8.3

432 OY
PUAN VER
5

IMDb: 7.7 (4.208 OY)

KONUSU
Tiyatro ve sanatın, değişimi hızlandırıcı gücü, Achero Manas ın hafif, idealist, hayat ve umut dolu bu filmine ilham sağlıyor Yakın gelecekte, bir grup aktör, insanların birbirleri için karşılıksız hiçbir şey yapmadıkları, aşırı bireyci doksanların son dönemini hatırlar. Oyunculuk okulunda hayal kır ... Devamı
Tiyatro ve sanatın, değişimi hızlandırıcı gücü, Achero Manas ın hafif, idealist, hayat ve umut dolu bu filmine ilham sağlıyor Yakın gelecekte, bir grup aktör, insanların birbirleri için karşılıksız hiçbir şey yapmadıkları, aşırı bireyci doksanların son dönemini hatırlar. Oyunculuk okulunda hayal kırıklığına uğrayan ve hocasının basmakalıp deslerinden bıkıp sokaklara yönelen Alfredo Baeza nın öyküsü anlatılmaya başlanır. Alfredo, sanatın dünyayı değiştirebileceğine ya da, belki daha doğrusu, dünyanın vaziyetini değiştirirebileceğine hala inanmaktadır. Özgür düşünceli arkadaşlarıyla biraraya gelip Kasım adını verdikleri tiyatro grubunu oluşturur; para kabul etmeyeceklerine dair temel bir prensibe dayanan kendi manifestolarını yaratırlar. Metro, caddeler ve herhangi bir kamu alanı sanatsal yaratıcılık mekanına dönüştükçe eğlence başlar. Oyuncular yoldan geçenlerle karşılıklı ileşitim kurarlar: oyun oynar, şarkı söyler, çılgın kostümler giyip danseder, kendilerini ifade etmek için pek çok farklı yöntem denerler. Polis malzemelerine el koyduğunda, bu grubu sadece daha fazla ateşler ve performansları gittikçe daha yüklü bir sosyal bilinç kazanır. Gerilim artar, ancak grup para karşılığı bir iş teklifi aldığında hangi yoldan gitmeleri gerektiği konusunda oyuncuların fikirleri birbirlerinden farklıdır

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@melihkaya

3 hafta önce

3.9 / 10

Yönetmenin gerçekleri aktarıyormuş gibi bir hava vererek seyirciyi duygusal olarak işin içine katmaya çalıştığı sahte belgesel film. Can sıkıcı bir durumdur. Yönetmen böyle bir şeye neden ihtiyaç duydu anlaşılır değil.
Bu filmi kurgu olarak değerlendireceksek son derece kötü bir filmdir çünkü film sadece bize herşeyin yaşanmış olduğuna inandırmak için çekilmiş.
Onun dışında elle tutulur bir mesajı yada sanatsal boyutu yoktur, son sahne hariç. Bence Sadece son sahneyi çekip güzel bir kısa film yapmalıydı.

@yesimus

8 ay önce

aaaç ayı oynamazsa oynamasın, bir sanatkâr asla ayı değildir! https://www.youtube.com/watch?v=8PbNy3Uv5Gs

@berenices

1 yıl önce

Bu filmi bilen insanlar genellikle benimsediğini ve sevdiğini görüyorum. Bu filmi bilen ve seven insanları seviyorum
Bu filmi seyrettikten sonra müthiş bi heyecanla yönetmenin diğer filmini de seyretmiştim El Bola . O filmden böyle bi etki alamadim maalesef ama bu film tek başına Achero Manası ayrı bi yere koymaya yetiyor

@obirikiuc

1 yıl önce

8.7 / 10

Hayata ve sisteme karşı bir duruşun yanında çok iyi bir tiyatro eleştirisi. Sokakta sahnelenen oyunlar tiyatro olabilir mi?
Cinayet, şiddet, ölümler... Biz gerçek sanıp tepki gösterelim, eleştirelim, fark edelim ama kimse gerçekten ölmesin.

@no_one

1 yıl önce

9 / 10

Kendine ait jargonu olan bir film. Kendine ait terimleri de sadece teoride değil kendi temasında da barındıran, bahsettiği "Belgesel Tiyatro" kuramına uygun olarak , deyim yerindeyse "Belgesel Sinema" oluşturan, özgün, akıcı, derin bir film Noviembre.

Konu olarak her ne kadar ilk izleyişte "Sanat nedir, ne içindir, nasıl olmalıdır?" gibi soruların zuhur ettirildiği filmde hızlı değişen dünyada, kavramların bile değişmekten hatta metamorfozdan kurtulamadığı postmodern zamanda olması gereken sanatın ne olması gerektiğini bilmeye ve bildiğini aktarmaya çalışan bir grup gencin sanatsal bir devrim süreci anlatılmak istense de aslında nesnel değerlendirmeden öznele geçtikçe bir nevi devrimden çok direnmenin ön planda olduğu bir filme evrilmekte sekanslar ve zaman ilerledikçe.

Bir ideolojiyi topluma empoze etmek isterken toplumun dünya görüşünün ablukasında ayakta kalabilmenin ne kadar müşkül olduğunun ispatı aslında bu film. Sanat bir ilet
... Devamı
Kendine ait jargonu olan bir film. Kendine ait terimleri de sadece teoride değil kendi temasında da barındıran, bahsettiği "Belgesel Tiyatro" kuramına uygun olarak , deyim yerindeyse "Belgesel Sinema" oluşturan, özgün, akıcı, derin bir film Noviembre.

Konu olarak her ne kadar ilk izleyişte "Sanat nedir, ne içindir, nasıl olmalıdır?" gibi soruların zuhur ettirildiği filmde hızlı değişen dünyada, kavramların bile değişmekten hatta metamorfozdan kurtulamadığı postmodern zamanda olması gereken sanatın ne olması gerektiğini bilmeye ve bildiğini aktarmaya çalışan bir grup gencin sanatsal bir devrim süreci anlatılmak istense de aslında nesnel değerlendirmeden öznele geçtikçe bir nevi devrimden çok direnmenin ön planda olduğu bir filme evrilmekte sekanslar ve zaman ilerledikçe.

Bir ideolojiyi topluma empoze etmek isterken toplumun dünya görüşünün ablukasında ayakta kalabilmenin ne kadar müşkül olduğunun ispatı aslında bu film. Sanat bir iletişim şekli olabilir, toplumlara uygulanan sansürü delen, hakikati haykıran bir silah da olabilir, kişinin ruh halinin alegorik yansıması da.. Değişim için vazgeçilmez bir araç da aynı zamanda fakat filmi izledikçe başka bir gerçek de açığa çıkmakta; zaten başkarakterin hasta kardeşiyle olan ilişkisi ve belgeselvari anlatımda geçmişi yad eden karakterlerlerin de değindiği noktalar da bu gerçeğe odaklanılmasını ister gibi. Yani toplumun aslında bir daha sağlığına kavuşamayacak kadar kötürüm olduğu, hasta olduğu, zehirlendiği gerçeğine...

İnsanlığı bu durumdan kurtarma adına denek olan, aşıyı bulmak adına tüm zehri kendilerine enjekte edip kobay olan bir grup insan üzerinden verilen mesaj bir nevi İnfectedmushroom dinleyenlerin kullandığı deyimi hatırlattı "You are infected!"... Baba figürünü yerini almış olan figürlerle dolu bir toplumda özgür olamayacak olmanın, kapital iktisadın kölesi olan tüketim toplumunun, liberal politikayla sürü mantığını yıkıp bireysellik prangasına bağlanmış, ne bireysel ne toplumsal olarak varolamayan birey ve toplumların paradoksal durumunun bir tedavisi olmadığını, değişimin, devrimin teoride kaldığını, insanların elinde kalan tek silahın ancak yutulmamak üzere kullanılacağını anlatan bir film...

@radagastdede

2 yıl önce

gerçek sanatın aslında ototriteleri rahatsız ettiğini bize gösteren çok iyi bir film.

@tayla

3 yıl önce

Sanattan bahseden biri içinden kurşun çıkan bir silah kullanmazdı. İnsanların Alfredo’yu ve sanatı anlamamış olmalarının geri kalan tüm dakikalara ateş ettiği etkileyici bir filmdi...

@cetert

4 yıl önce

Giriş: Sanat toplum içindir.

Gelişme: Sanat para içindir.

Sonuç: Sanat sana içindir.

@mavininacigi

6 yıl önce

bakın her dönemde sanat kötüye doğru giden bir karakter olarak tanımlanır ve bir başkaldırı gereklidir. ve birdman'de de olduğu gibi işe kan bulaşmadıkça sanat kurtulmuş sayılmıyor. sanatı kendi çıkarları için kullananlar olduğu sürece bu kan dökülmeye devam edecek. film çok iyi anlatmış Alfredo'nun hayatını ve duygusal durumunu. kısacası yönetmenin eline sağlık. sanat her daim kendini yenileyecektir Alfreso, gözün arkada kalmasın.

@maviucurtma

6 yıl önce

9 / 10

"Dünyayı değiştirmeye çalışıyorduk, şimdi ise dünyanın beni değiştirmesine engel olmaya çalışıyorum."

Kendine hayran bırakan aynı zamanda içleri burkan bağımsız bir film.

@soneremree

6 yıl önce

"Sanat, içinde geleceği barındıran bir silahtır" Tiyatronun, insan hayatına ne denli yön verdiği ve insanın sanata olan sevgisinin ne denli trajik durumlara mahal verdiği gerçeği yansıtılıyor.

@poormf

6 yıl önce

7 / 10

Toplumcu sokak tiyatrosunu örnekleyen film sanki yeni bir keşifmiş gibi sunulmuş. Ancak ülkemizdeki en çarpıcı örneğini yargısız infaz ile öldürülürken "çocukluk fotoğraflarına bile kurşun yağdırılan" Ayşe Gülen adına kurulan "Halk Sahnesi"nde görebiliriz...

@dmlztrk

6 yıl önce

mü kem mel di !

şimdiye kadar neden izlememişim diye kendime kızdığım bi filmdi.uzun süre etkisinden çıkamayacağım gibi gözüküyo.çok çok çok beğendim!

@erdi23

7 yıl önce

Alfredo... Kasım alfredo demekti.

nev'i şahsına münhasır filmlerden biri...

@engincelenk

7 yıl önce

8.6 / 10

Çok fazla bütçe ayırılmadığı her halinden belli olan bu film, kurgusunu gerçek hayatta da desteklemesi insanı mutlu ediyor. Henüz eşi benzerine rastlamadım.

*öngörü: Film bittikten sonra filmin adını arama motoruna yazacaksınız.

Filmin kurgusu, aşağı yukarı 2030 yıllarında çekilmiş ve geçmişe yönelik bir hikayeyi anlatan belgesel niteliğindedir. Film hayal ürünü olmasına rağmen, film hakkında bir bilgisi olmayan izleyiciyi gerçekliğine inandıran muhteşem bir başyapıttır.
SPOILER

Kasım filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Kasım filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Kasım filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL