9 yıl önce
9 Şarkı filmine yorum yazdı:
...Yaşam dediğin yürüyen bir gölge,
Bir garip oyuncu;
Bir hışım sahnede dolanıp boy gösteriyor;
Sonra haber çıkmıyor zavallıdan ...
Rakka filmine yorum yazdı:
Neill Blomkamp 'ın deneysel kısa filmlerinden bir tanesi .Steamdan destek olabilirsiniz , kendisi twitter hesabından kısa filmlerini oylamaya sunup izleyicileri ve takipçilerinden hangisini uzun metrajlı görmek istediklerini sormuş.
Oast Stüdyo adresi ;
Kendisine soru sormak için burayı kullanabilirsiniz :) ;
Steamdan destek için;
District 9 ve Elysium filmlerindeki başarısı ile kısa filmlerindeki hayal gücü bence yönetmenin çok daha fazlasını hakettiğini gösteriyor
İşkence Tarikatı filmine yorum yazdı:
Şimdiye kadar izlediğim en iyi iki New French Extremity filminden biri , diğeri de "I Stand Alone" ki bu akımın en başarılısı bana göre. İzlerken rahatsızlık duymak ya da korkmaktan çok dram yönü ağırdı ki yönetmeni ve oyuncuları tebrik etmek lazım çünkü filmin tamamına hakim olan çürütme taktiğini her yönüyle çok başarılı kullanmışlar... Filmle ilgili okuduğum yorum eleştirilerde hep 2 kısıma ayrılmış ,ilki şiddet ve vahşetin olduğu Lucie'nin , ikincisi felsefi ,psikolojik yönü ağır basan Anna'nın bölümü ama bir de en ağır basan bölüm vardır ki o da sizin bölümünüzdür filmle ilgili ;
Filmde en can alıcı sahnelerden biri Lucie'ye işkence eden ailenin doğal,olağan pazar sabahı. Çok uzatmadan söylemek gerekirse yaptıkları eylemi kutsal görme , ona inanma durumu. Bir diğer nokta Lucie'nin gördüğünü idda ettiği kadın . Üzerinde hamamböcekleri gördüğünü sanan Sarah . Ve işkence görmeye başladıktan sonra Lucie'yle konuşan Anna... Anna'nın geçtiği aş ... DevamıŞimdiye kadar izlediğim en iyi iki New French Extremity filminden biri , diğeri de "I Stand Alone" ki bu akımın en başarılısı bana göre. İzlerken rahatsızlık duymak ya da korkmaktan çok dram yönü ağırdı ki yönetmeni ve oyuncuları tebrik etmek lazım çünkü filmin tamamına hakim olan çürütme taktiğini her yönüyle çok başarılı kullanmışlar... Filmle ilgili okuduğum yorum eleştirilerde hep 2 kısıma ayrılmış ,ilki şiddet ve vahşetin olduğu Lucie'nin , ikincisi felsefi ,psikolojik yönü ağır basan Anna'nın bölümü ama bir de en ağır basan bölüm vardır ki o da sizin bölümünüzdür filmle ilgili ;
Filmde en can alıcı sahnelerden biri Lucie'ye işkence eden ailenin doğal,olağan pazar sabahı. Çok uzatmadan söylemek gerekirse yaptıkları eylemi kutsal görme , ona inanma durumu. Bir diğer nokta Lucie'nin gördüğünü idda ettiği kadın . Üzerinde hamamböcekleri gördüğünü sanan Sarah . Ve işkence görmeye başladıktan sonra Lucie'yle konuşan Anna... Anna'nın geçtiği aşamalar ise ; önce özgürlüğünün fiziki olarak zincirlerle elinden alınması daha doğrusu uğruna kurban edildiği davanın ilk aşamanın kendisine verilmesi. Sonrasında yenilemeyecek kadar kötü yemekler ve gün geçtikçe deforme olan dış görünüş ,kısalan saçlar ,Luci'nin sesleri...Daha sonra Anna'nın durumu kabul edişi görülmekte ,şiddete ,acıya karşı koymayan , iğrenç bir lapayı yiyen ve son aşamada derisi yüzülen. Burdan iki farklı anlam veya çözülmemiş sorun çıkmakta.Birincisi seçilen kurbanların kadın olması ; yani toplumsal bir sorun , acı eşiği daha yüksek olduğuna inanılan ,daha fazla sorumluluk ,kutsallık ve dini baskı uygulanan kadınların değişmeyen yazgısı ve doğum sancısı ; bir insana hayat verebilmek için çekilen acı ölümden sonrasının bilinebilmesi adına hakikat için de çekilir anlayışı... İkinci olarak ise tamamen içsel ,bireysel bir sorun ; varoluşsal acılar.. Sarah hamamböceklerini , Lucie Sarah'ı ve Anna Lucie'yi gördü .. Aslında herkes fiziksel ve zihinsel şiddete maruz kaldığında ,kendinden ayrılan üstbenliği yaratmak zorunda kaldığında vicdanlarını oluşturdular ki vicdanları geçmişte yardım edemedikleri ,inanamadıkları veya acı verdikleri şeyler ,kişiler oldu. Diğer bir nokta dış görünüşteki değişim ki alegorik olarak deri yüzülse de en son nokta tamamen üryan olan birey . Aslında ölmeden ölme , ego yoketme , hiçliğe varma durumu. Bunu Matmazel'in ölümden sonrasını öğrenmek için yanına gittiğinde Anna'nın gözlerinden anlayabiliriz aslında . Anna'nın gördükleri ve söyledikleri aslında aynı gözden gördüğümüz ve aynı gözden tekrar çıkan gerçekler. Yani ölmeden ölmeyi başarmış birinin hakikati . Zaten can alıcı olan sahnelerden biri de tüm makyajını silip silahla beynini dağıtan Matmazel'in bu sırrı tarikatıyla paylaşmaması ( ölümden korkan ve hepsi yaşlı olan grup). Farkına vardığı ,aslında ölümden korkan tüm bu insanların ve kendisinin asla Anna'nın muvaffak olduğu sırra varamayacağı...
Atmosferi bayağı etki altında bırakan bir film , soundtrackları da keza öyle... 8/10
Tedavi filmine yorum yazdı:
İnce ayrıntılarla bezeli , psikanalitik terim ve yöntemlerle dolu , belli bir yerden sonra kopma noktasına getirse de sürükleyiciliğinden birşey kaybetmeyen özgün bir yapım olmuş. Bi ara "Inception" un topografik versiyonu diye düşünmedim değil. Filmin zayıf yönleri ise ince ayrıntıları fark etme imkanının çok olmaması ( hatta açıklanmasa çoğu kişinin fark edebileceğini düşünmüyorum benim gibi :)) , kopma noktasından sonra tüm filmin açıklanıp seyirciye yorum şansı pek tanınmaması ve abartıya kaçan sürpriz son veya ters köşe çabası ki dram için dram ,espri için espri vs . durumlarının göze sokulmaya çalışılmasını doğru bulmuyorum . Akışında güzeldir bazı şeyler ... Yine de izlenmeye değer , farklı bir işleyişe sahip bir film . 7.5/10
Ahmaklar filmine yorum yazdı:
Yerden yere vurulacak bir film değil , göndermeleri başarılı , postapokaliptik bir zamandaki distopyayı çok başarılı işleyememiş olabilir ama tüm gücü elinde tutabilmek için önündeki su engelini ortadan kaldırıp absürd bi şekilde ekinlerin enerji içeceğiyle sulanmasına neden olan filmdeki Brawndo şirketi ile günümüzdeki Monsanto şirketinin farkı ne ? Ya da Orta Doğu'da ve Afrika'da ellerinde kalem ,kitap olması gereken çocukların ellerine silah tutuşturulmasına vesile olan , güçleri korkunç derecelerde olan silah şiretlerinin ? Ya da teknolojinin ilerlemesiyle kendi ilerleyişini özdeşleştiren fakat ortalaması yıllara göre hep düşen iq nun ? Evet sinematografik açıdan zayıf olabilir ama absürd bi şekilde işlediği konu ve göndermeler tam tersine çok güçlü. Ve iq testi de komikti gerçekten :) 7/10
Saygın Vatandaş filmine yorum yazdı:
Kategorize edilirken "Az kişi tarafından bilinen şaheser" , "underrated" , "sürpriz sonlu ( veya ters köşe) " kategorilerine en çok yakışacak filmlerden biridir . Kurgusu olağanüstü , oyuncular çevrenizde görebileceğiniz doğallıkta , diyaloglar bir o kadar billur , tepkiler sizin vereceğinizden fazlası değil ,kısacası saf ve akıcı bir üslupla anlatılan bir film ,tıpkı yazar olan karakter Daniel’in romanlarına atfedilen eleştiriler gibi ama final olarak kombinasyonu çok yüksek ,açık uçlu bir film olduğu kanısındayım ki diğer yorumlarda belirtildiği gibi film afişi böyle düşünmeme neden olan en büyük etkenlerden ;
Doğup büyüdüğü ve babasının cenazesinde bile gitmediği Salas’a davet edilen Daniel 40 yıl sonra -Nobel Ödülü’nü reddettikten 5 yıl kadar sonra-kasabasına döndüğünde , romanlarında yer verdiği kişiler ve anlattığı olaylara benzer insanların var olduğuna şahit olur .Daniel bunları bildiği zaman mı ayrıldı kasabadan ya da ayrıldıktan sonr ... DevamıKategorize edilirken "Az kişi tarafından bilinen şaheser" , "underrated" , "sürpriz sonlu ( veya ters köşe) " kategorilerine en çok yakışacak filmlerden biridir . Kurgusu olağanüstü , oyuncular çevrenizde görebileceğiniz doğallıkta , diyaloglar bir o kadar billur , tepkiler sizin vereceğinizden fazlası değil ,kısacası saf ve akıcı bir üslupla anlatılan bir film ,tıpkı yazar olan karakter Daniel’in romanlarına atfedilen eleştiriler gibi ama final olarak kombinasyonu çok yüksek ,açık uçlu bir film olduğu kanısındayım ki diğer yorumlarda belirtildiği gibi film afişi böyle düşünmeme neden olan en büyük etkenlerden ;
Doğup büyüdüğü ve babasının cenazesinde bile gitmediği Salas’a davet edilen Daniel 40 yıl sonra -Nobel Ödülü’nü reddettikten 5 yıl kadar sonra-kasabasına döndüğünde , romanlarında yer verdiği kişiler ve anlattığı olaylara benzer insanların var olduğuna şahit olur .Daniel bunları bildiği zaman mı ayrıldı kasabadan ya da ayrıldıktan sonra tesadüf olamayacak kadar benzer hikayeleri kurguyla romanlarına mı aktardı ; bilinmez . Veya coğrafya ne olursa olsun bir yerlerde olduğunu gördüğün olayların ileride nelere dönüşeceğini bilir mi insan ? Yaşananlar benzerse yazılanlar da mı benzer olur? Bunlar da bilinmez fakat çocukluk arkadaşı Antonio’nun yaptıkları meslekle ilgili söylediği " Yabancılar yaban domuzu avlamaya geliyor ,biz de onları Roque’nin donanımlı kamyonetiyle taşıyoruz ,tavanda ışıkları falan var. Onlara silah , mühimmat ,yiyecek ,aklına gelecek herşeyi temin ediyoruz ve yaban domuzu avına gidiyoruz.Domuzlar bazen geliyor ,bazen gelmiyor . Bu yüzden Roque ile ben onlara evcil domuzlar sunuyoruz .Elinle besleyebildiklerinden yani . Böylece yabancılar ateş ediyor ve ıskalıyorlar , çünkü onlar aptal ;biliyorsun. Daha sonra Roque kamyonetinin arkasından dürbünlü tüfeğiyle , yabancılarla aynı anda ateş ediyor .Beni anlıyor musun ? Ateş ediyor. Evet gerçekten ! Yabancılar ıskaladığında o vuruyor ve vurduklarını sanıyorlar. Anlıyor musun ? Ve memnuniyet garanti oluyor böylece. Sonuçta herkes mutlu oluyor ." sözleri ve Daniel ’in de burda av durumda olmasından sonra yazdığı romanı bir çok olasılığı beraberinde getiriyor . En çarpıcı olasılık ise bana göre ; dürbünün hedefinde biz varız ve gerçek sanıp mutlu olduğumuz bir filmde Daniel’in avıyız izleyici olarak..
Edit : Daniel " Gerçek diye birşey yoktur .Gerçekler yoktur ,yorumlar vardır .Gerçek ya da gerçek dediğimiz şey ; diğer bir yorumdan üstün gelen bir yorumdur ."
Son zamanlarda izlediğim en iyi filmlerdendi , az kişi tarafından bilinmesin isterim.. İyi seyirler dilerim .8.5/10
Belko Deneyi filmine yorum yazdı:
Film deneysel bir çalışmadan bahsetmekte fakat deneyde bağımlı veya bağımsız bir değişken söz konusu değil ; aksine tamamen dış müdahaleyle nihai sonuca varma var ,dışardan bir yönetim söz konusu. Bu durumda da içgüdüsel tepkiler verilmesi beklenen ,doğal davranışlar sergilemesi beklenen kobaylar yönlendirilmekte ve seçenek gibi sunulan durumlar zorbalığa dönüşmekte .Çünkü seçenekte seçmeme özgürlüğünüz de vardır ,eğer seçmeme özgürlüğünüz yoksa bu bir zorbalık olur .. 5/10
Logorama filmine yorum yazdı:
"İster Paris'e git ister Pekin'e , her yerde McDonal's hamburgeri var ve bu da isim hakkı alınmış yaşam formlarının ekolojideki karşılığı . Her yer aynı . Japon sarmaşığı . Zebra midyeleri . Su sümbülleri . Sığırcık kuşları . Burger King'ler . Yerliler ve özgün olan herşey yok ediliyor . Elimizde kalan tek biyolojik çeşitlilik , Coca Cola'ya karşı Pepsi olacak ..."
-Charles Michael Palahniuk
100 Yıl filmine yorum yazdı:
İzledikten sonra sıcağı sıcağına yazayım dedim ; bişey değişmedi ,zaten filmi de torrentten indirdim -artık anlamasan ayıp-. 125 yaşında sinemaya gidecek halim yoktu ya ? ( Her ne kadar tıp ilerledi deseler de inanma ! ) Zengine ilerledi ,yanaştı kıyısına ,nasıl tedavi ettiyse öküzü ?Sidik yarışı da kızıştı bankalardaki anlamsız sayılar arası... Neyse filme dönelim ; vakit kaybı ,evet vakit kaybı ,98 yıl beklediğime değmedi ki siz düşünün o kaybı ( trilyon asır da yaşasam vakit kaybı ) . Herkesin aynılaşmasına engel olunsaydı kategorize ederdim de filmi robotlar için yoktur alternatif yol , sadece vakit kaybı vakti çalınan tüm canlar için...
Ters Yüz filmine yorum yazdı:
İzlerken çocukluk zamanları takip ettiğim ve çok ama çok sevdiğim "Once Upon a Time... Life" çizgi dizisi geldi aklıma . Duygular arasındaki ilişkiler ,çatışmalarla çözülen problemler , anlamlı olanın parçalar değil bütünün olması , algılama süreçleriyle Gestalt ekolünü ; bellek betimlemeleriyle bilgi işleme kuramını ,bilinç düzeyleriyle de topografik kuramı muazzam bir alegorik anlatımla sunan harika bir animasyondu . Galiba her yaştan izleyiciye hitap eden sayılı filmlerdendir ..8.5/10
Bing Bong 'un düşünce treninde söylediği " Ne diyosunuz ? Şahane değil mi ? Burdan herşeyi görebilirsiniz . Bakın mantıksal düşünme var , dejavu var , dil öğrenme süreci var , dejavu var , eleştirel düşünce var , dejavu var ..." sözleri aklıma geldikçe kendimi tutamıyorum :):)
2004 ü yazarken de iki 0 var , 4 ün yanındaki 0 solda 0 ; sildiniz . Kaldı mı 4 !!!
2 nin yanında bir 0 var ,onu da sildiniz ; kaldı mı 2 !!!
Çarpın , ne yapar ? =8 yapar ;
2004 ün içerisindeki iki 0 ı da sildiniz , ne kaldı ? 24 kaldı ;
24 / 8 = 3 ,yönetmen ve senarist aynı kişi ; bulduğumuz 3 değerinin karesini alın bundan dolayı ; ne yapar !!!
9 YAPAR !!! ( Ne yazacağımı bilemedim filme ,sana puanım 9 kanka )