7.1

16 OY
PUAN VER
5

Imdb: 8.2 (9.495 OY)

KONUSU
ABD’nin büyük yönetmenlerinden birinin elinden çıkma bu türünün tek örneği başyapıtta, Victor Moore ve Beulah Bondi, evlerinin ellerinden alınması sonucunda orta yaştaki çocuklarının yanına sığınmak zorunda kalan yaşlı çift Bark ve Lucy Cooper’ı canlandırıyor. Çocukların ilk işi, onları ağırlama zah ... Devamı
ABD’nin büyük yönetmenlerinden birinin elinden çıkma bu türünün tek örneği başyapıtta, Victor Moore ve Beulah Bondi, evlerinin ellerinden alınması sonucunda orta yaştaki çocuklarının yanına sığınmak zorunda kalan yaşlı çift Bark ve Lucy Cooper’ı canlandırıyor. Çocukların ilk işi, onları ağırlama zahmetini paylaşmak için çifti ayırmak olur. Özgüvenleri ve özsaygıları gittikçe azalan ihtiyarlar, sonunda, birisinin New York’ta diğerinin Kaliforniya’da bir bakım evine yerleştirilmesi için yapılan ayarlamalara boyun eğerler. Leo McCarey’nin bu filmdeki rejisi ne kadar övülse azdır. Oyuncuların tümü samimi ve doğal, McCarey de karakterlerinden cömertliğini esirgemiyor. McCarey, filmin merkezindeki çiftten diğer karakterlere geçeceği yerleri iyi biliyor ve bunu da onların gösterdikleri şefkatin küçümseyici ya da ilgisizliklerinin kötü olup olmadığı hakkında bir yorum yapmadan ve bizi gözyaşlarına ya da öfkeye boğmadan (ki bu da onları cezalandırmanın bir yolu olurdu) beceriyor. McCarey’nin öyküyü ele alışında zorlama hiçbir şey yok, bu yüzden filmin dokunaklılığından kaçmak da olanaksız.Filmin olağandışı olgunluğunu gözler önüne sermek için iki örnek yeterli. Lucy’nin evdeki mevcudiyetinin istemeyerek de olsa, gelininin briç partisiyle çakıştığı acıklı sekansta, Lucy’ye Bark’tan bir telefon gelir. Lucy’nin telefonda yüksek sesle konuşması nedeniyle (McCarey ve senarist Vina Delmar’ın yaşlı çifte vermekte çekinmediği birkaç rahatsız edici özellikten biri) oyunu bırakıp telefon konuşmasını dinlemeye başlayan misafirlerin vurgulanmaksızın yalnızca gösterilen tepkilerinde sıkıntı, gerginlik ve acıma okunur.Çiftin Manhattan’da kısa süreliğine buluşup aşklarının sonbaharında bir kaçamak yaşadıkları filmin son sahnesiyse müthiş. McCarey diğer insanların (bir araba satıcısı, vestiyerdeki kız, otel yöneticisi ve bir dans orkestrasının şefi) onlara duyduğu sempatinin farkına varmamızı sağlar ama asla gereksiz karşı açı çekimi kullanarak bunun altını çizmez. Aynı kompozisyonların içinde, Lucy’yle Bark da sürekli birlikte görünür. Onların özel dünyasına tutku dolu bir bağlılıkla yaklaşan Make Way for Tomorrow, gerçekten çok dokunaklı bir film.
Victor Moore

Barkley Co...

Beulah Bondi

Lucy Cooper

Fay Bainter

Anita Cooper

Thomas Mitchell

George Cooper

Porter Hall

Harvey Chase

Barbara Read

Rhoda Cooper

YORUM YAZ

SPOILER

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@naksidil

7 yıl önce

8.8 / 10

Sabah sabah bu kadar güzel bir filmi izlemek ne güzel bir duygu. O kadar gerçek o kadar hüzünlü.. Kime nasip olur ki böylesi içten , bağlılık dolu bir 50 yıl..

" Hani kitapta gül goncasıyla işaretlediğin şiir ? Yoksa banka ona da mı el koydu ? Kitabı aldılar ama şiiri içimden söküp alamadılar . "

" Bir adam ve bir kız ele tutuşmuş . Minik bir evlilik yüzüğüyle tutunmuş. Önlerinde kararsız yıllar dururmuş. Neşe belki de hüzün vaadinde bulunmuş. Korkuyor mu diye adam kendine sormuş ? Sevgilim demiş , adam şefkatli bir sesle .. Söyle pişman mısın seçimine ? Bilemeyiz rüzgar nereye sürükler bizi . Hangi yol alır götürür ikimizi . Korkuyor musun ? diye adam kıza sormuş. Kız gözlerini kaldırmış ve sonunda konuşmuş . Sevgilim demiş , ok yaydan çıkmış . Sözler verilmiş pirinçler atılmış. Yarınlara yanlız gideceğiz . Seninleyken demiş kız " korkmuyorum " .......

@faj

10 yıl önce

konumuz tutkulu bir aşk hikayesi öyleki bu aşkın tarafları birbirlerini deli gibi seviyorlar, birbirlerini görmeden tek bir anları bile olsun istemiyorlar kendilerini ayırmaya çalışan her unsurla mücadele ediyorlar - tabi güçleri nispetinde- buraya kadar konu çok tanıdık gelmiş olmalı, ha birde bahsi geçen çiftin 50 yıllık evli olduğunu söylemeliyim; sanırım bu bilgi filmi akılda kalıcı bir hale getirecektir. Bark ve lucy giriş kısmında değindiğim gibi 70 yaşını devirmiş ama birbirlerini halen görevmiş gibi seven bir çifttir. Bark ve lucy çifti evlerini kaybetmek üzeredir. Film bu mali bunalımın nedenleri üzerinde pek durmaz, filmleri ödevmiş gibi izeyen sinefiller bile sadece Bar’ın ticaretten pek fazla anlamadığını anlar zaten nedenlerin pek bir önemi de yoktur; çünkü yönetmen filmin nedenini değil sonucunu yüzümüze çarpmak istemektedir. Çiftin birbirlerini dürüstçe sevmek dışındaki tek başarısı büyütmüş oldukları 5 çocuktur. bankanın
... Devamı
konumuz tutkulu bir aşk hikayesi öyleki bu aşkın tarafları birbirlerini deli gibi seviyorlar, birbirlerini görmeden tek bir anları bile olsun istemiyorlar kendilerini ayırmaya çalışan her unsurla mücadele ediyorlar - tabi güçleri nispetinde- buraya kadar konu çok tanıdık gelmiş olmalı, ha birde bahsi geçen çiftin 50 yıllık evli olduğunu söylemeliyim; sanırım bu bilgi filmi akılda kalıcı bir hale getirecektir. Bark ve lucy giriş kısmında değindiğim gibi 70 yaşını devirmiş ama birbirlerini halen görevmiş gibi seven bir çifttir. Bark ve lucy çifti evlerini kaybetmek üzeredir. Film bu mali bunalımın nedenleri üzerinde pek durmaz, filmleri ödevmiş gibi izeyen sinefiller bile sadece Bar’ın ticaretten pek fazla anlamadığını anlar zaten nedenlerin pek bir önemi de yoktur; çünkü yönetmen filmin nedenini değil sonucunu yüzümüze çarpmak istemektedir. Çiftin birbirlerini dürüstçe sevmek dışındaki tek başarısı büyütmüş oldukları 5 çocuktur. bankanın kendilerine verdiği mühletin dolmasına bir kaç gün kala son çarelerine başvururlar ve çocuklarından yardım isterler. başlangıçta her şey olması gerektiği gibidir. çocuklar bir çözüm yolu buluncaya kadar anne babalarını kendi aralarında pay ederler. böylece çiftimizin gönülsüz ayrılığı başlar. Yaşlılara kendi evleri dışındaki her ev dar gelir ya; işte öyle olur. burada yönetmenin üstün oyuncu yönetiminden bahsetmek gerek. yönetmenin işlediği evlat karakterlerinin hiçbiri kötü değil; zaten kötülükleri sadece kötü insanlar yapsaydı dünya çok daha iyi bir yer olmaz mıydı.

Filmde pek çok zirve sahne var ama hiçbiri yönetmen tarafından sömürülmüyor. final sahnesi hariç -artık o da ihtiyar kurdun hakkı olsun- filmin hemen başında kafamıza yönetmen tarafından bir cümle çalınır. "anne ve babanı onurlandır" kibarlık kaygısı taşımayan ve birazda haddini aşan bu sözden rahatsız olursunuz. film bittiğinde ise haddini aşan sözlerin haddini aşan insanlar kadar kötü olmadığını anlıyorsunuz. en azından ben öyle anladım.
SPOILER

Make Way for Tomorrow filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Make Way for Tomorrow filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Make Way for Tomorrow filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL