Chantal Akermanın, Marcel Proustun Kayıp Zamanın izinde adlı romanının beşinci cildi olan Mahpustan esinlenerek çektiği filmi La Captive (Tutsak), tekinsiz bir biçimde Hitchcockun Vertigo (Yükseklik Korkusu, 1958) adlı filmini anımsatıyor. Saplantı, tutku ve arzu temalarını işleyen Akerman, sevgilisi Arianea (Sylvie Testud) tümüyle sahip olmayı isteyen Simon (Stansilas Merhar) adlı bir adama odaklanıyor. Arzuyla yanan Simon, Arianeı sadece bir sevgili olarak değil; geçmişi, bugünü ve geleceğiyle tüm varlığını anlamak için yanıp tutuştuğu bir obje olarak görüyor. Arianeın Andree adlı bir lezbiyenle (Olivia Bonamy) ikiyüzlü bir hayat sürdüğüne inanan Simonun saplantısı her geçen gün biraz daha şiddetlenerek en sonunda Arianeın her hareketini kısıtlıyor.
Cinsellik ve özlemin karmaşık yönlerini konu alan Akerman, sıradışı bir aşk ve saplantı hikayesi kotarıyor. La Captiveı en sık kullandığı film motiflerinden biri olan, olanaksız da olsa "ötekiliği" anlama arzusu etrafında şekillendiren A... Devamı
Chantal Akermanın, Marcel Proustun Kayıp Zamanın izinde adlı romanının beşinci cildi olan Mahpustan esinlenerek çektiği filmi La Captive (Tutsak), tekinsiz bir biçimde Hitchcockun Vertigo (Yükseklik Korkusu, 1958) adlı filmini anımsatıyor. Saplantı, tutku ve arzu temalarını işleyen Akerman, sevgilisi Arianea (Sylvie Testud) tümüyle sahip olmayı isteyen Simon (Stansilas Merhar) adlı bir adama odaklanıyor. Arzuyla yanan Simon, Arianeı sadece bir sevgili olarak değil; geçmişi, bugünü ve geleceğiyle tüm varlığını anlamak için yanıp tutuştuğu bir obje olarak görüyor. Arianeın Andree adlı bir lezbiyenle (Olivia Bonamy) ikiyüzlü bir hayat sürdüğüne inanan Simonun saplantısı her geçen gün biraz daha şiddetlenerek en sonunda Arianeın her hareketini kısıtlıyor.
Cinsellik ve özlemin karmaşık yönlerini konu alan Akerman, sıradışı bir aşk ve saplantı hikayesi kotarıyor. La Captiveı en sık kullandığı film motiflerinden biri olan, olanaksız da olsa "ötekiliği" anlama arzusu etrafında şekillendiren Akerman, yalnızlık ve ayrılık temalarını güçlendirmek için, yarı genel plan pırıl pırıl peyzajları ustalıkla kullanıyor. Akerman, yetenekli görüntü yönetmeni Sabine Lancelinle birlikte, erkek kıskançlığının baskıcı gücüne maruz kalmış bir kadının sade ama incelikli hikayesini perdeye aktarıyor.
@poormf
12 yıl önce
Cinsellik ve özlemin karmaşık yönlerini konu alan Akerman, sıradışı bir aşk ve saplantı hikayesi kotarıyor. La Captiveı en sık kullandığı film motiflerinden biri olan, olanaksız da olsa "ötekiliği" anlama arzusu etrafında şekillendiren A ... Devamı
Cinsellik ve özlemin karmaşık yönlerini konu alan Akerman, sıradışı bir aşk ve saplantı hikayesi kotarıyor. La Captiveı en sık kullandığı film motiflerinden biri olan, olanaksız da olsa "ötekiliği" anlama arzusu etrafında şekillendiren Akerman, yalnızlık ve ayrılık temalarını güçlendirmek için, yarı genel plan pırıl pırıl peyzajları ustalıkla kullanıyor. Akerman, yetenekli görüntü yönetmeni Sabine Lancelinle birlikte, erkek kıskançlığının baskıcı gücüne maruz kalmış bir kadının sade ama incelikli hikayesini perdeye aktarıyor.
alıntıdır...