Anna Karinayı doyasıya izleyebileceğimiz, yer yer de göz göze gelebileceğimiz bu leziz görsellerle dolu filmle tanışmamı sağlayan yazıyı, filmi izledikten sonra daha iyi anladım.Şöyle diyordu yazı: 6 Ağlama çeşidi: 1-Histerik ağlama: Gözyaşı, ağlama arzusundan önce düşer ; kendi anlamını ardında bırakır. 2-Ani ağlama: Gözyaşı, ağlama arzusundan habersiz düşer; kendi anlamından kaçar. 3-Gülerek ağlama: Gözyaşı ağlama arzusundan sonra düşer; kendi anlamını yeniden yaratır. 4-Hıçkırarak ağlama: Gözyaşı, ağlama arzusuyla aynı anda düşer; kendi anlamıyla özdeştir. 5-Toplumsal ağlama: Gözyaşı yoktur, anlamsızdır. 6-Anna Karina, Sessiz ağlama: Gözyaşı anlamıyla birlikte arzuya yapışır, düştüğü yerde asılı kalır.Ağlama nedeni, ağlama anı ve ağlayan kişi mutlak sonsuzlukta özdeştir.Bakışı anlamlandıran gözyaşı mıdır yoksa gözyaşını anlamlı kılan bakışın kendisi mi?
Sanat, sanat icindir. Veya su testisi su yolunda kirilir. Hangisini secerseniz veya bakis acinizla ilgili bir durum. Nana nin enteresan bir cekiciligi var ama uzuldum onun icin daha iyi olabilirdi. Filmin fon muzigi ayri bir drama katiyor ve guzel.
Yapıldığı dönemde devletin fuhuş sektöründeki işlevini dile getirdiği için belki ek bir önem kazanmıştır ama bu dile getirmeyi film geneline yayılı olduğu haliyle söze dayalı olarak gerçekleştirmesi en büyük olumsuzluğu. Sona eklenen felsefik konuşmalar, içeriğinden öte eklektik, kopuk. Az okuyan, az düşünüp çok ve çabuk tüketen bir toplum olmamızdan mı kaynaklı bilinmez filmlerde felsefe ya da felsefe kırıntısı sözler duyulunca baş tacı ediliyor...
Godard'ın tüm Godarlıklarını kullandığı incelikli film. Anlattıklarıyla, duruşuyla deneysel tavrıyla (özellikle ses bandı ve çekimler açısından) izlenmesi, üzerinde düşünülmesi gereken bir yapım Vivre Sa Vie... Godard'ın kendi ülkesine iğne çuvaldız ikilisiyle dokunduğu anlarda, Nana üzerinden önemli eleştiriler getiriyor. Anna Karina'da ne var bilmiyorum lakin yüzüyle tüm bir öyküyü izleyiciye aktarabiliyor. Vivre Sa Vie izledikten sonra çoğu yeni dalga filminin ardında bıraktığı etkiyi yarattı yine ben de. Bölük pörçük sahneler, hisler hafızada...
@ninimini
4 yıl önce
8 / 10
ve bunun gibi bir çok güzel repliği barındıran döneminin naçizane filmlerinden :)
@amarone
4 yıl önce
6 Ağlama çeşidi:
1-Histerik ağlama: Gözyaşı, ağlama arzusundan önce düşer ; kendi anlamını ardında bırakır.
2-Ani ağlama: Gözyaşı, ağlama arzusundan habersiz düşer; kendi anlamından kaçar.
3-Gülerek ağlama: Gözyaşı ağlama arzusundan sonra düşer; kendi anlamını yeniden yaratır.
4-Hıçkırarak ağlama: Gözyaşı, ağlama arzusuyla aynı anda düşer; kendi anlamıyla özdeştir.
5-Toplumsal ağlama: Gözyaşı yoktur, anlamsızdır.
6-Anna Karina, Sessiz ağlama: Gözyaşı anlamıyla birlikte arzuya yapışır, düştüğü yerde asılı kalır.Ağlama nedeni, ağlama anı ve ağlayan kişi mutlak sonsuzlukta özdeştir.Bakışı anlamlandıran gözyaşı mıdır yoksa gözyaşını anlamlı kılan bakışın kendisi mi?
@notebook
7 yıl önce
Veya su testisi su yolunda kirilir.
Hangisini secerseniz veya bakis acinizla ilgili bir durum.
Nana nin enteresan bir cekiciligi var ama uzuldum onun icin daha iyi olabilirdi.
Filmin fon muzigi ayri bir drama katiyor ve guzel.
@aylakmadame
7 yıl önce
@ustilago
8 yıl önce
@poormf
9 yıl önce
5 / 10
@cessiebalik
9 yıl önce
9.2 / 10
öküz oturdu içime.
söyleyeceklerim bu kadar.
@fruit_fly
10 yıl önce
8.5 / 10
@eliferen
11 yıl önce
@cemal_erdem
11 yıl önce
7.6 / 10