Gelecek Uzun Sürer

(2011)

Future Lasts Forever

Film 1 Saat 48 Dk. Dram Almanya, Fransa 11 Kasım 2011

7.1

104 OY
PUAN VER
5

Imdb: 6.6 (1.475 OY)

KONUSU
İstanbul’da bir üniversitede müzik araştırmaları yapan Sumru (28), ağıt derlemeleri ile ilgili yaptığı tez çalışması için birkaç aylığına ülkenin güneydoğusuna yolculuğa çıkar. Kısa süreliğine çıktığı bu yolculuk, hayatının en uzun yolculuğuna dönüşür. Bu yolculukta Sumru’nun yolu Diyarbakır sokakla ... Devamı
İstanbul’da bir üniversitede müzik araştırmaları yapan Sumru (28), ağıt derlemeleri ile ilgili yaptığı tez çalışması için birkaç aylığına ülkenin güneydoğusuna yolculuğa çıkar. Kısa süreliğine çıktığı bu yolculuk, hayatının en uzun yolculuğuna dönüşür. Bu yolculukta Sumru’nun yolu Diyarbakır sokaklarında korsan DVD satan Ahmet, Diyarbakır’da tek başına kalmış yıkık dökük kilisenin bekçisi olan Antranik amca ve bölgede sürmekte olan ’adı konulmamış savaşa’ tanıklık eden pek çok karakterle kesişir.

Sumru, üç ay boyunca kaldığı Diyarbakır’da peşinde olduğu ağıtların hikayelerini ararken kendi ertelediği acısıyla da yüzleşir. Diyarbakır’dan Hakkari’de bulunan boşaltılmış bir dağ köyüne doğru yola çıkarken bu tehlikeli yolculuğa anlam veremeyen Ahmet’in "Neden bu köy, orada ne var?" sorularını yanıtsız bırakır.

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@thematrixhasyou

4 yıl önce

Wim Wenders’ın şaheseri Lisbon Story’e atıf yapması hoşuma gitti.
M

@mrs_aurora

7 yıl önce

"sonra, ne çok sonra var değil mi?"

@senadir

9 yıl önce

Ahmet karakteri doğal bir karakter havasında ama ya sevdiğimiz alışık olduğumuz doğallık değil ya da doğal değil ikisinden birisi. Anlattıklarını tepkilerini de çok yaşayamadım o yüzden.

Tren sahnesinde Harun'un tünel çıkışında kayboluşu, ayrılık sırasındaki iç kararmayı ve sonrasında gün ışığı ise hayat bir şekilde devam etme zorunda fikrini veriyordu belki de.

@enik_kral

10 yıl önce

yakın geçmişin hafızalardaki tazeliğini korumak gerek ne de olsa önümüzde uzun bir gelecek var.

kendi tabiri ile sinemaya kendini fazla kaptırmış olan 'cin ahmet' karakterinin ise filmden daha fazla keyif almamı sağladığını söyleyebilirim...

''ne korkunç, bir başına düşünmek şimdi seni
daha da korkunç, bir başına değilsen oysa''

@nu_eg

11 yıl önce

8 / 10

Sonbahardan sonra merakla beklediğim bir filmdi. Sonbahardan iyi değildi evet ama sanki söze gerek kalmayan görüntüler olan bir filmden sonra görüntü değilde gözünü kapatsan beğeneceğin sözlere, müziklere sahip bir film yapmış gibi geldi bana.

Açılış ve kapanış sahneleri ile de yine etkileyiciydi Özcan Alper.
B

@benjamin

11 yıl önce

filmdeki bir sahneden:

"atlardan biri duvarın üstünden atlayıp kaçtı. silah seslerinin, mermilerin ve karmaşanın arasından kaçtı ve kurtuldu. özgürlüğüne koştu hayvan. bu at kurtulup özgürlüğe koşarken sanki biz de özgürlüğümüze kavuşuyorduk."

@cemal_erdem

12 yıl önce

6.5 / 10

Bir yönetmen ilk filminde "Sonbahar" gibi bir iş yapıyorsa, izleyicilerin beklentilerini yükseltmesi, en azından o kalibrede bir film beklenmesi doğal. Fakat "Gelecek Uzun Sürer" bunu başaramıyor. Öncelikle filmin olumlu yanlarına bakarsak, Özcan Alper'in bir önceki filminde olduğu gibi yine muazzam bir görsel işçilik ön plana çıkıyor. Buna artı olarak yönetmenin el attığı mevzular oldukça derin. Sinemamızda pek görmeye alışık olmadığımız türden. Ana karakter Sumru'nun ağıt toplaması, ağıtları kaydetmesi gayet iyi bir fikir. Zira bu topraklar nice ağıtlar çıkarmıştır ve ağıtlar nice acıların neticesidir. Hepsine rağmen film altı kalın çizgilerle mesajlarını verirken, alıntılarıyla, belgeselvari teknikleri ile, gerçek görüntüleriyle bizi sinemasal anlatıdan uzaklaştırıyor. Faili meçhul hususu, siyasi temalar filme sekte vurmaya başlıyor. Karakterler sanki bu nedenler havada kalıyor. Filmin ikinci yarısı ise daha derli toplu gibi. Final s
... Devamı
Bir yönetmen ilk filminde "Sonbahar" gibi bir iş yapıyorsa, izleyicilerin beklentilerini yükseltmesi, en azından o kalibrede bir film beklenmesi doğal. Fakat "Gelecek Uzun Sürer" bunu başaramıyor. Öncelikle filmin olumlu yanlarına bakarsak, Özcan Alper'in bir önceki filminde olduğu gibi yine muazzam bir görsel işçilik ön plana çıkıyor. Buna artı olarak yönetmenin el attığı mevzular oldukça derin. Sinemamızda pek görmeye alışık olmadığımız türden. Ana karakter Sumru'nun ağıt toplaması, ağıtları kaydetmesi gayet iyi bir fikir. Zira bu topraklar nice ağıtlar çıkarmıştır ve ağıtlar nice acıların neticesidir. Hepsine rağmen film altı kalın çizgilerle mesajlarını verirken, alıntılarıyla, belgeselvari teknikleri ile, gerçek görüntüleriyle bizi sinemasal anlatıdan uzaklaştırıyor. Faili meçhul hususu, siyasi temalar filme sekte vurmaya başlıyor. Karakterler sanki bu nedenler havada kalıyor. Filmin ikinci yarısı ise daha derli toplu gibi. Final sahnesi bir harika... Evet, "Sonbahar" ın da siyasi bir yanı vardı fakat altmetne iyi yedirilen, ikidebir altı çizilmesine gerek duymayan yine de kendini hissettiren. İyi bir emek ürünü film. Özenle çalışılmış ama sanki "Gelecek Uzun Sürer" yönetmenin ilk filmi, "Sonbahar" ikinci filmi olsa sanırım çok daha iyi olurdu..

@sagaris

12 yıl önce

6.5 / 10

Diyologlar ve oyunculuk çok didaktik

@poormf

13 yıl önce

5 / 10

Bir filmin temel taşı görselliktir kuşkusuz ama sinema, fotoğrafın kendisi de değildir. Filmin sonuna doğru Hakkari'nin dağ köyündeki gece sohbetinde geçen entellektüel gevezelik oldukça gereksiz ve sıkıcı olmuş. Oyunculuklar için de iyi denemez. Sanatsal olma kaygısıyla izleyiciyi konudan uzaklaştırıp, yabancılaştıran, seyirci konumunda bırakan bir işleyişi var. Nuri Bilge Ceylan'ın yaptıkları ödül, prestij, para getiriyor diye yönetmenimiz acaba O'na mı öykündü? Eğer öyleyse "başkası olma kendin ol" demek düşer bize... Filmdeki karakterlerin ve yaşanılan coğrafyanın anlatılması gereken güçlü öyküleri var ama film bunu yakalamaktan çok çok uzak. Güzel görüntüler ve güzel müzik filmi kurtarmaya yetmiyor. Aşağıda Lorin şöyle demiş film için " hikaye kalk gidelim, görsellik otur oturduğun yere dedirtiyor" filmin özeti. Bu filmin Sonbahar'dan sonra yapılmış olması büyük talihsizlik. Çünkü Sonbahar yerli sinemanın son dönemdeki yüzakı. Sonb
... Devamı
Bir filmin temel taşı görselliktir kuşkusuz ama sinema, fotoğrafın kendisi de değildir. Filmin sonuna doğru Hakkari'nin dağ köyündeki gece sohbetinde geçen entellektüel gevezelik oldukça gereksiz ve sıkıcı olmuş. Oyunculuklar için de iyi denemez. Sanatsal olma kaygısıyla izleyiciyi konudan uzaklaştırıp, yabancılaştıran, seyirci konumunda bırakan bir işleyişi var. Nuri Bilge Ceylan'ın yaptıkları ödül, prestij, para getiriyor diye yönetmenimiz acaba O'na mı öykündü? Eğer öyleyse "başkası olma kendin ol" demek düşer bize... Filmdeki karakterlerin ve yaşanılan coğrafyanın anlatılması gereken güçlü öyküleri var ama film bunu yakalamaktan çok çok uzak. Güzel görüntüler ve güzel müzik filmi kurtarmaya yetmiyor. Aşağıda Lorin şöyle demiş film için " hikaye kalk gidelim, görsellik otur oturduğun yere dedirtiyor" filmin özeti. Bu filmin Sonbahar'dan sonra yapılmış olması büyük talihsizlik. Çünkü Sonbahar yerli sinemanın son dönemdeki yüzakı. Sonbahar için notum 10 idi buna ancak yarısı.

@slartibartfast

13 yıl önce

8 / 10

Filmin anlatısındaki basitlik, her şeyi daha anlamlı yapıyor. Sürekli efsane filmlere selam etmesi, müzik, sesler ve özcan alper'in "her çektiğim filmle sizi oralara gitmeye özendiririm" havası... İyiydi yani.

@spike

13 yıl önce

7.5 / 10

Açılış sahnesine kurban olduğum.
SPOILER

Gelecek Uzun Sürer filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Gelecek Uzun Sürer filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Gelecek Uzun Sürer filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL