Filmin başındaki ' Bizim mahallede cinayet işlenmez ' diyaloğundan sonra. Dışardan ahlaklı, milliyetçi, ben delikanlıyım diyen insanların ne kadar da yozlaşmış olduğunu da işleyen bir film.
Masumiyetin ardına yatan çirkinliği iyi gösteren. Başkaları hakkında önyargılı davranmayı, tektipleştirip olaylara nasıl bir şekilde yaklaşıldığını izleyicinin gözüne sokan. Başarılı bir şekilde iki yüzlülük dahil mahalle ahlakını yansıtan gerçekçi bir film. Puanım 77/100.
Bütün oyunculuklar bir kenara, Cezmi Baskın’ın performansı bir tarafa. Resmen döktürmüş adam. Hikaye, kurgu, anlatım oldukça başarılıydı. Tek mekan filmi, hatta mekansız bir film. Bundan daha iyisi olmazdı sanırım.
Suç ve suçluluk psikolojisi üzerine çok iyi tespitler yapılabilir. Karakterlerin zaman geçtikçe değişimi, gerçeğe yaklaştıkça ortaya çıkardıkları gerçekten ilginç. Çok başarılı bir film.
çevrem tarafımdan sürekli izlemem gerektiği söyleniyordu. bir gün açtım izledim.
övüldüğü kadar iyi bir film olduğunu düşünmüyorum. sinemasal açıdan hiç bir şey yok filmde. konunun güzel oluşu izleyiciyi merakta tutuyor yalnızca.
oyuncuların da döktürdüğü söyleniyor fakat benim görüşüm tam tersi. fikret kuşkan türk sinemasında en beğendiğim oyunculardandır ama bu filmde üzerinde yapmacık bir hava var. o kabadayı vari konuşmaları vs. zaten sert bir görünüşü var, ufak bir bitirim ağızı bizi ikna ederdi. doz kaçırılmış bu nedenle izlerken beni rahatsız etti. ali poyrazoğlu ve serra yılmaz da hayli kötü oynamışlar.
beğendiğim oyunculara gelirsek, ozan güven’in oyunculuğu beni tatmin etti diyebilirim. ne üst düzey ne de vasatın altı tadında olmuş. cezmi baskın’dan da güzel bir oyunculuk izledim.
velhasıl, film vasat bir film. nedeni ise yukarda bahsettiğim meseleler. türk sinemasında üst düzey bir yere sahip olmaması normal.
Kurgusuna zekasına ve çekim tekniğine bayıldığım oyuncuların ise döktürdüğü , son zamanlarda izlediğim en iyi yerli filmlerden biri.Kıyıda köşe de kalması üzücü ama izlemeyenlerin fırsatını bulup bir an önce izlemesi gerektiğini düşünüyorum...
Yerli yapımlar içerisinde alanında kafaya oynayabilecek önemli filmlerden biri... Bir Çarpraz sorgu üzerine yapılmış özgün bir senaryo... Ama bu işin senaryo ile bitmeyeceğini gösteren oyunculuklar...Oyuncu iyi olursa film iyi olurun en güzel göstergesi... Ümit Ünal hakkında fazla yorum yapamayacağım filmlerini çok kötü bulmam ama burada yönetmen değil oyunculuk va senaryo başarısı ön planda olmuş... Sürpriz sonlu ve hoşunuza gidecek Türkiyeden böyle işler de çıkıyormu dedirtecek bir film...
Filimde arada ve sonunda duyduğumuz anonim şarkının adı -ben sizin için araştırdım ve buldum- "Sapozhkelekh"tir. Çeşitli versiyonlarını bulabilirsiniz... (=
@olanzveins
7 yıl önce
7.7 / 10
Masumiyetin ardına yatan çirkinliği iyi gösteren. Başkaları hakkında önyargılı davranmayı, tektipleştirip olaylara nasıl bir şekilde yaklaşıldığını izleyicinin gözüne sokan. Başarılı bir şekilde iki yüzlülük dahil mahalle ahlakını yansıtan gerçekçi bir film. Puanım 77/100.
@lowen
10 yıl önce
8 / 10
Suç ve suçluluk psikolojisi üzerine çok iyi tespitler yapılabilir. Karakterlerin zaman geçtikçe değişimi, gerçeğe yaklaştıkça ortaya çıkardıkları gerçekten ilginç. Çok başarılı bir film.
@berat_k
10 yıl önce
övüldüğü kadar iyi bir film olduğunu düşünmüyorum. sinemasal açıdan hiç bir şey yok filmde. konunun güzel oluşu izleyiciyi merakta tutuyor yalnızca.
oyuncuların da döktürdüğü söyleniyor fakat benim görüşüm tam tersi. fikret kuşkan türk sinemasında en beğendiğim oyunculardandır ama bu filmde üzerinde yapmacık bir hava var. o kabadayı vari konuşmaları vs. zaten sert bir görünüşü var, ufak bir bitirim ağızı bizi ikna ederdi. doz kaçırılmış bu nedenle izlerken beni rahatsız etti. ali poyrazoğlu ve serra yılmaz da hayli kötü oynamışlar.
beğendiğim oyunculara gelirsek, ozan güven’in oyunculuğu beni tatmin etti diyebilirim. ne üst düzey ne de vasatın altı tadında olmuş. cezmi baskın’dan da güzel bir oyunculuk izledim.
velhasıl, film vasat bir film. nedeni ise yukarda bahsettiğim meseleler. türk sinemasında üst düzey bir yere sahip olmaması normal.
@delahoya
10 yıl önce
7.4 / 10
@guwhen
12 yıl önce
@poormf
13 yıl önce
9 / 10
Not: Agnes Varda'nın Sans toit ni loi - Çatısız Kuralsız (1985) anımsatır film...
@alcheri
13 yıl önce
8.2 / 10
@zett
13 yıl önce
Görünenle olanın, 9'la 6'nın arasında kalmış insanlar.
Başarılı bir toplum portresi ve asıl suçlu kim sorunsalı.
Amerikalı abimizde Amores Perros'taki sokakta köpekleriyle takılan gerilla karakterini
ziyadesiyle hatırlatmaktadır.
Velhasıl güzel film, izleyin.
@sophomore
15 yıl önce
9.2 / 10
@mesmecon
15 yıl önce
8 / 10