7.5

105 OY
PUAN VER
5

Imdb: 7.6 (50.289 OY)

KONUSU
Katil, Ajan için çalışmaya başlayalı 155 gün olmuştur. Hayatını kazanmak için adam öldüren Katil tam bir profesyoneldir- duyguları dışında.

Bu duygular onun işlerini düzenleyen, iş bittikten sonra temizliği yapan ve onun nerede olduğu, ne yaptığı, nasıl yaşadığı konusunda biraz saplantılı görünen A
... Devamı
Katil, Ajan için çalışmaya başlayalı 155 gün olmuştur. Hayatını kazanmak için adam öldüren Katil tam bir profesyoneldir- duyguları dışında.

Bu duygular onun işlerini düzenleyen, iş bittikten sonra temizliği yapan ve onun nerede olduğu, ne yaptığı, nasıl yaşadığı konusunda biraz saplantılı görünen Ajana yöneliktir. Genç kadın Katile olan zaafıyla mücadele etmiştir, ancak şans ya da şansızlık eseri ikisi bir türlü bir araya gelememiştir...

YORUM YAZ

SPOILER

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@vecihi51

1 yıl önce

Dandik bir film, Hong Kong Ekspres de o kadar iyi bi film değildi aslında, size gerçek sinemayı tanıtacağız!!
D

@darknatres

1 yıl önce

Wong Kar Wai hatırına izlenir. Çok yorucu bir filmdir.

@tiamath

3 yıl önce

8 / 10

Merak ediyorum. Bir tetikçiye hayat sigortası yaparlar mı? (wong chi-ming)

Artık, Wai filmlerinde bir arşiv oluşmaya başlıyor denilebilir. Hong Kong Ekspresi filminden buraya taşınmış en bariz detaylar 223 nolu oda ve zamanı geçmiş ananas konservesidir. Bu filmde de Wai, iki farklı hayat hikayesi kullanarak anlatımı tercih etmiş durumda. Bunlardan biri iki ortak olan seri katil çifti diğeri ise dilsiz kasaptır.

Seri katil çiftinden biri suikast yapılacak ortamı, kişiyi araştırır ve diğerine bilgi verir. Diğeri ise aldığı bilgiler doğrultusunda mekanı basar ve hedefleri indirir. Bir repliğinde, ben tembel biriyim, bana ne yapılacağım söylenir ve bende onu yaparım. der. Aynı zamanda da bu çiftin birbirlerini görmemelerine rağmen aralarındaki çekim gücünden, hasretten de bahsedilir. Sırf, kendini diğerine yakın hissetmek için her zaman takıldığı bara, o yokken gidip kokusunu solumuşluğu bile olur. Aşkın çekim gücünde olan kimselerin ne
... Devamı
Merak ediyorum. Bir tetikçiye hayat sigortası yaparlar mı? (wong chi-ming)

Artık, Wai filmlerinde bir arşiv oluşmaya başlıyor denilebilir. Hong Kong Ekspresi filminden buraya taşınmış en bariz detaylar 223 nolu oda ve zamanı geçmiş ananas konservesidir. Bu filmde de Wai, iki farklı hayat hikayesi kullanarak anlatımı tercih etmiş durumda. Bunlardan biri iki ortak olan seri katil çifti diğeri ise dilsiz kasaptır.

Seri katil çiftinden biri suikast yapılacak ortamı, kişiyi araştırır ve diğerine bilgi verir. Diğeri ise aldığı bilgiler doğrultusunda mekanı basar ve hedefleri indirir. Bir repliğinde, ben tembel biriyim, bana ne yapılacağım söylenir ve bende onu yaparım. der. Aynı zamanda da bu çiftin birbirlerini görmemelerine rağmen aralarındaki çekim gücünden, hasretten de bahsedilir. Sırf, kendini diğerine yakın hissetmek için her zaman takıldığı bara, o yokken gidip kokusunu solumuşluğu bile olur. Aşkın çekim gücünde olan kimselerin ne kadar uç noktalarda olabileceği güzel anlatılmaktadır.

Kasapta ise tamamen farklı bir dünya vardır. Gece vardiyasında çalışan kasap, sürekli birbirlerinden ayrılan çiftlere rastlamaktadır ve kendi partnerini aramaktadır. Aynı zamanda da babasına olan özlemi, eski kasetleri üzerinden başarılı bir şekilde aktarılmaktadır.

Bu filmde başarılı bulduğum en büyük artı, geçmiş filmine kıyasla iki farklı hayatı tesadüfler doğrultusunda başarılı bir şekilde birleştirebilmiş ve soru işaretleri bırakmamış olması oldu. Filmde kendi sanat tarzı ve anlatım metodunu kullanmanın yanı sıra, çok daha başarılı müzikler kullanmış olmasıyla bir tık daha kaliteli bir ürün ortaya çıkarmış diyebilirim. Filmde tek saçma bulduğum sahne, suikastçi kadının yatağında ağladığı sahneyi uzun uzadıya jartiyerli kıçından çekmiş olmasıydı. Bu kadının benzer bir pozunu zaten masturbasyon yaparken vermiştin. Ağlarken de böyle bir poz vermenin ne anlamı ne de uyumu vardı..

@iorigins

5 yıl önce

Film Chung King Express filminin içinde barındırır, yönetmen bir önceki filmine göndermede bulunur. Çünkü fildeki dilsiz bir genç kendisini tanıtırken He Qiwu 223 nolu kişiyim der.
Film klasik Wai uylaşımları taşırken Hong Kong dövüş, kavga sanatı uylaşımlarını da içinde barındırır.
Filmdeki karakterlerin bizim bildiğimiz geleneksel karakterlerin dışında olması güzel.
Filmin bir tetikçi, tetikçinin ortağı ve dilsiz bir gencin etrafında döner. Filmde bu üç karakterin hayatlarına paralel kurgu ile görürüz. Filmdeki bu karakterleri sürekli monologlarıyla tanırız.
Wai bu filmde siyah beyaz ile renkli görüntüleri karıştırmış, Film siyah beyaz dumanlı karamsar bir atmosferle başlar sonra bir ara yazı ve aksiyona geçer. Yani film türler arası hızlı keskin geçiş yapar.
Filmi Chung King Express filmdeki gibi iki hikaye ye ayırabiliriz Birincisi Tetikçinin ikincisi ise Dilsiz gencin hikayesidir.
Filmdeki replikler, uyumlu müzikler, sinematogra
... Devamı
Film Chung King Express filminin içinde barındırır, yönetmen bir önceki filmine göndermede bulunur. Çünkü fildeki dilsiz bir genç kendisini tanıtırken He Qiwu 223 nolu kişiyim der.
Film klasik Wai uylaşımları taşırken Hong Kong dövüş, kavga sanatı uylaşımlarını da içinde barındırır.
Filmdeki karakterlerin bizim bildiğimiz geleneksel karakterlerin dışında olması güzel.
Filmin bir tetikçi, tetikçinin ortağı ve dilsiz bir gencin etrafında döner. Filmde bu üç karakterin hayatlarına paralel kurgu ile görürüz. Filmdeki bu karakterleri sürekli monologlarıyla tanırız.
Wai bu filmde siyah beyaz ile renkli görüntüleri karıştırmış, Film siyah beyaz dumanlı karamsar bir atmosferle başlar sonra bir ara yazı ve aksiyona geçer. Yani film türler arası hızlı keskin geçiş yapar.
Filmi Chung King Express filmdeki gibi iki hikaye ye ayırabiliriz Birincisi Tetikçinin ikincisi ise Dilsiz gencin hikayesidir.
Filmdeki replikler, uyumlu müzikler, sinematografi, oyuncular ve renkler çok iyi kullanılmış.
En sevdiğim ise Takeshi Kaneshironun oynadığı dilsiz oyuncuydu, gece dükkanları gasp edip kendi dükkanıymış gibi çalıştırması ve olağanın tamamen dışında müşteri muamelesi komik ve korkutucuydu. Bu dilsiz gencin hayatı hem dram hemde komik geldi.
Tetikçinin sigortacı arkadaşıyla tanışması filmdeki ölüm ile yaşam arasındaki zıtlığı gösteriyor.
Film siyah beyaza geçişte duman ve karamsar renkler çok baskın olur
Wai filmlerinin ilk 4 dördünü özlemiş olarak şunu diyebilirim Wai filmlerinde ölümü, ayrılığı, aşkı, yalnızlığı mutlaka gösterir.
Wainin sinematografisi kendisine has renk ve kamera açılarıyla, kurgusu, kamera hareketleri Auteur yönetmen kuramına uyar. Wai Sıklıkla kameranın objekifindeki değişiklikle su effekti ve benzeri effektler yapar. İzlenimci akımın nüvelerini taşır diyebiliriz.
*Dilsiz karakterin hayal dünyası bizimkinden çok farklı, Aşık olunca saçları değişir der. Dilsiz bazı değimler söyleyerek hayatını nasıl etkilediği üzerine konuşur.
*Filmde alt metninde var olduğunu düşündüğüm mesaj ise yalnızlık, ayrılık, aşksızlık ve acıdır: Filmdeki hiçbir karakter aşık olduğu istediği kişinin yanında değildir.. Ruh partnerlerini arar herkes.
Wai bohem bir atmosef yaratmak için ışık gölgeyi de iyi kullanır.
Filmde Hongkongun yaşlı ve reklam tabelalarının neon ışıklarını görürüz.

@behtul

10 yıl önce

8.6 / 10

PC 223’ün akla gelmeyecek devam hikayesini anlatan film bence. Elbette sadece onun hikayesi değil ama beni daha çok cezbeden kısım onun bu kadar dışa dönüklükten, nasıl içe dönük bir noktaya gelmiş olmasının hikayeleştirilmesi oldu. Tesadüfler, tesadüfler, tesadüfler. İnsan bu kadar teadüfü objektif olarak gördüğü zaman korkmuyor değil, çünkü mühtemelen kendi hayatlarımız da aynı tesadüflerden oluşuyor. Ayrıca Takeshi Kaneshiro’ya aşık olmamak elde değil.

Özelikle, 5 yaşımda zamanı geçmiş bir ananas konservesi yedikten sonra sesimi kaybettim metaforu şahane olmuş. Bknz, Chungking Express’i izleyenler bilir ki, ananas konservesi onun son kullanma tarihi geçmiş aşkıydı.

@dath

10 yıl önce

7.9 / 10

senaryodan ve çekim stilinden de anlayacağımız gibi bu birKar Wai Wong filmi.. müzik zevkine hayran olduğumu söylemek istiyorum.. yerli yerinde bir film.. ayrıca hong kong ekspresi adlı filminden de kimi çoğu benzerlikleri göreceksiniz misal ananas :) ve mekanlar

@lavitaebella

11 yıl önce

Renkler ve müzikler konusunda aşmış sevgili Kar Wai Wong’ un adeta uzun metrajlı şiiri.Kendisinin ne anlattığı değil de nasıl anlattığı bile yetiyor, bağımlılık yaptı.Yine müzik başrolde hava yağmurlu fonda hüzün ve duman.İn the mood for love için haberci.Aşkın en sevilip sayılası yorumu bu kamerada sen aşkı ne güzel anlatırsın!

@cemal_erdem

12 yıl önce

7.8 / 10

Wong Kar Wai - Stilize Öyküler Adamı

Ne zaman bir Wai filmi seyretsem sinemanın salt sinema olup olmadığıyla alakalı düşüncelere dalarım. Büyük tartışmadır bir filmin film dışında bir şeyler de ifade edip etmediği. Godard için sinema sinemadır. Gerisi mühim değil. Kimisi içinse sinema sinema dahil her şeydir. Tamam ama ya bazı filmler, bazı yönetmenler, bizlere hissettirdikleri?

Yönetmenin ilerisi için bolca ipuçları taşıyan bir filmi "Duo luo tian shi"... Yine kesişen, kesişmeyen öyküler, karakterler, yine es geçilen, merkezine düşülen olaylar ve yine stilize, harika bir anlatım. Sanırım "Aşk" , "Tutku"; en çok Wai’nin kamerasına, objektifine yakışıyor. En azından şu sıralar benim için öyle. İzlerken, atmosfere dahil olmamak elde değil. Film; sanki ortada önemli bir konu, kayda değer bir öykü yokmuşçasına seyirciyi yakalıyor.

Şiddetle tavsiye edilir...
SPOILER

Fallen Angels filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Fallen Angels filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Fallen Angels filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL