1 yıl önce
Hatıra: 2. Bölüm filmine yorum yazdı:
Paralel Anneler filmine yorum yazdı:
almodovar ve cruz ikilisi maalesef bekleneni verememiş bu sever. film özellikle sinematografik açıdan güzel anlar taşısada hikaye çok zayıf kalmş.
10/6.5
Marriage Story filmine yorum yazdı:
Marriage Story
Noah Baumbachın Netflixte çıkan bu son filmi yılın en beğenilen filmlerinden biri oldu. Film sanatçı kişiliği ile ön planda olan genç bir çiftin New Yorkdan Los Angelese uzanan boşanma sürecini anlatıyor. Film hem erkeğin dünyasını hem kadının dünyasını yüceltmeden iki karaktere hemen hemen eşit mesafede yaklaşmış. Uzun ve bol diyaloglar ön planda tutulmuş yer yer bazı sahneleri sıkılabiliyor. Baumbachın diğer filmlerindeki gibi bir karakterin başından geçen maceralardan ziyade dramatik sahneler yoğunluktaydı. Erkek karakterlerin düşünce yapısını, boşanma sürecindeki uğraşları güzel bir şekilde yansıtmış. Evlilik düşüncesini sorgulayan, yücelten veya eleştiren bir anlayışı yok. Boşanma sürecinde iki karakterlede kendinizi özdeşletiremiyorsunuz. Bol ve kapalı alanda geçen karı ve koca diyalogları çok gerçekçiydi. Scarlet Johansson ve Adam Driver birbirlerine tam uyum sağlamışlar. Scarleti uzun zaman sonra böylesine ciddi bir dramda görmek beni sevindirdi. Adam Driver ise ... DevamıMarriage Story
Noah Baumbachın Netflixte çıkan bu son filmi yılın en beğenilen filmlerinden biri oldu. Film sanatçı kişiliği ile ön planda olan genç bir çiftin New Yorkdan Los Angelese uzanan boşanma sürecini anlatıyor. Film hem erkeğin dünyasını hem kadının dünyasını yüceltmeden iki karaktere hemen hemen eşit mesafede yaklaşmış. Uzun ve bol diyaloglar ön planda tutulmuş yer yer bazı sahneleri sıkılabiliyor. Baumbachın diğer filmlerindeki gibi bir karakterin başından geçen maceralardan ziyade dramatik sahneler yoğunluktaydı. Erkek karakterlerin düşünce yapısını, boşanma sürecindeki uğraşları güzel bir şekilde yansıtmış. Evlilik düşüncesini sorgulayan, yücelten veya eleştiren bir anlayışı yok. Boşanma sürecinde iki karakterlede kendinizi özdeşletiremiyorsunuz. Bol ve kapalı alanda geçen karı ve koca diyalogları çok gerçekçiydi. Scarlet Johansson ve Adam Driver birbirlerine tam uyum sağlamışlar. Scarleti uzun zaman sonra böylesine ciddi bir dramda görmek beni sevindirdi. Adam Driver ise bu yılın en dikkat çekici performanslarından birini sergilemiş. Abartısız ve gerçekçi bir baba rolüne hayat veriyor. Yardımcı rolde Laura Dern ise oynadığı avukat karakteri ile Oscar ödülü için bu yılki en büyük aday olduğunu düşünüyorum. Baumbach filmi olunca ister istemez gözler bir Greta Gerwigi aramadı değil hatta filmi izlerken Nicole rolünü o oynasa daha mı iyi olurdu dedim ama Scarlet Johansson daha sonradan beni utandırdı.
Filmin en büyük eksikliği ise Baumbachın artık bu klişe haline gelen senaryo sorunu idi. Woody Allenın veliahtı ise ya da öyle olmak istiyorsa daha düzenli ve birbirine bağlı güçlü senaryosu olmalı. Filmde senaryo konusunda maalesef zayıf kalmış. Bol diyalog var ama bir yerde sonuçlanmıyor. Olay örgüsü ve merak uyandırıcılığı eksik kalmış. Daha güzel bir senaryo ile çok daha iyi bir film olabilirdi. Herşeye rağmen en iyi film oscarına adaylık kapacağını düşünüyorum. Ama en iyi yönetmen konusunda boşa hayale kapılmasınlar. Çünkü filmde bir bu yıl çıkan Pain and Glory, Irıshman yada Parasite gibi bir yönetmen dokunuşu yoktu.
Sonuç olarak Marriage Story bu yıl adından bolca söz ettiren güzel filmlerinden biri. Filmi genel olarak beğendim ama yılın en iyilerin olduğunu söylemek abartı olur. Zaten yüksek ve hızlı tempolu filmlere alışık iseniz filmi izlerken sıkılacağınızı düşünüyorum. Oyunculuk konusunda çok başarılı bir film izlemek isterseniz Marriage Story sizleri bekliyor.
Puanım: 7/10
Acı ve Zafer filmine yorum yazdı:
Pedro Almodovarın yeni filmi ’’acı ve zafer’’ dolor y gloria başrollerinde Antonio Banderas ve Penelope cruz’un oynadığı almodovarın hayatından da izler taşıyan bir film.
Filmde bir yönetmenin hayatından kesitler ve çocukluk yıllarından beri yaşadığı olayları paralel bir biçimde izliyoruz. hayattan artık bnalmış ve varoluş sıkıntısı yaşayan bir adamın iç sıkıntısını ve geçmişi ile olan bağı güzel bir şekilde anlatıyor. Salvador mallo adlı bu yönetmenin çevresiyle yaşadığı ve cinsel geçmişine kadar ki konular işleniyor. almodar her filminde olduğu gibi yine renkleri ve sinematografisi harikaydı. bu filmde ise almodavar kırmızısı denilen tarzını artık ustalık derecesine çıkarmış. karakterin ruh haline ve yapısına uygun renkler ile donatılmış bir görsel şölen nitelğinde... film aynı zamanda fellini’nin sekizbuçuk filminden esinlenildğinide belirteyim. karakterin geçmişinde ispanyanın sosyolojik yapısına ve tarihine azda olsa dokundurmayı ihmal etmemiş.
Kadınların yönetmeni olarak bilin ... DevamıPedro Almodovarın yeni filmi ’’acı ve zafer’’ dolor y gloria başrollerinde Antonio Banderas ve Penelope cruz’un oynadığı almodovarın hayatından da izler taşıyan bir film.
Filmde bir yönetmenin hayatından kesitler ve çocukluk yıllarından beri yaşadığı olayları paralel bir biçimde izliyoruz. hayattan artık bnalmış ve varoluş sıkıntısı yaşayan bir adamın iç sıkıntısını ve geçmişi ile olan bağı güzel bir şekilde anlatıyor. Salvador mallo adlı bu yönetmenin çevresiyle yaşadığı ve cinsel geçmişine kadar ki konular işleniyor. almodar her filminde olduğu gibi yine renkleri ve sinematografisi harikaydı. bu filmde ise almodavar kırmızısı denilen tarzını artık ustalık derecesine çıkarmış. karakterin ruh haline ve yapısına uygun renkler ile donatılmış bir görsel şölen nitelğinde... film aynı zamanda fellini’nin sekizbuçuk filminden esinlenildğinide belirteyim. karakterin geçmişinde ispanyanın sosyolojik yapısına ve tarihine azda olsa dokundurmayı ihmal etmemiş.
Kadınların yönetmeni olarak bilinen almodovar bu sefer filmde kadın karakterleri üzerinde fazla yoğunlaşmadığını söylemek gerek. yarı otobiyagrafik öğeler barındıran bu film sanatın tüm dallarınına bir saygı duruşu aslında almodovar kendi kişisel zevlerini bize göstermekten hiç çekinmiyor. oyunuculuklarda ise cannes film festivalinde en iyi erkek oyuncu ödülünü alan banderas gerçekten harikaydı. role tam oturmuş penelope cruz ise kendisine çok yakışan masum anne rolü ile karşımıza çıkıyor. film ispanyanın oscar adayı yabancı dilde film oscarını kazanması sürpriz olacağını sanmıyorum.
sonuç olarak Almodovar’ın bu son filmi kesinlikle görülmeye değer otobiyografik öğeler taşıyan bir sinema örneği. almodovarın hem sinemaya hem kendi anılarına olan bir aşk mektubu gibi omuş. fazlacısıyla cesur, zarif, renkli ve duygusal...
puanım: 7/10
Joker filmine yorum yazdı:
Todd Phillips yönettiği 2019 yapımı joker beklenildiği gibi sinemaya birçok defa uyarlanmış joker tiplemelerin en merak edileni ve bütçe ayrılanı oldu. venedik’te altın aslanı kazanarak herkesi dahada heyecanlandırdı. Öncelikle şunu belirteyim filmden sakın bir dark knight temposu beklemeyin hayal kırıklığına uğrarsınız...
Joker filmi bize aslında jokerin nasıl jokere dönüştüğüne toplumun onu nasıl bir öteki haline getirdiğini görüyoruz. umutsuzluk , varoluş sancısı, toplumun alt kesimin sanki bir yansıması gibi joker karakteri.. kurosawa’nın ’’çıldırmış bir dünyada sadece delilerin aklı başındadır’’ sözü filmi izlerken hep aklıma geldi. Sinematografik olarak muazzam bir yapısı var. filmin şehir planları çok güzel kendinizi 70’ 80’li yılların içinde hissediyorsunuz.
Derin bir kapitalizm ve zengin karşıtlı fikir koyulmuş ve joker karakteri değişirken bunu da hissediyorsunuz. toplum arasındaki ekonomik, sosyo-kültürel farklılıklar içine katılmış. sade bir süper kahraman veya anti kahra ... DevamıTodd Phillips yönettiği 2019 yapımı joker beklenildiği gibi sinemaya birçok defa uyarlanmış joker tiplemelerin en merak edileni ve bütçe ayrılanı oldu. venedik’te altın aslanı kazanarak herkesi dahada heyecanlandırdı. Öncelikle şunu belirteyim filmden sakın bir dark knight temposu beklemeyin hayal kırıklığına uğrarsınız...
Joker filmi bize aslında jokerin nasıl jokere dönüştüğüne toplumun onu nasıl bir öteki haline getirdiğini görüyoruz. umutsuzluk , varoluş sancısı, toplumun alt kesimin sanki bir yansıması gibi joker karakteri.. kurosawa’nın ’’çıldırmış bir dünyada sadece delilerin aklı başındadır’’ sözü filmi izlerken hep aklıma geldi. Sinematografik olarak muazzam bir yapısı var. filmin şehir planları çok güzel kendinizi 70’ 80’li yılların içinde hissediyorsunuz.
Derin bir kapitalizm ve zengin karşıtlı fikir koyulmuş ve joker karakteri değişirken bunu da hissediyorsunuz. toplum arasındaki ekonomik, sosyo-kültürel farklılıklar içine katılmış. sade bir süper kahraman veya anti kahraman havası yok. aynı zamanda klasik filmlerin birçok filmine adeta bir saygıduşu var. The French Connection The King of Comedy ve Taxi Driver gibi filmlerin estetiği ve atmosferi yakalanmaya çalışılmış. müzik kullanılımı bazı sahnelerde abartılıp yer yer sıksa da genel olarak beğendim. ama biraz senaryo konusunda zayıf kalmış sebebi yönetmenin joker karakterine çok fazla yoğunlaşması olduğunu düşünüyorum. o yüzden Nolan’ın yarattığı joker daha güçlüydü. oyunculuğu gelirsek Joaquin Phoenix son yılların en unutulmaz karakter oyunculuklarından birini sergilemiş ve filmi tek başına ayakta tutmuş. oscar’ın açık ara favorisi kazanırsa kimsenin buna itirazı olmayacaktır.
sonuç olarak joker oyunculukları ve sinematografisi sinemada görülmeye değer bir film olmuş ama yılın en iyi filmi mi o biraz tartışmaya açık diyebilirim.
puanım 70/100
Bağlılık Aslı filmine yorum yazdı:
Semih Kaplanoğlunun bu filmi bu yıl türkiyenin oscar aday adayı oldu. film kısaca yeni anne olmuş şehirli modern bir kadının bebeğine duyduğu bağlılık üzerine odaklanıyor.
Filmin vermek istediği mesaj güzel bir modernizm eleştirisi ayrıca kadının toplumdaki yerini de sorguluyor. bir haneke gerçekçiliği sunmuyor film bize burjuva ve üst sınıfın iletişimsizliğe girmek istemiş ama tam odaklanamamış. filmdeki, bazı kendini tekrar eden sahneler yer yer sıkılmanıza neden oluyor. filmin en temel handikabı bir gizem duygusunu seyirciye verelim mi vermeyelim mi kararsız kalınmış gibi... aslı karakterin iç dünyasına doğru bir yolculuğa çıkıyorsunuz ve geçmişinden tamda şuan içinde bulunduğu ruh halini anlamanızı sağlıyor.
Filmdeki görüntü yönetmenliği gerçekten başarılı buldum. sehrin manzaralarını ve kaotik kasvetli yapısını güzel bir şekide kullanmış. Sinematografik açıdan güzel kareler var anlatmak istediği zor bir konu o yüzden senaryo açısından çok zayıf olduğunu söyleye bilerim akıcı ve be ... DevamıSemih Kaplanoğlunun bu filmi bu yıl türkiyenin oscar aday adayı oldu. film kısaca yeni anne olmuş şehirli modern bir kadının bebeğine duyduğu bağlılık üzerine odaklanıyor.
Filmin vermek istediği mesaj güzel bir modernizm eleştirisi ayrıca kadının toplumdaki yerini de sorguluyor. bir haneke gerçekçiliği sunmuyor film bize burjuva ve üst sınıfın iletişimsizliğe girmek istemiş ama tam odaklanamamış. filmdeki, bazı kendini tekrar eden sahneler yer yer sıkılmanıza neden oluyor. filmin en temel handikabı bir gizem duygusunu seyirciye verelim mi vermeyelim mi kararsız kalınmış gibi... aslı karakterin iç dünyasına doğru bir yolculuğa çıkıyorsunuz ve geçmişinden tamda şuan içinde bulunduğu ruh halini anlamanızı sağlıyor.
Filmdeki görüntü yönetmenliği gerçekten başarılı buldum. sehrin manzaralarını ve kaotik kasvetli yapısını güzel bir şekide kullanmış. Sinematografik açıdan güzel kareler var anlatmak istediği zor bir konu o yüzden senaryo açısından çok zayıf olduğunu söyleye bilerim akıcı ve benim beklediğim doğal diyaloglar yok denecek kadar azdı. senaryo açısından zayıf olunca oyunculara biraz abanılmış gibi başroldeki kübra kip'i beğendim rolün üstesinden çıkabilmiş ama sanki biraz semih kaplanoğlu anne figürüne bizim odaklanmamızı istediği için film biraz tek kişilik şova dönüşmüş.
mesela bu yıl altın palmiye kazanan Parasite filmi güney kore sosyolojini çok güzel açıklamaya çalışan bir filmdi. ASLI da biraz daha sınıf çatışmasından ziyade farklılıklara odaklanmayı tercih etmiş. filmdeki bu anne- çocuk bağlılığı güçlü ve gerçekçi ana fikride zaten bebek ve anne arasındaki bu bağlılığın her koşulda ne kadar bağlı olduğunu anlatmaya çalışmış.
Sonuç olarak bağlılık aslı kadın, anne, çocuk, modernizm, şehirleşme ve iletişimsizlik gibi konuları kendince işlemeye çalışan bir film olmuş.
kendisine oscar macerasında başarılar...
puanım 65/100
Paramparça Aşklar Köpekler filmine yorum yazdı:
düşünmeden izleyin derim yönetmenin en iyi filmi ...
Ahlat Ağacı filmine yorum yazdı:
sinema diye buna denir.Muazzam bir filmdi.diyaloglar çekim açıları renkler ve karakterler insanı büyülüyor Nuri bilge bizlere yine bergman ve tarkovski tarzında müthiş bir şiirsel film sunmuş. 3 saat olmasına rağmen diyaloglar çok akıcı hiç sıkmıyor.gerek dini ve politik göndermeleri çok yerindeydi. özellikle baba rolündeki murat cemciri çok beğendim.
gerçek bir sine-masal her sinemaseverin izlemesi gereken bir başyapıt.
puanım 10/9
Hayatımın Maçı filmine yorum yazdı:
idare eder çokta abartılacak bir biyografi filmi değil
Dönemin entelijansiyasına öyle güzel post modern feminizm öğeleri ile yansıtmışki yönetmen adeta garip bir meta kurgu içinde avangart bir içsel yolculukta buluyoruz kendimizi. başkarakterin içsel yolculuğu yönetmeninde bir alter-egosu ve günümüz dünyasına alegorik bir şekilde yansıtıyor ekrana. kendi temaları içinde oldukça sade büyüleyici ve sinema sanatına adeta zirve noktalarına çıkıp geliyor film boyunca. yönetmenin kendi öz geçmişinden hatıraları böyle güzel görüntülerle anlatması işte bu sinema dedirtiyor adeta...
ilk filmin verdiği o boğucu ve kaotik atmosferden çıkmayı başarıyor. başka bir kapı açıyor burda biraz fellini biraz bunuel filmlerinden esintiler görüyoruz. film boyunca 25 yaşında sinema okuyan londralı bir kızın biraz rüya bir gerçekçi iç yapısında dolanan ve bunu harika görüntüler ile başaran bir film olmuş.
son sahne ise gerçekten tüyler ürpertici sinema tarihinde böyle üstene koyarak ve olgun devam filmlerine zor rastlanır.