten dökülen kızgın yağlar, kahramanlarımıza isabet eden taşlar, patlayan değil yıkılan zamanına uygun yürüyen kuleler, neredeyse 100 yıl öncesinin sessiz sineması, 20. yüzyılın ilk çekilen filmlerinden biri, bir baş yapıt, nefes kesen gerçekçilik. Arada ansiklopedik, öz bilgilerin verildiği kat be kat artırılan gerçekçilik. Monoton okunan metinlerle insanlara "kalk kızım, anlat" tarzı tarih dersi verircesine çekilen 1 saatin aksine, telefon da çalsa, zil de çalsa in
... Devamı
Aslında hakkında parşömen parşömen inceleme yazmak istediğim bir film, lakin Fetih 1453 hayal kırıklığının üzerine sadece savaş sahneleri hakkında yorum yazmakla yetinelim. Bunu 1000 kere ona tercih ederim. Labirent tarzı taş döşeme olması gereken kalın surların tek tabakalı gösterildiği ve kağıt gibi yırtıldığı, fırlayan sur taşlarının göze giren yapmacıklığı, kalas iskeleti alev almasın diye hayvan derisiyle kaplı olması gereken yürüyen kulelerin tek bir alev topuyla patlaması saçmalığı yerine; efektle örtülen değil gerçekten dökülen kızgın yağlar, kahramanlarımıza isabet eden taşlar, patlayan değil yıkılan zamanına uygun yürüyen kuleler, neredeyse 100 yıl öncesinin sessiz sineması, 20. yüzyılın ilk çekilen filmlerinden biri, bir baş yapıt, nefes kesen gerçekçilik. Arada ansiklopedik, öz bilgilerin verildiği kat be kat artırılan gerçekçilik. Monoton okunan metinlerle insanlara "kalk kızım, anlat" tarzı tarih dersi verircesine çekilen 1 saatin aksine, telefon da çalsa, zil de çalsa insanın elini pause seçeneğine uzatmak istemeyeceği bir film. Çok kızgınım çok. 10/10
G

@gordion_knot

15 yıl önce

9.9 / 10

Babalarin hayran olduklarii kadar varmis valla. Bosuna usta degiller herhalde benimki de laf mi simdi.

Yalniz yapildigi yillari dusundum de, o nasil engin bir katmanlar sinematografisidir. Nasil bir teknik duyus davranistir. Ne ongorudur !!!

Aferim lan demek istiyorum griffit’e. Eyvallah usta. buyuksun.

Basyapit nedir?

Budur.

@gel_gor_ki

15 yıl önce

9.5 / 10

pudovkin "üstümde büyük bir etki yaratan `hoşgörüsüzlük` filmini gördüm. bu film benim için geleceğin sinema sanatının bir simgesi oldu. onu gördükten sonra sinemanın gerçekten bir sanat olduğuna, hem de büyük gizil güçleri olan bir sanat olduğuna inandım." şeklinde hayranlığını dışavururken,

eisenstein "ben her şeyi griffithe borçluyum." diyecekti.

bana artık ne düşer ki!..
SPOILER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL