5.5

19 OY
PUAN VER
5

Imdb: 6.5 (15.029 OY)

KONUSU
İki kaşarlanmış endüstriyel yağ satıcısı ile araştırma bölümünde görevli bir genç, bir fuarın son gecesinde, iyi bir potansiyel müşteriyle karşılaşmak için bir otelde bir araya gelirler.

Üç adamın da hayattan beklentileri farklıdır. Özellikle dindar, tecrübesiz ve ilk fuarının heyecanını atamamış o
... Devamı
İki kaşarlanmış endüstriyel yağ satıcısı ile araştırma bölümünde görevli bir genç, bir fuarın son gecesinde, iyi bir potansiyel müşteriyle karşılaşmak için bir otelde bir araya gelirler.

Üç adamın da hayattan beklentileri farklıdır. Özellikle dindar, tecrübesiz ve ilk fuarının heyecanını atamamış olan genç, diğerlerinin tarzından ciddi şekilde rahatsız olur. Aralarından en tecrübelisi karısından yeni ayrılmıştır. Fiziksel ve ruhsal olarak çökmüşken şimdi de diğerlerinin arasında barış yapmak zorundadır.

Üçü de sınıra gelirler. Gece yeni açılımlar sunar. Hepsi de, gün doğarken yepyeni insanlar olacaklardır. Seyirciyi ve kendilerini çok şaşırtacak bir şekilde..

Kevin Spacey ve Dany Devito’yu buluşturan, alabildiğine keyifli bir film.

YORUM YAZ

SPOILER

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@fowler

11 yıl önce

asıl ben teşekkür ederimXx7xXharika iş ! :)

@bergmantonioni

11 yıl önce

The Big Kahuna

Filmin başında "Dünya saatlerle dolu, saatler ve aynalarla. Bu lanet bir komplo!" gibi bir replikle yönetmen bize nasıl bir film izleyeceğimizin ipuçlarını verir.

Filmde Larry , Bob ve Phil adlı karakterlerin bir odadaki diyaloglarını dinleriz. Filmin sonlarına doğru Phil çocukken gördüğü bir rüyadan bahseder. Rüyasında heryerin alevler içinde olduğu bir meydanın ortasında bulunan küçük dolabın içinde tanrının olduğunu görür. Tanrı korkmuş bir şekilde dolabın içinde saklanırken Phil tanrısına elini uzatmış ve onu kurtarmak istemiştir. Filmin sonunda Phil' in bahsettiği bu rüya film boyunca dolduramadığımız bütün boşlukları doldurur.

Filmin başına döndüğümüzde Larry odaya ilk geldiğinde Phil'in iş partisi için tuttuğu odanın çok küçük olduğundan yakınır. Larry odada yer açmak için önce askılığı dışarı çıkarır ardından askılıktan bir askı alarak ceketini gidip içerdeki odaya (bany
... Devamı
The Big Kahuna

Filmin başında "Dünya saatlerle dolu, saatler ve aynalarla. Bu lanet bir komplo!" gibi bir replikle yönetmen bize nasıl bir film izleyeceğimizin ipuçlarını verir.

Filmde Larry , Bob ve Phil adlı karakterlerin bir odadaki diyaloglarını dinleriz. Filmin sonlarına doğru Phil çocukken gördüğü bir rüyadan bahseder. Rüyasında heryerin alevler içinde olduğu bir meydanın ortasında bulunan küçük dolabın içinde tanrının olduğunu görür. Tanrı korkmuş bir şekilde dolabın içinde saklanırken Phil tanrısına elini uzatmış ve onu kurtarmak istemiştir. Filmin sonunda Phil' in bahsettiği bu rüya film boyunca dolduramadığımız bütün boşlukları doldurur.

Filmin başına döndüğümüzde Larry odaya ilk geldiğinde Phil'in iş partisi için tuttuğu odanın çok küçük olduğundan yakınır. Larry odada yer açmak için önce askılığı dışarı çıkarır ardından askılıktan bir askı alarak ceketini gidip içerdeki odaya (banyo sanırım) asar. Yönetmen bu simgesel anlatımıyla filmin başında odayı Phil'in rüya gördüğü dolabın içiyle koşutlar. Yani Larry bir nevi dolap kadar küçük bulduğu odadan tanrı kavramını dışarı çıkarır. Filmin ortasında Larry'nin ne kadar kibirli ve tanrı gibi tapınılmak isteyen bir insan olduğunu sembolik olarak ceketini astığı odada gördüğü hayalden anlarız. Yani bu durumda Larry'ye şeytanın insan şekline girmiş hali diyebiliriz. En çok hissedildiği sahne ise filmin sonunda Bob ile tartışırken elindeki çatalıBob'a doğru sinirli bir şekilde tutarak konuşmasıydı.

Bob ise yeni mezun olmuş deneyimsiz biridir. İş hayatındaki deneyimsizliği bir nevi hayata gözlerini yeni açan bir bebeğin hayattaki deneyimsizliği gibidir.Bir bebeğin hayatta olduğu gibi o da iş hayatında masum ve günahsızdır. Bob için de gönül rahatlığıyla melek figürü diyebiliriz. Sahip olduğu köpeklerinden bahseden, dinden bahseden Dick Fuller (tanrı figürü) ile yüzyüze görüşebilen tek karakterdir. Tanrının yüzünü gösterdiği tek yaratık olan melek gibi. Filmdeki bu ayrıntının da filmin yoğun olarak hissettirdiği tanrı, din diyaloglarını yapan figürleri desteklediğini düşünüyorum.

Phil ise yorumuma başlarken yazdığım cümleyi söyleyen bir karakter. Dünyevi zevklerin önemsizliğinin farkına varmış, iş hayatının son günlerinde bir boşlukta gibidir. Balkonda purosunu içerken balkondan aşağı İsa' nin çarmıha gerildiği gibi ellerini iki yana açarak intihar ettiğini hayal eder. Bir peygamber gibi kendini dünyevi zevklere kendini kaptırmış insanlar için kendini feda etmek ister gibidir hayalinde.

Bu durumda filmin,melek, şeytan ve elçi figürlerinin diyaloglarından oluşur dersek yanlış söylemiş olmayız sanıyorum. Yönetmenin bu koşutlamalarının farkına vardıktan sonra ancak filmin felsefi boyutuna biraz olsun değinebiliriz. Phil (Elçi) Larry'yi (şeytan) Bob'dan (melek) daha dürüst gördüğünü söyler. Gerçekten de filmin içinde Larry, Dick Fuller' ın metresi olmak istediğini "ayna"ya bakarak söyler (eşcinsel olduğunu rahatça belirtir). Fakat Larry elinde "saat"i tutarken Bob' un eşcinsel olduğunu ima eden cümleler söylediğinde,Bob'un heyecanlanmasından,onun da eşcinsel olduğunu bariz bir şekilde anlarız. (bu arada eşcinsellik simgesi melek ve şeytanın cinsiyetsiz birer yaratık olmalarını destekleyen güzel bir sinemasal anlatım tercihidir) Fakat Bob'un bunu gizlediğini farkederiz, hem karısından hem de bizden. Phil'e de söylettiği gibi, yönetmen de Bob' un Larry kadar dürüst olmadığını söyler. Üstelik Bob barın içinde, olmadığı kişi olmayı hayal ederken, Larry ise kendi rüyasında tam da olduğu kişiyi daha abartılı bir erk içinde görür.

Evet, Phil (yönetmen / peygamber / elçi) Larry nin hiç değilse dürüst olduğunu söyler. Bob'un iyilik satmasının Larry'nin yağ satmasından bir farkı olmadığını söyler. Ve bizim detüm dinler tarihine çok değişik bir boyuttan bakmamızı sağlar. Çok da iyi olur.

Filmin sonunda Larry'nin Dick Fuller'ın (Tanrı) yanında oturan Bob'a bir bakışı vardır. Unutulmazdır, insanı düşünmeye sevk eder. Tam bu sahnede Baz Lhurman'ın seslendirdiği ya da yazdığı bir şarkı girer ki hayatım boyunca karşılaştığım en değişik sinemasal deneyimimi bana yaşatır. Yönetmen sanki din tarihini filminde yeniden kurgulamıştır (Ya şeytan melekten daha iyiyse?, dürüstlük daha değerliyse?) filmin sonundaki şarkıya da hayat ile ilgili ayetlerini sıkıştırmıştır. Bir amerika yapımı filmin bu konularda bu kadar özgün bir bakış açısı yakalayacağını sanmazdım. Hayat işte.

Filmin sinematografik anlamda yetersiz olduğu bir gerçektir. fakat yönetmenin vermek istediği alt metinin bu kadar sağlam olması sebebiyle en az 7,5 gibi bir puanı hakettiğini düşünüyorum.

Ve son olarak :)

Fazla abartma, yaşa ve sonra öl. Ölümden sonrasını fazla düşünme. Eğer kaygıların varsa da dürüst ol yeter (kendine karşı). Ahlak bekçiliği yapma. Biraz da güneş kremi kullan.

Ha bir de filmin sonunda çalan şarkının da Türkçe altyazılı linkini vereyim: http://www.youtube.com/watch?v=i3WWf7cbzsc&feature=share

@bergmantonioni

11 yıl önce

Çok teşekkür ederim fowler.

@fowler

11 yıl önce

eline sağlık çok güzel yazmışsın. diğer ayrıntıların mükemmel olmasıyla birlikte tanrı figürü dick fuller in yüzünün sadece Bob (melek) un görmesi gerçektte çok ilginçmiş

@max_manus

12 yıl önce

7 / 10

Tek mekan, bol diyalogla geçen ağır bir film. Çok üst düzey değil hatta K.Spacey yerine başka bir aktör olsaydı muhtemelen 1-2 seviye daha aşağıda da kalırdı ama yine de izlenilesi bir film diye düşünüyorum. Özellikle bazı diyalogları hayat dersi niteliğinde..
SPOILER

Büyük Kahuna filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Büyük Kahuna filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Büyük Kahuna filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL