8

402 OY
PUAN VER
5

IMDb: 8.3 (350.059 OY)

KONUSU
Mozart'ın yaşamı neredeyse müziğine zıt bir kutupta ilerlemektedir. Yeteneğini sergileme konusundaki mantıksız davranışları ve yaşamla kurduğu sağlıksız ilişki Antonio Salieri'nin sık sık kendisini ve Amadeus'u sorgulamasına neden olmaktadır. Diğerine göre çok daha disiplinli ve müzik konusunda hırs ... Devamı
Mozart'ın yaşamı neredeyse müziğine zıt bir kutupta ilerlemektedir. Yeteneğini sergileme konusundaki mantıksız davranışları ve yaşamla kurduğu sağlıksız ilişki Antonio Salieri'nin sık sık kendisini ve Amadeus'u sorgulamasına neden olmaktadır. Diğerine göre çok daha disiplinli ve müzik konusunda hırslı olan Antonio, müziğin tanrısı kadar başarılı olamamaktadır. Bu düşünceler zamanla farklı bir ilişki kurmalarına neden olur...

Müzik konusunda tanrısal bir yeteneğe sahip olan Amadeus Mozart ile Antonio Salieri'nin ilişkisine odaklı bir başyapıt. Sanat ile sanatçının kişiliği arasındaki ilişkiye odaklanan ve usta müzisyenin yaşamını, Salieri üzerinden anlatan bir klasik.
F. Murray Abraham

Antonio Sa...

Tom Hulce

Wolfgang A...

Elizabeth Berridge

Constanze ...

Roy Dotrice

Leopold Mo...

Simon Callow

Emanuel Sc...

Christine Ebersole

Katerina C...

Jeffrey Jones

Emperor Jo...

Barbara Bryne

Mrs. Weber

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@aglassofwine

1 yıl önce

9 / 10

Tıpkı filmde Mozart'ın müziğine yapılan eleştiriler gibi, filmin fazlası var eksiği yok. Sürenin uzunluğuna rağmen ara vermeden izledim. Milos Forman harika bir iş çıkarmış.

@sedatgrlic

2 yıl önce

10 / 10

Mükemmel! Salieri'nin yaşlılık sahnelerinde sergilediği oyunculuğa hayran oldum. Dekorlar, kıyafetler, müzikler, opera ve her şeyiyle estetik açıdan kusursuz bir film. Sunduğu bu görsel ve işitsel estetik sayesinde üç saat olmasına rağmen bir an bile sıkmıyor. Senaryo ise son derece sürükleyici. Bu film 4.5 saat olsa yine seyredilirdi. Yaşlı adamın anlatımı şeklinde kapılıyoruz hikayeye ve film boyunca hiç dinmeyen bir merak oluşuyor.

Mozart'ın kimsesizler arasına öylesine bir mal parçasıymış gibi gömme zahmeti bile duyulmadan fırlatılışı çok koydu

@venezue

5 yıl önce

8.1 / 10

Kızlı ortamlarda entel takılan filim adamı yorumum: Hayranlık ve kıskançlığın ortasına sıkışan bir müzisyenin gözünden şahit olunduğu üzere, müzik temalı gerçek yeteneği yücelten sinema tarihindeki muhtemelen en iyi film.

Hemen hemen herkesin bünyesinde ifşa etmeden yaşattığı, biraz daha içten düz adam yorumum: Whiplash'e on basar!
M

@megafan

5 yıl önce

Merhametli Tanrınız sıradan birinin,onun ihtişamını azda olsa paylaşmasına izin vermektense kendi canından olanı yok etti.

Bütün sıradan insanların günahını bagışlıyorum.

@poormf

6 yıl önce

8.5 / 10

Kişiler üzerinden karikatürize bir anlatıma sahip olan filmde, Mozart ile ağırlıklı olarak onun en büyük hayranı ve düşmanı olan Salieri'nin anlatılan hikayelerinde belki tek gerçek figür Mozart'ın babası.

O dönemin gerçekleri tam olarak bilinmediği için senaristin bu şekilde kurguladığı müzik, kostüm, dekor ve yönetim harikası bu film için yine de acaba komedi unsuru baskın olmasaydı daha mı iyi olurdu diye bir soru akla gelmiyor değil...

Bir yönüyle tanırı ile hesaplaşmanın filmi denilebilecek bu yapım için herkesin seksenin üzerinde puan verdiği yerde seksenden düşük not vermek ayıp olur. :)

Salieri karakteriyle Ertem Eğilmez'in 1989 yapımı Arabesk filmindeki kötü adam Kaya'ya selam çakılması ilginç olmuş. Üstelik o film bu filmden sonra yapılmışken :)

85/100

@yasar

6 yıl önce

7 / 10

film genel itibariyle güzel zira öyle olmasının sebebi mozart efsane bir hayatı oldugudan filmde tek sevmedigim beni sinir eden şey kapı sesleriydi birisi kapıyı çalarken sinirlerim bozuluyodu :)

@princhard

6 yıl önce

Ludwig Van'a bile hocalık yapmış, Amadeus'un kankası, koca çınar Salieri'ye, bu filmde yapılan muamelenin asıl sorumlusu Peter Shaffer değildir de, kendim yazdım diye iddia ettiği ve sonradan haberdar olduğunu söylediği oyunun gerçek ozanı olan Puşkin'dir. Hadi arakladı demeyelim de esinlendi diyelim öyle olsun. Oscar hikayesi de, Foucault'nun zihniyeti ile ifade edersek yaşayan beyaz adamların, ölü beyaz adamları ödüllendirmesinin öyküsüdür aslında. Amerikalılar, Mozart da olsan, Puşkin dahi olsan, sana ödül verebilecek kadar da kendilerini Dünyanın merkezinde konumlandırırlar. Güya yapımcı alır ödülü ama sorsan şimdi kimdi bu adam diye kimse tanımaz. Bu, bir nevi Nobel komitesinin Tolstoy'u ödüle layık görmesi kadar - ki görmemişlerdir - komik bir durum nitekim. Çok güzel yazmışsın Leo'cuğum, seni müstahak gördük bu ödüle denir mi, denmez. Gülerler adama. Puşkin ise tam olarak Beyaz adam sayılmazdı. Habeş kanı taşırdı, esmerdi ve kıvı
... Devamı
Ludwig Van'a bile hocalık yapmış, Amadeus'un kankası, koca çınar Salieri'ye, bu filmde yapılan muamelenin asıl sorumlusu Peter Shaffer değildir de, kendim yazdım diye iddia ettiği ve sonradan haberdar olduğunu söylediği oyunun gerçek ozanı olan Puşkin'dir. Hadi arakladı demeyelim de esinlendi diyelim öyle olsun. Oscar hikayesi de, Foucault'nun zihniyeti ile ifade edersek yaşayan beyaz adamların, ölü beyaz adamları ödüllendirmesinin öyküsüdür aslında. Amerikalılar, Mozart da olsan, Puşkin dahi olsan, sana ödül verebilecek kadar da kendilerini Dünyanın merkezinde konumlandırırlar. Güya yapımcı alır ödülü ama sorsan şimdi kimdi bu adam diye kimse tanımaz. Bu, bir nevi Nobel komitesinin Tolstoy'u ödüle layık görmesi kadar - ki görmemişlerdir - komik bir durum nitekim. Çok güzel yazmışsın Leo'cuğum, seni müstahak gördük bu ödüle denir mi, denmez. Gülerler adama. Puşkin ise tam olarak Beyaz adam sayılmazdı. Habeş kanı taşırdı, esmerdi ve kıvırcık saçları vardı yiğidin. Foucault'ya sorsan şimdi bu ne iş o zaman diye, ironi der sıyrılır işin içinden. Salieri'ye kıymayın. Haa, Shaffer de çıksa, sen de Habili, Kabili Eski Ahit'ten arakladın sayın Puşkin dese bişey diyemezsin. Edebiyat böyle birşeydir. Gelen çalar, giden çırpar. Hırsızlık hukuki bir kavramdır aslında, edebi eserler ile asla bağdaşmaz. Peki o zaman Antonio niye gitmemiş adamcağızın cenazesine dersen, o zamanlar Aristokrasi'nin hükmü geçerdi. Fransız Devrimi yok daha. Sanatçılar uşak muamelesi görürdü. İnsan hakları, Burjuva Hakları bilem duyulmamış zamanlar. Belki adam Marki'nin torununa ders verecekdi gidemedi. Uzattık belki ama maksat muhabbet olsun, devran dönsün. Güzel film, iyidir iyi. Rock me Amadeus!

@ninadelaluna

6 yıl önce

10 / 10

15 yaşındayken klasik müziği anlamayıp ööghk kaka dediğimiz zamanlarda bana klasik müziği delicesine sevdiren, üstüne keman çalmaya başlamama vesile olan filmdir. baştacıdır.

@marduk

7 yıl önce

Mozart'ın sadece birkaç eserini bilip Mozart'ı tanıdığınızı düşünerek ya da Mozart'ın hayatını bu film ile öğrenmeyi amaçlayarak hemen filmi izlememenizi öneririm zira filmdeki Salieri Mozart ilişkisinin anlatımında Habil ve Kabil hikayesinden esinlenilmiştir ki gerçekte o dönemde en iyi kabul edilen Salieri'dir.Mozart hakkında biraz okuduktan sonra izlenildiğinde, film tadına doyulmaz, harika bir film.Hem gözünüz hem kulağınız dolayısıyla ruhunuz bayram ediyor izlerken.İzlemek için geç kalmışım, ilk izlememdi ve son olmayacağından eminim.

@geppetto

7 yıl önce

8.7 / 10

Film birçok şeyden bahseder Salieri'nin kıskançlığı Mozart'ın şımarıklığı falan fakat bir şeyden bahsetmez ve değerini bana göre düşürür. O da Mozart'ın mason locasına iştikal ettikten sonra eserlerinde mason gamını içrek olarak kullanması hermetik ve gnostik felsefini müziği ile yaşama getirme çabasıdır. Filmin yönetmeni Milos Forman Holywood'daki ilk mağlubiyetini bunlardan bilerek ve isteyerek bahsetmemesini sağlayan Warner Bros karşısında almıştır. Film bu sayede yüzeysel bir seviyeye iner bizde izleyen olarak Avusturya Kralı esnedi mi esnemedi mi onunla ilgileniriz filmin retoriği nedeniyle.
U

@uvercinika

7 yıl önce

tek kelimeyle MÜKEMMELdi.

@ndr

7 yıl önce

Sizi uzun süre boyunca etkisinde bırakacak, günler geçmesine rağmen hala kulağınızda klasik müzik duymanıza sebep olacak bir başyapıt! Oyuncuların performansı çok iyiydi. Hele ki Tom Hulce un insanı sinir eden ama filme renk katmış o gülüşü mükemmel. Müziğe, hırsa, çekişmeye, dürüstlüğe, acıya, hüzüne doyacaksınız. Eğer hala izlemediyseniz bir an bile zaman kaybetmeyin, müthiş bir film sizi bekliyor.

@smaug

7 yıl önce

Klasik müzik sevmeyen birine klasik müziği sevdirecek bir film. Mozart'ın hayatını ve Salieri'nin iç dünyasını başarıyla yansıtmışlar. Aldığı ödülleri sonuna kadar hak eden bir yapım.

@betulkars

8 yıl önce

Bir yandan müziğe aşık ama Mozart gibi mükemmel bi yeteneğe sahip olamayan Salieri; diğer yandan genç, ukala, eğlence düşkünü ama mucizevi bir müzik kulağı olan Mozart..Adil bir olay mı orası tartışılır tabii ama filmin benim üzerimde bıraktığı etki tartışılamaz.

p.s:Filmden sonra Mozart'ı biraz araştırmamla gerçekteSalieri'nin Mozart ile rekabetinin olmadığını tam tersi büyük bir ihtimalle Mozart ve Salieri'nin birbirleriyle arkadaş olduklarını öğrendim ve bu nedenle yorumum tamamen film üzerinedir.

Ayrıca yönetmenin Salieri ve Mozart arasındaki müzik bağını ancak birbirlerine olan düşmanlığını Habil-Kabil kardeşlere benzetme fikrini ben gayet yaratıcı buldum.

@rinas

8 yıl önce

Film zaten büyüleyici özellikle benim gibi Mozartı tanımayan biri yeni öğrenip epey beğenmiştir. Müthiş bir karakter. Bir de filmde hoşuma giden şöyle bişi oldu; Genelde filmin başında esas oğlanı(/kızı) belirlersiniz ve onun kazanmasını, onun mutlu olmasını istersiniz. Onunla hissedersiniz filmi. Ama bu filmde, ben Mozart ve Salieri arasında seçim yapamadım. Bazen Salieriyle mutlu oldum, bazen Mozartla kahroldum. Bi an Mozartın kahkahası beni sinirlendirdi ama 3-5 dk sonra neşelendirdi. Dolayısıyla film bittiğinde çok değişik hissediyordum.

Özetle 3 saat sıkılmadan izlenir ki bu.
SPOILER

Amadeus filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Amadeus filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Amadeus filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
ŞİFREMİ UNUTTUM
ÜYE OL