Bu devirde nazara bu denli inanan, yoldaki işaretleri duyan, gökyüzüne bakmayı devam ettiren bir yönetmen nadirattan. Sevdik seni Alexandre reis.
Film deneysel bi çalışma gibi, hikayesine çok da odaklanmiyor, bu noktada biraz geveze sayılabilir.
Çağımızda her şey "çok fazla". Bu durumdan sanat da nasibini alıyor. Bunun tehlikeli tarafı ise her şeyden bahsetmek isterken hiçbir şey anlatmamış olma riskinin olması. Bu zarif filmin tam olarak böyle olduğunu söylemesem de filmi bir masterpiece yapmaktan alıkoyan fazlalıklar vardı. Eğer kendinizi sanatla anlatmayı tercih ediyorsanız bir anlamda başka bir biçimde anlatmanız imkansız demektir. Şayet öyleyse sanat eseri, dilsel olarak anlatılamayan bir ifadeye bürünür. Tıpkı hakikatin kendisi gibi. O hem dile dökülemeyen hem de dili aşan şeydir. Bu durumda bir filmde, filme dair ya da güya gerçeklere dair izah yapan birilerinin olması benim için tahammül edilemez bir durum. Yine de film, kesinlikle tanıdık auteurlerinki kadar ilgiyi hak ediyor. Sinema 5ten büyüktür erenler!
@ustunkoru
2 yıl önce
3.7 / 10
masalsılık için renk oyunlarından çok belki de dramaturji gereklidir -nerede?
@2760889966651
2 yıl önce
8 / 10
Film deneysel bi çalışma gibi, hikayesine çok da odaklanmiyor, bu noktada biraz geveze sayılabilir.
@jase
2 yıl önce
7 / 10