Stonehearst Asylum filmine yorum yazdı:
...Yaşam dediğin yürüyen bir gölge,
Bir garip oyuncu;
Bir hışım sahnede dolanıp boy gösteriyor;
Sonra haber çıkmıyor zavallıdan ...
Maide'nin Altın Günü filmine yorum yazdı:
Filmi elimde olmayan nedenlerden dolayı izledim ama film ekibi çok film izlememiş gibi , hatta elimde olmayan sebep de olsa bir sebebim vardı izlemek için ama bu filmin neden çekildiği hakkında bir neden bulana sebepsiz veya nedensiz yere teşekkür edesim var .Erkeğin Recep’i varsa kadının da Maide’si olsun. Sayenizde tüm gençlik vaynla ,kepsle aynı şeylere güler oldu ; koca bir nesil mizaha Fransız ,oysa biz izleyicileğ olağak Fğansız Fğansız takılıyoğuz salonlağda , aksanı geçtik yazı dilimiz bile Fğansız oldu .
Alkışlarla - 3/10
Gummo filmine yorum yazdı:
Filmi izlerken 1995 yapımı "Kids" filmiyle ne kadar benzer olduğunu fark ettim bi an , Kids’in senaryosunun da Harmony Korine’e ait olduğunu gördüm tekrardan inceleyince :) Bu yönüyle gayet başarılı buldum kendisini ; nevi şahsına münhasır bir kişi , üslubu ve özgünlüğü kendini belli etmekte ve independent filmler üretmeyi seven birisi.
Film ise tamamen fantazmagori bana göre . Belli bir kurgu , olay örgüsü , kompozisyon yok . Sado-mazoşist karakterler , grotesk mizah anlayışı ve ergenlik dönemi bunalımı çok farklı yönlerden ele alan bir film , hayali bir kasabada fırtınadan geriye kalan bir alt kültür diyarı da denilebilir ... Müzik seçimleri güzeldi , vahşet sahneleri rahatszı ediciydi ,banyo sahnesi ne tepki verileceğini bilemeyen benim gibiler için tarif edilmesi zordu . İzlenmezse çok şey kaybedilmez ki Kids filmi için de aynı görüşteyim ama disturbia movie sevenler için iyi bir film tercihi olduğunu düşünüyorum .7/10
Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi filmine yorum yazdı:
Serinin son iki filmi "Rogue One" ve "The Force Awakens" Star Wars evrenine ,dokusuna uymaktan ziyade yama gibi geldi bana ve de seriye destek olmaktan veya seriyi kaldığı yerden devam ettirmekten çok ayrı bir evrenden geçen macera filmleri etkisi uyandırdı bende. İlk 6 filmde politik ,felsefi ve sosyolojik öğelere oldukça fazla yer verilirken anlaşılan yıllar geçtikçe bu tür öğelere ayrılan zaman görsel öğelere ve aksiyona bırakacak yerini ve bırakmakta da ...
Riz Ahmed'in oyunculuğu dışında (ki Nightcrawler filminde de gerçekten muazzam bir performansı vardı) çok iyi bulduğum bir yanı yok ,Star Wars evreninden ayrı düşünürsek eğer ; 7/10
Balkan Spy filmine yorum yazdı:
Soğuk Savaş'ın insanlar üzerindeki etkisini ( özellikle uydu devletlerdeki ) kara mizahla anlatan harika bir eser. CIA-KGB , komünizm-kapitalizm , nükleer başlık-uzay yarışı arasındaki çekişmelerin arasında ezilen toplumları ,insanları dönemi tiye alarak ,bir nevi soğuk savaş parodisiyle anlatmış .
Kararkterimiz İljia ;tüm hayatını komünist rejime adamış , koşulsuz ,sorgusuz kabul etmiş bir aile babası. Eşinin nokta atışı tespitlerine rağmen ,önünde duran gerçek yerine dayatılanı seçmiş , çünkü bir ömür benimsediği görüşlerinin yanlış olma ihtimali ona bir ömrün heba edildiği gerçeğini hatırlatacak . Paranoyaya varan düşünceleriyle, hala davasına sadık olduğuna kendini inandıran karakterimiz şüphelendiği kiracısını sorgularken de aslında sistemlerden birini seçmek zorunda kalan , zoraki seçim gibi bir çelişkiyle toplumlara özgürlük mastürbasyonu yaptıran tüm sistemleri sorgular ... Ve gerçekten bunu mizahla yapan bir film ,gerçek anlamda kahkaha attırarak ,tiye alarak amacına ulaşan ö ... DevamıSoğuk Savaş'ın insanlar üzerindeki etkisini ( özellikle uydu devletlerdeki ) kara mizahla anlatan harika bir eser. CIA-KGB , komünizm-kapitalizm , nükleer başlık-uzay yarışı arasındaki çekişmelerin arasında ezilen toplumları ,insanları dönemi tiye alarak ,bir nevi soğuk savaş parodisiyle anlatmış .
Kararkterimiz İljia ;tüm hayatını komünist rejime adamış , koşulsuz ,sorgusuz kabul etmiş bir aile babası. Eşinin nokta atışı tespitlerine rağmen ,önünde duran gerçek yerine dayatılanı seçmiş , çünkü bir ömür benimsediği görüşlerinin yanlış olma ihtimali ona bir ömrün heba edildiği gerçeğini hatırlatacak . Paranoyaya varan düşünceleriyle, hala davasına sadık olduğuna kendini inandıran karakterimiz şüphelendiği kiracısını sorgularken de aslında sistemlerden birini seçmek zorunda kalan , zoraki seçim gibi bir çelişkiyle toplumlara özgürlük mastürbasyonu yaptıran tüm sistemleri sorgular ... Ve gerçekten bunu mizahla yapan bir film ,gerçek anlamda kahkaha attırarak ,tiye alarak amacına ulaşan özgün bir film . 9/10
Eğitmenler filmine yorum yazdı:
Film , sinematografik açıdan çok iyi olmasa da kurgusal anlamda , diyaloglardaki manada ve ele aldığı konu bakımdan oldukça güçlü .Ve de gerçekçi bir film ki sonunda dünyanın kurtulduğu , sistemin alaşağı edildiği bir masal mantığından ziyade kabul edilmemesi gereken ama edilmese de gerçekleşen hazin sonla kapanış yapılmış . Eleştiriler ve eylemlerin abartıya kaçmadığı , kapitalizm oyuncularının ve karşıtlarının görüşlerine yer verildiği duru bir yapım . Kapitalizmi ayakta tutan mantık rekabettir ,yapay sistemde izafi tatmin , yaratılan pazar karakterli toplumda kendini ifade yolunun tüketimden ,sahip olunanlardan geçtiğinin empoze edilmesidir . Evet ,zenginler neden daha zengin olmak ister ? Neden ihtiyacı dışında bol sıfırlı hesaplara ihtiyaç duyar ,sahip olup da para hırsından kullanmaya zamanı olmadığı birçok şeye sahip olma gereği duyar ? Çünkü yarış dışı kalmak istemez ,bildiği tek dünyada yabancılaşma gibi bir ihtimali yoktur ,verilen iplerin uçlarıdır onu var eden, kendi ipi yo ... DevamıFilm , sinematografik açıdan çok iyi olmasa da kurgusal anlamda , diyaloglardaki manada ve ele aldığı konu bakımdan oldukça güçlü .Ve de gerçekçi bir film ki sonunda dünyanın kurtulduğu , sistemin alaşağı edildiği bir masal mantığından ziyade kabul edilmemesi gereken ama edilmese de gerçekleşen hazin sonla kapanış yapılmış . Eleştiriler ve eylemlerin abartıya kaçmadığı , kapitalizm oyuncularının ve karşıtlarının görüşlerine yer verildiği duru bir yapım . Kapitalizmi ayakta tutan mantık rekabettir ,yapay sistemde izafi tatmin , yaratılan pazar karakterli toplumda kendini ifade yolunun tüketimden ,sahip olunanlardan geçtiğinin empoze edilmesidir . Evet ,zenginler neden daha zengin olmak ister ? Neden ihtiyacı dışında bol sıfırlı hesaplara ihtiyaç duyar ,sahip olup da para hırsından kullanmaya zamanı olmadığı birçok şeye sahip olma gereği duyar ? Çünkü yarış dışı kalmak istemez ,bildiği tek dünyada yabancılaşma gibi bir ihtimali yoktur ,verilen iplerin uçlarıdır onu var eden, kendi ipi yoktur ,benliği , görüşü...
Simon Critchley 'in "Sonsuz Talep" kitabında vurguladığı gibi :"Biri kapitalizmi aşmanın bir yolunu bulacak olsaydı , hiç şüphe yok ki bir şirket parasını ödeyip bu yolun telif ve dağıtım hakkını satın alırdı. "
Filmden güzel bir alıntı yapmak gerekirse ;
Mutlu mu ? Onları mutlu mu sanıyorsun Hardenberg ? Etrafına bak . Arkadaş çevrenden uzaklaş. Sokaklara yürü ! Kimse mutlu görünüyor mu ?Yoksa ürkek hayvan gibi mi ? Oturma odalarına bak . Hepsi sülük gibi TV'ye yapışmış durumda . Zombiler gibi izliyorlar . Mutluluklarını kaybetmiş haldeler . Şehirde dolaş . Bütün pisliği göreceksin , tıka basa kalabalığı , marketlerdeki yığınları ... Aşağı-yukarı , tıpkı robotlar gibi . Kimse kimseyi tanımıyor .Mutluluk çok yakında sanıyorlar .Ama ulaşılamaz , çünkü onu siz çaldınız ! Aynen böyle . Gayet iyi biliyorsun . Ama sana haberlerim var , patron ! Sistemin suyu kaynadı ! Bizler habercileriz . Süreniz dolmak üzere . Sen pis teknolojinin içinde yüzerken , diğerleri nefretle dolu . Nefret dolu kenar mahalle çocukları Amerikan aksiyon filmleri izliyorlar . Bu bir kısmı . Bakalım... Akıl hastaları artıyor . Seri katiller , paramparça ruhlar , yükselen şiddet ... Onları TV programları ve alışverişle sakinleştiremezsin . Antidepresanlar da sonsuza kadar işe yaramayacak . İnsanlar senin pis sisteminden bıktı , usandı.
Filmin hatası ise "özgür aşk" gibi bir terimin araya sıkıştırılmasıydı , kapitalizme karşı olunduğu kadar yozlaşmaya da olunmalı , bir şeyin zıttı sadece o şeyin zıttıdır ,doğru olduğu anlamına gelmez ... 8/10
Çocuklar filmine yorum yazdı:
Büyük beklentilerle izledim ; "Cidade De Deus" veya "La Haine" benzeri bir yapımla karşılaşacağımı umdum ama umulduğu gibi olmuyo bazen :) Filmin atmosferine giremeyip boşlukta kalma ihtimaliniz yüksek , beklentiniz yüksekse irtifa kaybedip yere çakılma ihtimaliniz de yüksek , yani filmden ziyade düşüşe geçen , yere hızla çarpan siz oluyosunuz ;gençler rave partiden gayet memnun gibi yani ,keyiflerini bozmayalım izleyip :). 6/10
Leolo filmine yorum yazdı:
Filmle ilgili birşeyler söylemeden önce filmin benzerlik ve ele aldığı konu olarak eğer izlediyseniz
Adams aebler,
De Helaasheid Der Dingen,
Riri Shushu No Subete,
filmleriyle çok benzer yapıda olduğunu söyleyebilirim .
Olay örgüsü yönünden biraz farklı , iç içe geçmiş bir yapısı var ve bu filmin zayıflığı gibi düşünülebilir ; bazen seyrine dalmışken filmin aslında seyredilenin bir flashback olduğunu fark ediyosunuz ama bunun bilinçli yapıldığını düşünüyorum . Sonuçta izlediğimiz Leo'nun gerçek hayatı değil , Leolo'nun fantasmagorisi . Tutarlılık beklersek fantasmagori olmazdı ki asıl bu mantıksızlık olurdu diye düşünüyorum .
Filmin ele aldığı asıl olaya gelirsek ,örnek verdiğim filmler gibi gerçeğin muazzam ağırlığına dayanabilmek için yaratılmış ,gerçeğe paralel mikrokozmoz diyarlar . Leolo kendi doğumunu ,hayatını , herşeyi bir düş üzerine inşa etti ;-yazgı , DNA, kader - adına ne denirse denilsin o kaderi değiştirmek , düşmanca saldırıları engellemek için inşa edip surlarla ç ... DevamıFilmle ilgili birşeyler söylemeden önce filmin benzerlik ve ele aldığı konu olarak eğer izlediyseniz
Adams aebler,
De Helaasheid Der Dingen,
Riri Shushu No Subete,
filmleriyle çok benzer yapıda olduğunu söyleyebilirim .
Olay örgüsü yönünden biraz farklı , iç içe geçmiş bir yapısı var ve bu filmin zayıflığı gibi düşünülebilir ; bazen seyrine dalmışken filmin aslında seyredilenin bir flashback olduğunu fark ediyosunuz ama bunun bilinçli yapıldığını düşünüyorum . Sonuçta izlediğimiz Leo'nun gerçek hayatı değil , Leolo'nun fantasmagorisi . Tutarlılık beklersek fantasmagori olmazdı ki asıl bu mantıksızlık olurdu diye düşünüyorum .
Filmin ele aldığı asıl olaya gelirsek ,örnek verdiğim filmler gibi gerçeğin muazzam ağırlığına dayanabilmek için yaratılmış ,gerçeğe paralel mikrokozmoz diyarlar . Leolo kendi doğumunu ,hayatını , herşeyi bir düş üzerine inşa etti ;-yazgı , DNA, kader - adına ne denirse denilsin o kaderi değiştirmek , düşmanca saldırıları engellemek için inşa edip surlarla çevrelediği diyarında ne zaman ki surlar yıkılmaya başladı ; Bianca'sı ,biricik aşkı düştü , bir nevi kalenin askeri gücü olan ağabeyi Fernard düştü , yeraltı böcek koleksiyonuyla hem kendisini hem kardeşini Rita'yı korurken gizli yerleri işgal edildi , ne zaman ki masumiyeti kaybettiğine inandı ve en önemlisi her zaman en büyük destekçisi olan annesinin ve diğer ebeveynlerin koruyuculuğunun korkunç yanlışlığına inandı işte o zaman Leolo da düştü ve Leo da tüm soydaşları gibi aynı kadere boyun eğdi ... En çarpıcı sahne Leolo'nun ebeveynleri ve akranlarını ve aslında kendini sorguladığı sahnedir ki ... İzlenmeli o sahne için ;
Bu gece Göt Godin eve geç kalacak . Annesi parmaklarını kontrol edecek .Oğlunun gizli köşelerde sigara içmesinden endişeleniyor . Hayır ,Bayan Godin. Senin oğlun böyle bir halt etmez , s.kini böcekler yer , seni unutmak için bulduğu her hapı yutar . Pazar günleri kiliseye gitmeden önce yapması için zorladığın banyo , hokey koçuna orospuluk etmesine yarar . Beyaz et daha iyi satar . Ama hayır , endişelenme ,o sigara içmez .Ondan nefes darlığı yapıyor . Seksi , cehalet ve korku arasında öğrendim .Ta içimizde ,paranın bahaneden başka birşey olmadığını ve onun (Godin) gene de bunu yapacağını biliyorduk ( kediye tecavüz...). İddia korkuyu bastırdığı için ... Zavallı kedi kendini hiç savunmadı . Tırnakları söküldü .Bayan Ouimet perdelerine özen gösterirdi .Ne kadar şanslısın Milou, Göt Godin Tintin'in komşusu değildi ...
Filmde böylesi çarpıcı monologlara çokça şahit olacaksınız izlerseniz .Umarım daha çok izlenen bir eser olur . 9/10
Sen Aydınlatırsın Geceyi filmine yorum yazdı:
Büyük beklentile... Beklenti olmadan izledim , evet yerli yapımlar içinde bir ilk olabilir çekim teknikleri , kurgusu veya anlatımı ama bunun dışında ne vardı ?
Filmi , ruh sağlığı bozuk bir karakterin gözünden izliyoruz. Karakterin iç dünyasının dışa vurumunu karakterle beraber izlediğimiz bir atmosferde geçmekte film. Fikri büyük insanın gerçekten de fiziksel olarak da büyük ,silik veya taklit karakterin trans , öğretmenin görünmez (aynada görünen ,bir nevi öğrencilerin ,çocukların benliğini yok eden ,tek tipleştiren ,hayallerini ,geleceğini emen vampir analojisi),sömüren patronun ölümsüz oluşu (varoluştan bu yana değişmeyen sömürge,kölelik anlayışı) gibi sürekli metaforik bir anlatım var filmde . Ve varoluşsal problem odaklı diyaloglar..Bir süre sonra zorlama olduğu artık iliklere kadar hissedilen bir anlatım tarzı . Oyunculuklar normal fakat kasabada her çalışanın manken gibi görünmesi garip (bi bizim mi dudaklar çatlar köyde çalışırken , yüz kızarır ,kılık kıyafet lekeyle ,terle ... DevamıBüyük beklentile... Beklenti olmadan izledim , evet yerli yapımlar içinde bir ilk olabilir çekim teknikleri , kurgusu veya anlatımı ama bunun dışında ne vardı ?
Filmi , ruh sağlığı bozuk bir karakterin gözünden izliyoruz. Karakterin iç dünyasının dışa vurumunu karakterle beraber izlediğimiz bir atmosferde geçmekte film. Fikri büyük insanın gerçekten de fiziksel olarak da büyük ,silik veya taklit karakterin trans , öğretmenin görünmez (aynada görünen ,bir nevi öğrencilerin ,çocukların benliğini yok eden ,tek tipleştiren ,hayallerini ,geleceğini emen vampir analojisi),sömüren patronun ölümsüz oluşu (varoluştan bu yana değişmeyen sömürge,kölelik anlayışı) gibi sürekli metaforik bir anlatım var filmde . Ve varoluşsal problem odaklı diyaloglar..Bir süre sonra zorlama olduğu artık iliklere kadar hissedilen bir anlatım tarzı . Oyunculuklar normal fakat kasabada her çalışanın manken gibi görünmesi garip (bi bizim mi dudaklar çatlar köyde çalışırken , yüz kızarır ,kılık kıyafet lekeyle ,terle kaplanır diye soruyo insan , filmde çok soru sorulmuştu neden diye ,ben de soruyorum izledikten sonra ,bi bize mi Onur Ünlü bu varoşluk,varoluşçuluk lüks ya anca bizim payımıza bu mu :)? )
Leyla ile Mecnun odaklı bir değerlendirme olmuş aslında oyuncu seçimlerinden dolayı , diziyi izlemeyince demek ki beğenmek zor oluyo :) Oyunculuk ,senaryo veya kurgu ya da deneysel çalışmalar değil oyuncular iyiydi filmde kısacası , iyi seçilmişlerdi , önyargılı izlenebilirliği artırılmış gerçekten de deneysel bir ürün olmuş... 6/10
Land of Mine filmine yorum yazdı:
Film , II. Dünya Savaşı'yla ilgili yapılmış diğer yapımlardan farklı olarak ( Yahudi soykırımı veya anti-semitizm teması , Nazi Almanyası faşizanlığı , savaş öncesi veya sonrası sistemler ya da değerler çöküşü gibi temalardan tamamen farklı olarak ) 5 yıllık esaretten yeni çıkmış Danimarka komutanları (SSCB ,Nazi Almanya'sını yendi diye siz de yenmiş sayıldınız mantığıyla) ve savaştan hezimetle ayrılan Alman askerlerinin durumunu ele almakta.
Bu tarz filmlerde genelde konunun derinliği veya mesajı dikkate alınır ,(sebebi galiba alt metin açlığımızdan veya hem dini hem milliyetçi sömürüye alışkın bi toplum olarak duygusal sömürü de istememizden olsa gerek filmlerde ;bknz:Hint filmleri-Imdb puanı arasındaki pozitif korelasyon ) ama 45.000 mayını temizleme görevi verilen birkaç askerden ne beklendiğine bağlıdır aslında , bizim beklentilerimizden ziyade o görevi üstlenenden beklenene bakmak lazım. Yani 45.000 / 10= 4.500 kez ölmemek için , o patlarsa senin dışında herkesin duyacağı bomban ... DevamıFilm , II. Dünya Savaşı'yla ilgili yapılmış diğer yapımlardan farklı olarak ( Yahudi soykırımı veya anti-semitizm teması , Nazi Almanyası faşizanlığı , savaş öncesi veya sonrası sistemler ya da değerler çöküşü gibi temalardan tamamen farklı olarak ) 5 yıllık esaretten yeni çıkmış Danimarka komutanları (SSCB ,Nazi Almanya'sını yendi diye siz de yenmiş sayıldınız mantığıyla) ve savaştan hezimetle ayrılan Alman askerlerinin durumunu ele almakta.
Bu tarz filmlerde genelde konunun derinliği veya mesajı dikkate alınır ,(sebebi galiba alt metin açlığımızdan veya hem dini hem milliyetçi sömürüye alışkın bi toplum olarak duygusal sömürü de istememizden olsa gerek filmlerde ;bknz:Hint filmleri-Imdb puanı arasındaki pozitif korelasyon ) ama 45.000 mayını temizleme görevi verilen birkaç askerden ne beklendiğine bağlıdır aslında , bizim beklentilerimizden ziyade o görevi üstlenenden beklenene bakmak lazım. Yani 45.000 / 10= 4.500 kez ölmemek için , o patlarsa senin dışında herkesin duyacağı bombanın sesinin duyulmaması için çabayanın gözünden bakabilmek lazım ,mayın tarlasında koşacak kadar ölümle yüzleşenden ne beklenirse film aslında o beklentiyi çokça karşılıyor.
...Ve empati ... Çağımızın tüketim toplumunda kar oranı olmadığı için kullanılmayan şey. Filmde o kadar algı ve ters algı var ki ortaya çıkan kombinasyondan bir sonuç veya suçlu-masum , haklı-haksız , zalim-masum, katil -maktül durumu ortaya çıkıyor ki karar vermek zorlaşıyor . Bir Danimarkalı'nın ülkesini istila etmiş bir Alman askerinin durumunu içselleştirme lüksü veya zorunluluğu olmalı mı , yoksa kısasa kısas mı uygulanmalı ? Kendilerini aşan bir gücün dayatmasıyla yabancı topraklara gönderilmiş çocuklar sırf üniforma giydirildi diye zalim asker olarak mı lanse edilmeli ? Gücü eline geçirenin şemasına uydurduğu kimlikle mi şekillenmeli vicdan muhakemesi? Tanıdık bir senaryo Orta Doğu için aslında ;tıpkı emperyalizmin jandarmalığını yapan terör örgütlerinin hareketlerini dini ,milliyetçi veya özgürlükçü jargonlarla süsleyip , hükümetlerin de aynı jargonları legalleştirip kıydıkları gencecik canları meşru göstermeye çalışmaları gibi...
Film aslında korkunç bir derinliğe sahip .Nietzsche'nin " Ne çok gülmüşümdür keskin pençeleri olmadığı için kendini iyi zanneden zayıflara." sözünü her saniyesinde göreceğiniz ve anlayacağınız birçok çift taraflı döngüye sahip. ... Ve de asıl önemlisi ; hiçkimse gücü elinde bulduğu zaman geçmişin kötülüğünü emsal göstererek gelecekteki eylemini meşru gösteremez ! İşte bu kabul edilmesi zor gerçeğe de sahip bir film ...8.5/10
Fifty Dead Men Walking, Heartlessve The Way Backfilmlerindeki şapka çıkarılası performanslarından dolayı bende yeri ayrı olan sanatçılardan biri olan Jim Sturgess bu filmde de gerçekten olağanüstü bir performans sergilemiş ki yukarıda da belirttiğim gibi hikayeyi bilseniz bile sizi bilinmeyene tekrardan çekecek kadar olağanüstü.. Ve de filmin müzikleri de çok iyi seçilmişti ..
Akıl hastanelerindeki insanlık dışı tedavi yöntemleriyle tekrardan topluma kazandırılmaya , birilerinin çizdiği ,sınırladığı normal insan tanımın ... Devamı
Fifty Dead Men Walking, Heartlessve The Way Backfilmlerindeki şapka çıkarılası performanslarından dolayı bende yeri ayrı olan sanatçılardan biri olan Jim Sturgess bu filmde de gerçekten olağanüstü bir performans sergilemiş ki yukarıda da belirttiğim gibi hikayeyi bilseniz bile sizi bilinmeyene tekrardan çekecek kadar olağanüstü.. Ve de filmin müzikleri de çok iyi seçilmişti ..
Akıl hastanelerindeki insanlık dışı tedavi yöntemleriyle tekrardan topluma kazandırılmaya , birilerinin çizdiği ,sınırladığı normal insan tanımına sığdırılmaya çalışıldığı bu çelişkili sisteme karşı ; bir asır bitip başka asıra geçilirken tüm geçmişi diğer asırla beraber tarihe gömüp devrim yapmaya çalışan insanların savaşı ... Herkesin kendine göre meşru gördüğü davalarda da mutlak doğrunun ne olduğu sorusunun cevabı vicdana bırakılmış gibi ...İyi seyirler dilerim .8/10