7.6

30 OY
PUAN VER
5

Imdb: 7.5 (11.643 OY)

KONUSU
Efsanevi matador Antonio Villalta (Daniel Gimenez Cacho), boğayla yaptığı şovun ardından bir kaza geçirir. Kazanın şokunun etkisiyle hamile karısı komaya girer ve hayatını kaybeder. Bebek Carmencita doğmuştur fakat Antonio kötürüm kalmıştır. Hastanedeki kötü kalpli hemşire Encarna (Mariel Verdu) ile ... Devamı
Efsanevi matador Antonio Villalta (Daniel Gimenez Cacho), boğayla yaptığı şovun ardından bir kaza geçirir. Kazanın şokunun etkisiyle hamile karısı komaya girer ve hayatını kaybeder. Bebek Carmencita doğmuştur fakat Antonio kötürüm kalmıştır. Hastanedeki kötü kalpli hemşire Encarna (Mariel Verdu) ile evlenen Antonionun serveti artık Encarnanın ellerindedir. Gösteriş meraklısı Encarna hayatını yığınla para harcamak ve absürd fanteziler yapmak arasında geçirirken, Antonioya bir köpek gibi davranmaktadır. Carmencitanın da saraylarına gelmesiyle beraber Encarna kötülüklerini göstermeye devam eder. Babasıyla tanışan Carmencitanın hayali de babası gibi efsanevi bir matador olmaktır. Bu yolda ona yedi cüceler eşlik edecektir.

YORUM YAZ

SPOILER

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@deusexmachina

5 yıl önce

7.5 / 10

Sağlam bir uyarlama daha doğrusu yorumlama olmuş. Masalla özdeşleşmesi için sessiz film formatında çekilmesi lakin masaldan uzak günümüz gerçekliğine uygun bir hikaye seçilmesi güzel ayrıntılar.

Her şey metaforik açıdan yerli yerindeyken iki önemli eksik hafiften rahatsız etmiyor değil. Bu kadar uygun uyarlama da elmanın sembolik hikayesi zayıf kalmış çok, astarına uygun olsun diye ele tutuşturulup geçirilmiş gibi.
Finalindeki prensin, cüceyle özdeşleşmesi lakin prensesin de uykudan uyanamayışı, gözyaşı dökmesi farklı bir yorum olmuş. Evet yeni ve ilgi çekici bir yorum ama masalın pik noktasına kıyasladığımızda zayıf kalmış. Zayıflığı ise gözümde cüce. Gözyaşı olayını çok özgün ve karaktere uygun buldum fakat cüceyle bağlantısı sevgi/sadakat deyip geçiştirilecek bir durumda değil maalesef. Bağlantısı zayıf kalmış. Örneğin prenses tecavüze uğrasa ve öpüşme esnasında gözünden yaş gelse daha oturaklı bir metin olurdu gözümde.

Gel gele
... Devamı
Sağlam bir uyarlama daha doğrusu yorumlama olmuş. Masalla özdeşleşmesi için sessiz film formatında çekilmesi lakin masaldan uzak günümüz gerçekliğine uygun bir hikaye seçilmesi güzel ayrıntılar.

Her şey metaforik açıdan yerli yerindeyken iki önemli eksik hafiften rahatsız etmiyor değil. Bu kadar uygun uyarlama da elmanın sembolik hikayesi zayıf kalmış çok, astarına uygun olsun diye ele tutuşturulup geçirilmiş gibi.
Finalindeki prensin, cüceyle özdeşleşmesi lakin prensesin de uykudan uyanamayışı, gözyaşı dökmesi farklı bir yorum olmuş. Evet yeni ve ilgi çekici bir yorum ama masalın pik noktasına kıyasladığımızda zayıf kalmış. Zayıflığı ise gözümde cüce. Gözyaşı olayını çok özgün ve karaktere uygun buldum fakat cüceyle bağlantısı sevgi/sadakat deyip geçiştirilecek bir durumda değil maalesef. Bağlantısı zayıf kalmış. Örneğin prenses tecavüze uğrasa ve öpüşme esnasında gözünden yaş gelse daha oturaklı bir metin olurdu gözümde.

Gel gelelim günümüze masal uyarlamalarına oranla yeni bir perspektifle ele alınışı izlenmeli kategorisine sokuyor.
Y

@yasem_oz

8 yıl önce

sonuna küfreden bir ben değilmişim dediğim film.. hoff :/
B

@birdie_numnum

11 yıl önce

7.8 / 10

Geçtiğimiz yıl arka arkaya gösterime giren pamuk prenses uyarlamalarıyla bu filmin uzaktan yakından alakası yok. The Artist'in izinden gittiği söylense de müzikleriyle yaratıcı fikirleriyle çok daha güzel olduğunu düşünüyorum.

Sevilla'da geçen film flemenko müzikleriyle dolu dolu, dönemin boğa güreşini de odağına alan farklı bir uyarlama. Pamuk Prenses öyküsünü hepimiz bilsek de bu filmi izlerken merak etmeden duramadım, birçok yönden hikayeden farklı gidiyor ve finaliyle de farklı bir son sunuyor.

@ibodirector

12 yıl önce

9.2 / 10

İlk filmi Torremolinos 73 (2003) ile sinema sevgisini dramatik/komedi karışımı bir türle harmanlayarak unutulmayacak bir filme imza atan İspanyol yönetmen Pablo Berger, Blancanieves (2012) ile de aynı formülü uygulayarak kendi başyapıtını oluşturuyor. Bu sefer melodramatik ögelerin ağır bastığı bir hikaye ekseninde bildiğimiz Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler metnini, 1920lerin İspanyasındaki boğa güreşleri ve sessiz sinema ile birleştirerek yapıbozumuna uğratan bir sessiz sinema klasiğine imza atıyor.

15. Randevu İstanbul Film Festivali kapsamında izlediğim, 1920lerin İspanyasında geçen gotik bir Pamuk Prenses uyarlaması olan film, Tim Burtonun gotikliğini Luis Bunuelin sürrealizmiyle birleştirerek ortaya boğa güreşleri içerisinde sinema sevgisiyle dolu bir The Artist (2011) çıkarıyor. Ayna ayna, söyle bananın ve prensin olmadığı bir Pamuk Prenses fikri bile yeterince orijinalken bunu İspanyaya has matador, flamenko ve Carmen hikayeleriyl
... Devamı
İlk filmi Torremolinos 73 (2003) ile sinema sevgisini dramatik/komedi karışımı bir türle harmanlayarak unutulmayacak bir filme imza atan İspanyol yönetmen Pablo Berger, Blancanieves (2012) ile de aynı formülü uygulayarak kendi başyapıtını oluşturuyor. Bu sefer melodramatik ögelerin ağır bastığı bir hikaye ekseninde bildiğimiz Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler metnini, 1920lerin İspanyasındaki boğa güreşleri ve sessiz sinema ile birleştirerek yapıbozumuna uğratan bir sessiz sinema klasiğine imza atıyor.

15. Randevu İstanbul Film Festivali kapsamında izlediğim, 1920lerin İspanyasında geçen gotik bir Pamuk Prenses uyarlaması olan film, Tim Burtonun gotikliğini Luis Bunuelin sürrealizmiyle birleştirerek ortaya boğa güreşleri içerisinde sinema sevgisiyle dolu bir The Artist (2011) çıkarıyor. Ayna ayna, söyle bananın ve prensin olmadığı bir Pamuk Prenses fikri bile yeterince orijinalken bunu İspanyaya has matador, flamenko ve Carmen hikayeleriyle birleştiren Pablo Berger, Torremolinos 73teki sinema sevgisi ve Carmen hikayesini ikinci filmine de başarılı bir şekilde adapte ediyor. Bunu yaparken bolca kullandığı yakın planları ve görüntü bindirmelerini müthiş müzik kullanımıyla görsel ve işitsel bir şölene dönüştürmeyi ihmal etmiyor.

Bu postmodern Pamuk Prenses uyarlamasında büründüğü femme-fatale karakterinde harikalar yaratan Mariel Verduya ayrı bir parantez açmak lazım. Mimikleriyle ve beden diliyle bu yılın en iyi kadın oyuncu performanslarından birine imza atan Verdu, bunun karşılığını San Sebastian Film Festivalinde En İyi Kadın Oyuncu ödülüne layık görülerek almıştır. Bu yılki Oscar ödüllerinde İspanyanın Oscar aday adayı olan Blancanieves, Akademi tarafından Yabancı Film kategorisinde ilk 9a alınmasa da, oluşturduğu postmodern sinema büyüsüyle sinema tarihine adını yeni dönem sessiz sinema ürünlerinin başyapıtı olarak yazdıracaktır.
SPOILER

Snow White filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Snow White filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Snow White filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL