Cahil Periler

(2001)

The Ignorant Fairies a.k.a Le fate ignoranti

Film 1 Saat 46 Dk. Dram, Romantik İtalya, Fransa 28 Eylül 2001

7.8

150 OY
PUAN VER
5

Imdb: 7.3 (10.032 OY)

KONUSU
Antonia ve Massimo, Roma yakınlarındaki bir sayfiyede normal bir hayat süren, 10 yılı aşkın süredir evli bir çifttir. Massimo’nun bir araba kazası sonucu ölmesi, Antonia için herşeyi bir anda değiştirir. Ölen eşi, çok sayıda anı ve bir de şüphe bırakmıştır arkasında: Acaba Massimo, evli kaldıkları s ... Devamı
Antonia ve Massimo, Roma yakınlarındaki bir sayfiyede normal bir hayat süren, 10 yılı aşkın süredir evli bir çifttir. Massimo’nun bir araba kazası sonucu ölmesi, Antonia için herşeyi bir anda değiştirir. Ölen eşi, çok sayıda anı ve bir de şüphe bırakmıştır arkasında: Acaba Massimo, evli kaldıkları süre içinde bir başka kadınla da ilişkiye girmiş midir? İşte bu merakla bir araştırmaya başlar Antonia. Araştırmanın sonuçları, hayal edebileceğinin de ötesinde sürprizlere gebedir...

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@ustilago

1 yıl önce

özpetegin en iyi filmi.

@denizdibicini

2 yıl önce

Bu filmi her insanın izlemesi gerek. Sadece gerçek aşkı , saygıyı değil, insan gibi insan olmayı, insan sevgisini, alçakgönüllülüğü,vazgeçmeyi ve özveriyi bu kadar güzel anlattığı için. İzleyen kimse bu duyguların birini bile hissetse dünyamız çok daha iyi bir yer olurdu...

@naksidil

8 yıl önce

Kendisine özgü farklı bir havası olan çok hoş bir filmdi. Stefano Accorsi bakışlarıyla kilitleyen ender oyunculardan.

@truelie123

9 yıl önce

1 / 10

Sıcak mı sıcak bir Özpetek filmi daha. Filmde ' Zaman değilmiş geçen ömrümüzmüş , anlamadık ' teması oldukça yoğun. Mine Vaganti filminde de aynı konuyu işlemişti. Özgürlük yanlısı yönetmenimiz. Sevdim açıkcası

@seko

10 yıl önce

15 yıllık kocasını tanımayan ve kendini hayata kapamış bir kadının hikayesi gibi görünsede aslında hepimizin hikayesi. Birçok şeyi olduğu gibi eşcinselliği de görmezden geliyoruz.

Ferzan Özpetek`in her zamanki gibi samimi anlatımıyla hayata yeniden bakmamızı sağlayan hoş bir film.

Puanım: 8

@eliifozkan

10 yıl önce

cidden oldukça aykırı bir film. böyle bir söz ediliyor, ve birden bire sizin kabul eylediğiniz doğruların başkalarının dünyasında hiç var olmadığı gerçeğini sorgular konuma geliyorsunuz.

ayrıca ferzan özpetek'in filmlerinde sunduğu eşcinselliği anlamaya yönelik yaklaşım her zaman hoşuma gitmişti, bu filmde de öyle oldu, doğallık içinde ve eşcinselliğin üzerine odaklanmayarak hayatın bir kesitiymiş bir parçasıymış gibi sunuyor. ve eşcinselliği cinsellik üzerine bir beğeni unsuru olarak değil, kişiye kadın/erkek fark etmeden beslenen sevgi olarak anlatıyor.

son olarak; allah'ım o nasıl sondu öyle, bir dakika ağzım açık tebessüm halinde kaldım.

@alfabetik_zorla

11 yıl önce

8.6 / 10

aşağıdaki diyaloglar eşliğinde kadehler "hakikat" için kaldırılır.

"ben sevdiklerime daima yalan söylerim"

"hakikati söylemek tehlikelidir antonia"

"doğru olmayan ne? sevdiklerine yalan söylemek mi?

ama ya sen hakikati söyleyince seni sevmezlerse"

birilerine kaybetme korkusuyla seçme hakkı tanınmaz ve gereken cevap bu hayati hakkı yenen kişi tarafından bulunduğu yerde bırakılır.

@sarhosatlarzama

11 yıl önce

güzel bir ferhan özpetek filmi. daha önce özpetek filmlerini izlememiş olsam da, az çok tahmin ediyordum eşcinsellik temalarının olabileceğini ama olacaksa böyle olsundur. dayatmadan ya da tüm filmi bu konu üzerinden ele almayarak güzel bir iş çıkarmıştır. filmin başlarında, filmin geri kalanına yön verecek olan tablonun adı da cahil perilerdir.

film eğlenceli olduğu kadar, derindir de. bir yandan filmin eğlenceli havasına kendinizi kaptırmışken bir yandan da aşk-sevgi üzerine kendinizi sorgularken buluyorsunuz. senaryosu ve bunun etrafında şekillenen repliklerin hepsi ayrı bir keyf verici, düşündürücü. onlardan bir tanesi de :

- ben sevdiklerime daima yalan söylerim... + gerçeği söylemek tehlikelidir antonia. - tabi ki. ama doğru değil... + ya gerçegi söylediğinde onlar seni sevmezlerse? - sürekli yalan söyleyen birini nasil sevebilirsin? + o zaman gerçeğe kadeh kaldıralım!

filmin en olmayan kişisi, açık ara koray candemir olmuştur.
... Devamı
güzel bir ferhan özpetek filmi. daha önce özpetek filmlerini izlememiş olsam da, az çok tahmin ediyordum eşcinsellik temalarının olabileceğini ama olacaksa böyle olsundur. dayatmadan ya da tüm filmi bu konu üzerinden ele almayarak güzel bir iş çıkarmıştır. filmin başlarında, filmin geri kalanına yön verecek olan tablonun adı da cahil perilerdir.

film eğlenceli olduğu kadar, derindir de. bir yandan filmin eğlenceli havasına kendinizi kaptırmışken bir yandan da aşk-sevgi üzerine kendinizi sorgularken buluyorsunuz. senaryosu ve bunun etrafında şekillenen repliklerin hepsi ayrı bir keyf verici, düşündürücü. onlardan bir tanesi de :

- ben sevdiklerime daima yalan söylerim... + gerçeği söylemek tehlikelidir antonia. - tabi ki. ama doğru değil... + ya gerçegi söylediğinde onlar seni sevmezlerse? - sürekli yalan söyleyen birini nasil sevebilirsin? + o zaman gerçeğe kadeh kaldıralım!

filmin en olmayan kişisi, açık ara koray candemir olmuştur. ne kadar filmin içine sokmaya çalışsam da o italyan simalar içerisinde fazlasıyla sırıtmış ve bir türlü oturmamıştır. filmin sonundaki kamera arkası görüntüleri, çalan müzik ve o müzik eşliğinde filmin en iyi iki oyuncusu serra yılmaz ve stefano accorsi`nin(michele) kısa süreli dansı kesinlikle izlenmeye değer.

@cannac

11 yıl önce

ben bu filmi geçerli bulmadım arkadaşım

@figencicek

11 yıl önce

ferzancığımın en mis filmisi.ilk izlediğimde miniktim pek bilmiyorduk ne neyin nesi.hatta tekrar izliyim hemensi.yıllar gecmesine rağmen hala sahneler pek kalıcı olarak zihnimde.çok tatlımsı şekerimsi bir film.serra kadını seviyör ,özlemle kucaklıyorum canısıyı yaa

@pollyanna

12 yıl önce

10 / 10

Ferzan Özpetek'in en sevdiğim filmi. Diğerleri de çok başarılı ama nedense buna tapıyorum. Hüzünlü, komik... Eğlencesine izlemek için değil, gerçekten izlemek için izlenmeli.

@zett

13 yıl önce

'Gerçek' Aşk Filmleri

Henüz aşkla tanışmamış olan buluğ çağı eşiğindeki çocukların yahut kalbini yalnızca izlediği filmler, diziler ve kitaplardaki yaşanmışlıklarla masturbe eden 40-45 yaş aralığındaki müzmin mutsuzların nabzını tutan Mutlu Amerikan Filmlerinin aksine; insanların tuvalete gittiği gerçeğini kabul eden kadınların bile- hatta çiftlerden bazılarının içine etmek için tuvaleti değil ilişkinin ortasını tercih edebileceğini gösteren filmlerdir bunlar.

Gerek kadın ve erkeğin baktığı noktalarda farklı doğrular elde edildiğini gösteren, gerek aşk zannettiğimiz şeyin yerini saplantıya terketmiş bir hastalık olabileceğini anlatan bu filmler sektörleştirilen çiçek böcek kalıbı aşkın kurgudan ibaret olduğunu bir başka kurgu ile kanıtlar niteliktedir.

Bunlara örnek verebileceğim ilk olarak Kim Ki Duk filmleridir. Kim ki Duk, filmlerinde imgenin dibine vuran çoğu kişi için kore işkencesi yahut
... Devamı
'Gerçek' Aşk Filmleri

Henüz aşkla tanışmamış olan buluğ çağı eşiğindeki çocukların yahut kalbini yalnızca izlediği filmler, diziler ve kitaplardaki yaşanmışlıklarla masturbe eden 40-45 yaş aralığındaki müzmin mutsuzların nabzını tutan Mutlu Amerikan Filmlerinin aksine; insanların tuvalete gittiği gerçeğini kabul eden kadınların bile- hatta çiftlerden bazılarının içine etmek için tuvaleti değil ilişkinin ortasını tercih edebileceğini gösteren filmlerdir bunlar.

Gerek kadın ve erkeğin baktığı noktalarda farklı doğrular elde edildiğini gösteren, gerek aşk zannettiğimiz şeyin yerini saplantıya terketmiş bir hastalık olabileceğini anlatan bu filmler sektörleştirilen çiçek böcek kalıbı aşkın kurgudan ibaret olduğunu bir başka kurgu ile kanıtlar niteliktedir.

Bunlara örnek verebileceğim ilk olarak Kim Ki Duk filmleridir. Kim ki Duk, filmlerinde imgenin dibine vuran çoğu kişi için kore işkencesi yahut sıkıntıdan taşikardi başlangıcına yol açacak sanat filmleri peygamberidir. Filmlerinde imgeleştirdiği nesneler, renkler, çevresel etmenler ile sevginin sahiplenme, güven, fiziksel ve ruhsal doyum gibi beyaz yanlarının yanı sıra bencillik, kıskançlık, can yakma dürtüsü gibi siyah yanlarının da olduğuna dikkat çekmektedir.

Birkaç filminden çok detaya girmeden örneklendircek olursam (No spoiler no cry!):

Bi-mong filminde saplantı haline gelmiş sevgisi ile kadınına seviştiği esnada bile başka biri yok değil mi? diye sinirlenen erkek figürü ile kıskançlığın, Soom filminde mevsimler üzerinden tasvir ettiği aşkla vermiş olduğu Biz değişiriz,aşk değişti zannederiz düşüncesinin, İlkbahar, yaz sonbahar kış ve ilk bahar adlı bir nevi armut olgunlaştırma temalı filmin ismini tek nefeste okuyan izlemiş sayılıyor- filmindeki karakterin gençlik döneminde aşık olduğu kadını elinde tutmak için istemsiz geliştirdiği yok etme güdüsünün, shigan filminde öz güven eksikliğinin yol açabileceği devasa yıkımı anlatmaktadır.

Gerçek aşk filmlerine vereceğim diğer bir örnek ise çok kel alaka olarak Ferzan Özpetek filmleridir.

Ferzan Özpetek filmlerinde kulvarlarının ayrılığı bir yana biz ayrı kulvarların yönetmeniyiz- gerçek aşk yaşanılmayanla gösterilmektedir. Zira 1997den bu yana filmlerinde sevdiğine kavuşan insan evladına raslanmamıştır. (ilk film hamam yapım yılı 97) Ferzan Özpetekin de birkaç filmine üstten değinecek olursam Mine Vagantideki babaannenin aşkının büyüklüğü yaşanmamışlığından kaynaklanır, Karşı Pencere filminde kadının karşı komşusuna duyduğu aşk zannedilen şeyin rutinden sıyrılma reaksiyonu olduğu, aşk hayata geçirildiğinde 20 yıl boyunca aynı adamı zaten kap krizi geçiriyormuşçasına sevemeyeceğin gerçeği anlatılmaktadır. Cahil periler filminde ise aşkın, cinseyet kavramını ortadan kaldıracak kadar güçlü; insan hışmına dayanamayacak kadar zayıf olduğu gösterilmektedir.

Bu iki yönetmenin meramlarını aynı düzlemde değerlendirdiğimizde ise ütopik mükemmelliyete sahip olan aşkı bozanın insan unsuru olduğu gerçeği ile karşılaşırız. İkinin bir olmak için verdiği mücadelenin özünde imkansız bir çaba olduğu, aşkınsa yalnızca yaşanmadığında hayatta kalmaya devam eden bir hayal olduğu..

Kendine dürüst olan filmler seyircisine de dürüsttür. Bu yüzden ticari kaygı ile yapılan zorlama mutluluk filmleri yerine verdiği gerçeklik ile mutlu olup olmamayı seyircisinin insiyatifine bırakan filmler gönlümde daha derin bir noktadadır.
D

@dwyanewadecns

13 yıl önce

Aşağıdaki yorumlardan da gördüğüm kadarıyla toplumdan dışlanmış bir grup insan ama dışlanmayı artık takmayan çünkü nasıl mutlu oluyorlarsa o şekilde aykırı da olsa yaşamlarını sürdüren ve birbirlerine tutunarak öz aileden de öte bir aile bağı kurarak her gün mükemmel sofralar hazırlayarak hayatlarına devam eden bir gurup insanı anlatmakta.Ferzan Özpetek'in izlediğim 3.filmi ve özünde hep bir aykırı karaktere yer veriyor onu çok iyi ele alıyor. izlediğim 3 film arasında kıyaslama yapamıyorum,kıyamıyorum ama bu sanki bir adım daha önde gibiydi,Nazım Hikmet beni fazlasıyla etkiledi,hayatta böyle ufak rastlantılar gerçekten insanın tüm yaşamını oluşturabiliyor ya da tam anlamıyla çökmesini sağlıyor. tavsiye ederim kesinlikle. :)
S

@stella_artois

14 yıl önce

10 / 10

Her şeyiyle 4 4 lük bir film.Toplum tarafından belki de 'dışlanmış' diyebileceğimiz karakterler ve bunların muhteşem bi şekilde betimlenmesi...Film bittiğinde ise yüzünüzde tatlı bir gülümsme kalıyor.

@ustunkoru

14 yıl önce

7.6 / 10

kalabalık, renkli ve pür neşeli ( hatta gürültülü) sofralar çocukluğumu hatırlatmıştır.. ;)
SPOILER

Cahil Periler filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Cahil Periler filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Cahil Periler filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL