7.6

52 OY
PUAN VER
5

IMDb: 7.7 (20.896 OY)

KONUSU
Yönetmen Orson Welles, Pariste terk edilmiş bir tren garı olan Gare d’Orsay’ı çekimler için dev bir yargılama salonuna dönüştürmüştür. Bu ürkütücü görünümlü gizemli mekanın siyah beyaz çarpıcı görüntüleri filmin iç karartıcı atmosferini yaratmada çok etkili olmuştur. Çekimlerden hemen sonra da bu tr ... Devamı
Yönetmen Orson Welles, Pariste terk edilmiş bir tren garı olan Gare d’Orsay’ı çekimler için dev bir yargılama salonuna dönüştürmüştür. Bu ürkütücü görünümlü gizemli mekanın siyah beyaz çarpıcı görüntüleri filmin iç karartıcı atmosferini yaratmada çok etkili olmuştur. Çekimlerden hemen sonra da bu tren garı sanat müzesi haline dönüştürülmüştü.



Filmde bir sabah odasında uyandığında karşısında polisleri bulan ve onlardan hakkında bir dava açılmış olduğunu öğrenen, ancak ne ile suçlandığını bir türlü öğrenemeyen banka memuru Josef K’nın gerçek dışı ve absürd durumunun anlatıldığı film, toplum içinde bireyin var oluş yalnızlığını ve paranoyak kabuslarını romana sadık kalarak yansıtmaktadır. Bir yandan insanın gizli kalmış korkuları, diğer yandan da bürokrasinin çıldırtan yapısı gözler önüne serilmektedir.

YORUM YAZ

SPOILER

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@daw

1 yıl önce

Kitabı okuduğumda da aynı şekilde yoğun bir daralma hissi yaşamıştım, film sayesinde de aynı duyguyu tekrar hatırlamış oldum.

İnsan sonunu başını bilmediği bir boşlukta yaşıyor. Ancak bunun farkına vardığında "dava" başlamış oluyor. Doğru diye bilinenleri, kanun diye korkulanların üstüne gittikçe önce bunların saçma olduğunu sonra kazanacağını düşünüyor ama anlıyor ki sonu yok. Aslında her şey harcanan bir ömürle kalıyor.

Freud’un söylediği (iddia edilen) bir söz var. "bir kişi hayatın anlamını sorguluyorsa hastadır". En kısa özeti bu olsa gerek.

@otlu_kek

6 yıl önce

kitap sonunu filmdekine göre daha anlamlı buldum.Keşke değiştirilmeseymiş,şaşırdım.Rahip ve tortellini ile olan konuşmaları çok apar topar.Film bir an önce bitsin der gibi.O noktaya kadar oldukça başarılı.Dar,havasız izlenimi veren soluk mekanlar,basık tavan oldukça kitaba uygun.Kafamda canlandıramadığım pek çok şey netleşti film sayesinde.

1984 ile de ortak paydalar var düşününce ama en önemli ayrım her ne kadar distopya gibi dursa da dava'nın gerçek hayatın içinden manzaralar sunması.Her an siz de bir davada kendinizi sanık konumunda bulabilir ne ile suçlandığınızı asla bilemeyebilirsiniz (günümüzdeki ergenekon ve balyoz davaları gibi.Pek çok sanık suçlamayı bile bilmiyordu) itaat edip köpek gibi yaşayabilir (bloch) ya da anarşi başlatıp köpek gibi ölebilirsiniz (josef) her şekilde köpek olacaksın anlamı çıkıyor buradan da:( bürokratik ortamlarda kadınların olmaması da güzel bir detay ama onla
... Devamı
kitap sonunu filmdekine göre daha anlamlı buldum.Keşke değiştirilmeseymiş,şaşırdım.Rahip ve tortellini ile olan konuşmaları çok apar topar.Film bir an önce bitsin der gibi.O noktaya kadar oldukça başarılı.Dar,havasız izlenimi veren soluk mekanlar,basık tavan oldukça kitaba uygun.Kafamda canlandıramadığım pek çok şey netleşti film sayesinde.

1984 ile de ortak paydalar var düşününce ama en önemli ayrım her ne kadar distopya gibi dursa da dava'nın gerçek hayatın içinden manzaralar sunması.Her an siz de bir davada kendinizi sanık konumunda bulabilir ne ile suçlandığınızı asla bilemeyebilirsiniz (günümüzdeki ergenekon ve balyoz davaları gibi.Pek çok sanık suçlamayı bile bilmiyordu) itaat edip köpek gibi yaşayabilir (bloch) ya da anarşi başlatıp köpek gibi ölebilirsiniz (josef) her şekilde köpek olacaksın anlamı çıkıyor buradan da:( bürokratik ortamlarda kadınların olmaması da güzel bir detay ama onlar da aslında sistemin bir başka kurbanları.Elden ele kullanılıyorlar(kendilerini kullandırtmak zorunda hissediyorlar) hoşlandıklarına mini mini bilgiler sunup hayatta kalmaya çabalıyorlar ama rahibinde de dediği gibi josef umudu yanlış yerde(kişilerde)arayıp kibrine yeniliyor (bence)

@hurremstein

7 yıl önce

Darkpassenger adlı kullanıcıya cevaben; mahkemede hiç kadın sanık olmaması şundandır; kadınlar aslında mahkemeden bağımsız çalışırlar. Bu mahkeme bildiğimiz mahkemelerden değildir. Kadınlar burada davada kurbanların dirençlerini çökertmek için üst yargı organının yararlandığı araçtırlar. Misal veriyorum avukat Huld'un yanında çalışan bakıcısı Leni gibi... Romandaki kadınlar kötü değildir ama ahlak dışıdır. Kadınlar da kanundan yanadır hatta yasak olmasına rağmen kendi gözlemlerini K. ile paylaşıp ona kanun yolunda eşlik etmek, yardım etmek isterler... Buradaki her şey birer simgedir, metafordur. Ancak K. Yaşadıklarını olduğu gibi alır, simgeleri göremez, ışığa gözü kördür. Ta ki ölmeden hemen öncesine kadar.. Tıpkı rahibin anlattığı taşralı adam gibi.

@kuzgunadam

8 yıl önce

7.8 / 10

Kitaba sadık kalabilmiş iyi uyarlanmış bir film kitap gibi film de harika

@ekopyen

8 yıl önce

8.4 / 10

Çok başarılı bir filmdi.

Yunus Emre Kültür Merkezi'nde de tiyatro oyununa gitmiştim; filmde de kendimi yine tiyatro salonunda hissettim. Aralarında daha doğrusu, sanki karşımda, benim için canlandırıyorlar imiş gibi.

Orson Welles'nin de izlemiş olduğum ilk filmi dolayısıyla; kendisinin sanırsam kadın gözlerine karşı "haklı" bulduğum özel bir ilgisi olduğunu fark ettim.

@darkpassenger

8 yıl önce

8.3 / 10

Joseph K. Bir çokları gibi hayata mahkum edilmiştir ama yalnızca bunun farkında olanlar suçludur, günlük işlerine devam ederler ve yaşarlar ama bilirler, içlerindeki o suçluluk duygusu bu mahkumiyetin verdiği huzursuzluktan gelir. Bir çokları böyle yaşamaya alışmıştır ama K. onlar gibi olmak istemez, onların bu zavallı durumu onu iğrendirir. Böylece başından beri sorgulamaktan kaçındığı bu durumu sona erdirmeye, bu sürüncede giden yaşamı ya tam özgürlükle ya da tam mahkumiyetle bitirmeye çalışır. Sonunda kendi kendinin sonunu getirir. İki adam onu ıssız ve kayalık bir araziye götürür ve kimin cellat olacağı konusunda kararsız bir şekilde K. nın kendisini öldürmesini umarlar ama K. bunu kabuk etmez, onu mahkum eden şeyin onun ölümünü üstlenmesini ister. K. nın bir nevi onları suçlama yöntemidir bu. Bu suçtan kaçınmaya çalışanların ve onlara yardım eden kadınların filmdeki rolü ise tabiki sekstir. Film boyunca Joseph ona yardım etmek iste
... Devamı
Joseph K. Bir çokları gibi hayata mahkum edilmiştir ama yalnızca bunun farkında olanlar suçludur, günlük işlerine devam ederler ve yaşarlar ama bilirler, içlerindeki o suçluluk duygusu bu mahkumiyetin verdiği huzursuzluktan gelir. Bir çokları böyle yaşamaya alışmıştır ama K. onlar gibi olmak istemez, onların bu zavallı durumu onu iğrendirir. Böylece başından beri sorgulamaktan kaçındığı bu durumu sona erdirmeye, bu sürüncede giden yaşamı ya tam özgürlükle ya da tam mahkumiyetle bitirmeye çalışır. Sonunda kendi kendinin sonunu getirir. İki adam onu ıssız ve kayalık bir araziye götürür ve kimin cellat olacağı konusunda kararsız bir şekilde K. nın kendisini öldürmesini umarlar ama K. bunu kabuk etmez, onu mahkum eden şeyin onun ölümünü üstlenmesini ister. K. nın bir nevi onları suçlama yöntemidir bu. Bu suçtan kaçınmaya çalışanların ve onlara yardım eden kadınların filmdeki rolü ise tabiki sekstir. Film boyunca Joseph ona yardım etmek isteyen tüm kadınları reddeder. Kafka bunun bir kurtuluş olmadığını öne sürer ama neden sanıkların hepsi erkektir? Neden kadın mahkum yoktur hiç?
A

@asistoli

10 yıl önce

kitapla birebir denecek kadar uyumlu az film vardır.sonu hariç, herşey hayal ettiğiniz gibi
SPOILER

Dava filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Dava filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Dava filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FILM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL