8.2

756 OY
PUAN VER
5

Imdb: 8.1 (72.194 OY)

KONUSU
35 yıl önce Cudi dağlarında bir grup eşkiya yakalandı ve hapse atıldı. Yıllar içinde kimi hastalıktan, kimi hesaplaşma sonucu öldü. Biri hariç... 35 yıl sonra Hapisten çıkınca Baran’ ın ilk işi köyüne dönmek olur. Yıllar önce hapse girmesine en yakın arkadaşının sebep olduğunu öğrenir. Bu en yakın a ... Devamı
35 yıl önce Cudi dağlarında bir grup eşkiya yakalandı ve hapse atıldı. Yıllar içinde kimi hastalıktan, kimi hesaplaşma sonucu öldü. Biri hariç... 35 yıl sonra Hapisten çıkınca Baran’ ın ilk işi köyüne dönmek olur. Yıllar önce hapse girmesine en yakın arkadaşının sebep olduğunu öğrenir. Bu en yakın arkadaşı onun çocukluk aşkını alarak İstanbul’ a gitmiştir. Baran da onu bulmak üzere İstanbul’ un yolunu tutar.

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@neuromancer

1 yıl önce

Abartılan filmlerden biri. Sona doğru iyice mantığın dışına çıkılıyor, bazı oyunculuklar yetersiz kalıyor. Ayrıca bazı oyuncu tercihleri karakterlere, mekanlara, hikayeye uymuyor. Onun haricinde sinematografik açıdan bir iki güzel sahne var.

@mertcannn

1 yıl önce

7 / 10

Hikaye olarak tabi güzel ama çok çok abartılacak bir film değil sacmaliklarda mevcut uğur yücel 3 mermi yedi ordan kalkıp çatıya nasıl çıktı şener sen 15 20 tane mermi yedi hala yürüyor uğur yücel rehin alindiklari sahnede çetenin başındaki herif adamlarına çeki tahsil edin diyo tahsil edip parayı aldıktan sonra bırakmaları gerekmiyor mu bıraktıktan sonra mi sahte olduğunu öğreniyorlar kötü film değil ama çok abartıldığını düşünüyorum.

@tiamath

2 yıl önce

7 / 10

Çok geç izledim. Sinema tarihimizde önemli bir yeri olmasının en önemli sebebinin kesinlikle, bitme noktasına gelmiş türk sinemasını canlandırması diyebilirim. Filmin konu ve kurgu ne derece iyi desekte, Berfo karakterinin, sevgi ile ilgili felsefesi son derece doğruydu. Her ne kadar saf bir şekilde dağa çıkmış ve sevdiği için 35 sene beklemiş birinin, günün sonunda yeni tanıştığı bir istanbulluya tüm bu beklentilerini feda edebileceğine inanmak zor olsa da, hikaye fena değildi. Ben filmin bu kısmından ziyade, Baran karakterinin günün sonunda bardağı taşıran son damlayı alıp kestiği racon kısmını beğendim. Anlaşmayı bozdun diyerek uyuşturucu tüccarını indirmesi ve otele girerken yavaş ayı diyen adama sıkışı benim nazarımda en iyi sahnelerdi.

Filmde ciddi figüran sorunu var. Yavuz Tuğrul'un filmi tamamlayabilmek için bilerek bu detaylara takılmamış olduğunu düşünüyorum. Neticede o dönemde acemi yönetmen değildi ve hepsinden öte gölge
... Devamı
Çok geç izledim. Sinema tarihimizde önemli bir yeri olmasının en önemli sebebinin kesinlikle, bitme noktasına gelmiş türk sinemasını canlandırması diyebilirim. Filmin konu ve kurgu ne derece iyi desekte, Berfo karakterinin, sevgi ile ilgili felsefesi son derece doğruydu. Her ne kadar saf bir şekilde dağa çıkmış ve sevdiği için 35 sene beklemiş birinin, günün sonunda yeni tanıştığı bir istanbulluya tüm bu beklentilerini feda edebileceğine inanmak zor olsa da, hikaye fena değildi. Ben filmin bu kısmından ziyade, Baran karakterinin günün sonunda bardağı taşıran son damlayı alıp kestiği racon kısmını beğendim. Anlaşmayı bozdun diyerek uyuşturucu tüccarını indirmesi ve otele girerken yavaş ayı diyen adama sıkışı benim nazarımda en iyi sahnelerdi.

Filmde ciddi figüran sorunu var. Yavuz Tuğrul'un filmi tamamlayabilmek için bilerek bu detaylara takılmamış olduğunu düşünüyorum. Neticede o dönemde acemi yönetmen değildi ve hepsinden öte gölge oyununun da yönetmeni oydu. O polislerdeki oyunculuk, vurulan çete üyelerindeki oyunculuklar neydi öyle?

İzlenmesi gereken Türk yapımlarından biridir.

@bedribera

2 yıl önce

9.1 / 10

Çok net, izlediğim en iyi Türk filmi. Kısaca yazmaya çalışırsam oyunculuk muazzam, senaryo muazzam, kurgu, diyaloglar, hatta kostümler bile muazzam. Hatta bazı sahnelerin filmin konusu dışında Türk kültürünü ve insanların genel yaşayış tarzını çok güzel yansıttığını düşünüyorum. Eşkıya’yı izleyin. Gerçekten çok iyi film..
G

@gwaihir0

3 yıl önce

9 / 10

Türk sinemasının en iyilerinden biridir net! Bazı ufak çaplı tutarsızlıklar var yine de, mesela her tarafı korumalarla dolu olan eve girip, iş adamını öldürmesi ve üstelik elini kolunu sallayarak çıkması biraz saçmaydı

@hanimbarman

4 yıl önce

Ne zaman bir yıldız kaysa aklıma bu film gelir. EFSANE

@hrarchon

5 yıl önce

Efsane bir Türk filmi gerçekten. Literatürde mutlaka olmalıdır.

@umitpekedis

7 yıl önce

Türk sinemasının yitik hazinesi: Kamran Usluer

Çoğunluğun adını duyduğunda anımsamakta zorlandığı bir isim Kamran Usluer. Sinemamızın seyrini değiştiren, 1996 yapımı Yavuz Turgul imzalı Eşkıya'daki Berfo rolüyle tanındı daha çok. Oysaki oyunculuğunun yanında sesiylede yeri göğü sarsacak bir güce sahip Yeşilçam'ın usta ismi.

1937 İzmir doğumlu sanatçı Kadir İnanır, Tarık Akan, Fikret Hakan gibi Yeşilçam jönlerinin yanında Hüseyin Peyda, Kadir Savun, Yaman Okay, Ahmet Mekin, Tuncel Kurtiz, Hayati Hamzaoğlu gibi çok kuvvetli karakter oyuncularına da sayısız filmde sesiyle hayat verdi. 1979 yılında yapımcı ve yönetmenlerin sansüre karşı ortak hareket ederek festivalden çekilmesi sonucu ve 12 Eylül askeri darbesi sebebiyle iki yıl üst üste verilemeyen Altın Portakal ödülleri tam 31 yıl sonra sahiplerini buldu. Tuncel Kurtiz üzerine cuk oturan Sürü filmindeki Kamran Usluer'in Hamo seslendirmesinin mu
... Devamı
Türk sinemasının yitik hazinesi: Kamran Usluer

Çoğunluğun adını duyduğunda anımsamakta zorlandığı bir isim Kamran Usluer. Sinemamızın seyrini değiştiren, 1996 yapımı Yavuz Turgul imzalı Eşkıya'daki Berfo rolüyle tanındı daha çok. Oysaki oyunculuğunun yanında sesiylede yeri göğü sarsacak bir güce sahip Yeşilçam'ın usta ismi.

1937 İzmir doğumlu sanatçı Kadir İnanır, Tarık Akan, Fikret Hakan gibi Yeşilçam jönlerinin yanında Hüseyin Peyda, Kadir Savun, Yaman Okay, Ahmet Mekin, Tuncel Kurtiz, Hayati Hamzaoğlu gibi çok kuvvetli karakter oyuncularına da sayısız filmde sesiyle hayat verdi. 1979 yılında yapımcı ve yönetmenlerin sansüre karşı ortak hareket ederek festivalden çekilmesi sonucu ve 12 Eylül askeri darbesi sebebiyle iki yıl üst üste verilemeyen Altın Portakal ödülleri tam 31 yıl sonra sahiplerini buldu. Tuncel Kurtiz üzerine cuk oturan Sürü filmindeki Kamran Usluer'in Hamo seslendirmesinin mutlak katkısıyla En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu ödülüne layık görüldü. Yine o unutulmaz sesiyle TRT Radyolarında Şener Şen, Suna Pekuysal, Zihni Göktay, Erol Günaydın, Savaş Dinçel, Yıldız Kenter ve Kayhan Yıldızoğlu gibi çok özel isimlerle birlikte radyo tiyatrosu programlarının içinde bulundu. Her ne kadar TRT siyasal iktidarlara bağımlılığı yüzünden oyunlar üzerinde ciddi sansür uygulasa da radyo tiyatrosu yayınları Türkiyede önemli bir yere sahipti.

Kamran Usluer, tiyatro sahnesinde de yine döneminin en iyi oyuncularıyla birlikte kalburüstü rollerin içinde buldu kendini. 1956 yılında Darülbedayinin ve Türk Sineması'nın da ilk oyuncularından biri olan Behzat Butak'ın rejide olduğu III.SELİM adlı oyunda Ankara Sanat Tiyatrosu'nun kurucusu Asaf Çiyiltepe, Tolga Aşkıner ve Tuncel Kurtiz ile oynadı. Çıktığı dönemde büyük başarı yakalayan Erol Günaydın'ın kaleme alıp Haldun Dormen'in sahneye koyduğu Yaygara 70 müzikalinde Kerem Yılmazer, Erol Günaydın, Hadi Çaman, Şefik Döğen, Enver Demirkan, Yüksel Gözen, Cahit Irgat, Alpay İzer, Belkıs Bener, Göksel Kortay, Güzin Özipek, Tülin Oral, Hayrettin Aslan gibi önemli oyuncularla birlikte aynı sahneyi paylaştı. Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları'nda da uzun yıllar görev aldı. Anton Çehov'un Vanya Dayı'sında çok güçlü bir kadroyla birlikte çalıştı ve rolünü ustalıkla oynadı. Nurseli İdiz, Alev Oraloğlu, Tilbe Saran, Tanju Tuncel, Cüneyt Türel, Cihan Ünal, İsmet Ay, Uğur Kıvılcım, İskender Bağcılar o kadroda bulunan isimlerdi. Çağdaş Türk tiyatrosunun kurucusu Muhsin Ertuğrul'un 100. doğum yıldönümü sebebiyle 150 tiyatro sanatçısının işbirliğiyle gerçekleştirilen Bir Tutkunun Yüzyılı adlı oyunda Haldun Taner'i canlandırdı. Kenan Işık rejisiyle 1996/1997 tiyatro sezonunda Ahmet Hamdi Tanpınar'ın unutulmaz eseri Huzur'da rol buldu kendisine. Müfettiş, Sarıpınar 1914, Çıkmaz Sokak Çocukları, Kral Lear, Kral Oidipus, Moliere ve daha yüzlerce oyunda tiyatronun tozlu sahnelerinde bulundu.

Gerçek anlamda klişe olacak olsa da kıymeti varken bilinmeyen Kamran Usluer'i TV dizileriyle tanıdık daha çok. 30 kadar filme katkıda bulundu. Türk sinemasının en üretken yılları olan 70'ler ile birlikte sinemada da kendine yer bulmaya başladı. Kartal Tibet'li Tarkan: Altın Madalyon filminde Hun hükümdarı Attila'yı oynadı. Ömer Lütfi Akad'ın ve sinemamızın ilk üçlemesi olan Anadolu Üçlemesi'nin ilk iki filminde yer aldı. 1973 tarihli Gelin'de İstanbula göç eden köylü bir ailenin zaman içinde nasıl dejenere olduğunun hikayesini, sabit kamerayla ve olağanüstü sadelikte anlatır usta yönetmen. Usluer filmde büyük şehirde yaşamanın getirdiği kültürle beraber kişinin kendinden ve insani değerlerden nasıl uzaklaşıldığının kompozisyonunu usta işi bir oyunculukla sundu seyirciye. Haliyle bu filmdeki rolüyle 5. Adana Altın Koza Film Şenliğinde En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu ödülünün sahibi Kamran Usluer oldu. Bir yıl arayla çevrilen serinin ikinci filmi Düğünde Urfa'dan İstanbula göç etmiş altı kardeşin hayata tutunma çabaları içinde gözünü para bürümüş, baskın, despot ağabey Halil karakteriyle hatırlarız kendisini. Vurun Kahpeye yine onun filmografisi içinde önemli yapımlardan biri olarak gözükmektedir. Filmlerinde yer verdiği toplumsal eleştirilerle Türk sineması içinde özel bir yere sahip olan Yılmaz Güney ile de yönetmenin yarım bırakmak zorunda olduğu filmi Endişe'de çalışma fırsatı yakaladı. Film Güneyin Adana'daki çekimler sırasında Yumurtalık hakimini vurup, tutuklanarak çekimi asistanı Şerif Görene devretmesiyle sonlandı. 12. Antalya Film Şenliğinde En İyi Film dahil 5 dalda ödül kazanan filmde mevsimlik tarım işçilerinin sömürülmesi, kan davası ve başlık parası gibi günümüz Türkiye'sinde de hala aşinası olduğumuz konular Erkan Yücel'in eksiksiz oyunculuğunun yanına Kamran Usluer'i de alarak vurgulanmıştı. 1979 yılında Antalya Film Şenliğinde Sansür Kurulu tarafından yarışmaya katılan üç filmin yasaklanmasına karşı yönetmen ve yapımcıların festivalden çekilmesi sonucu verilemeyen ödüller 2011 yılında sahiplerini buldu. Erden Kıral'ın ilk uzun metrajlı çalışması olan Kanalda ki Haşim Ağa rolüyle Kamran Usluer En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu ödülüne layık görülse de, 2004 yılında hayata gözlerini yuman oyuncu ilk ve tek Altın Portakal'ını maalesef alamadı. Türk sinemasında kendine has üslubuyla Yeşilçam'ın çok ötesinde filmlere imza atan Ömer Kavur ile de 1981 yılında Kırık Bir Aşk Hikayesinde çalıştı. Ayvalık'ta geçen, klişelerin uzağında, mutsuz sonla biten, Kadir İnanır ve Hümeyra'nın başrolünde olduğu bu filmde Bedri karakterine hayat verdi. Çok kişinin onu en rahat hatırlayacağı filmlerden biride Kemal Sunal'lı En Büyük Şaban. Sarhoş iken Şaban ile çok iyi arkadaş olan ve kendine gelince hiç bir şey hatırlamayan Faik Bey karakteri ile çoğularınca tanındı. Başar Sabuncu, Zeki Ökten, Selim İleri, Yusuf Kurçenli gibi sinemamızın önemli yönetmenleriyle çalışma fırsatı yakaladı. Sinemaya Tomris Giritlioğlu imzalı Salkım Hanımın Taneleri filmindeki 1940'lı yılların İstanbul efendilerinden birini canlandırdığı Halit Bey rolü ile veda etti. Bu filmdeki rolüyle 12. Ankara Film Festivalinde En İyi Erkek Oyuncu seçildi. TV içinde çeşitli projelerde bulundu değerli oyuncu. 1978 yılında Yusuf Kurçenli'nin TRT için çektiği At Gözlüğü ve bir diğer usta Lütfi Ö. Akad'ın yine TRT için çektiği Bir Ceza Avukatının Anıları: Emekli Başkan bunlardan ilkidir. 1989 yılında TRT tarafından 4 bölüm olarak çekilen efsanevi Fransız şarkıcı Edith Piaf'ın yaşam öyküsünü anlatan dizinin kadrosunda yer buldu. Piaf'ı dizide daha önce tiyatro sahnesinde de canlandıran Gülriz Sururi oynadı. Son dönemin onu daha yakından tanımasına sebebiyet veren dizi ise yayınlandığı dönemde ilgiyle izlenen Gülbeyaz oldu. Şevval Sam ve Nejat İşler'in başrolünde olduğu dizide Karadenizli Demir Dede olarak hafızalarda yer etti.

Başlı başına bir sanat adamı olan Kamran Usluer gelecek nesillere dünyada bırakmış olduğu tüm güzellikleri servet bırakarak 2004 yılında aramızdan ayrıldı. Nurlar içinde uyusun.

@cevat

7 yıl önce

Etkileyici bir film olmasının yanısıra türk sinemasını yeniden düze çıkarmıştır. Şener Şen'i anlatmaya bile gerek yok, yaşamış zaten rolünü. Ayrıca Uğur Yücel ile Melih Çardak'ın da katkıları yadsınamaz. Vhs kasetle izlediğim filmlerden biriydi, o konuda da eskilere götürür yani :)
M

@marylandd

8 yıl önce

ölmüş türk sinemasını 90'lı yıllarda tekrar dirilten seyircileri salona,yapımcıları film çekmeye iten film onun için bu filmin yeri her zaman farklı
N

@nymphv

9 yıl önce

şener şen benim nacizene kanaatimce sadece türk sinemasının değil dünya sinemasınında en iyi oyuncularından biridir. Yıllardan beri izlediğim her rolünü yaşarcasına sergilemiş , insan o yüzden üzülüyor onun kadar büyük bir üstadı izlemeden yaşayıp gidenler adına.. Film ise tek kelimeyle türk sinema tarihinin efsanelerinden.
S

@smeron

9 yıl önce

An itibariyle imdb top 250 de 131. Sırada yer alıyor. Her milletin filmi var bizim niye yok derdim hep artık bizimde var. Bir tane de olsa iyi bi şey yani. Umarım daha fazla Türk filmi görürüz.
L

@legendary

10 yıl önce

8.5 / 10

şuana kadar izlemeyerek hem kendime hem filme büyük haksızlık etmişim gerçekden oyuncular çok iyi
N

@nezlelikelebek

10 yıl önce

8.6 / 10

Güzel etkileyici bir film olmuş..

@ustilago

10 yıl önce

8.5 / 10

şener şen bu filmden sonra ekonomik sıkıntılar çekmiş ve tüp satmıştır.

http://www.youtube.com/watch?v=1b5711DUclY
SPOILER

Eşkıya filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Eşkıya filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Eşkıya filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL