Karanlıktan Aydınlığa

(2012)

Post Tenebras Lux

Film 1 Saat 55 Dk. Dram Meksika, Fransa 12 Nisan 2013

6.3

13 OY
PUAN VER
5

Imdb: 6.5 (5.937 OY)

KONUSU

Juan ve kentli ailesi, Meksika’nın kırsalında yaşamaktadır. Farklı dünyaların insanları olmalarından dolayı yaşadıkları hayat keyifle beraber bir zorluk da getirmektedir. Bu iki dünya birbirini mi tamamlayacaktır? Yoksa bir yıkımla mı sonuçlanacaktır?

YORUM YAZ

SPOILER

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@ustunkoru

5 yıl önce

6 / 10

açılış ve takip eden tanımsız (?) fransız hamamı sahnesi ilginizi çekiyor.. yönetmenin kullandığı çekim tekniği de keza.. ancak gelin görün ki; ne bir hikayedeyiz, ne bir durumdayız.. ne güzel kısa film olurdu dedirten lakin 2 saatlik film süresince o durgun dağınıklıkta kafam karışmadığı gibi heyecanlanmadım da..

@iorigins

5 yıl önce

Öncelikle filmin anlatılacak bir hikayesi yok. Film vermek istediği mesajları hikâye içine gömmüştür. Yönetmen bu filmiyle Cannes en iyi yönetmen ödülünü alır. Bu ödülü yönetmene getiren en büyük neden ise yönetmenin objektifler ile yaptığı sinema hilesi ve bu sinema hilesini estetik ve mantık potasında eriterek tablo gibi çerçeveler sunmasıdır.
Filmde doğanın göründüğü tüm sahnelerde çember minvalinde bir blurlama-bulanıklaştırma-flulaştırma tekniği kullanılmış. Yönetmenin bu tercihi genel itibariyle doğa görüntüdeyken kullanılması doğanın görünmez bir korumacılığını gösterir. Film bu sinema hilesiyle dışavurumculuktan ziyade izlenimcilik akımının izlerini taşır. Zaman zaman objektifin çemberinin bulanık oranı değişir. Yönetmen close-up ile açık imgeler kullanmış.
Film post sosyalist gerçekçilik eleştirisini yapar. Juan burjuvadan gelir. Juan eşi Natali ve iki çocuğuyla doğada bir eve taşınmışlardır. Film ilerledikçe ailenin neden
... Devamı
Öncelikle filmin anlatılacak bir hikayesi yok. Film vermek istediği mesajları hikâye içine gömmüştür. Yönetmen bu filmiyle Cannes en iyi yönetmen ödülünü alır. Bu ödülü yönetmene getiren en büyük neden ise yönetmenin objektifler ile yaptığı sinema hilesi ve bu sinema hilesini estetik ve mantık potasında eriterek tablo gibi çerçeveler sunmasıdır.
Filmde doğanın göründüğü tüm sahnelerde çember minvalinde bir blurlama-bulanıklaştırma-flulaştırma tekniği kullanılmış. Yönetmenin bu tercihi genel itibariyle doğa görüntüdeyken kullanılması doğanın görünmez bir korumacılığını gösterir. Film bu sinema hilesiyle dışavurumculuktan ziyade izlenimcilik akımının izlerini taşır. Zaman zaman objektifin çemberinin bulanık oranı değişir. Yönetmen close-up ile açık imgeler kullanmış.
Film post sosyalist gerçekçilik eleştirisini yapar. Juan burjuvadan gelir. Juan eşi Natali ve iki çocuğuyla doğada bir eve taşınmışlardır. Film ilerledikçe ailenin neden doğaya kaçtığı biraz berraklaşır ama netleşmez. Ailenin doğadan kaçma isteklerinden birincisi Juanın yaşadığı porno izlemeden uyuyamama hastalığıdır. Bu hatalık internetin yayılması ile oluşmuştur. Juan gece porno izlemeden ve kısmi tatminlik olan mastürbasyon yapmadan uyuyamaz hale gelir, eşiyle seksüel bedensel ilişki kuramaz. Juan bu hastalığından kurtulmak için ailesiyle doğaya sığınmıştır.
Juannın porno hastalığı dışında köpekleri sever ama köpeklerin yanlış yaptığını gördüğünde ise canice davranır.
Juan dışında sosyolojik, ekonomik ve politik sorunlar yüzünden şehirden(modernimzden)kaçıp doğaya sığınanlar vardır. Şehirden kaçan bu gurup karşı koymak istedikleri negatif ahlaki yönden kötü yönlerini törpülemek adına bir araya gelmişlerdir böylece bir gurup oluşturmuşlardır. Yedi lakaplı bir adam Juanı dolaylı olarak bu guruba dahil eder.
Filmin asıl adını çevirdiğimizde Karanlığın Ardında olarak çıkart post (yani sonrası). Böylece filmin karanlığın ardındaki gerçekliği gösterme arzusu olduğunu düşünerekten yaşadığımız güncel sorunların arındaki gerçekliği filmde görürüz.
Filmde doğa ile insan birlikteliğini şahit oluruz, Doğa etkisizken ve koruyucuyken, insan doğayı dönüştürür doğayı kendisine sentezler ya da doğa üzerinde yıkıcı faaliyetlerde bulunabilir.
Filmi değer filmlerden ayıran en önemli noktalardan biri ise geçmiş ile geleceğin iç içe geçmesi bugünün şimdinin film içinde kaybolmasıdır. Böylece film için zaman algımızı kaybettiğimizden ötürü modernizm eleştirisi olduğunu söyleyebiliriz.
Filmin ilk sahnede savunmasız küçücük bir kızın doğa içindeki anına şahit oluruz. Küçük kız etkisiz doğa içinde başına kötü bir şey gelmeden yasabildiğini görürüz. Hayvanlar, çimen, yağmur, gök gürültüsü, güneşin batması ve havanın karanlığa bürünmesi bunların hiçbiri küçücük kıza zarar vermez.
Filmdeki birkaç sahne ise ise sürrealist öğeler taşır. Bir evin kapısından içeri Şeytanın timsali, kırmızı ışıklı, çırılçıplak elinde siyah bir çanta olan figür girer. Bu figür neyin simgesi olduğu bilinmesede izinsiz geceleyin bir eve girdiğini şeytan figürünü sadece çocuk görür.
Sürrealist başka bir sahne: Öncelikle burjuva çiftinin ilişkisi sorunludur, seks hayatları sıkıntılıdır. Bundan sonra sahneyi anlatayım; Çift Burjuva kutlamasından sonra çıplak hamam etkinliğine katılır. Bu etkinlikte Juan eşini bizzat orgazm olması için kendi eliyle Duchamp adlı odaya götürür. Ve eşinin orgazm oluşunu izler. Belki de yıllarca mastürbasyon ile tatmin olan erkeğin böyle bir dürtüsünü hastalığının sebebidir.. Bu seks seansı bir tedavi gibi görülür.
Kardeşine düşman olan Eldiven lakaplı bir adamın misilleme planına şahit oluruz. Bu adam kardeşine gözdağı vermek için kocaman bir ağacı kesmeyi göze alır. Halbuki kesmek istediği ağacın gölgesinde bu düşünceyi söyler böylece bireyselliğin nefretin düşmanlığın yararı faydası olan doğaya zarar verdiğini görürüz.

Yönetmen çoğu sahnenin doğaçlama çektiğini anlarız. Kamera öylece unutulmuş gibi kaydeder. Genelde çerçevede çocuk olan sahnelerde böyle yapılmıştır. Kamera bazen kendi bireysel özerkliğini ilan etmiş öylesine doğa, manzara, insan çocuk kaydeder.

Juanı teknolojik cihazların çalınmasına engel olmak ister. Hırsızlar juanı vurur. Juan hasta yatağında yatarken Natalia ona bir şarkı söyler ve Juan uzun zaman sonra ilk defa köyüne gittiğini çimlere bastığını ailesini geçmişini hatırladığını ve hissettiğini söyler. Aslında hayatın gerçekliğinin ne kadarda basit bir noktada olduğunu ölüme yaklaşan Juanın bu kelimelerinden anlarız. daha sonra Juan ölür.
Filmin sonlarına doğru Yedi lakaplı adam Juannın evine gider, Juanın öldüğünü öğrenince evine döner ailesini görmeyince, evi terk eder ve boş bir alana gider. Yedi önce bu alanda koca çamların devrilişini izler daha sonra kendi varoluşuna kafasını kopararak son verir. Bu çılgın olaydan sonra yağmur yapar Yedinin kanı toprağa karışır. Yağmur ile kan da birbirine karışır bir gölet oluşrur bir inek gelir o göletten kanlı suyu içer ve ineğin ağzı kanla boyanır.

@ustunkoru

5 yıl önce

spoiler butonunu kullanman uygun düşer.. filmi baştan sona anlatmışsın, hatta aşırı yorumlama gafletiyle yeniden yazmışsın.

@pensive

11 yıl önce

2.5 / 10

otobiyografik bir hikaye olduğu çok belli, ama seyirciye özdeşleşme imkanı tanıyan, hiç bir olay ve karakter yok filmde.
SPOILER

Karanlıktan Aydınlığa filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Karanlıktan Aydınlığa filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Karanlıktan Aydınlığa filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL