6.1

22 OY
PUAN VER
5

Imdb: 6.7 (5.325 OY)

KONUSU
Yeni bir şehre atanan genç ve başarılı mühendis Alain Getty, karısı Benedicte ile birlikte yeni patronunu ve karısını yemeğe davet eder. Mutlu çiftimizin yemeğinde patronun karısı tuhaf davranışlara başlar. Bundan sonraki süreçte Alain, Benedicte ve çevreleri tuhaf dönüşümler yaşarlar.

Lynch’ten et
... Devamı
Yeni bir şehre atanan genç ve başarılı mühendis Alain Getty, karısı Benedicte ile birlikte yeni patronunu ve karısını yemeğe davet eder. Mutlu çiftimizin yemeğinde patronun karısı tuhaf davranışlara başlar. Bundan sonraki süreçte Alain, Benedicte ve çevreleri tuhaf dönüşümler yaşarlar.

Lynch’ten etkilendiği belli olan yönetmenin kendine özgülüğü de başardığı, oyunculukları, gergin atmosferi ile izlenmesi gereken bir başyapıt.
Laurent Lucas

Alain Getty

Charlotte Gainsbourg

Bénédicte ...

André Dussollier

Richard Po...

Charlotte Rampling

Alice Pollock

Jacques Bonnaffé

Nicolas Ch...

Michel Cassagne

Le vétérin...

Florence Desille

L'infirmière

YORUM YAZ

SPOILER

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar
B

@bond

10 yıl önce

1 / 10

uzun lafın kısası fransızlarda ıcıne hayelet gırmıs konulu fılmlerı bu sekılde cevırıyorlar entellektuel bıcımde(!) tamfransız fılmı bu hıkaye bıle agır aksak ılerlıyor. bu arada bılmem dogrumu dusundum ama fılmde basrol oyuncularının oturdugu ev komsualrından daha yukarda fılmı ızleyenler ve ızleyecekler dıkkat ederlerse sıfon cekıldıgınde .....

yanı fılmı ızlemesenızde olur entel fılm eleştırmenlerı bana kızabılırler fakat nacızhanebendenız bır sey bulamadım.saygılar

@gizelda

11 yıl önce

7 / 10

Charlotte Rampling diyorum başka da bir şey demiyorum. Çok az bir rolü olmasına rağmen filmin en kilit ve en başarılı ismi. Lynchvari bir havası olduğu için sonunda aynı tatmini almayı bekliyorsunuz, pek alabildiğimi söyleyemeyeceğim. Oyuncuların ve atmosferin sakinliği zaman zaman rahatsız edici boyutlara ulaşarak sizi germeyi başarıyor. Fransız sineması sevenlerin izlemesi gereken bir yapım. Sadece kadınlar için bile izlenir.

@babelfish

11 yıl önce

6.7 / 10

itiraf: gayet düz adam gibi "oha hayalet girmiş kadının içine" şeklinde izlediğim filmdir. hiç öyle "hmm lynch'e selam çakmış, ya da ondan araklamış, ama sonuçta lynch" falan diye izleyemedim, ne yalan söyleyeyim :)

ama filmden ille entelektüel bir anlam çıkartmak gerekiyorsa, benim aklıma ilk gelen şu oluyor: "Cehennem, başkalarıdır." (Sartre) Zira filmde her şey bir ötekiyle, bir yabancının hayata/eve girişiyle tepetaklak geliyor. En başta lemming'i ele alırsak, hiç alakasız bir memleketten, yine başkalarının yüzünden, yabancı bir unsur olarak eve giriyor. Burada tamamen bir sembolizma olarak kullanıldığı çok açık bu hayvanın.

Aman neyse uzatmayayım, bence Alice'in ruhu bizim Benedicte'in içine girip intikam aldı işte, bu kadar sığ bir filmdi :))
M

@mbaran

13 yıl önce

7 / 10

lynch'ten oldukça etkilenildiği belli bu filmde. bu konuda benden başka bu düşünceyi paylaşanlar var:

http://www.eyeforfilm.co.uk/reviews.php?id=4677 ve http://www.haberturk.com/...ilmler-mulholland-cikmazi gibi incelemelerde lemming'teki lynchvari göndermelere değinilmese de bir "etkilenme" den bahsediliyor.

açıkçası karakterlerin dönüşümleri lynch kadar başarılı anlatılmamış. tabi ne te retourne pas filmindeki kadar "gülünç" bir metamorfoz da yok. ama yine de filmin son 40 dakikası inanılmaz rutin. gereksiz boşluklar. filmdeki evin lost highway'deki eve benzediği hissine kapıldım nedense. üstelik karısından şüphe etme ve bunu paranoyaya dönüştürme bizzat lost highwaydeki hikayenin "yüzeysel" taklidi gibi.

sanki lost highway'deki alice-renee dönüşümüne benzeyen bir alice-benedicte dönüşümü var. burada alice isimlerinin ortak olması da gülümseten bir detay üstelik. ancak üzücü yanı şu, lost highway'de alice-renee dönüşümü karakterin
... Devamı
lynch'ten oldukça etkilenildiği belli bu filmde. bu konuda benden başka bu düşünceyi paylaşanlar var:

http://www.eyeforfilm.co.uk/reviews.php?id=4677 ve http://www.haberturk.com/...ilmler-mulholland-cikmazi gibi incelemelerde lemming'teki lynchvari göndermelere değinilmese de bir "etkilenme" den bahsediliyor.

açıkçası karakterlerin dönüşümleri lynch kadar başarılı anlatılmamış. tabi ne te retourne pas filmindeki kadar "gülünç" bir metamorfoz da yok. ama yine de filmin son 40 dakikası inanılmaz rutin. gereksiz boşluklar. filmdeki evin lost highway'deki eve benzediği hissine kapıldım nedense. üstelik karısından şüphe etme ve bunu paranoyaya dönüştürme bizzat lost highwaydeki hikayenin "yüzeysel" taklidi gibi.

sanki lost highway'deki alice-renee dönüşümüne benzeyen bir alice-benedicte dönüşümü var. burada alice isimlerinin ortak olması da gülümseten bir detay üstelik. ancak üzücü yanı şu, lost highway'de alice-renee dönüşümü karakterin kadınına dönük "sahip olamama, iktidarsızlık" hissinin yarattığı bir tasarım iken bu filmde gülünç bir şekilde "aldatma" teması üzerinde şekilleniyor ki bu da filmin temelinin zayıf olmasına neden oluyor.

benedicte'e karşı duyduğu "vicdan azabı" ve onun da aynı şeyi yapmasından duyduğu korku ile bütün bir hikayeyi kurguluyor. ikinci ihtimal, kazada beyin hasarı yaşadığı için tüm bilinçaltının yüzeye çıkması. belki repo men veya stay gibi filmlerdekine benzer halüsinatif serüvene de çıkarmış olabilir bizi. ancak temel dayanak noktası, bir tür femme fatale gibi davranan alice'in alain üzerinde yarattığı gerilim. benedicte'in aldatmış olduğu hissine kapılmış olsak bile, filmin en sonundaki benedicte'in davranışları bizi kendimize getirir. olaylar gerçek değildir. peki gerçekte alain'i öldürmeye sürükleyen neydi? alice'e karşı koyduğu için yaşadığı pişmanlık mı? alice'in intiharından duyduğu sorumluluk mu? yoksa alice'in ona yaklaşımından ötürü yaşadığı özgüvensizlik ve kadınlara karşı güven kaybının yarattığı paranoyalar mıydı? alice yapıyorsa karım da yapabilir gibi bir fantezi mi üretti? bütün bunlar filmin ince detaylarında tek tek kanıtlanabilir veya çürütülebilir.

izleyicide tuhaf bir mide bulantısı bırakıyor bu film. ancak lynchi örnek alan pek çok yönetmenin/senaristin içinde yine kendine özgülüğü bir ölçü yakalamış. lemmning hayvanının sembol ettiği "aitliğin kaybolması" gibi bir his miydi? muhtelemen evet. dikkatli bir izleyici filmde sık sık vurgulanan tünel/boru görüntülerinin belki de kadın-anne içinde kaybolma hissini ifade edip etmediğini düşünecektir. erkeğin kadının vajinasında, kadınlığında kaybolmuşluk hissi sinemada ilk defa anlatılan bir durum olmasa da dikkat çekici bir konu. alain'in kendi karısının "melekliği" ile alice figürünün "şeytanlığı" arasında yaşadığı ikilem, belki kadınlık üzerine fazla kafa yormasından ötürü. aklıma gelmişken, bahçe sulama sahnesinin bana lynch'in blue velvet filmini hatırlattığını söyleme gereği duyuyorum.

izleyiciyi geren, yoran, ama sonunda şaşırtmayı başaran bir psikolojik gerilim olmuş. ve benzer avrupa gerilimlerinden (nabooer gibi) üstün olduğunu da belirteyim. 7/10.
SPOILER

Kuzey Faresi filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Kuzey Faresi filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Kuzey Faresi filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL