... Devamı "Herşeyden çok, yeni kuşağı ve yeni Paris’i betimlemeye çalıştım. Geleceğin Paris’ini değil ama çağdaş bir şehir olan Paris’i, bir ölçüde ’insanlıktan çıkmış’ bir dünyayı göstermeye çalıştım." - Louis Malle
Usta Fransız yönetmen Louis Malle’in ilk sinema filmi Ölüm Asansörü, efsanevi caz trompetçisi Miles Davis’in bir film için müzik yaptığı ilk filmdir aynı zamanda. Miles Davis, 1958 yılında filmin müziğini yapmak için Paris’e gelir ve filmi izlemeden stüdyoda 2-3 gün gibi kısa bir sürede filmin eşsiz müziğini yapar. Sonuç, sinema tarihinde bugün bile hala akıllardan çıkmayan ve bir film için yapılmış en iyi müziklerden biri olur, film ise sinema tarihinin başyapıtları arasında yerini alır. Louis Malle daha ilk filmiyle, Miles Davis ise ilk kez bir film için yaptığı ve Paris’i bu kadar güzel yansıtan müziğiyle nasıl bir deha olduğunu kanıtlarlar.
Evli bir kadınla sevgilisi mükemmel bir cinayet tasarlıyorlar: kadının kocasını öldürecekler. Adam görünmeden bürosuna tırmanıp bir intihar süsü vererek kocayı öldürüyor. Ama sonra tırmandığı ipi binanın dışında sallanır bıraktığını farkedip geri dönüyor. Arabasını da kilitlemeden bırakıyor ama cinayet kanıtını ortadan kaldırdıktan sonra asansörde sıkışıp kalıyor. Hafta sonu olduğu için bina kapanmış, kimse kalmamıştır. Bu arada yeniyetme bir çift arabayı çalıyor. Bir yanda adam asansörden kurtulmaya çalışıyor, bir yanda sevgilisi büyük bir merak içinde Şanzelize Caddesi’ndeki barlarda dolaşıp kaybolan sevgilisini arıyor. Ama arabayı çalanlar da bir cinayete karışıyorlar?