7.1

92 OY
PUAN VER
5

Imdb: 7.2 (25.162 OY)

KONUSU

Yıl 1933. Grace ve babası Dogville’den ayrılmış, yaşanacak daha güzel bir yer bulmak üzere Güney’de turlamaya başlamışlardır. Karşılarına köleleğin tüm hızıyla devam ettiği bir köy çıkar. Grace, buranın halkıyla çatışmayı göze alarak, yerleşmeye karar verir...

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@berat_k

3 yıl önce

7.5 / 10

Trier’in avangard, sarsıcı bir filmi. Mekan konusundaki yenilikçi dokunuşu özgün ve düşündürücü senaryoyla birleşmiş. Puanının Dogville’den çok aşağıda olması izlemeden önce tereddüt ememe yol açmıştı fakat öyle değilmiş. Beğendim.

@baytekinfezada

5 yıl önce

güç istenci,aidiyet,ezilenlerin/sömürülenlerin özneleşme ve özgürlük(?) yolculuğu,alışılanın normal/iyi olan haline dönüşmesi meseleleri üzerinde düşünülerek izlenilmesi gereken mühim bir film...

@tambenlik

7 yıl önce

efendiliğin de aslında bir tür kölelik olduğunu gösteren trier'e saygılarımı sunuyorum.

kendisi, özgürlük, eşitlik, humanizm, barış gibi kavramların insan mefhumuna büyük geldiğini, incecik yazılmış ve dramatik bir şekilde, başladığı yerde biten bir senaryo ve mekanın sığlığını unutturan enfes oyunculuklarla bir kez daha göstermiş oldu.
C

@cagdasbdy

9 yıl önce

7.7 / 10

Lars von Trier'in "Amerika Birleşik Devletleri - Fırsatlar Ülkesi" üçlemesinin ikinci filmi. Üçlemenin ilk filminde olduğu gibi Trier, Brecht tekniği ile izleyiciyi mekandan soyutlayarak ve yabancılaştırarak gerçekliğin yansımasını değil bizzat kendisini gösteriyor. Filmin başkarakteri olan Grace'i, Nicole Kidman yerine Bryce Dallas Howard'ın canlandırması ilk başlarda olumsuz bir etki yapsa da Howard iyi bir iş çıkarıyor.

Dogville'de de olduğu gibi filmin sonunda David Bowie'nin Young Americans şarkısı ile birlikte görülen Afrikalı Amerikan kölelerin resimleri filmi tamamlayıcı ögelerden biri olmuş. Film sonunda üçlemenin nasıl sonuçlanacağını düşünmeden edemiyorsunuz.

+ There's nothing to be afraid of. We've taken all of the family's weapons.

+ No. I'm afraid of what will happen now. I feel we ain't ready - for a completely new way of life. At Manderlay we slaves took supper at seven. When d
... Devamı
Lars von Trier'in "Amerika Birleşik Devletleri - Fırsatlar Ülkesi" üçlemesinin ikinci filmi. Üçlemenin ilk filminde olduğu gibi Trier, Brecht tekniği ile izleyiciyi mekandan soyutlayarak ve yabancılaştırarak gerçekliğin yansımasını değil bizzat kendisini gösteriyor. Filmin başkarakteri olan Grace'i, Nicole Kidman yerine Bryce Dallas Howard'ın canlandırması ilk başlarda olumsuz bir etki yapsa da Howard iyi bir iş çıkarıyor.

Dogville'de de olduğu gibi filmin sonunda David Bowie'nin Young Americans şarkısı ile birlikte görülen Afrikalı Amerikan kölelerin resimleri filmi tamamlayıcı ögelerden biri olmuş. Film sonunda üçlemenin nasıl sonuçlanacağını düşünmeden edemiyorsunuz.

+ There's nothing to be afraid of. We've taken all of the family's weapons.

+ No. I'm afraid of what will happen now. I feel we ain't ready - for a completely new way of life. At Manderlay we slaves took supper at seven. When do people take supper when they're free? We don't know these things.

@erutururu

9 yıl önce

Dogville'deki o inanılmaz karamsar, insanı insandan soğutan atmosfer yok ama fiyasko da değil kesinlikle. Daha optimist bir havası var. Credits'i de pek bi' manidar.

@koftepatates

10 yıl önce

9.5 / 10

ince ince dokunmuş bir senaryoya sahip film. dogville kadar olmadığı yorumlarına katılmıyorum, ne kadar dogvill gibi insan üzerine bir filmmiş gibi gözükse de aslında dogville tamamen insana dönük bir filmken manderlay sisteme yönelik bir filmdir ve bu kadar mı güzel anlatılır?! her şey tastamam, yapılan her bir gönderme, insanların tepkileri o kadar yerli yerindeki senaryoyu düşünmek bile insanın içini kıpır kıpır etmeye yetiyor. izleyin, izletiniz, hor görmeden bağrınıza basınız.

@savaska

10 yıl önce

9 / 10

İyi film. Ögür olma, özgürlük, siyah-beyaz ırk kavramları üzerine eğilen, yine etkileyici bir sonla biten bir film. Ama Dogville kadar değil...

@vegidemiyorum

11 yıl önce

?Hayatı bir uçak yapıp, pencereden dışarıya atmak istiyorum..?

Grace ve babası, 1933 yılında yerleşecek uygun bir yer bulmak üzere Dogville kasabasından, güneye doğru yola çıkarlar. Tesadüfen Alabama eyaletinde yolları Manderlay adında bir çiftlik köyüne düşer. Grace, kapısı zincirli bu köyün içinde, beyaz sahipler ve zenci kölelerle karşılaşır. Babası, başkalarının işine karışmamasını tavsiye etse de Grace, kendi gibilerin elinde eziyet çeken kölelere bir vicdan borcu olduğunu düşünür ve bu kasabayı er veya geç özgürleştirmek için çiftlikte kalmaya karar verir?

Lars Von Trier üçlemenin ikinci filminde Nicole Kidman?ın rolünü Bryce Dallas Howard?a, James Caan?ın rolünü ise Willem Dafoe?ya vermiş. Trier, filmini bir kez daha büyük bir stüdyoda, karanlığın ortasında dev ışıklar altında çekti. Üçlemenin ikinci filmiyle Fırsatlar Ülkesi Amerika üzerine yorumlarına devam ediyor?

Filmde ?Özgür insan ne zaman yemek yer?? sözü ile şekillenen
... Devamı
?Hayatı bir uçak yapıp, pencereden dışarıya atmak istiyorum..?

Grace ve babası, 1933 yılında yerleşecek uygun bir yer bulmak üzere Dogville kasabasından, güneye doğru yola çıkarlar. Tesadüfen Alabama eyaletinde yolları Manderlay adında bir çiftlik köyüne düşer. Grace, kapısı zincirli bu köyün içinde, beyaz sahipler ve zenci kölelerle karşılaşır. Babası, başkalarının işine karışmamasını tavsiye etse de Grace, kendi gibilerin elinde eziyet çeken kölelere bir vicdan borcu olduğunu düşünür ve bu kasabayı er veya geç özgürleştirmek için çiftlikte kalmaya karar verir?

Lars Von Trier üçlemenin ikinci filminde Nicole Kidman?ın rolünü Bryce Dallas Howard?a, James Caan?ın rolünü ise Willem Dafoe?ya vermiş. Trier, filmini bir kez daha büyük bir stüdyoda, karanlığın ortasında dev ışıklar altında çekti. Üçlemenin ikinci filmiyle Fırsatlar Ülkesi Amerika üzerine yorumlarına devam ediyor?

Filmde ?Özgür insan ne zaman yemek yer?? sözü ile şekillenen ama aslında bazen ne zamana karar vermenin sorumluluğunu üzerinde taşımaktansa ?kurallara uyan? sade kişiler olmanın kolayına kaçan bireyler olmayı gösteren anlar görülür. Her anında eleştiren ama öne çıkmaktan, düşünmekten, çalışıp sorumluluk almaktan yeri gelince de başkaldırmaktan öte ?koyun? güdüsü ile hareket etme kolaylığına teslim olanları görme adına seyirlik bir film Manderlay. Tabii diğer yönü ile eşitlik, yardım, hakkaniyet gibi kavramlarla öne çıkan birey/toplulukların davranışlarında bu kavramlardan ?ne anladıkları?, kısaca doğruların da ?onlara? göre şekillendiğini unutmamak lazım. Sonuç olarak anlatılandan veya başkasının anlatacağından fazlasını izleyenin kendisinin bulacağı, bir film?
M

@mandalnuriye

16 yıl önce

İlk film Dogville kadar etkileyici değil.
SPOILER

Manderlay filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Manderlay filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Manderlay filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL