genç bir kadının zengin yaşlıca adamı parmağında oynatmasının filmi. ama tam kadın neyin peşinde anlaşılmıyor kene gibi de yapışıyor adama. bir de ne alaka 2 farklı kadın aktris. biri cevvalmiş de bilmem ne külliyen saçmalık. angelina molina iyiymiş işte sayın yönetmen. kişilik bölünmesini böyle mi anlatacaktın gerçekten ?
Luis Bunuel ve filmin ismi "Arzunun Şu Karanlık Nesnesi " bir araya gelince çarpıcı bir etkisi olan filmin en önemli artısı, parasıyla her şeyi satın alabileceğini düşünen burjuva erkek karakter Mathieu’nun açmazına, yani tutkun getirebileceği tehlikelere izleyici de ortak edilebilmiş olması.
Conchita karakterini biri daha çocuksu, diğeri daha fettan kadının aynı zaman dilimi içerisinde iki ayrı kadın oyuncu tarafından canlandırılması fikri özgün olmasına karşın başarılı mı, soru işareti.
İki oyuncu fikrine açıklık getirmeye çalışan çeşitli rivayetler olsa da en akla yatkını yönetmenin kişilik bölünmesi ya da şizofrenik bir durumu anlatmaktan çok filme başladıktan sonra yetersiz gördüğü Carole Bouquet’e destek olması için Angela Molina’yı da kadroya almış olması. Carole Bouquet daha iyi oynamış ve rolüne yakışmış oysa...
Yönetmen otobiyografisinde belirttiğine göre bu filmde "L’age d’or" dan uzunca bir zaman sonra bir kadının bedenine sahip olmanın imkansızlığı yanında, dünyanın ner... Devamı
Luis Bunuel ve filmin ismi "Arzunun Şu Karanlık Nesnesi " bir araya gelince çarpıcı bir etkisi olan filmin en önemli artısı, parasıyla her şeyi satın alabileceğini düşünen burjuva erkek karakter Mathieu’nun açmazına, yani tutkun getirebileceği tehlikelere izleyici de ortak edilebilmiş olması.
Conchita karakterini biri daha çocuksu, diğeri daha fettan kadının aynı zaman dilimi içerisinde iki ayrı kadın oyuncu tarafından canlandırılması fikri özgün olmasına karşın başarılı mı, soru işareti.
İki oyuncu fikrine açıklık getirmeye çalışan çeşitli rivayetler olsa da en akla yatkını yönetmenin kişilik bölünmesi ya da şizofrenik bir durumu anlatmaktan çok filme başladıktan sonra yetersiz gördüğü Carole Bouquet’e destek olması için Angela Molina’yı da kadroya almış olması. Carole Bouquet daha iyi oynamış ve rolüne yakışmış oysa...
Yönetmen otobiyografisinde belirttiğine göre bu filmde "L’age d’or" dan uzunca bir zaman sonra bir kadının bedenine sahip olmanın imkansızlığı yanında, dünyanın neresinde yaşarsak yaşayalım herkesin tanık olabileceği saldırganlık ve güvensizlik dolu ortamı yansıtmaya çalışmışmış. Bu açıklamaya rağmen filmin ana teması içine yerleştirilen bu siyasal atmosferin ne işi var sorusunun sorulmasına engel olmuyor. Yok eğer siyasal çalkantı ile kadın arasında benzerlik kuruluyorsa... Yorum yok... :)
Filmin daha anlaşılır versiyonu için bkz. "Salako (1974) Yönetmen:Atıf Yılmaz" :)
Ana kadın karakterini iki farklı kadına bölüştüren film.Biri görünüşü ve yapısı itibariyle sinsi,olgun,ne istediğini bilen tarafı simgelerken diğeri daha çocuksu,dengesiz, ne istediğini kendi de bilmeyen tarafı oluşturuyor.Filmi çok çok başarılı bulmadım.Elde edemediği kadının peşinden çaresizce koşan adam,onunla kedinin fareyle oynadığı gibi oynayan bir kadın.Ki kadının gerçekten de ne istediğini film boyunca tam anlayamıyoruz.İki tane oscar'a aday gösterilmesini yönetmenine bağlıyorum.
@fruit_fly
2 hafta önce
@kitapkafa
8 yıl önce
@poormf
11 yıl önce
6 / 10
Conchita karakterini biri daha çocuksu, diğeri daha fettan kadının aynı zaman dilimi içerisinde iki ayrı kadın oyuncu tarafından canlandırılması fikri özgün olmasına karşın başarılı mı, soru işareti.
İki oyuncu fikrine açıklık getirmeye çalışan çeşitli rivayetler olsa da en akla yatkını yönetmenin kişilik bölünmesi ya da şizofrenik bir durumu anlatmaktan çok filme başladıktan sonra yetersiz gördüğü Carole Bouquet’e destek olması için Angela Molina’yı da kadroya almış olması. Carole Bouquet daha iyi oynamış ve rolüne yakışmış oysa...
Yönetmen otobiyografisinde belirttiğine göre bu filmde "L’age d’or" dan uzunca bir zaman sonra bir kadının bedenine sahip olmanın imkansızlığı yanında, dünyanın ner ... Devamı
Conchita karakterini biri daha çocuksu, diğeri daha fettan kadının aynı zaman dilimi içerisinde iki ayrı kadın oyuncu tarafından canlandırılması fikri özgün olmasına karşın başarılı mı, soru işareti.
İki oyuncu fikrine açıklık getirmeye çalışan çeşitli rivayetler olsa da en akla yatkını yönetmenin kişilik bölünmesi ya da şizofrenik bir durumu anlatmaktan çok filme başladıktan sonra yetersiz gördüğü Carole Bouquet’e destek olması için Angela Molina’yı da kadroya almış olması. Carole Bouquet daha iyi oynamış ve rolüne yakışmış oysa...
Yönetmen otobiyografisinde belirttiğine göre bu filmde "L’age d’or" dan uzunca bir zaman sonra bir kadının bedenine sahip olmanın imkansızlığı yanında, dünyanın neresinde yaşarsak yaşayalım herkesin tanık olabileceği saldırganlık ve güvensizlik dolu ortamı yansıtmaya çalışmışmış. Bu açıklamaya rağmen filmin ana teması içine yerleştirilen bu siyasal atmosferin ne işi var sorusunun sorulmasına engel olmuyor. Yok eğer siyasal çalkantı ile kadın arasında benzerlik kuruluyorsa... Yorum yok... :)
Filmin daha anlaşılır versiyonu için bkz. "Salako (1974) Yönetmen:Atıf Yılmaz" :)
@otlu_kek
11 yıl önce
7 / 10