8.3

107 OY
PUAN VER
5

IMDb: 8.6 (44.776 OY)

KONUSU
17. yüzyıl Japonya’sında savaş yılları geride kalınca samuraylar da işsiz kalmıştır. Monarşik düzenin öğüttüğü Ronin’ler, barış zamanında birer posa olarak görülmekte ve birer birer harakiri yapmaktadırlar. Hatta açlık yüzünden onurlarından bile vazgeçip, otorite sahiplerinden para istemekte ve aksi ... Devamı
17. yüzyıl Japonya’sında savaş yılları geride kalınca samuraylar da işsiz kalmıştır. Monarşik düzenin öğüttüğü Ronin’ler, barış zamanında birer posa olarak görülmekte ve birer birer harakiri yapmaktadırlar. Hatta açlık yüzünden onurlarından bile vazgeçip, otorite sahiplerinden para istemekte ve aksi taktirde kapılarının önünde harakiri yapmakla tehdit etmektedirler. Böyle bir ortamda yine eski bir samuray olan Hanshiro, yerel bir lordun huzuruna çıkar ve seppuku töreni için izin ister...
Tatsuya Nakadai

Hanshiro T...

Akira Ishihama

Motome Chi...

Shima Iwashita

Miho Tsugumo

Tetsurō Tamba

Hikokuro O...

Masao Mishima

Tango Inaba

Ichirô Nakatani

Hayato Yazaki

Kei Satō

Masakazu

Yoshio Inaba

Jinai Chij...

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@philocine

1 ay önce

8.7 / 10

Muhteşem bir şahesermiş bu film. Bu kadar geç izlediğim için üzüldüm.
K

@kuzgunadam

7 ay önce

8.2 / 10

etkileyici bir film sıkılmadan kendini izlettiriyor ve japon kültürü ile ilgili pek çok şey öğretiyor. Bu arada her ne kadar tarihi çok daha eskiye de dayansa o yıllarda parmak arası terlik kullanıldığını görmek ilgi çekiciydi.

@kemalakdemir

1 yıl önce

10 / 10

Öncelikle şunu belirtmek isterim. Japon sinemasını akira kurosawa, mizaguçi ve kobayashi üzerinden ele alırsak gözümüze ilk filmin anlatılması çarpıyor. Son derece akıcı bir şekilde bir foya vermeden anlayışları var. Film hakkında birçok söyleyebiliriz. Samuray Onuru ve şerefini, ailesi için hiçe sayan bir adamın harakiri yapılmasından sonra, böyle bir onur var mı? Varsa nerede tartışması yapılan. Bir adamın lendi onuru ve ailesi için neler yapabileceğini anlatıyor eline sağlık kobayashi

@warriorpoet

1 yıl önce

Hepimiz Samuraylar üzerine bir şeyler duymuş, okumuş yada izlemişizdir. Fakat parçalanma döneminde işler pekte öyle olmamış. Tıpkı bütün dünya tarihinde olduğu gibi gerçek kahramanların üzeri kapatılmaya çalışılmış. Film bu konuda güzel bir örnekti. Ve ben son sözü onurlu bir savaşıya bırakıyorum. Bütün saygımla...

Kuşkucu dimağlar kendi uğursuzluklarına davet çıkartırlar.

@carpathia

6 yıl önce

8.8 / 10

Konusu 16.yüzyıl japon feodal sistemine getirdiği eleştiriyi samurayların onur kavramının bir yanılgıdan ibaret olgusuyla anlatmaktadır.Günümüzde ve geçmişte olduğu gibi sistemin sahtekarlığı,ahlaktan yoksunluğu toplumsal açıdan zengin-fakir ayrımına göre işlemektedir.Filmin bu denli kült olması bu zamanda ve geçmiş zamanda ister onur kavramı,ister din kavramı (ör: tayyip ve dinci oluşu) her sistemin arkasında onu yöneten faşist bir güç olmasını rahatlıkla ifade etmesidir.Sonuç itibariyle japon sinemasının gösterişli yanına değil,eleştirel yanına daha yakındır
I

@itsatwap

8 yıl önce

8 / 10

bu kadar geç izlediğime pişman oldum açıkçası. başta yönetmenlik olmak üzere, ki gerçekten çok başarılı, bir filmi film yapan her konuda bu kadar üst düzeyde oluşu, japon sinemasının adeta tüm dünyaya "nasıl film çekilir" dersi vermesi gibi bir şey. beni çok etkileyen ve favorilerim arasında yerini alan bir film oldu seppuku. masaki kobayashi'ye saygılarımla.

@princhard

8 yıl önce

9 / 10

Artık Masaki Kobayashi gibi yeteneği ile namusunu aynı eserde seferber edebilen sanatçılarımız yok sevgili sinema dostları. Yaşadığı dönemde, sahip olduğu kabiliyetler ile piyasanın en çok para kazanan yönetmeni olup, stüdyo talepleri doğrultusunda sözde filmler çekerek popülaritesini sağlam kazığa bağlama imkanı varken, 330 yıl önce beceri ile örtbas edilen bir gerçeği halen inkar itmekte ısrar eden bir toplumun yüzüne vurma cesaretini gösterebilen ve sorumluluk bilinci ile, hasıraltı edilen hakikati kültürel bilince unutturulamayacak bir biçimde kazıyan bir kişi ne kadar övülse de yeterli olmayacaktır. Godard, film çekmeye başladığı yılları anlatırken, o zamanlar bir fark yaratacaklarına, yanlış giden bir şeyleri değiştirme güçleri olduğuna ve daha iyi bir topluma ulaşma amacında sinemanın gücüne inandıkları bir dönemden bahseder. Böyle bir inancın, ne kadar kötümser ya da karamsar bir sonla nihayete erse de, Seppuku filminde olduğu k
... Devamı
Artık Masaki Kobayashi gibi yeteneği ile namusunu aynı eserde seferber edebilen sanatçılarımız yok sevgili sinema dostları. Yaşadığı dönemde, sahip olduğu kabiliyetler ile piyasanın en çok para kazanan yönetmeni olup, stüdyo talepleri doğrultusunda sözde filmler çekerek popülaritesini sağlam kazığa bağlama imkanı varken, 330 yıl önce beceri ile örtbas edilen bir gerçeği halen inkar itmekte ısrar eden bir toplumun yüzüne vurma cesaretini gösterebilen ve sorumluluk bilinci ile, hasıraltı edilen hakikati kültürel bilince unutturulamayacak bir biçimde kazıyan bir kişi ne kadar övülse de yeterli olmayacaktır. Godard, film çekmeye başladığı yılları anlatırken, o zamanlar bir fark yaratacaklarına, yanlış giden bir şeyleri değiştirme güçleri olduğuna ve daha iyi bir topluma ulaşma amacında sinemanın gücüne inandıkları bir dönemden bahseder. Böyle bir inancın, ne kadar kötümser ya da karamsar bir sonla nihayete erse de, Seppuku filminde olduğu kadar güçlü bir biçimde ortaya konduğu başka bir eser bilmiyorum. Toplum için Sanat yapanları incelersek, tabuları korkusuzca ve tekrar tesis edilemeyecek derecede yıkıma uğratan bir çaba ortaya koymak için nasıl gözüpek bir uğraş verdiklerini görebiliriz. Hiyerarşik toplum düzeninin meşruiyetini koruyan manevi değerlerin, aslında hakim güçlerin maddi çıkarlarının, süreklilik prensibi ile yüzyıllar boyunca kesintiye uğramadan korunması amacı ile kullanılan aldatıcı bir görünüşten ibaret olduğunu anlatabilmek, sağlam bir cesaret ve ileri düzeyde sanatsal yetkinlik gerektirir. Hepimiz, Samuray Düsturunun az ya da çok hayranıyızdır. Bu sınıfa dahil olan savaşçılar, bizim için en üst düzeyde saygıdeğer bulunur. Çünkü onlar ilkelidir ve bu ilkelerinden taviz vermektense, en acılı yolla da olsa ölümü tercih ederler. Filmde ise savaş döneminde, güçlüler tarafından kullanıldıktan sonra, arzuladıkları amaçlarına ulaşıp istedikleri düzeni kurmalarının sonucu olarak barış ilan etmelerinin ardından, kaderine terk edilen, işsiz ve amaçsız olarak sokağa atılan eski samuray, yeni ronin karakterimiz, filmin geçtiği dönemdeki Samuray Ahlakı'na göre en şerefsiz ve horgörüye layık mahluk iken, hikayesini anlattıkça bu ahlakın var olmasının nedeni olan maddi güç ilişkilerini tek tek deşifre etmekle kalmaz, Klanın en nitelikli üç savaşçısını da birebir dövüşlerde alt ederek, ölmekten beter eder. Çünkü mücadele ettiği okullu yiğitlerde olmayan niteliklere sahiptir: Çok uzun yıllar önce de olsa savaş görmüştür ve mücadelenin içinden gelmiştir. Kaybedecek bir şeyi kalmamıştır, bunun nedeni de yaşamına anlam katan her insanı, sistemin bekçilerinin çıkarlarına kurban vermiş olmasıdır ve bilir ki kılıç yalnızca kesmez, aynı zamanda saplanabilir veya hasım kılıcı ikiye ayırabilir. Sonunda, Klanın atalarının şerefini iki paralık eder ve karşılığında kendini feda ederek tüm insanlığın onurunu kurtarır. Resmi kayıtlarda yaptığı fedakarlığın yok sayılması ve mücadelesinin sanki hiç varolmamış gibi halktan saklanmasının bir önemi yoktur, çünkü yüzyıllar sonra da olsa, hikayesini anlatacak birileri olacaktır. Yanlış hayat doğru yaşanmaz ve yine maddi koşullar gereği, bugünün efendileri yarın hangi konumda olacaklarından asla emin olamazlar. Filmin çekildiği yıl ile olayların geçtiği zaman arasındaki 300 yılda, biz izleyiciler biliyoruz ki, filmdeki egemen feodal güçler, imparatorluğun kurulma sürecinde tasfiye edildiler. İmparatora da sonra ne olduğunu biliyoruz. Filmin karamsar finali ile eserin yalnızca çekilmiş ve gösterilmiş olmasının sunduğu iyimserlik arasındaki diyalektik gerilim, bizim sanat aracılığı ile aldığımız hazzın ve yaşadığımız aydınlanmanın da bir nevi panoramasıdır. Filmin başında ve sonunda aynı açılardan bize gösterilen, klanın atalarını ve geleneklerini temsil eden zırh karşısındaki taban tabana zıt izlenimlerimiz de, iki saatlik bir gösterim sonucunda, bu yeni farkındalığımızın izini taşır.
M

@mbaran

9 yıl önce

7 / 10

Filmin müziklerinin de gelecekteki pek çok filmi etkilediğini söylemekte fayda var.

@nimama

10 yıl önce

Düello sahnesi tekrar tekrar izlenesi...
SPOILER

Harakiri filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Harakiri filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Harakiri filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL