7.1

87 OY
PUAN VER
5

Imdb: 7.8 (46.762 OY)

KONUSU
"Amarcord" (a m’arcord) Federico Fellini’nin doğduğu şehir olan Rimini’de konuşulan, İtalyanca’nın Emilia-Romagna lehçesinde "Hatırlıyorum" anlamına gelmektedir (İtalyancası "io mi ricordo"). Bu yarı-otobiyografik film de zaten Fellini’nin 1930’lu yıllarda çocukluktan gençliğe adım atarken memleketi ... Devamı
"Amarcord" (a m’arcord) Federico Fellini’nin doğduğu şehir olan Rimini’de konuşulan, İtalyanca’nın Emilia-Romagna lehçesinde "Hatırlıyorum" anlamına gelmektedir (İtalyancası "io mi ricordo"). Bu yarı-otobiyografik film de zaten Fellini’nin 1930’lu yıllarda çocukluktan gençliğe adım atarken memleketi olan Rimini’de yaşadıklarına gördüklerine dayanmaktadır. Sadece çocukluk anılarını değil aynı zamanda Faşist Mussolini’nin iktidarda olduğu II. Dünya Savaşı öncesi İtalya’sında adım adım yaklaşan toplumsal çatışmaları haber veren bir dönemi de resmetmektedir. Rüya gibi anıların çarpıcı fantezilerle harmanlandığı filmin duygulu şiirsel bir dili vardır.
Bruno Zanin

Titta Biondi

Armando Brancia

Aurelio Bi...

Pupella Maggio

Miranda Bi...

Giuseppe Ianigro

Titta's Gr...

Stefano Proietti

Oliva, il ...

Gianfranco Marrocco

Il figlio ...

YORUM YAZ

SPOILER

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@ustilago

4 yıl önce

masalsı bir anlatıma sahip

@enik_kral

8 yıl önce

Baharın gelişini kutlamak için yakılan ateş ve yaktıkları cadı, halkın bahardan beklentilerini ve yaşadıkları olumsuzluklardan kurtulmayı umut ettiklerini simgeliyor. Yine kutlamalar esnasında siyah üniformalı birinin silahını ateşlemesi ile faşistlerin varlığını hissediyoruz.

İnşaat işçisinin 'tuğlalar'şiiri, patrona ve sisteme eleştiri içeriyor Çan sesinin sürekli duyuluyor olması, kilisenin halkın üzerindeki etkisini hissetmemizi sağlıyor. Yine çan kulesine yerleştirilen gramofon, faşistlere olduğu kadar kiliseye de bir tepkidir. Fahişelerin at arabasıyla halkın bakışları arasında kasabanın içinden geçtiği sahnenin aziz ve meryem'lerin olduğu bir vitrinde bitirilerek, dini figürlerin bile alınıp satılabildiğine gönderme yapılıyor.

Otuz karısıyla bir otele yerleşen şeyh ve etrafındakilerin; taktıkları fesler, yine otel lobisinde görünen türk bayrakları ile çevresindekilere elindeki kılıcı sal
... Devamı
Baharın gelişini kutlamak için yakılan ateş ve yaktıkları cadı, halkın bahardan beklentilerini ve yaşadıkları olumsuzluklardan kurtulmayı umut ettiklerini simgeliyor. Yine kutlamalar esnasında siyah üniformalı birinin silahını ateşlemesi ile faşistlerin varlığını hissediyoruz.

İnşaat işçisinin 'tuğlalar'şiiri, patrona ve sisteme eleştiri içeriyor Çan sesinin sürekli duyuluyor olması, kilisenin halkın üzerindeki etkisini hissetmemizi sağlıyor. Yine çan kulesine yerleştirilen gramofon, faşistlere olduğu kadar kiliseye de bir tepkidir. Fahişelerin at arabasıyla halkın bakışları arasında kasabanın içinden geçtiği sahnenin aziz ve meryem'lerin olduğu bir vitrinde bitirilerek, dini figürlerin bile alınıp satılabildiğine gönderme yapılıyor.

Otuz karısıyla bir otele yerleşen şeyh ve etrafındakilerin; taktıkları fesler, yine otel lobisinde görünen türk bayrakları ile çevresindekilere elindeki kılıcı sallayan ve otuz karısı olan kültürün, türk olduğu algısı yaratılmak istenmiş. Yemek masasında aile içi kavgalara aldırış etmeden yemeğine devam eden Titta'nın dayısı, kasabaya gelecek olan gemiyi görmek için yüzerek sandala çıktığı sahnede; sandalda onun nefes nefese kalmış haline, tıpkı kendisinin daha önce ailesine yaptığı gibi aldırmaksızın yemeğine devam eden bir adam vardır.

Çiçeklerden yapılmış olan Musolini'nin konuşması ve o sahnede kendisi için en güzel hayali kuran çocuk için bile ne denli önemli ve etkin hale geldiğini görüyoruz. Kar yağmaya başlıyor, ilk anda sevinçle karşılanıp oyun oynansa da, hemen sonraki sahnede kışın yanında ölümü de getirdiğini görüyoruz. Finalde gelen bahar ise bir düğün yani evlilikle beraber geliyor.

@mskfilm

11 yıl önce

baba müthiş br tipti.. sinir krizlerine diyecek söz bulamıyorum..

@ecezkc

14 yıl önce

7.2 / 10

bu film benim sinemaya olan bakışımı,sinemaya olan bağlılığımı sağlayan harika bir yapıttır. amarcord fellini'nin çocukluğunu,ergenliğini,kadınlara olan bakışının değişimini,bir kasabanın kışını,yazını ve ilkbaharını kısacası sıcaklığı anlatır. ancak aklımda kalan en etkili sahne mussolini ile dalga geçildiği sahnedir...

@dehsett

16 yıl önce

7.8 / 10

Düğün sahnesi en çok aklımda olan; karlar içindeki meydanın olduğu sahne, birçok sıradışı öykü... Masal gibi bir filmdi.
SPOILER

Amarcord filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Amarcord filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Amarcord filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL