7.4

135 OY
PUAN VER
5

IMDb: 8 (79.311 OY)

KONUSU
Bir yaz günü. Kırsal kesimdeki bir malikanede, her yıl yapılan bir şölenin hazırlıkları sürüyor. Malikanenin sahibi ve ailenin reisi Helge Klingenfelt, 60. yaşgününü kutlayacak. Aile reisi en büyük çocuğunu çalışma odasına çağırıyor ve ondan, kısa süre önce ölen ikiz kızkardeşi Linda üzerine bir anm ... Devamı
Bir yaz günü. Kırsal kesimdeki bir malikanede, her yıl yapılan bir şölenin hazırlıkları sürüyor. Malikanenin sahibi ve ailenin reisi Helge Klingenfelt, 60. yaşgününü kutlayacak. Aile reisi en büyük çocuğunu çalışma odasına çağırıyor ve ondan, kısa süre önce ölen ikiz kızkardeşi Linda üzerine bir anma konuşması yapmasını istiyor. Her şey hazırlanıyor, konuklar masaya oturuyor. Christian konuşmasını yapmak için ayağa kalktığında, kimsenin olacaklar hakkında en ufak bir fikri olmadığını anlıyoruz. Ama çok geçmeden, hepsi de bunun asla unutamayacakları bir gece olduğunu anlıyorlar.

Şölen, Lars von Trier, Vinterberg ve iki başka yönetmenin "bireyci", "kozmetik" ve "yapmacık" filmlere karşı bir "kurtuluş hareketi" olarak geliştirdikleri Dogma 95 ruhuyla çekilmiş. Ve ayrıca ’98 Cannes Juri Özel Ödülü sahibi.

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@enik_kral

4 yıl önce

Kameranın elde taşınarak oyuncuları takip ediyor olması filme hareket ve hız kazandırmış. Ama bu durumun filme yansıyan olumsuz tarafları var. Çekim anında kadraja giren konu ve oyuncular ilk planda net bir şekilde görüntülenememiş. Genel plan çekimlerde de durum aynı çoğu zaman flu görüntülerle karşılaşıyoruz.

Filmin tamamında doğal ışık kullanılmış. Işığın sertliğinden doğan parlama ya da oluşan aşırı gölgelerin oluşturduğu kusurlar düzeltilmeye çalışılmamış, ne çekildiyse seyirciye öylece sunulmuş. Gün ışığının olmadığı sahnelerde ise yalnızca ortamda bulunan aydınlatma araçlarının kullanıldığını görüyoruz. Bu ışık desteklenmediğinden görüntülerin kalitesinin gün ışığında olduğu gibi oldukça kötü ve özensiz olduğunu görüyoruz. Filmin tamamında müzik yok, sadece bir sahnede mekanda bulunan piyanonun çalınması ile oluşan müziği dinleyebiliyoruz.

Tüm bu özellikler filmi seyirci için takibi zor ve yorucu bir hale getiriyor. Amatörce çe
... Devamı
Kameranın elde taşınarak oyuncuları takip ediyor olması filme hareket ve hız kazandırmış. Ama bu durumun filme yansıyan olumsuz tarafları var. Çekim anında kadraja giren konu ve oyuncular ilk planda net bir şekilde görüntülenememiş. Genel plan çekimlerde de durum aynı çoğu zaman flu görüntülerle karşılaşıyoruz.

Filmin tamamında doğal ışık kullanılmış. Işığın sertliğinden doğan parlama ya da oluşan aşırı gölgelerin oluşturduğu kusurlar düzeltilmeye çalışılmamış, ne çekildiyse seyirciye öylece sunulmuş. Gün ışığının olmadığı sahnelerde ise yalnızca ortamda bulunan aydınlatma araçlarının kullanıldığını görüyoruz. Bu ışık desteklenmediğinden görüntülerin kalitesinin gün ışığında olduğu gibi oldukça kötü ve özensiz olduğunu görüyoruz. Filmin tamamında müzik yok, sadece bir sahnede mekanda bulunan piyanonun çalınması ile oluşan müziği dinleyebiliyoruz.

Tüm bu özellikler filmi seyirci için takibi zor ve yorucu bir hale getiriyor. Amatörce çekilmiş gibi duran bu görüntüler yüzünden seyirci, filmi tam olarak hissetmek ve empati kurmakta zorlandığından yabancılaşmasına sebep oluyor. Yine de görüntülere müdahale edilmemiş olunması, filmin çekildiği haliyle ve kusurlarıyla sunulmuş olmasından dolayı farklı bir gerçekliğe ulaştığı da söylenebilir. Tabi ki bu gerçeklik hissinin oluşmasında en büyük pay güçlü performansları sayesinde oyuncular aittir.

@ustilago

5 yıl önce

bir uyumuşum bir uyumuşum

@parfenrogojin

7 yıl önce

Şölen'i izlemeye doyamadım. Dogma ve Trier'i pek sevmesem de bu film beni çok etkiledi. Bütün gücünü kelimelerden, oyunculuklardan alan Şölen eminim Michael Haneke'nin de en sevdiği filmlerden birisidir; zira onun etik tarzına çok uyan bir üslupla ilerleyerek son buluyor. Konusuyla ilgili bilgi edinmeden izlemenizi öneririm. Ayrıca imdb'de bir yorumda "hayatımda hiç bir oyuncuya sarılarak onu teselli etme isteği duymamıştım" deniyor. Christian'ı tanıdıkça bu hissi duymamak imkansız. Oyuncuların muhteşem olduğunu düşünüyorum. En azından benim için izlediğim en iyi filmler arasında ilk 20'de artık.

@fermina

7 yıl önce

adalet, adalet hani? bu nasıl hesaplaşma filmi? baba gitti, peki anne? anneye de o kahvaltı sofrasını terk et demesi gerekmez miydi? iki saat önce nasıl canhıraş savunuyordu ya kocasını, oğluna deli yaftası yapıştırıyordu hani!! olayı görmezden gelene, olayı yapandan daha acımasız davranılması gerekmez mi? nefret doluyum şu an.

bi de olayın gizli kahramanı aşçı var tabii. o olmasa yemekle tatlı arasındaki birtakım şakalaşmalar olarak kalacaktı her şey. kafası çalışan bir partner, intikam planının esas öğesidir, hep söylerim.

ps: o değil de, sarı zarfta ne vardı acaba?

@vegidemiyorum

8 yıl önce

İzlediğim ilk dogma 95 filmiydi.

?Sen başka işe yaramazdın.?

repliğiyle bana küçük çapta bir sinir krizi yaşattı. Sanırım filmlerinde bi tek cümleyle kafaları alt üst etme yöntemi Thomas Vinterberg?in adeti. Büyük bir heyecanla açmama rağmen itiraf etmeliyim ki ilk başlarda biraz sıkıldım ama film bi süre sonra neler olacağını merak ettiriyor ve izlemeden edemiyorsunuz.

Danimarka sinemasını seviyorum, bu film ile de dogma 95 akımını da sevdim ve diğer örnekleri de izlemek için sabırsızlanıyorum. Bana büyük prodüksiyonlarda olmadan babalar gibi bi uzun metraj filmi nasıl çekilir, üstüne de cannes da da nasıl ödül alır bunu hatırlattı. Gerçek bir şaheser desek abartmış olmam çünkü dogma 95 kurallarıyla böyle bi film çok büyük başarı, danimarkalı çılgın yönetmenlerin boşa kafa patlatmadığı çok açık. Filmi izlerken yine dogma 95 yönetmenlerinden Lars von Trier?ın Melancholia filmindeki düğün sahneleri sık sık gözümün önüne geldi. Gerçekt
... Devamı
İzlediğim ilk dogma 95 filmiydi.

?Sen başka işe yaramazdın.?

repliğiyle bana küçük çapta bir sinir krizi yaşattı. Sanırım filmlerinde bi tek cümleyle kafaları alt üst etme yöntemi Thomas Vinterberg?in adeti. Büyük bir heyecanla açmama rağmen itiraf etmeliyim ki ilk başlarda biraz sıkıldım ama film bi süre sonra neler olacağını merak ettiriyor ve izlemeden edemiyorsunuz.

Danimarka sinemasını seviyorum, bu film ile de dogma 95 akımını da sevdim ve diğer örnekleri de izlemek için sabırsızlanıyorum. Bana büyük prodüksiyonlarda olmadan babalar gibi bi uzun metraj filmi nasıl çekilir, üstüne de cannes da da nasıl ödül alır bunu hatırlattı. Gerçek bir şaheser desek abartmış olmam çünkü dogma 95 kurallarıyla böyle bi film çok büyük başarı, danimarkalı çılgın yönetmenlerin boşa kafa patlatmadığı çok açık. Filmi izlerken yine dogma 95 yönetmenlerinden Lars von Trier?ın Melancholia filmindeki düğün sahneleri sık sık gözümün önüne geldi. Gerçekten sıkı adamlar.

Filmin konusuna gelirsek, bir batı avrupa burjuva ailesinin doğum günü kutlamasında yaşananları izliyoruz. Babasının 60. yaş günü partisinde en büyük çocukları Christian?danölen kız kardeşleri Linda için bir konuşma yapması istenir.Christian?ın elinde iki tane kağıt var birisinde büyük bir itiraf, diğerinde sıradan bir konuşma. Seçimi babasına bırakır, babası ve diğer konuklar olacaklardan bi habersizChristian?ın konuşmasını dinlemeye başlarlar.

Bu şaşırtıcı filmin size hissettireceklerine hazır olun. İyi seyirler?

@tyldz7

10 yıl önce

7.5 / 10

film amatör kamerayla çekilmiş gibi.(bu arada bu tekniğin adı dogma95 tekniğiymiş öğrenmiş oldum).sanki aile bireyleri toplanmışlar içlerinden biri de kamerayla olan biteni çekiyormuş gibi.

filmin ilk 30 35 dk sı yavaş başlıyor.sıkıcı olabilir izleyen için ama bu bölüm hem ilerde olacak olayların altyapısını hazırlıyor hem de karakterleri tanıtıyor bize.daha sonra film hızlanmaya başlıyor.filmdeki christian ilk bombayı patlatıyor ve olaylar gelişmeye başlıyor

konu nispeten orjinal oyunculuk vasatın üstü çekim tekniğini ben beğenmesemde beğenenler olabilir.ancak sanki birşeyler eksik kalmış.film tam içine çekemiyor sizi belki hollywood daki abiler remakeini yapsalar daha güzel olur gibi.zaten izlediğim avrupa filmlerinin remakeleri (bkz:13 tzameti-13 abre los ojos-vanilla sky...)orjinallerinden daha güzel.dogma95 tekniğiyle film yapmak zordur.bu tekniğin altından kalkabildiği için film için başarılıdır diyebiliriz ancak son tahlilde
... Devamı
film amatör kamerayla çekilmiş gibi.(bu arada bu tekniğin adı dogma95 tekniğiymiş öğrenmiş oldum).sanki aile bireyleri toplanmışlar içlerinden biri de kamerayla olan biteni çekiyormuş gibi.

filmin ilk 30 35 dk sı yavaş başlıyor.sıkıcı olabilir izleyen için ama bu bölüm hem ilerde olacak olayların altyapısını hazırlıyor hem de karakterleri tanıtıyor bize.daha sonra film hızlanmaya başlıyor.filmdeki christian ilk bombayı patlatıyor ve olaylar gelişmeye başlıyor

konu nispeten orjinal oyunculuk vasatın üstü çekim tekniğini ben beğenmesemde beğenenler olabilir.ancak sanki birşeyler eksik kalmış.film tam içine çekemiyor sizi belki hollywood daki abiler remakeini yapsalar daha güzel olur gibi.zaten izlediğim avrupa filmlerinin remakeleri (bkz:13 tzameti-13 abre los ojos-vanilla sky...)orjinallerinden daha güzel.dogma95 tekniğiyle film yapmak zordur.bu tekniğin altından kalkabildiği için film için başarılıdır diyebiliriz ancak son tahlilde ortalama bir filmdir ve imdb de 227. sırada olması abartıdır
S

@sleeping_pill

13 yıl önce

arno gruen bir kitabında bu filmden bahsetmişti. (kitabın adı sanırım kendine ihanet). anne ve babaların çocuklarına yaptıklarıyla ilgili bu film. fakat biraz uç bir örnek. yine yanlış hatırlamıyorsam cannes film festivalinden ödülle dönmüştür.

@agirroman

13 yıl önce

dogma\'dan tiksiniyorum ama kısmen en izlenebilir versiyonu şölen. dogme 1 olması sebebiyle galiba, daha özenli, daha iyi çekilmiş. ama hikaye berbat, çok az kişinin ilgisini çekecek cinsten. anaakım çekilmiş olsa bildiğin dallas.
SPOILER

Şölen filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Şölen filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Şölen filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL