7.2

122 OY
PUAN VER
5

Imdb: 7.1 (2.886 OY)

KONUSU
Nihat ıssız bir ormanın tepesinde bir yangın gözetleme kulesine bekçi olarak sığınmıştır. Seher ise Tosya’da otoyol kenarında küçük bir otogara kendisini zor atmıştır. Başkalarından kaçarken birbirlerine denk gelen bu iki insan suçluluk duygularına karşı, kendi kendilerine verdikleri savaşı birlikte ... Devamı
Nihat ıssız bir ormanın tepesinde bir yangın gözetleme kulesine bekçi olarak sığınmıştır. Seher ise Tosya’da otoyol kenarında küçük bir otogara kendisini zor atmıştır. Başkalarından kaçarken birbirlerine denk gelen bu iki insan suçluluk duygularına karşı, kendi kendilerine verdikleri savaşı birlikte sürdürmek zorunda kalırlar.

Pelin Esmer’in kaleminden ve yine kendi yönetmenliğinde beyazperdeye aktarılan filmin baş rollerini Olgun Şimşek ve Nilay Erdönmez paylaşıyor. Kastamonu’nun Tosya ve Şenpazar ilçelerinde çekilen filmin ortak yapımcıları arasında Arizona Films ve Bredok Filmproduction da yer alıyor. Film iki belgeselden sonra 11’e 10 kala’ya imza atan Esmer’in ikinci uzun metrajlı işi.

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@maximumgore

2 yıl önce

8.4 / 10

Son zamanlarda izlediğim en iyi türk filmiydi. bu filmi de eleştirenler, beğenmeyenler çoğunlukta yine. cidden hiç anlamıyorsunuz bu işlerden :) kategorilerde en çok işaretlenen "oyuncular çok iyi" olmuş, tam tersine yönetmen çok iyi. hikaye, kurguyla o kadar iyi akıyor ki bu filme ortalama üstü çoğu oyuncu uyardı zaten. keşke daha önce izleseydim.
B

@beng

6 yıl önce

Filmin görselliği şahane ancak sonu o kadar havada bitmiş ki insanı şaşırtıyor. Yine de izlenmesi gereken bir film olduğunu düşünüyorum
P

@philocine

9 yıl önce

5.5 / 10

Zamanında kesilmeyen ve gereksiz uzayan kadrajlar, havada kalan bir senaryo ve minimal olacağım diye filmi yanlış yerlere götürme. sinemasal zaman kavramı katledilmiş. her sahne gereğinden 3-5 saniye daha uzun. manzara göstereceğim diye iyi oynayan oyuncular ve hikaye arka plana atılmış. yazık olmuş.

kadının kusma sahnesinde bile arka plandaki güzel manzara gösterilmek isteniyor. kadın planın içinde ufacık kalıyor. orada hamile bir kadının kusmasını,fiziksel halini görmemiz gerekmez mi? zannımca kamera olması gereken yerden çok uzakta ve bu tüm filme sirayet etmiş

@elfamorphosis

10 yıl önce

Filmde iki kırılma anı var bana göre. İkisi de oldukça sert, acımasız. Ve de çok başarılı. "Suçluluk" duygusunu iliklerine kadar taşıyan iki insanın "çakışması" ve fırtına sonrası sessizlik...

Yönetmenin tarzını da, bakış açısını da çok sevdim.

@poormf

10 yıl önce

6 / 10

İyi oyunculuklar bile, filmdeki anlatımın görsel başarısının güçlü bir senaryo ile desteklenememiş olması nedeniyle ana karakterlerin hikayelerinin ortaya çıkışında göze batan söze dayalı, taraflı bakışın sergilenmesine engel olamamış.

Son yıllarda yerli sinemada "Derin Düşünce (2011)" ve "Atlıkarınca (2011)" ile birlikte tabusal bir konu olan ensestin ele alınıyor ve tartışılıyor olması filmin en önemli olumluluğu. Ancak "Atlıkarınca" filminde olduğu gibi bu filmde de yaşanılanların yok sayılıp görmezden gelinmesi yerine SUSMAYIN, HAYKIRIN mesajını verme amacının ön plana çıkarılmayışı da filmin en önemli eksikliği. Sadelik ile sıradanlık kavramlarının karışmasıyla iki cümleyle özetlenebilen ama üzerinde uzun uzadıya konuşulabilir bir film olamamış.

Görünen yüzündeki tüm bu olumsuzluklara karşın dikkatlerden kaçan önemli bir konuyu gündeme almış olması aslında filmin asıl artısı; dayı, baba, patron ve hatta ve hatta ve özellikle iyi
... Devamı
İyi oyunculuklar bile, filmdeki anlatımın görsel başarısının güçlü bir senaryo ile desteklenememiş olması nedeniyle ana karakterlerin hikayelerinin ortaya çıkışında göze batan söze dayalı, taraflı bakışın sergilenmesine engel olamamış.

Son yıllarda yerli sinemada "Derin Düşünce (2011)" ve "Atlıkarınca (2011)" ile birlikte tabusal bir konu olan ensestin ele alınıyor ve tartışılıyor olması filmin en önemli olumluluğu. Ancak "Atlıkarınca" filminde olduğu gibi bu filmde de yaşanılanların yok sayılıp görmezden gelinmesi yerine SUSMAYIN, HAYKIRIN mesajını verme amacının ön plana çıkarılmayışı da filmin en önemli eksikliği. Sadelik ile sıradanlık kavramlarının karışmasıyla iki cümleyle özetlenebilen ama üzerinde uzun uzadıya konuşulabilir bir film olamamış.

Görünen yüzündeki tüm bu olumsuzluklara karşın dikkatlerden kaçan önemli bir konuyu gündeme almış olması aslında filmin asıl artısı; dayı, baba, patron ve hatta ve hatta ve özellikle iyi yürek timsali Nihat bile erkek egemen toplumun baskıcı dayatmacı, bencil figürleri olarak varlar. Neyse, filmin asıl anlatmak istediği konu bu olmadığı için bu paragrafı yok sayın....

Fakat artık ümit yetmiyor bana,

ben artık şarkı dinlemek değil,

şarkı söylemek istiyorum...

6/10

@lady_arwen

10 yıl önce

İyi film dedikleri şey , doğayı aynen,olduğu gibi aktarmaksa eğer ,bunu başarıyla yerine getirmiştir. Nuri Bilge nin Bir Zamanlar Anadolu 'da filminde olay yeri inceleme sırasında arabanın bagajına doldurulan kavunlar ,"kola var mı" repliği neyi hissettirdiyse, seherin çalışma ortamındaki insanların tavrı da, doğum sahnesi de ,otobüslerde geçen uzun , sıkıntılı saatler de onu hissettirdi. Kısaca 'HİSSETTİREN' duyuran bir filmdir. Rahatsızlık verir ama zorlama bir şekilde değil kendi ortamında yaşatarak , içine alarak rahatsız eder...Dramının kendisinden kaynaklanmadığını bilen , güçlü ama bir o kadar da çaresiz bir kadını ve topluma rağmen ona çare olmaya çalışan bir adamı olayın içindeymiş gibi izlediğim filmdir.

@haymitch

10 yıl önce

10 / 10

İzlediğim en iyi filmlerden bir tanesi. Bu kadar olumsuz yorum yapılması tuhafıma gitti açıkçası. Bir kere filmin çekildiği mekan, arka plandaki yol sesleri, kuş cıvıldamaları vs. bile filmin 3 puan önde başlamasını sağladı bende. Oyunculuklara kimsenin olumsuz bakması mümkün olamaz zaten. Ensest konunun atlıkarınca filminde işlenmiş olması, bu filmin aynı konuları tekrarladığı anlamına gelmez bence. Üstelik olay çok farklı boyutlardan ele alınmıştı iki filmde de.

En ufak bir sıkılma bile olmadan sonuna kadar merakla izledim filmi. Başucu filmi olmayı fazlasıyla hak eden bir film. 10 üzerinden 10 puan.

@ozan_taylan

11 yıl önce

acaba merak ediyorum nuri bilge, demirkubuz felan film yapmasa ya da yönetmen olmasa nolucaktı . ya hep mi aynı anlatımlar, aynı çekimler aynı duraksamalar, aynı kamera hareketleri. üstelik aynı konular. ya hadi sinemada veya sanatta konunun önemi yoktur, işleyiş önemlidir ama sende de bi fark yokki kardeşim. iyiki bide sinemada gitmemişim. yazık çok yazık...

Not: Nilay Erdönmezin ve Olgun Şimşeğin oyunculuklarına dicek söz yok gayet başarılı zaten filmide izlememe en büyük vesile oyuculuklar ve görüntü yönetmeninin başarısı diyebilirim
A

@azil

11 yıl önce

Bazen yaptığımız hatalar birbirimize yarıyor.

@erdi23

11 yıl önce

Daha iyi olabilirdi. Çok yavan kalmış. Bir et yediğinizi düşünün.Ama sosu yok. Yinede son 1 yolda çıkan türk filmleri arasında ilk 10 girdi bende. Puanım 6/10.
Y

@yapay

11 yıl önce

6 / 10

75/100 vereckken sonu nedeniyle 60/100 verdiğim film oldu. Bir de ne olur şu filmlerin arasına saçma saçma insan vücudu yerleştirmeyin artık. Bak yönetmen bu moda bitti artık, anlıyor musun beni. Seyirciyi rahatsız ediyorsun, başka b.ka yaramıyor.

@ce_alperen

12 yıl önce

çok güzel bir film olmuş bence sanat filmi sevmeyen birisi bile rahatlıkla izleyebilr...iyi oyunculuk görmek istiyorsanız izlemelisiniz bence NİLAY ERDÖNMEZ ödülleri haketmiş
SPOILER

Gözetleme Kulesi filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Gözetleme Kulesi filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Gözetleme Kulesi filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL