7.6

214 OY
PUAN VER
5

Imdb: 8.3 (168.186 OY)

KONUSU
Islık, balon, şeker, cinayet ! M, Metropolis?in yaratıcısı Fritz Lang’dan suç, ceza ve adalet hakkında siyah beyaz bir gerilim. Seri cinayetler işleyen çocuk katili Hans Becker tüm şehirde kaosa sebep olmuştur.

Nazi-öncesi Almanyasında Berlinde yaşayan Hansa karşı dönemin hükümeti çalışmakta, ancak
... Devamı
Islık, balon, şeker, cinayet ! M, Metropolis?in yaratıcısı Fritz Lang’dan suç, ceza ve adalet hakkında siyah beyaz bir gerilim. Seri cinayetler işleyen çocuk katili Hans Becker tüm şehirde kaosa sebep olmuştur.

Nazi-öncesi Almanyasında Berlinde yaşayan Hansa karşı dönemin hükümeti çalışmakta, ancak polis katile ulaşamamaktadır. Polise karşı, yeraltı suç örgütlerinin katilin peşine düşmesi olayların karışmasına sebep olacaktır.
Peter Lorre

Hans Beckert

Ellen Widmann

Frau Beckmann

Inge Landgut

Elsie Beck...

Otto Wernicke

Inspector ...

Theodor Loos

Inspector ...

Fritz Odemar

The Cheater

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar
A

@aytug_kutuk

2 yıl önce

8.8 / 10

Filmin izleyene eski toplum eski devlet yapısı gibi unsurların nasıl olduğunu göstermesini geçtim , bir katilin psikolojisini ele alıyor ve çoğu insanı final sahnesinin düşündürdüğünü umuyorum , büyük bir paradox , bence kellesi alınmalıydı beni pek düşündürmedi açıkçası :)
S

@sikinti_var

7 yıl önce

8.3 / 10

çekildiği dönem göz önüne alınırsa güzel bir film. hele ki polisiye türü filmleri seviyorsanız.
H

@huseying

8 yıl önce

sinemayı sevdiren filmlerden.o eskinin lezzettini tadın.harika enfes bir film.

@naksidil

8 yıl önce

8.3 / 10

Film sonunda bizi de ikilemde bırakıyor. Katili arama süreci , delillerin izlenimi çok iyiydi . Sürükleyici , itinalı ve etkili bir senaryoya sahip . Yapım yılına göre sahiden eleştirilebilecek bir film değil .

@faj

8 yıl önce

bir sinema ziyafeti. ve 85 yıldır lezzetini muhafaza ediyor. hikayemiz iki dünya savaşının arasındaki bir toplumu mesken tutmuş bir seri katili anlatıyor. hans beckert çok ilginç bir katil profili. bir kere yönetmenin empati kurmamıza izin verdiği tek karakter. bir bakıma suçluluk duygusuna maruz bırakılıyoruz hem katilin karakteriyle hem de filmin finalinde sarfettiği sözleriyle. filmin çekileceği yıllar almanyanın ırkçılık hastalığıyla yoğrulduğu yılların hemen öncesi, ama filmimizde hasta bir toplumun ıslığını işitmek mümkün. katilimiz türünün en kötülerinden, hem savunmasız kız çocuklarını istismar ediyor hem de öldürüyor. hatta nasıl oluyorda böyle bir şeytanın bizim vicdanımıza seslenebildiğini anlayamıyoruz. ama toplumlar en halkalarından sorumludur ve istediği kadar haketmiş olsun, bir insanın ölümünü canı gönülden isteyebilmek adalet kavramının beyaz pelerinine sığmayacak kadar büyük bir histeri. tıpkı başkarakterin dediği gibi
... Devamı
bir sinema ziyafeti. ve 85 yıldır lezzetini muhafaza ediyor. hikayemiz iki dünya savaşının arasındaki bir toplumu mesken tutmuş bir seri katili anlatıyor. hans beckert çok ilginç bir katil profili. bir kere yönetmenin empati kurmamıza izin verdiği tek karakter. bir bakıma suçluluk duygusuna maruz bırakılıyoruz hem katilin karakteriyle hem de filmin finalinde sarfettiği sözleriyle. filmin çekileceği yıllar almanyanın ırkçılık hastalığıyla yoğrulduğu yılların hemen öncesi, ama filmimizde hasta bir toplumun ıslığını işitmek mümkün. katilimiz türünün en kötülerinden, hem savunmasız kız çocuklarını istismar ediyor hem de öldürüyor. hatta nasıl oluyorda böyle bir şeytanın bizim vicdanımıza seslenebildiğini anlayamıyoruz. ama toplumlar en halkalarından sorumludur ve istediği kadar haketmiş olsun, bir insanın ölümünü canı gönülden isteyebilmek adalet kavramının beyaz pelerinine sığmayacak kadar büyük bir histeri. tıpkı başkarakterin dediği gibi başkasının canına kastetmenin iki biçimi var; isteyerek ya da istemeyerek. arabamızla çarparak istemeden yaşamına son verdiğimiz biri bizi ne kadar katil yapar. yada şöyle soralım bir toplum canavarını büyük bir iştahla linç etmek toplumu dev bir canavara dönüştürmez mi.

sordurduğu soruların ayrıksılığı bir yana filmimiz sahip olduğu iyi film öğeleriyle -ve bu öğeleri sinemanın emekleme yıllarında kullanmasıyla- 80 küsür yıl sonra bile bir sinemacılık dersidir.

@ecosphere

9 yıl önce

8.2 / 10

"Bir Şehir Katilini Arıyor" ya da "Katil Aramızda", geleneksel dışavurumcu sinema ile sokak gerçekçiliğinin başarılı bir şekilde yoğurulduğu, hem çekildiği döneme ve geleceğe bir ayna hem de Fritz Lang'in sinemasında bir dönemin kapanışının habercilerinden olması gibi bir çok önemli özelliği kendisinde toplamış.

Aslında bu filmi eski bir tarihte izledim ancak Haneke'ninhttp://www.filimadami.com/film/5097/das-weixdfe-band---eine-deutsche-kindergeschichte/filmini geçenlerde izledikten sonra bu ikisini beraber düşünmeye başladım. Topluma toplu bir iğne batırma düşüncesi nispeten ortak denilebilir (Haneke biraz daha derinlere iniyor...) ama verilen tepkiyi içinde bulunulan koşullar çerçevesinde düşündüğümde Lang'in sıcağı sıcağına "ahanda siz busunuz" demesini daha takdire şayan buluyorum.

Tabi iş işten geçmişti belki de ama yönetmen görevini yerine getirmiş ve o aynayı her ne kadar birinci savaşın yenilgisi/yıkımı sonrası zincirlere vuru
... Devamı
"Bir Şehir Katilini Arıyor" ya da "Katil Aramızda", geleneksel dışavurumcu sinema ile sokak gerçekçiliğinin başarılı bir şekilde yoğurulduğu, hem çekildiği döneme ve geleceğe bir ayna hem de Fritz Lang'in sinemasında bir dönemin kapanışının habercilerinden olması gibi bir çok önemli özelliği kendisinde toplamış.

Aslında bu filmi eski bir tarihte izledim ancak Haneke'ninhttp://www.filimadami.com/film/5097/das-weixdfe-band---eine-deutsche-kindergeschichte/filmini geçenlerde izledikten sonra bu ikisini beraber düşünmeye başladım. Topluma toplu bir iğne batırma düşüncesi nispeten ortak denilebilir (Haneke biraz daha derinlere iniyor...) ama verilen tepkiyi içinde bulunulan koşullar çerçevesinde düşündüğümde Lang'in sıcağı sıcağına "ahanda siz busunuz" demesini daha takdire şayan buluyorum.

Tabi iş işten geçmişti belki de ama yönetmen görevini yerine getirmiş ve o aynayı her ne kadar birinci savaşın yenilgisi/yıkımı sonrası zincirlere vurulmaya dünden razı-muhtemel tepkisiz kalacak olan halka doğrultmuştu. Bu arada yönetmenin ilk sesli filmi olma özelliğini de taşıması anlattıkları bakımından ayrı bir önem katıyor.

---spoiler--- Ayna tutmak demişken:

http://www.criticalcommons.org/Members/brettservice/clips/m3_clip.mp4/thumbnailImage

http://www.dvdbeaver.com/film3/blu-ray_reviews51/m_blu-ray/900_4.jpg

http://www.ciclic.fr/sites/default/files/m-le-maudit-1931-14-g.jpg

@camerman

10 yıl önce

8.2 / 10

80 küsur yıl önce yapılmış böyle bir filmi eleştirecek durumunda değiliz..fikir gayet güzel..o günün yaşamını tanımak adına ayrıca izlenebilir..büyük gözlü peter lorre..
V

@volk

10 yıl önce

9.8 / 10

Öyle beğendim ki övmeye nereden başlayacağımı bilemiyorum. Filmleri yapıldığı yıla göre değerlendirme huyum yok tur. Fakat senaryo bugün için bile özgün. Bunun yanında gerçek olaylara dayanmamasına rağmen kelimenin tam anlamıyla gerçek bir hikaye. Çocuğunu kaybeden anne, infial halindeki toplum, polisler, kanunun kendisi olmaya karar veren suçlular hiç bir abartıya kaçılmadan perdeye yansıtılmış. Kalabalık oyuncu kadrosunun özellikle de katilin performansı çok etkileyiciydi. Müzik kullanılmamış olması ve stüdyo ortamında çekilen yapımın mekan tasarımına verilen emeğin de filmin yarattığı gerçeklik hissine katkısı büyük. Evet süresi oldukça uzun fakat hızlı bir kurgusu var. Hepsi bir yana sekanslar arasındaki geçişler çok yaratıcı. Daha önce böyle bir teknik izlememiştim. Ve o tebeşir sahnesi anlatılamaz. Son olarak filmi bana öneren, bu harikulade yapımdan haberdar olmamı sağlayan MuratAziz'e teşekkür etmeyi bir borç biliyorum. Sağolsun
... Devamı
Öyle beğendim ki övmeye nereden başlayacağımı bilemiyorum. Filmleri yapıldığı yıla göre değerlendirme huyum yok tur. Fakat senaryo bugün için bile özgün. Bunun yanında gerçek olaylara dayanmamasına rağmen kelimenin tam anlamıyla gerçek bir hikaye. Çocuğunu kaybeden anne, infial halindeki toplum, polisler, kanunun kendisi olmaya karar veren suçlular hiç bir abartıya kaçılmadan perdeye yansıtılmış. Kalabalık oyuncu kadrosunun özellikle de katilin performansı çok etkileyiciydi. Müzik kullanılmamış olması ve stüdyo ortamında çekilen yapımın mekan tasarımına verilen emeğin de filmin yarattığı gerçeklik hissine katkısı büyük. Evet süresi oldukça uzun fakat hızlı bir kurgusu var. Hepsi bir yana sekanslar arasındaki geçişler çok yaratıcı. Daha önce böyle bir teknik izlememiştim. Ve o tebeşir sahnesi anlatılamaz. Son olarak filmi bana öneren, bu harikulade yapımdan haberdar olmamı sağlayan MuratAziz'e teşekkür etmeyi bir borç biliyorum. Sağolsun varolsun :) Tavsiye ederim. İyi seyirler.

@fthgzl79

11 yıl önce

6.8 / 10

Filmin dili Almanca olmasından dolayı filme ısınamadım galiba..Yapım yılına göre başarılı ama günümüz izleyicisinin pek beğenmeyeceği bir film..10/6,8

@lucerus

11 yıl önce

8.7 / 10

başlarda ağır ilerlemesi ile birz sıksada filmin ortalarından itibaren gerilimi arttırmasıyla birlikte seyirciyi bağlayan ve efsane duruşma sahnesiyle mükemmel bir film

@bnbnbnbnbn

12 yıl önce

Psycho filmi için de spoiler içerir!

Katilin çift kişiliğe sahip olması ve son sahnelerde kişilikten kişiliğe geçmesi tıpkı Psycho filminin sonu gibidir.

@darkpassenger

12 yıl önce

8.9 / 10

Hep derler ya, dışavurumcu dışavurumcu. İşte sana sinemaya yansımış en iyi alman dışavurumculuğu örneği. Gerek ahlaki bakış açısı, gerek dönemin karanlığını yansıtan havası, gerek ıslık- hemde ne ıslık- ve özellikle o hunharca suçlamalara şahit olduğumuz final sahnesi ile dünya sinemasının unutulmaz bir eseri olacak sonsuza kadar kalacaktır.

@geppetto

14 yıl önce

9.4 / 10

Peter Lorre'nin müthiş oyunculuk sergilediği film. Ağzınız açık terleyerek izlersiniz son sahneleri. Zaten holywood'da baya bir etkilenmiş kendisinden hemen kapmışlar. Ve dahası filmde depresif bir hava hakim. Sanki yıllar sonra Hitler yüzünden başına geleceklerini hissediyorlar filmdeki oyuncular yada bu durum tamamen Fritz Lang'ın eseri.

@hamlet

16 yıl önce

8.6 / 10

1931 olması şaşırtıyor insanı. olağan dışı bir senaryo diğer katil suçlu-katil adalet kavramlarından farklı. tevsiye edilir, beğeneceksiniz.
SPOILER

M filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

M filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

M filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL