7.4

198 OY
PUAN VER
5

IMDb: 6.6 (173.422 OY)

KONUSU
Film, sakin ve sıradan bir hayat süren bir çift çevresinde gelişiyor. Herkesin yan komşusu olabilecek olan sıradan çiftin hayatı, evlerine gelen istenmeyen misafirden sonra altüst olur. Çiftin ilişkisini sınayacak olan bu misafir evin tüm huzurunu bozacaktır... Misafirin eşinin de aralarına katılmas ... Devamı
Film, sakin ve sıradan bir hayat süren bir çift çevresinde gelişiyor. Herkesin yan komşusu olabilecek olan sıradan çiftin hayatı, evlerine gelen istenmeyen misafirden sonra altüst olur. Çiftin ilişkisini sınayacak olan bu misafir evin tüm huzurunu bozacaktır... Misafirin eşinin de aralarına katılmasıyla birlikte işler beklenmeyen bir yön alacak ve gizlenen amaçların ne olduğu sorgulanmaya başlanacaktır...

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@hashasin

3 hafta önce

6.3 / 10

Film kendini izletiyor. Başından sonuna kadar merakla izliyorsunuz. Ambiyans harika. Oyunculara gelirsek Ed Harrisi oldum olası sevmişimdir. Ekstradan Domhnall Gleeson Javier Bardem beğenmesemde genç yaşında oscar alan Jennifer Lawrence Michelle Pfeifer hatta azıcık Kristen Wiig bence baya baya iyi bir kadro. Ama son bu mudur yani? Saçma sapan inanışınızın teatral bir fragmanı mı? Zekice bir son ortaya koymak yerine sembolizm kasma derdinde yönetmenleri sevmiyorsanız. Bu filmin sonunu da sevmeyeceksiniz. Bir filmdeki basit sembolizmi çözdüğünüz için o filme direkt oooo yönetmen yine döktürmüş modunda yaklaşmıyorsanız da pek seveceğinizi sanmam. Herşeye rağmen kötü değildi. Sadece çok daha farklı olabilirdi.
E

@enginbora

2 ay önce

bazı filmlerin beğenilmemesi onları anlayamamakla bağlantılı.anlayabilenler için mükemmel bir film

@rusyena

8 ay önce

7 / 10

Filmde iki ana karakter var. Kadın, filme isim olan anne kavramını sembolize ederken adamı da baba kavramına oturtmak gerekiyor. Bu çift, kadının her bir karışında emeği olan eski bir evi restore edip birlikte inzivaya çekilmiş. Adam bir şair. Bir gün evlerine bir başka adam konuk olarak geliyor. Bir süre sonra o adamın eşi ve daha niceleri Yani evsahibi kadının gözü gibi baktığı ev yol geçen hanına dönüyor. Buna sebep ise, şair kocanın bu konuklar tarafından şiirlerinin yüceltilmesi ile kendini zaman içinde Tanrılaştırma zaafiyeti... Bu zaafiyet öyle büyüyor, öyle gözünü kör ediyor ki, sırf egosu daha da büyüsün kocaman olsun diye, sevdiği herşeyden vazgeçiyor. Kadın ise filmin ilerleyen sahnelerinde anaçlığı ve anne kimliği ile iyiliğin ama eşine karşı boyun eğişi ile de saflığın sembolü Sahneler durağan geçişler yavaş izlemesi sıkıntılı, sıkıcı bir film Ama izlerken izleyiciyi salt seyreden konumunda bırakmıyor, katmanlı anlatımındak
... Devamı
Filmde iki ana karakter var. Kadın, filme isim olan anne kavramını sembolize ederken adamı da baba kavramına oturtmak gerekiyor. Bu çift, kadının her bir karışında emeği olan eski bir evi restore edip birlikte inzivaya çekilmiş. Adam bir şair. Bir gün evlerine bir başka adam konuk olarak geliyor. Bir süre sonra o adamın eşi ve daha niceleri Yani evsahibi kadının gözü gibi baktığı ev yol geçen hanına dönüyor. Buna sebep ise, şair kocanın bu konuklar tarafından şiirlerinin yüceltilmesi ile kendini zaman içinde Tanrılaştırma zaafiyeti... Bu zaafiyet öyle büyüyor, öyle gözünü kör ediyor ki, sırf egosu daha da büyüsün kocaman olsun diye, sevdiği herşeyden vazgeçiyor. Kadın ise filmin ilerleyen sahnelerinde anaçlığı ve anne kimliği ile iyiliğin ama eşine karşı boyun eğişi ile de saflığın sembolü Sahneler durağan geçişler yavaş izlemesi sıkıntılı, sıkıcı bir film Ama izlerken izleyiciyi salt seyreden konumunda bırakmıyor, katmanlı anlatımındaki katmanları tek tek kaldırıp içindeki anlam parçalarını bulsun, filmi izleyen anlamlandırsın istiyor. Sanatsal filmleri sevenler çok sevecektir.
D

@duckdisystem

10 ay önce

Film kesinlikle çok çarpıcıydı sahnelerde Aranofskynin o an hissettirmek istediği bütün duyguları hissediyordun ve o anı yaşıyordun.Ayrıca içindeki yoğun metaforu aslında o kadar basit yansıtmıştı ki insan izlerken vay anasını diyor sayın seyirciler!! Kesinlikle izleyin ve film bittikten sonra verdiği hafif sarhoşluğun tadını çıkarın

@barista

10 ay önce

2.1 / 10

Biri bana açıklayabilir mi neden böyle berbat bi filimi bu kadar beğendiniz. Hayatımdan 2 saat boşa geçmiş gibi hissediyorum..

@kingcool

1 yıl önce

10 / 10

Her ne kadar içerisinde metafor barındıran filmleri sevmesem de. Bu film olmuş hemde mis gibi olmuş. 'Mother' 2017 yılının 'Loveless' ile beraber çekilen en iyi, en etkileyici filmiydi. Bu filmi izlemek yetmez üzerine düşünmek , okumak bu filmin tadını damağında bırakır insanın.

@no-one

1 yıl önce

8.5 / 10

Darren Aronofsky' nin "The Fountain" filmiyle paralellik gösteren bir konusu, metni, teması, anlatımı var. Ama film evreni ve yaratılışı metaforla değil alegoriyle anlatmakta; çok fazla metafor kelimesi geçmiş yorumlarda, bundan dem vuran ve bunu espri içinde kullanmaya çalışanlar olmuş ama işin aslı alegorik anlatımda kullanılan metaforlar olmalıydı...

Neyse spoilerle karışık filmle ilgili birşeyler söylemek gerekirse(spoilerla karışık bir anlatım yolunu seçtim, alegorik değil ;) ) ; film izlenirken Büyük Patlama, Adem'in yaratılışı, yasaklar, cennet-cehennem-araf katları, Habil-Kabil rivayeti ve Kabil' in alnına kazınan günahı, insan-tanrı arasındaki o bağ ve o kopuş felsefi bir dille anlatılmış. Hangi felsefi dil derseniz de Nietzsche' nin "Bengi Dönüş" kavramına atıfta bulunarak anlatılmış ki Aronofsky'nin 3 boyutlu zamana vurgu yaptığı "The Fountain"de de aslında bengi dönüş kavramının esintileri vardı.
Filmde kadın karakter için
... Devamı
Darren Aronofsky' nin "The Fountain" filmiyle paralellik gösteren bir konusu, metni, teması, anlatımı var. Ama film evreni ve yaratılışı metaforla değil alegoriyle anlatmakta; çok fazla metafor kelimesi geçmiş yorumlarda, bundan dem vuran ve bunu espri içinde kullanmaya çalışanlar olmuş ama işin aslı alegorik anlatımda kullanılan metaforlar olmalıydı...

Neyse spoilerle karışık filmle ilgili birşeyler söylemek gerekirse(spoilerla karışık bir anlatım yolunu seçtim, alegorik değil ;) ) ; film izlenirken Büyük Patlama, Adem'in yaratılışı, yasaklar, cennet-cehennem-araf katları, Habil-Kabil rivayeti ve Kabil' in alnına kazınan günahı, insan-tanrı arasındaki o bağ ve o kopuş felsefi bir dille anlatılmış. Hangi felsefi dil derseniz de Nietzsche' nin "Bengi Dönüş" kavramına atıfta bulunarak anlatılmış ki Aronofsky'nin 3 boyutlu zamana vurgu yaptığı "The Fountain"de de aslında bengi dönüş kavramının esintileri vardı.
Filmde kadın karakter için Gaia, toprak ana, doğa, Meryem benzetmesi yapılabilir ama bana daha çok tanrının dişil ve eril yönlerini çağrıştırdı. Ying ve yang enerjisi gibi bir nevi. Üretken olan, şefkatli, naif, doğa anayla da ilişkilendirilen tanrıça ve kuralcı, yaratan ve yıkan, cezalandıran-bağışlayan tanrı. Veyahut Yehova; tanrının gazaba uğratan, helak eden, cezalandıran, tufanlar yaratan yüzü. Veyahut Elohim; merhametli, bağışlayan yüzü... Pagan kültüyle sentezlenmiş "The Fountain"in aksine bu filmde Yehova-Elohim'in merkezde olduğunu düşündüğümden filmdeki tanrı-tanrıça rollerinin aslında bu iki kavramı işaret ettiğini düşünüyorum. Nedenini birkaç şeyi belirttikten sonra açıklayacağım. Aronofsky kırılması gerektiğini düşündüğü bir tabuyu ortaya atmış gibime geldi çünkü :)

Aronofsy evrenin, insanın neden yaratıldığını değil "niçin" yaratıldığını kendi bakış açısıyla anlatmış; araya çok fazla değişken sokmamaya çalışarak. Mesela melek veya iblis kavramlarına herhangi bir gönderme olmadan, filmde bu kavramlara değinmeden, aslında araya hiçbir aracı sokmadan tanrı-insan ilişkisini anlatmış. Dinin kitleleri nasıl yönlendirdiğini, nasıl tabu-put haline geldiğini, tüm düzeni bir anda nasıl kaosa çevirebileceğini ve de kültlerin- bilinmeden inanılan, bilinmeden inanıldığından aslında inançtan sayılamayacak o refleks haline gelmiş ritüellerin- nasıl dogmalara dönüştüğünü alegoriyle( metafor değil:) ) resmetmiş tanrının iki yönüne vurgu yaparak. İşte filmde kırılması için ortaya attığı tabu da tanrının dişil yönünü kadın karakterimiz J. Lawrence'a değil erkek karakterimiz J.Bardem'e , eril yönünü erkek karakterimizJ.Bardem'e değil kadın karakterimiz J.Lawrence'a yüklemesidir... Şekilciliğe, önyargıya alışık olan bizler şemalarımıza uygun olması için eril veya dişil denince aklımıza geleni erkeğe-kadın profiline yükleriz, ona onda olmayan anlamlar katarak anarız, tanrının eril avatarı erkeğe, dişil avatarı kadına çağrışım yapar çünkü tabulaşmış şemalarımızdan dolayı. Ama filmde roller bazen iç içe geçip kesin ayrılmasa da ağırlıklı olarak tabularımızın tersine kanalize edilmeye çalışılmakta film boyu. Filmden bir örnek vereyim; yeni doğan bebeğin ölüp yenilmesi İsa'nın "Son Akşam Yemeği"ni çağrıştırmıştır herkese ama sonrasında bu ritüele katılan insanlar gazaba uğrar. Çünkü İsa'yı öldürmüşlerdir. Peki İsa çarmıhta kime seslendi? Yehova? Hayır; "Eloi, Eloi; lama elachtani?" derken (ki hakkında çok şey yazılacak bir soru, bir sitemdir ve de bir merhamet kendini ölüme götürenlere karşı) tanrıdan kendisine ve tanrının gözünde kafir, cahil olanlara karşı merhamet istemiştir, gazap değil fakat filmde erkek karakterimiz affetmek isterken( Elohim) kadın karakterimiz yani Yehova tüm evreni tekrar düzene gireceği zamana kadar küle çevirmiştir... Ve sonrası da aslında nedenleri öğrenmeye çalışırken "niçin"lere mutlak cevap veremeyen insana bir gönderme niteliğindedir. Ve de diyalektikten ziyade manihist bir kafayla düşünen, zıtlıkları bir arada bulundurmada zorlanan bizlere Yehova'nın göğsünden çıkan sevgiyle bambaşka bir tabumuzu daha hatırlatır...

Kendi tanrı algımızla tanrının bizi niçin yarattığına vereceğimiz her cevap aslında bizim amaç-sonuç ilişkisinde varmak istediğimiz sonuca uygun, izafi cevaplar olacaktır... Niçin yaratıldığımızın cevaplarını bulabilmek dileğiyle, iyi seyirler. 8.5/10

@undefined

1 yıl önce

9.3 / 10

Daha önce bu kadar gerildiğimi hatırlamıyorum! Aronofsky'nin sembolizmi, metaforları kullanış biçimi, film boyunca devam eden gerilim ve kaos, şapka çıkarılacak türden!..
J

@jashara-merve

1 yıl önce

7.2 / 10

Bu nasıl bir film hem izlemesi hem de anlaması zordu. Filmi iki kere izledim. Ve ikinci de yorumları da okuyunca özümsedim filmi. Beni çok gerdi. Gerçi filmi anlayınca çok beğendim ama uzun süre etkisinden çıkamadım.

@olanzveins

2 yıl önce

1.8 / 10

Son derece vasat, özensiz ve değersiz bir yapım. 21.yüzyılda yaşıyoruz, 21. yüzyılda olmamıza rağmen hala bilim ve materyalizm bu çağa yansımıyor nedense. Materyalist gerçekçi filmler yerine popüler hale getirilmiş inanç,din gibi gerçek dışı, içi boş, bilim dışı, içi boş içerikler sinemada egemen halde. Tek kelimeyle yazık...
G

@godfather37

2 yıl önce

10 / 10

film tamamiyle alegorik ev dünyayı kadın insanlığı şair tanrıyı eve gelen iki misafir havva ve ademi sonrasında çocukları habil ve kabili temsil ediyor kabil ölüyo yerdeki kan son bulmaz dünyada her daim kan akmakta insan tanrıyı ne zaman arasa bulamaz dikkat ederseniz kocası hiç beklemediği bir anda karşsına çıkar insanla tanrı ilişkisi verilmiş ayrıca kilise normlarıda filme sokulmuş ölen çoçuk için tutulan yasta tezgahın kırılmasıyla çıkan suyla nuh tufanı gerçekleşir insanlık helak olur filmde tekrar evi bir sakinlik kaplar ve hristiyan öğretilerine göre tanrının çocuğu isa doğucaktır ve kadın hamile kalır filmde evi tahrip eden insanların arasında onu onarmaya çalışan insanlar dikkat çeker buda dünyadaki insanlığın çoğunun yıkıcı azınlığın yapıcı olduğuna işaret edior ve dahası polisler baskın düzenliyor katoliğin sıkıcı normları devreye giriyor. sonunda isa doğar sessizlik görülür. ve dahası dahası dahası filmde birçok ayrıntı var
... Devamı
film tamamiyle alegorik ev dünyayı kadın insanlığı şair tanrıyı eve gelen iki misafir havva ve ademi sonrasında çocukları habil ve kabili temsil ediyor kabil ölüyo yerdeki kan son bulmaz dünyada her daim kan akmakta insan tanrıyı ne zaman arasa bulamaz dikkat ederseniz kocası hiç beklemediği bir anda karşsına çıkar insanla tanrı ilişkisi verilmiş ayrıca kilise normlarıda filme sokulmuş ölen çoçuk için tutulan yasta tezgahın kırılmasıyla çıkan suyla nuh tufanı gerçekleşir insanlık helak olur filmde tekrar evi bir sakinlik kaplar ve hristiyan öğretilerine göre tanrının çocuğu isa doğucaktır ve kadın hamile kalır filmde evi tahrip eden insanların arasında onu onarmaya çalışan insanlar dikkat çeker buda dünyadaki insanlığın çoğunun yıkıcı azınlığın yapıcı olduğuna işaret edior ve dahası polisler baskın düzenliyor katoliğin sıkıcı normları devreye giriyor. sonunda isa doğar sessizlik görülür. ve dahası dahası dahası filmde birçok ayrıntı var ve mükemmel bir sanat eseri bu perspektifle film dikkatle izlenirse daha feydalı olucağına inanıyorum.

@aylakmadame

2 yıl önce

Dikkatle,yüklü sembolleri çözümleyerek izlemek gerek. Özellikle son sahnedeki diyalog iletinin tamamını barındırıyor. Etkileyici...

@naksidil

2 yıl önce

7.9 / 10

Acı çeken ruhların seslerinden ilham alan bütün yalancı yüzlere selam olsun ..

Çığlıklarıyla bütün sesleri sağır eden , kanarken naifliğinden kopan, yangınlara koşan kül olan

Koşulsuz sevgiye acısıyla dağlanan, anne ...

"" Karanlık ve ölümden doğan sevgi , doğuşuyla kör karanlığı silip kaosun yerine düzeni, güzelliği ; gecenin yerine ışığı ve ışığın en yakın arkadaşı gün'ü yarattığında yeryüzü de kendini yaratır. Doğa, tabiat , yeryüzü .. biz ona ne isim verirsek verelim , akıllarımızda bereketi , yaşamı , ışığı çağrırtırır . Çünkü yaşamın kaynağıdır o . Mitoloji ona Gaia der , diğer bir adıyla Tabiat Ana'dır kendisi ve Dişildir . Dişil bir tanrıça . Almaktan ziyade hep vermeyi ve kendinden vermeyi , hayatlarımızı yeşertmeyi temsil eder . Ama ya gün gelir de tükenir ve artık verecek hiçbir şeyi kalmazsa ? "" Çok farklı ve çok güzel bir filmdi ..

@gulshah-1

2 yıl önce

her anlamıyla ilginç bir film. aldığı olumlu veya olumsuz tepkileri neden aldığını anlamak, insanları neden bu kadar ayrıştırdığını görmek çok da zor değil. üzerine düşünmeniz gereken, dini motifler ile süslü, yorucu bir film var karşımızda bence.

nerden başlayalım. karakterler olsun. sağolsun yazar arkadaşlar yazmışlar ancak bende yazıyım kendime göre. bardem abimiz tanrı, jennifer ablamız mother earth, ev dünya/cennet. olaylar da zaten bunları kapsıyor. biz olayları hep insanlık ve yaratıcı gözüyle biliyoruz aslında, o şekilde öğrendik. darren bey de bakış açısını değiştirmiş ve sıfır noktasından beri yaşananları doğa ana gözüyle göstermiş. bu bir kere müthiş yaratıcı ve ilginç bir düşünce yapısı. ev film boyunca beni huzursuz etti mesela. doğa ana film boyunca kendi evinde nasıl rahatsızsa seyirci olarak da biz o huzursuzluğu hissettik. karakterler eklendi hikayeye film ilerledikçe. yasak elm
... Devamı
her anlamıyla ilginç bir film. aldığı olumlu veya olumsuz tepkileri neden aldığını anlamak, insanları neden bu kadar ayrıştırdığını görmek çok da zor değil. üzerine düşünmeniz gereken, dini motifler ile süslü, yorucu bir film var karşımızda bence.

nerden başlayalım. karakterler olsun. sağolsun yazar arkadaşlar yazmışlar ancak bende yazıyım kendime göre. bardem abimiz tanrı, jennifer ablamız mother earth, ev dünya/cennet. olaylar da zaten bunları kapsıyor. biz olayları hep insanlık ve yaratıcı gözüyle biliyoruz aslında, o şekilde öğrendik. darren bey de bakış açısını değiştirmiş ve sıfır noktasından beri yaşananları doğa ana gözüyle göstermiş. bu bir kere müthiş yaratıcı ve ilginç bir düşünce yapısı. ev film boyunca beni huzursuz etti mesela. doğa ana film boyunca kendi evinde nasıl rahatsızsa seyirci olarak da biz o huzursuzluğu hissettik. karakterler eklendi hikayeye film ilerledikçe. yasak elma geldi mesela kristal şeklinde. adem ile havva geldi hikaye ilerledikçe. bunu o kadar gözümüze soktu ki. ed harris'in bel kısmında yara bile vardı. bu da havva'nın adem'den yaratıldığını göstermek içindi elbette. ufak bir sahneydi ama adam her sahne için o kadar uğraşmış ki. yasak elma sebebiyle de kovuldular evden, cennetten. yeni karakterler evet. daha sonra adem ile havva'nın oğulları habil ile kabil geldi hikayeye. cinayeti gördük mesela evde. bu olaylar yaşanırken dünyaya insanların verdiği zararları evdeki sorunlardan gördük ve bunun mother earth'i nasıl etkilediğine sahne olduk. ve bence ilginç kısma ulaşıyoruz. bunu internetten gördüğümü söyleyeyim öncelikle. nuh'un gemisine yol açacak tufanı gösterdi bize. cenazedeki kalabalığın eve verdiği zararın üzerine evin su sistemi patladı ve ıslandı her yer. tamamiyle o tufana yapılan göndermeydi bu. devamında hamileliği ve hz. isa tabi ki. tanrının yarattıkları tarafından sevilme, tapınılma ihtiyacı. yarattığı onca şey varken tek bir şeyin sevgisi ile yetinecek değildi ya. ve insanların tüm kusurlarına rağmen bağışlayıcı tanrı. kendi çocuğunu öldürmelerine rağmen onları bağışlamaktan bahseden bir tanrı var. bunları hep biliyoruz ama farklı bir açıdan gördüğümüzde olanlara sinir olmamak, mother earth'e empati kurmamak mümkün mü. sinir oluyoruz izledikçe bizde. mother earth'in kendini, dünyayı ve insanlığı yok edişi. ne kadar mantıklı geldi izlerken bana. çok farklı bir yere konuluyorsunuz filmi izlerken. o kadar şey olduktan sonra da olayı bir loopa bağlaması da takdire şayan. evren dönüyor, yaratmaya ihtiyacı olan bir Tanrı her zaman yaratacak..

@umutterbass

2 yıl önce

5.5 / 10

çok büyük heveslerle beklediğim ama kesin olarak iyi ya da kötü diye bir yargı kullanamadığım ilginç film, Film ilginç bir şekilde sonuna kadar diken üzerinde tutuyor ve sürüklüyor ama son yarım saatteki metaforlar çok ama çok fazla, metaforlar arası hazmetmemiz, düşünmemiz sıradaki metaforla bağlantılarını çözmemiz için asla zaman tanımıyor, metaforlar üst üste bombardıman şeklinde geliyor son yarım saatte, bu da bir süre sonra baş dönmesi ve ağrıması yapıyor en azından benim için öyleydi. ki o kadar çok sahne üst üste geldiği için analiz ve incelemelerini okuyunca çoğu sahnesini hatırlayamadım. ayrıca bir filmin dolaylı yoldan olduğu kadar doğrudan da bir şeyler anlatması, göstermesi, hissettirmesi taraftarıyım. izleyici ve eleştirmenleri ikiye bölmesine şaşmamalı. sinematografi ve atmosfer fazla iyi, lafım yok, Javier Bardem dışında oyunculuklar da çok iyiydi. Birde aşırı metafor olduğunu söylemiş miydim?
SPOILER

Anne! filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Anne! filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Anne! filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
ŞİFREMİ UNUTTUM
ÜYE OL