Ingmar Bergman sinemasının bir özelliği var psikolojik olarak sizi çıkmaza sokuyor ne yapacağını bilemiyorsunuz karakterlere bağ kuruyorsunuz ve karakterlerle özleşiyorsunuz ve bundan da rahatsız duyuyorsun Through a Glass Darkly akıl hastası bir kadının kardeşi, babası ve kocası etrafında dönüyor aslında çok sıradan bir tatil yerdin de başlıyor bu filmi herhangi bir yönetmene verin ortalama bir film çıkaramaz ama işin içinde insan ruhunun hem karanlık ve umutsuz, hem en eğlenceli ve umut dolu yanlarını aynı ustalık ve derinlikle filmlerine yansıtmış bir Ingmar Bergman filmi ayrıca Karini oynayan Harriet Andersson gerçekten olan üstü.
"İnsan kendi çevresine büyülü bir çember çizer ve kendi gizli oyunlarına uymayan her şeyi dışarıda bırakır. Yaşamın bu çemberi bozduğu her an oyunlar grileşir, küçülür ve gülünç bir hale gelir. O zaman insan hemen yeni bir çember çizer ve koruma alanı oluşturur. Böylelikle gerçekliğin içinde yaşamak zorunda kalınır zavallıca."
Bergman’ ın az bilinen fakat en iyi filmlerindendir. Sinema’ nın biçimiyle ilgilenen bir sinema öğrencisi ya da sinefil iseniz bu filmdeki Bergman’ ın en küçük tercihine bile ’neden’ sorusunu sormak gerekir. Alıcağınız cevaplar Bergman’ ın neden önemli olduğunun size cevabını verecektir.
--------------------SPOILER---------------------
+Film şizofrenik bozuklukları olan Karin, Karin’ in kardeşi, kocası ve babasının denizden kıyıya, bize doğru gelirken açılır. Burada Bergman’ ın deniz tercihi önemlidir. Filmin ilerleyen birçok noktasında deniz imgesinin Karin’ in bilinçaltı ile özdeşleştirir Bergman. Filmde ilham ile ilgili sorunları olan Karin’in babasının (Karin’ in hastalığının son dönemlerini gözlemlemek ve ilerideki yapıtında kullanmak ister ve bundan büyük bir vicdan azabı duyar) ve Karin’i iyileştirmeye çalışan Martin’in beraber denizde balık avlamaya çıkması da bu imgeyi güçlendirir. Karin’in denize vurmuş, yarı batık bir geminin içine sığınması ve bu sahnedeki diyaloglar, (en... Devamı
Bergman’ ın az bilinen fakat en iyi filmlerindendir. Sinema’ nın biçimiyle ilgilenen bir sinema öğrencisi ya da sinefil iseniz bu filmdeki Bergman’ ın en küçük tercihine bile ’neden’ sorusunu sormak gerekir. Alıcağınız cevaplar Bergman’ ın neden önemli olduğunun size cevabını verecektir.
--------------------SPOILER---------------------
+Film şizofrenik bozuklukları olan Karin, Karin’ in kardeşi, kocası ve babasının denizden kıyıya, bize doğru gelirken açılır. Burada Bergman’ ın deniz tercihi önemlidir. Filmin ilerleyen birçok noktasında deniz imgesinin Karin’ in bilinçaltı ile özdeşleştirir Bergman. Filmde ilham ile ilgili sorunları olan Karin’in babasının (Karin’ in hastalığının son dönemlerini gözlemlemek ve ilerideki yapıtında kullanmak ister ve bundan büyük bir vicdan azabı duyar) ve Karin’i iyileştirmeye çalışan Martin’in beraber denizde balık avlamaya çıkması da bu imgeyi güçlendirir. Karin’in denize vurmuş, yarı batık bir geminin içine sığınması ve bu sahnedeki diyaloglar, (ensest) ilişkiler (Karin ve babası arasındaki ilişki de dahildir) bilinçaltı imgesini yenileyen, geliştiren sahnelerdir.
+ Film 3 farklı mekanda geçer. Deniz, kıyı, (evin zemin katı) ve evin üst katları. Bu şekilde sıralayınca insanın aklına Hitchcock’ un Phsyco’ su gelmiyor değil. Hitchcock usta da Bergman gibi Psikanalitik öğeleri adeta doktormuşçasına filmlerinde bu kadar iyi kullanan sayılı yönetmenlerdendir. Filmi mekanlara dikkat ederek izlemek de güzel okumalara sebebiyet verir.
+ Aynı şekilde Karin’ in kardeşi Minus da önemli bir karakterdir. Ablasına ilgi duymasının nedeni önemlidir. Filmin son sahnesinde babasıyla ilk kez tatmin edici bir konuşma gerçekleştirmesi de önemlidir. Filmin birçok önemli noktası bulunur. Hepsi de inanılmaz doyurucudur. Hayatımda bitirdikten hemen sonra tekrar baştan izlediğim tek filmdir.
bergman gerçekten zamanının çok ötesinde bir yönetmen filmdeki ayrıntılar çekimler diyaloglar inanılmaz başarılı hele ki bunu 1961 senesinde yapmak gerçekten büyük iş
@yigithan300
1 yıl önce
8.7 / 10
@lokinindamadi
7 yıl önce
@abella
9 yıl önce
+eğer yanlış yapıyorsam, aşkımdandır. bunu bilmelisin
@yagmurrsn
9 yıl önce
8.6 / 10
@bergmantonioni
12 yıl önce
--------------------SPOILER---------------------
+Film şizofrenik bozuklukları olan Karin, Karin’ in kardeşi, kocası ve babasının denizden kıyıya, bize doğru gelirken açılır. Burada Bergman’ ın deniz tercihi önemlidir. Filmin ilerleyen birçok noktasında deniz imgesinin Karin’ in bilinçaltı ile özdeşleştirir Bergman. Filmde ilham ile ilgili sorunları olan Karin’in babasının (Karin’ in hastalığının son dönemlerini gözlemlemek ve ilerideki yapıtında kullanmak ister ve bundan büyük bir vicdan azabı duyar) ve Karin’i iyileştirmeye çalışan Martin’in beraber denizde balık avlamaya çıkması da bu imgeyi güçlendirir. Karin’in denize vurmuş, yarı batık bir geminin içine sığınması ve bu sahnedeki diyaloglar, (en ... Devamı
--------------------SPOILER---------------------
+Film şizofrenik bozuklukları olan Karin, Karin’ in kardeşi, kocası ve babasının denizden kıyıya, bize doğru gelirken açılır. Burada Bergman’ ın deniz tercihi önemlidir. Filmin ilerleyen birçok noktasında deniz imgesinin Karin’ in bilinçaltı ile özdeşleştirir Bergman. Filmde ilham ile ilgili sorunları olan Karin’in babasının (Karin’ in hastalığının son dönemlerini gözlemlemek ve ilerideki yapıtında kullanmak ister ve bundan büyük bir vicdan azabı duyar) ve Karin’i iyileştirmeye çalışan Martin’in beraber denizde balık avlamaya çıkması da bu imgeyi güçlendirir. Karin’in denize vurmuş, yarı batık bir geminin içine sığınması ve bu sahnedeki diyaloglar, (ensest) ilişkiler (Karin ve babası arasındaki ilişki de dahildir) bilinçaltı imgesini yenileyen, geliştiren sahnelerdir.
+ Film 3 farklı mekanda geçer. Deniz, kıyı, (evin zemin katı) ve evin üst katları. Bu şekilde sıralayınca insanın aklına Hitchcock’ un Phsyco’ su gelmiyor değil. Hitchcock usta da Bergman gibi Psikanalitik öğeleri adeta doktormuşçasına filmlerinde bu kadar iyi kullanan sayılı yönetmenlerdendir. Filmi mekanlara dikkat ederek izlemek de güzel okumalara sebebiyet verir.
+ Aynı şekilde Karin’ in kardeşi Minus da önemli bir karakterdir. Ablasına ilgi duymasının nedeni önemlidir. Filmin son sahnesinde babasıyla ilk kez tatmin edici bir konuşma gerçekleştirmesi de önemlidir. Filmin birçok önemli noktası bulunur. Hepsi de inanılmaz doyurucudur. Hayatımda bitirdikten hemen sonra tekrar baştan izlediğim tek filmdir.
@karamat
12 yıl önce
@jeffreygoines
13 yıl önce
9 / 10