Fakat belli ki senaristin de, yönetmenin de, kurgucunun da vermek istedikleri mesajla ilgili bir kafa karisikliklari mevcut. Baska kapitalist elestiri üslubunda oldukca akici ve basarili sekilde ilerleyen film, son 30 dakikasinda hangi mesaji vermek istedigini bilemez bir hale giriyor. Karakterler anlasilmaz bir keskinlikle 180 derece dönüyorlar. Filmin basinda tasvir edilen direnc ve kararlilik, filmin sonunda anlasilmaz bir "yikim kutlama"ya dönüsüyor. Fakat bu esnada yine elestirel görseller (kuslarin yikik binaya geri dönüsü gibi) yine ekranda gösteriliyor.
Film adeta bir saheser olabilecek potansiyeldeyken, kendi degerini bu karisiklik yüzünden düsürüyor. Mesajin degismesi degil, fakat bu sürecin anlatima yedirilememesi sorun.
Konu: Hızla modernleşen Şangay’daki Huangpu Nehri’nde binlerce ölü domuz suya kapılıp giderken bulunur. Bu gizemli olay, depresif zengin bir kadın, talihsiz bir domuz yetiştiricisi, körkütük aşık bir komi ve Çin’de yeni bir hayat kovalayan Amerikalının yollarını kesiştirir.
@zes
2 yıl önce
6.2 / 10
Fakat belli ki senaristin de, yönetmenin de, kurgucunun da vermek istedikleri mesajla ilgili bir kafa karisikliklari mevcut. Baska kapitalist elestiri üslubunda oldukca akici ve basarili sekilde ilerleyen film, son 30 dakikasinda hangi mesaji vermek istedigini bilemez bir hale giriyor. Karakterler anlasilmaz bir keskinlikle 180 derece dönüyorlar. Filmin basinda tasvir edilen direnc ve kararlilik, filmin sonunda anlasilmaz bir "yikim kutlama"ya dönüsüyor. Fakat bu esnada yine elestirel görseller (kuslarin yikik binaya geri dönüsü gibi) yine ekranda gösteriliyor.
Film adeta bir saheser olabilecek potansiyeldeyken, kendi degerini bu karisiklik yüzünden düsürüyor. Mesajin degismesi degil, fakat bu sürecin anlatima yedirilememesi sorun.
@thematrixhasyou
3 yıl önce