7.3

185 OY
PUAN VER
5

Imdb: 8 (98.148 OY)

KONUSU
Solaris isimli bir gezegen, zeka ve sonsuzluğun ’uydusu’... Rus bilim adamları, Solaris’in gizini çözmek için bir operasyon düzenliyorlar. Ancak bir şeyler ters gidiyor, bilim adamları ’mantıksız’ davranmaya başlıyorlar. Bunun üzerine ’merkezden’ durumu kontrol altına almak için yeni bir bilim adamı ... Devamı
Solaris isimli bir gezegen, zeka ve sonsuzluğun ’uydusu’... Rus bilim adamları, Solaris’in gizini çözmek için bir operasyon düzenliyorlar. Ancak bir şeyler ters gidiyor, bilim adamları ’mantıksız’ davranmaya başlıyorlar. Bunun üzerine ’merkezden’ durumu kontrol altına almak için yeni bir bilim adamı yollanıyor. Fakat Solaris’ın okyanusu, kısa sürede bu adamı da etkisi altına alacak.

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@kraliceceren300

10 ay önce

10 / 10

Ve artık hükmü kalmayacak ölümün.
Ölüler çırılçıplak birleşecek tek bir gövdede

@yigithan300

10 ay önce

Anılar onu geri getirmez ve sen benimdin. ben ölümü daha fazla bilirim ölülerden, ben canlılar içinden en canlısıyım. kelebeğin biri kız çocuğu gibi alay ediyor benimle, altın yaldızlı bir ipek parçası gibi. Ve sen benimdin.

@furkandgn9

2 yıl önce

8.5 / 10

“Uzayı fethetmek falan istemiyoruz aslında. Dünyayı durmadan genişletmek istiyoruz. Diğer dünyaları istemiyoruz, bir ayna istiyoruz sadece.”

Tarkovsky'nin Stalker'ı izlememden epey geçmesine rağmen hala sesleriyle bile aklımdadır. Öyle iyi bulurum o filmi. Daha iyi bir sci-fi yapabilmiş mi derken her açıdan olmasa da belli açılardan üzerine koyduğu bir iş olmuş Solaris. Kötü oyunculuklara (oyuncular bazen yanlışlıkla kameraya bakıyorlar), nispeten zayıf müzik kullanımına (Stalker bu konuda da bir başyapıttır) rağmen bir başyapıt, inanılmaz bir deneyim. Orijinal eserin yazarı Stanislaw Lem'e göre başarısız bir uyarlama olduğuna da katılmıyorum. Sinema ve edebiyatın dil farkı orijinal eserin mesajlarından bazılarını kısıtlasa da filmin düşünmeye bıraktığı alan romana fazlasıyla yakın. Hatta yakın olmasa dahi Tarkovsky'nin teknik becerisi bu eseri yine iyi yapardı.

Solaris düşünen bir gezegen, bir okyanus ve araştırmacı ekibe kaybett
... Devamı
“Uzayı fethetmek falan istemiyoruz aslında. Dünyayı durmadan genişletmek istiyoruz. Diğer dünyaları istemiyoruz, bir ayna istiyoruz sadece.”

Tarkovsky'nin Stalker'ı izlememden epey geçmesine rağmen hala sesleriyle bile aklımdadır. Öyle iyi bulurum o filmi. Daha iyi bir sci-fi yapabilmiş mi derken her açıdan olmasa da belli açılardan üzerine koyduğu bir iş olmuş Solaris. Kötü oyunculuklara (oyuncular bazen yanlışlıkla kameraya bakıyorlar), nispeten zayıf müzik kullanımına (Stalker bu konuda da bir başyapıttır) rağmen bir başyapıt, inanılmaz bir deneyim. Orijinal eserin yazarı Stanislaw Lem'e göre başarısız bir uyarlama olduğuna da katılmıyorum. Sinema ve edebiyatın dil farkı orijinal eserin mesajlarından bazılarını kısıtlasa da filmin düşünmeye bıraktığı alan romana fazlasıyla yakın. Hatta yakın olmasa dahi Tarkovsky'nin teknik becerisi bu eseri yine iyi yapardı.

Solaris düşünen bir gezegen, bir okyanus ve araştırmacı ekibe kaybettikleri insanları reprodüksiyon ederek geri gönderiyor. Düşünmemiz gereken ise bu "ziyaretçilerin" gerçekliğinden çok amacı veya amaçsızlığı oluyor. Evet, Solaris klişe tabirle "varoluşsal krizler" ile oluş sebebimizi sorguluyor. Tarkovsky kitaba oranla daha net bir final yapsa da kapıları tamamen kapatmıyor, aralık bırakıyor.

Öyle iyi yansıma sahneleri, öyle iyi geçişler vardı ki sadece sinematografisi için bile izlenmeli.

@rashomon

5 yıl önce

8.5 / 10

Binlerce yıldır varolan insanoğlu yeterince sorgulamamış.Kendi felaket dünyasında hapsolmuş.Tolstoyun insan türünü sevmek yolundaki ızdıraplarını unuttun mu ..Uzun süresine rağmen ilginçtir keyifle izledim.Onlarca harika replik ve kasvetli havası ile beni benden alan film ..Dingin müziğide bir harikaydı.Bunu da buraya bırakıyorum. https://www.youtube.com/watch?v=Ey83hCAX9Ok

@proleterbaykuss

5 yıl önce

10 / 10

'' O yeryüzüne gömülmekte ısrar etti. ''

@ayselcigerliogl

5 yıl önce

film şirketleri bazı salonlarını tarkovski filmlerine açtı. solaris de bunlardan biri.
ben de tarkovskisever olarak filmleri bir de sinemada izleme kararı aldım.
stanislaw lem'in kitabından uyarlanma solaris, sıradan bir bilim kurgu değil.
uzun süren sekanslar tarkovski'yi en sevilen yönetmenlerden biri yapıyor. bu sahnelerde oldukça zevk alıyorum. yeşilliklerin sudaki dalganışlarını uzun uzun seyretmek gibi... bu filme şiirsel bir zaman katıyor ve o anlık gerçek zaman algısıyla bir eşleme yapıyor bana göre. gerçek hayatta nasıl durup seyredersen onu bize yakınlaştırıyor sanki, sadece gösterilip geçiştirilmiyor. çok sevme nedenlerimden biri de belki bu. ciğerlerime kadar o anı soluyup hissiyatı arttırması.
filmin genelinde de bu şiirsel hl, rüya vardı.
solaris, bir okyanus gezegen. çoğu mite göre yaratılış suda başladı. inanmak istediklerimizi, bizi mutlu edecekleri yarattık. filmdeki gezegenin yarattıkları gibi.
bana göre filmin özet
... Devamı
film şirketleri bazı salonlarını tarkovski filmlerine açtı. solaris de bunlardan biri.
ben de tarkovskisever olarak filmleri bir de sinemada izleme kararı aldım.
stanislaw lem'in kitabından uyarlanma solaris, sıradan bir bilim kurgu değil.
uzun süren sekanslar tarkovski'yi en sevilen yönetmenlerden biri yapıyor. bu sahnelerde oldukça zevk alıyorum. yeşilliklerin sudaki dalganışlarını uzun uzun seyretmek gibi... bu filme şiirsel bir zaman katıyor ve o anlık gerçek zaman algısıyla bir eşleme yapıyor bana göre. gerçek hayatta nasıl durup seyredersen onu bize yakınlaştırıyor sanki, sadece gösterilip geçiştirilmiyor. çok sevme nedenlerimden biri de belki bu. ciğerlerime kadar o anı soluyup hissiyatı arttırması.
filmin genelinde de bu şiirsel hl, rüya vardı.
solaris, bir okyanus gezegen. çoğu mite göre yaratılış suda başladı. inanmak istediklerimizi, bizi mutlu edecekleri yarattık. filmdeki gezegenin yarattıkları gibi.
bana göre filmin özeti şuydu:
"maddesel bir arayışla tatmin olmak mı, manevi bir yaratımla mutlu olmak mı?"

@rorschachv1

6 yıl önce

Bazı zayıf noktalar içermeyen, yetersizliklerden tamamen arınmış olan tek bir başyapıt dahi tanımıyorum." (Andrey Tarkovski) Kendi yapıtları da dahildir buna, önce iyi yanlarından başlayalım Solaris'in: Dönemine göre oldukça iyi çekim kalitesi, konunun harika olması, filmde sıklıkla rastlayacağınız derin çıkarımlar vb. Örnek olarak bir noktada Hari, Kris'e "Kim olduğunu biliyor musun?" diye sorar. Kris'in cevabı ise "Evet, tüm insanlar bilir". Gerçekte tüm insanlar bunu bilemez maalesef, Hari'nin sorusu açık uçlu bir sorudur ve evet-hayır gibi kısa cevaplarla soru yanıt bulamaz. Filmin olumsuz yanlarına gelecek olursak ilk yarısının yer yer insanı sıkması, oyunculuk namına pek bir şeyin olmaması ve kamera çekim teknikleri. Yer yer haddinden fazla yakın çekime maruz kalabilirsiniz izlerken. Size tavsiyem filmi sadece sinema sanatı açısından değil, yapabileceğiniz çıkarımlar açısından da seyretmeniz.

@otlu_kek

9 yıl önce

insanı utanç kurtaracak..

@helmintt

10 yıl önce

8.8 / 10

film hakkında çok şey söylenebilir ancak;

-aşk ile imgelenen her şeyle insanlığı vurgulamış tarkovsky. hari'nin insanlığınızı yaşayamıyorsunuz dediği diyalog ve devamı üzerine düşünülmesi gereken bir vurguydu bence. aşk ve insanlığı kurtarışı zaten en çok değinilen yaklaşımlardan biri. insanın aşkı değil ancak aşk düşüncesini anlayabileceği de ifade ediliyordu zaten. aşk'ın ne olduğuna dair hiç düşünmemiş insanoğlu, basit insani şeylerin açıklamaları için gizemi kullanmaya da devam etmiş. başka dünyalar aramaya, daha doğrusu genişletmeye çalışırken, esas olana kendine dönmeyi es geçmiş.

bu durumu açıklaması benim açımdan en vurucu şeydi.

ancak anlamadığım birşey var:

son sahnede evde neden yağmur var?

@kaede

10 yıl önce

Filmde özellikle Pieter Bruegel'in av serisi tabloları göze çarpar. Bu resimlerin aynısını Trier Melankoli filminde kullanmıştı. Tombul köpekleriyle iri yarı avcılar zayıf bir tilkinin peşinde amansız bir kovalamacadadırlar. Amansız yaşam koşullarında insanların doğayla üstünlük mücadelesi. Filmin sonuyla ilgiliyse, adacıklardan bahsediliyordu ve film o görüntüyle bitti. Kelvin ya geri dönemedi ya hiç gitmemişti. Beynin içine yapılmış bir ziyaret, İnsanın yansımalarla mutlu olma ihtiyacı anlatılıyor olabilir.

@cemiyettepisiyo

10 yıl önce

belki ucuz entel terimlerle burayı süslemek varken sadece çok sıkıcı çok uzun çok hırpalıyıcı bir filmdi entel laklaklıktan sakınarak diyorum ki çok sıkıcı bir filmdi

oturup kubrik'in filmlerinin sinematografisyle uğraşmak daha zevkli daha heyecan verici

illa entel olucam diyorsan bilemem zorlaya zorlaya olursun be anam.

zaten kitabını okuyanlar filmin ne kadar itici olduğunu anlayabilirler tarkovski hayranlarına burdan cevabım adam zaten kendi beğenmemiş yaptığı filmi zorlamayın kendinizi

@faj

10 yıl önce

kendini sorgulaması gereken insan temalı bir tarkovski filmi daha. etkileyici bir labirentte sürekli kendiyle karşılaşan insan ve herseferinde aradığı başka biriymiş gibi kendini pas geçen yine aynı insan. hem bilimkurgu türünde olan hem de olmayan bir film aynı zamanda. tarkovski bilimkurguyu daha çok bir gizem nesnesi olarak kullanıyor. aslında keşfetmek istediği tek gerçek insanın basit özü. vertovun dediği gibi gerçeği anlatmanın zorluğu basitliğinden gelir ya işte o denli basit ve o denli zor bir işe imsa atmış usta yönetmen. bilimkurgu türünu kullanmasının bir diğer nedeni ise meşhur sovyet sansürünü alt etmek. hoş kerameti kendinden menkul sovyet sansür kurulu yine de pek çok engel icat etmiştir ama yine de tarkovski klasını koruyan bir film ortaya çıkmıştır. genelde filme yöneltilen eleştiriler türünün yüz karası olduğu iddiası etrafında dolanıyor. türe bakıp film izleyenleri şaşırtan bir yapım olduğu bir gerçek ama bu filmin de
... Devamı
kendini sorgulaması gereken insan temalı bir tarkovski filmi daha. etkileyici bir labirentte sürekli kendiyle karşılaşan insan ve herseferinde aradığı başka biriymiş gibi kendini pas geçen yine aynı insan. hem bilimkurgu türünde olan hem de olmayan bir film aynı zamanda. tarkovski bilimkurguyu daha çok bir gizem nesnesi olarak kullanıyor. aslında keşfetmek istediği tek gerçek insanın basit özü. vertovun dediği gibi gerçeği anlatmanın zorluğu basitliğinden gelir ya işte o denli basit ve o denli zor bir işe imsa atmış usta yönetmen. bilimkurgu türünu kullanmasının bir diğer nedeni ise meşhur sovyet sansürünü alt etmek. hoş kerameti kendinden menkul sovyet sansür kurulu yine de pek çok engel icat etmiştir ama yine de tarkovski klasını koruyan bir film ortaya çıkmıştır. genelde filme yöneltilen eleştiriler türünün yüz karası olduğu iddiası etrafında dolanıyor. türe bakıp film izleyenleri şaşırtan bir yapım olduğu bir gerçek ama bu filmin değerini gölgelemekten çok uzak bir durum.

filme gelecek olursak psikolog kris kelvin solaris isimi gezegeni mesken tutmuş bir uzay gemisi ile ilgili iddiaları yerinde görmek için görevlendirilmiş bir görevlidir. filmimizin teması uzaya ahtapot misali kollarını uzatmış bir dünya tabi ki. gemiye ulaşan kris çok ilginç deneyimlere tanıklık etmeye başlar. bir kere uzay gemisinin 3 mürettebatından birisi intihar etmiştir. diğer ikisi de tuhaf davranışlar sergilemektedir. soru işaretlerinden geçilmeyen bu bulmacayı çözmeden önce bir uyku çekmek ister kris ve uykuyla beraber solaris gezegeninşn tuhaf evrenine dahil olur. gezegen zeki bir organizma gibi davranmaktadır. ve geminin mürettebatlarıyla iletişim kurmak için de onların rüyalarında gördüğü hatıraları kullanmaktadır. hal böyle olunca, kris uykusundan en büyük pişmanlığıyla beraber uyanır. 10 yıl önce intihar eden karısı hariyle. anlaşıldığı üzere bilimkurgu sıfatını sadece derdini anlatma noktasında kullanıyor yönetmen. zira filmin harinin dahil olmasından sonraki kısmı insanın kendiyle karşılaşmasını anlatıyor.

insanın daha çok öğrenerek mutlu olamayacağını anlatıyor krisin -ve hepimizin- yazgısı. gizemi önemli gerçekleri muhafaza etmek için kullanırız diyor tarkovski ve insan oğlu her gizeme aşılması gereken bir dağ muamelesi yaptıkça asla huzura eremez diye sürdürüyor kelamını. ne iyi yapıyor, hayatın bizi getirdiği öyle bir yer var ki işte orada deha ile basitliğin bir farkı kalmıyor orada önemli olan tek gerçeklik vicdandır. artırabilecekken artırmadığımız sevgiler ile azaltabilecekken azaltmadığımız acılar ateş olur yakar çürüyen bedenimizi. ve işte o zaman tanrıyı ararız çünkü o saatten sonra bizi affedebilecek tek olgu odur.

film bir arkeolog hoyratlığıyla benliğimize saldırıyor ve bilinçaltımıza sakladığımız tüm olmamışlıklara tarihi eser muamelesi yapıyor. izlemesi de hazmı da zor bir film ama bu durum onun iyi bir film olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

@aliceliddell

15 yıl önce

1 / 10

Bir bilimkurgu başyapıtı nasıl mahvedilir sorusuna en güzel cevap. Birçok insanın sırf Tarkovski çekti diye taptığı, benimse nefret ettiğim film.
SPOILER

Solaris filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Solaris filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Solaris filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL