7.3

29 OY
PUAN VER
5

Imdb: 7.6 (19.638 OY)

KONUSU

Film, kadınların kahraman olduğu, silahşörlerin silah yerine gitar taşıdığı, "unuttuğun kaç erkek oldu ? / senin hatırladığın kadınlar kadar" gibi ölümsüz repliklerin yer aldığı, üç perdelik görkemli bir tiyatro oyununu andırıyor.

YORUM YAZ

SPOILER

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@ledddd

11 yıl önce

9.1 / 10

Amerikan sinemasının en çok göz ardı ettiği yönetmen Nicholas Ray’in bence en büyük işi. Rebel Without A Cause’a da tapan biri olarak Johnny Guitar’ın yeri bambaşka.

Hollywood’un yıllarca erkekliğin adeta bir sembolü olarak kullandığı Western türünün en özgün, en cesur, en kendine has filmlerinden ve tabiki sinema tarihinin en büyük filmlerinden de biri. Ray hep göz ardı edildi dedik(avrupada taparlar kendisine) doğal olarak bu büyük başyapıtı da yerin dibine sokuldu yıllarca. Değerini ise avrupalılar(özellikle yeni dalgacılar) bildi.

Filmin ismi Johnny Guitar olsa da film iki kadın karakterin filmi. Birbirine taban tabana zıt bu ikiliden Vienna kadınlığını yaşamış, bunu reddetmeyen ama bulunduğu durumda erkek gibi davranmak zorunda kalmış(erkek gibi silah kullanmak, erkek gibi giyinmek ve konuşmak gibi) bunun yanısıra artık bir şeylerin sahibi olmak isteyen, bunun içinde kasabada bir salon açan(inanılmaz görkemli bir salon bu) Emma’
... Devamı
Amerikan sinemasının en çok göz ardı ettiği yönetmen Nicholas Ray’in bence en büyük işi. Rebel Without A Cause’a da tapan biri olarak Johnny Guitar’ın yeri bambaşka.

Hollywood’un yıllarca erkekliğin adeta bir sembolü olarak kullandığı Western türünün en özgün, en cesur, en kendine has filmlerinden ve tabiki sinema tarihinin en büyük filmlerinden de biri. Ray hep göz ardı edildi dedik(avrupada taparlar kendisine) doğal olarak bu büyük başyapıtı da yerin dibine sokuldu yıllarca. Değerini ise avrupalılar(özellikle yeni dalgacılar) bildi.

Filmin ismi Johnny Guitar olsa da film iki kadın karakterin filmi. Birbirine taban tabana zıt bu ikiliden Vienna kadınlığını yaşamış, bunu reddetmeyen ama bulunduğu durumda erkek gibi davranmak zorunda kalmış(erkek gibi silah kullanmak, erkek gibi giyinmek ve konuşmak gibi) bunun yanısıra artık bir şeylerin sahibi olmak isteyen, bunun içinde kasabada bir salon açan(inanılmaz görkemli bir salon bu) Emma’nın tam tersi bir karakter. Emma ise yıllarca kadınlığını ve cinselliğini bastırmış; doğal olarak Vienna gibi bir kadın karşısında bunun acısını çeken ve sırf bu yüzden sevdiği adamı(Dancin’ Kid) bile göz ardı edecek şekilde erkekçe büyümüş diğer bi karakter. Bu ikilinin ortak özellikleri erkeklerin dünyasında erkek kalmak zorunda olmaları.

Johnny Guitar’ın, Ray’in entellektüelliğinden nasibini aldığı kesin ama filmi asıl tanımlayacak olan kelime romantizm olmalı. Sinemada gerçeğini çok az gördüğümüz cinsten bir romantizm bu. Kamera Joan Crawford’un yüzüne zoomlandığı her an açığa çıkan bir romantizm. Film genelde iç mekan çekimleri eşliğinde geçiyor ve Ray bunu çok iyi yapıyor. Özellikle ilk 30 dakika eşine az raslanacak cinsten kotarılmış.

Filmin feminist yapısı ise en çok dikkat çeken kısmı, keza bir western filminde fahişeden, sevgiliden yada anneden öteye gidememiş kadınların belkide yüzakı olabilecek cesarette işlenen bir kadın Vienna, ve bunu derinleştiren ekürisi Emma. Benim için sinema tarihinin en iyi yönetmenlerinden biri olan Ray’in bu büyük cesaretle yönetilmiş, her sahnesi sinema kokan filmini Truffaut şöyle özetliyor:

"Bu film, Western’ün Güzel ile Canavar’ı. Bu alışılmamış filmde, kovboylar bir balet zerafeti ile düşüyor ve ölüyorlar. Bir sahte Western bu ama entellektüel bir western değil. Düş gibi görülmüş, olabildiğince gerçekdışı ve coşkulu bir film."
SPOILER

Dişi Kartal filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Dişi Kartal filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Dişi Kartal filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL