Daphne patakia nın inanılmaz oyunculuğunun yanında türk-yunan ortak kültürüne ait bir çok şey görmek de mutlu etti.Ecevit'in şiirinde de dediği gibi; "Önce bir kahkaha çalınır kulağına, sonra rum şiveli türkçeler.O boğazdan bahseder sen rakıyı hatırlarsın.Kardeş olduğunu sıla derdine düşünce anlarsın." Sıla derdine düşünce değil de, malesef bir afet sonucunda anladık.Yani umarım anlamışızdır.
İyi hissettiren, hayatın içinden, doğal oyunculukların olduğu, yönetmen imzalı, biraz Yunanistan'dan biraz İstanbul'dan başarılı bir film.
Birtakım toplumsal sorunların harmanı bir yol hikayesi.
Ne vardı: çokça mutluluk, biraz hüzün, bol bol güzel rembetiko.
Büyük bir keyifle izledim.
Tony Gatlif amcamiz yaşına rağmen hala yol filmi çekecek ve biz de izleyemeyelim mi? Filmi izlerken filmin çoğu sahnesinin içine dahil olmayı çok istedim , film müzikleriyle , danslarıyla çingene ruhuyla beni oldukça doyurdu ve bitsin istemedim.
Müziklerini ve görselliğini çok beğendiğim bir film. Fransızcayı, yunancayı ve türkçeyi bol bol iç, içe duyuyorsunuz. Hatta bazen kim hangi ırktan ayırt edemiyorsunuz, müziklerde de aynı şekilde. İlginç ayrıntıları da var filmin. Birden fazla kez gördüğümüz bir fotoğraf var filmde. Tüm kadınların ellerinde silahlar var, en önde de Müjde Ar. Kartal Tibet’in Şalvar Davası filminden bir fotoğraf. Film, Müjde Ar’ın köyün kadınlarını erkeklere karşı örgütlemesiyle alakalı. Djam’a bu fotoğrafı veren Seray da kadın müzisyenler için olan bir festivale gidiyor. Ancak senaryo kopuk kopuk, karakterleri yeterince tanıyamıyor, anlayamıyoruz. Bazı yan karakterlerin oyunculukları kötü. Film bu yönden bakınca, bir çok şeyden bahsetmek istediği için hepsinden azar azar bahsediyor ve bu bize yetmiyor, konunun yeterince içine giremiyor. Bazen de bir sahnede, şişme yelekler mezarlığında, anlatmak istediği her şeyi de anlatıyor. Her şeye rağmen izlediğim için mutluyum, tavsiye ederim.
biraz da rembetikoyla ilgili film yapayım, seneye de klezmer veya tsm ile ilgili yaparım belki.
klip tadında izliyorum filmi, konuya giremiyor bir türlü, herşeyin ucundan değineyim kafası. fransız kızın olayı ne mesela, anlayamadık bi türlü. şunu anladık; bal dudaklı kızımız çok çılgın, ayakta gömülmek isteyen adam çok acıklı, yunan amcamız çok güzel ağzında masa taşıyor.
@sioux
1 yıl önce
@miss_nobody
2 yıl önce
Birtakım toplumsal sorunların harmanı bir yol hikayesi.
Ne vardı: çokça mutluluk, biraz hüzün, bol bol güzel rembetiko.
Büyük bir keyifle izledim.
@berat_k
3 yıl önce
7.8 / 10
Yunanistan’ın mültecilerle olan meselesine ve ekonomik krizine bakış atmış, her zamanki gibi harika ezgilerle sizi sürükleyen tam bir yönetmen filmi.
Gatlif’in ömrü uzun olsun, birkaç film daha bıraksın ardında.
"-Şarkıyı söyleyen sen miydin?
+Hayır, içimdeki sürgün söylüyordu, ben değildim."
@yagizerkal
4 yıl önce
8.1 / 10
@dilsanoi
4 yıl önce
İlginç ayrıntıları da var filmin. Birden fazla kez gördüğümüz bir fotoğraf var filmde. Tüm kadınların ellerinde silahlar var, en önde de Müjde Ar. Kartal Tibet’in Şalvar Davası filminden bir fotoğraf. Film, Müjde Ar’ın köyün kadınlarını erkeklere karşı örgütlemesiyle alakalı. Djam’a bu fotoğrafı veren Seray da kadın müzisyenler için olan bir festivale gidiyor.
Ancak senaryo kopuk kopuk, karakterleri yeterince tanıyamıyor, anlayamıyoruz. Bazı yan karakterlerin oyunculukları kötü. Film bu yönden bakınca, bir çok şeyden bahsetmek istediği için hepsinden azar azar bahsediyor ve bu bize yetmiyor, konunun yeterince içine giremiyor. Bazen de bir sahnede, şişme yelekler mezarlığında, anlatmak istediği her şeyi de anlatıyor.
Her şeye rağmen izlediğim için mutluyum, tavsiye ederim.
@onurkilic
6 yıl önce
@skynyrd
6 yıl önce
5 / 10
klip tadında izliyorum filmi, konuya giremiyor bir türlü, herşeyin ucundan değineyim kafası. fransız kızın olayı ne mesela, anlayamadık bi türlü. şunu anladık; bal dudaklı kızımız çok çılgın, ayakta gömülmek isteyen adam çok acıklı, yunan amcamız çok güzel ağzında masa taşıyor.
@martiuctu
7 yıl önce
7.5 / 10