-"Madem toplum sağlığından bu kadar endişeliler, neden sosyal hizmetlere yatırım yapmıyorlar?"
2021 yılının Saint Maud ile birlikte en iyi korku filmi kesinlikle Censor/Sansür. Film değişken devlet politikaları doğrultusunda film sansürcülüğü yapan Enid'in incelediği eserlerden biri sebebiyle travmasının geri dönmesini konu alıyor. İzlediği bir video-nasty (düşük bütçeli şiddet filmi) ona çocukken kaybolan kız kardeşiyle anılarını hatırlatıyor. Peki Niamh Algar'ın muazzam canlandırdığı Enid karakterinin kontrolden çıkmasının asıl sebebi sahiden şiddet içeren filmler mi oluyor? Hayır. Filmin sansür konusundaki görüşü çok net ve toplum sağlığının ekran yüzünden değil, çok daha önemli sorunlar yüzünden bozulduğunu düşünüyor. Ki zaten film sansürün gerekli olduğunu düşünenlerle dalga geçen şu sözlerle bitiyor; "sansürler işe yaradı, suç oranı sıfıra indi, tüm suçlular hapiste."
Film İtalyan korku sinemasının soğuk neon renklerini kullanıyor ve farklı çerçeve boyutları, ekranlar aras... Devamı
-"Madem toplum sağlığından bu kadar endişeliler, neden sosyal hizmetlere yatırım yapmıyorlar?"
2021 yılının Saint Maud ile birlikte en iyi korku filmi kesinlikle Censor/Sansür. Film değişken devlet politikaları doğrultusunda film sansürcülüğü yapan Enid'in incelediği eserlerden biri sebebiyle travmasının geri dönmesini konu alıyor. İzlediği bir video-nasty (düşük bütçeli şiddet filmi) ona çocukken kaybolan kız kardeşiyle anılarını hatırlatıyor. Peki Niamh Algar'ın muazzam canlandırdığı Enid karakterinin kontrolden çıkmasının asıl sebebi sahiden şiddet içeren filmler mi oluyor? Hayır. Filmin sansür konusundaki görüşü çok net ve toplum sağlığının ekran yüzünden değil, çok daha önemli sorunlar yüzünden bozulduğunu düşünüyor. Ki zaten film sansürün gerekli olduğunu düşünenlerle dalga geçen şu sözlerle bitiyor; "sansürler işe yaradı, suç oranı sıfıra indi, tüm suçlular hapiste."
Film İtalyan korku sinemasının soğuk neon renklerini kullanıyor ve farklı çerçeve boyutları, ekranlar arası geçişlerle iyi görünüyor. Filmde hem iPhone, hem 8mm, hem 16mm, hem de 35 mm kullanılmış. Prano Bailey-Bond ilk uzun metrajında tüm hünerlerini konuşturmuş. Bu çeşitlilik klasik korku ile çağdaş korkunun da iyi bir melezi yapıyor bu işi.
@delahoya
2 yıl önce
6 / 10
İnsanın içinde ki bastırdığı vahşeti çok güzel anlattığını düşünüyorum ve filmde ki bir replik bunu onaylar derecesinde...
“ İnsanlar benim korku yarattığımı düşünüyor,ama öyle değil. Korku zaten dışarıda bir yerlerde, içimizde, senin içinde…”
Bu arada filmden sonra yönetmene göz atayım derken ilk filmi olduğunu gördüm... Herşeye rağmen kötü diyemem...
@furkandgn9
2 yıl önce
7.5 / 10
2021 yılının Saint Maud ile birlikte en iyi korku filmi kesinlikle Censor/Sansür. Film değişken devlet politikaları doğrultusunda film sansürcülüğü yapan Enid'in incelediği eserlerden biri sebebiyle travmasının geri dönmesini konu alıyor. İzlediği bir video-nasty (düşük bütçeli şiddet filmi) ona çocukken kaybolan kız kardeşiyle anılarını hatırlatıyor. Peki Niamh Algar'ın muazzam canlandırdığı Enid karakterinin kontrolden çıkmasının asıl sebebi sahiden şiddet içeren filmler mi oluyor? Hayır. Filmin sansür konusundaki görüşü çok net ve toplum sağlığının ekran yüzünden değil, çok daha önemli sorunlar yüzünden bozulduğunu düşünüyor. Ki zaten film sansürün gerekli olduğunu düşünenlerle dalga geçen şu sözlerle bitiyor; "sansürler işe yaradı, suç oranı sıfıra indi, tüm suçlular hapiste."
Film İtalyan korku sinemasının soğuk neon renklerini kullanıyor ve farklı çerçeve boyutları, ekranlar aras ... Devamı
2021 yılının Saint Maud ile birlikte en iyi korku filmi kesinlikle Censor/Sansür. Film değişken devlet politikaları doğrultusunda film sansürcülüğü yapan Enid'in incelediği eserlerden biri sebebiyle travmasının geri dönmesini konu alıyor. İzlediği bir video-nasty (düşük bütçeli şiddet filmi) ona çocukken kaybolan kız kardeşiyle anılarını hatırlatıyor. Peki Niamh Algar'ın muazzam canlandırdığı Enid karakterinin kontrolden çıkmasının asıl sebebi sahiden şiddet içeren filmler mi oluyor? Hayır. Filmin sansür konusundaki görüşü çok net ve toplum sağlığının ekran yüzünden değil, çok daha önemli sorunlar yüzünden bozulduğunu düşünüyor. Ki zaten film sansürün gerekli olduğunu düşünenlerle dalga geçen şu sözlerle bitiyor; "sansürler işe yaradı, suç oranı sıfıra indi, tüm suçlular hapiste."
Film İtalyan korku sinemasının soğuk neon renklerini kullanıyor ve farklı çerçeve boyutları, ekranlar arası geçişlerle iyi görünüyor. Filmde hem iPhone, hem 8mm, hem 16mm, hem de 35 mm kullanılmış. Prano Bailey-Bond ilk uzun metrajında tüm hünerlerini konuşturmuş. Bu çeşitlilik klasik korku ile çağdaş korkunun da iyi bir melezi yapıyor bu işi.