Dracula: Başlangıç

(2014)

Dracula Untold

Film 1 Saat 32 Dk. Aksiyon, Dram ABD, Japonya 3 Ekim 2014

4.1

133 OY
PUAN VER
5

Imdb: 6.2 (206.518 OY)

KONUSU
15.yy’da Transilvanya toprakları III. Vlad ve eşi Mirenanın yönetimi altındadır. Ülkelerini gitgide büyüyen Osmanlı tehdidine karşı ezdirmeden, barış içerisinde yaşatmak isterken beklenmedik bir tehdit ile karşılaşacaklardır. Zira Osmanlı İmparatoru Sultan II. Mehmed, Eflaktan Vladın oğlu Ingerasın ... Devamı
15.yy’da Transilvanya toprakları III. Vlad ve eşi Mirenanın yönetimi altındadır. Ülkelerini gitgide büyüyen Osmanlı tehdidine karşı ezdirmeden, barış içerisinde yaşatmak isterken beklenmedik bir tehdit ile karşılaşacaklardır. Zira Osmanlı İmparatoru Sultan II. Mehmed, Eflaktan Vladın oğlu Ingerasın da aralarında olduğu 1000 erkek çocuğun alınarak Osmanlı ordusunda asker olmalarını ister.

Vlad hayati bir karar aşamasına gelir. Ya oğlunu ve halkını sultana verecektir veya Türkleri yenmek için bir canavardan destek alarak, ruhunu şeytana satacaktır... Broken Tooth dağında pazarlık yaptığı şeytan ona hiçbir insanoğlunda olmayan bir gücü bahşedecektir ama o günden sonra Vlad’ın insan kanına olan susuzluğu doymak bilmeyecektir...

Dracula, gerçek bir efsane olan "Vlad the Impaler"ın hikayesini odaklanarak Drakula’nın ve vampir mitolojisinin köklerine iniyor. Dracula’nın anlatılmamış hikayesine odaklanılan bu epik-aksiyon filminin yönetmenliğini Gary Shore gerçekleştirirken başrolde Luke Evans yer alıyor.

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar
A

@anasumiobalatu

5 yıl önce

Film leş gibi. İzlerken sürekli güldüm. Dracula sevimli bir aile babası olarak resmedilmiş. Fatih Sultan Mehmet de en az Jay z kadar brown. Oyuncuların Türkçelerini dinlerken ben bile anlamadım. Rezalet film ama gülmek için izlenir.

@rinustalarin

9 yıl önce

1 / 10

Bakın müthiş görselliği, oldukça başarılı müzikleri geçerekten, direk ölü senaryoya ve mantıkla ilgisi olmayan şeylere gelmek istiyorum... desem de inanmayın çünkü size milenyumun sırrını açıklamaya geldim.

Bundan 562 sene önce İstanbul'u fetheden ve tarih kitaplarına adını Fatih Sultan Mehmet olarak yazdıran kişi aslında bendim. Halkım üzülmesin diye kılığına girdim sultanımızın.

Ulan bir de filmde garibanlar Türkçe konuşmaya çalışmışlar. 70.000.000 doları çarçur etmişsiniz zaten. Bari birkaç bin dolar daha harcasaydınız da, ingilizce-arapça karma aksanıyla Türkçe diyaloglar dinlemek zorunda kalmazdık. Uçak biletimi alaydınız bedavaya bile gelirdim. Bu rezillik ne.

3/100

Not 1: Puanı Dracula'nın 3 gün muhabbeti anısına vermek istedim.

Not 2: Filmde Türk düşmanlığı falan da yok. Resmen CAHİLLİK var. Tamam spin-off yaptınız anladık da, ya bari tarihle de azıcık ucundan tutarlı olsun.

@longestday

9 yıl önce

1 / 10

filmde türk düşmanlıgı falan yok, o kadar eziklik psikolojisiyle senaryosu oluşturulmuş olacak ki ’biz türkleri ancak dünya dışı varlıklar, dünya dışı güçler ile yenebiliriz’ mantıgıyla bir film çekilmiş.

filmde bir çok mantık hatası var, görsellik iyi.

filmin sonuna da reenkarnasyon, paralel evren falan fistan uyduruk bir son yaparak ikinci filme kapı bırakmışlar.

o filmde de iran’ı falan feteder artık dracula abimiz.

@noumena

9 yıl önce

1.6 / 10

Zarar ziyan bir film olmuş açıkçası. Adı çok afilli ancak iğrenç bir biçimde işlemişler. Sultandan korktuğu için vampir abisine sığınıyor Vlad. Oysa ki tarihte yer etmiş kişiliği doğru dürüst anlatabilirlerdi böyle tek başına orduyu yıkmana, efektlere ve saçma eklemelere gerek yoktu. Türk düşmanlığı yapıldığını da düşünmüyorum bu filmde. Tamamen çoluğa çocuğa hitap eden bir film yapmak istemişler. Başarmışlarda..

İlginç bir detay vermem gerekirse zamunda da (Bulgar torrent sitesi) bu film en fazla indirilen filmlerden birisiydi belki de birincisiydi pek hatırlamıyorum. Gerçektende Balkan’larda ki kimselerin Türklere sıcak bakmadığı kesin sanırım..

@cruachan

9 yıl önce

6.5 / 10

Tarafsız gözde baksam bile basit bir film olmuş neyi eleştirdiği filan beni ilgilendirmiyor ama tarih bilgilerinin çokta iyi olduğu söylenemez ama bu filmin filimadamında bu kadar düşük puan almasıda Türkleri eleştirdiği içindir buda bir gerçek.
A

@anathema

9 yıl önce

"Türkleri yanlış göstermişler, Türkleri karalamışlar, aslında olaylar böyle olmadı, II. Mehmet aslında iyi bir sultandır, Osmanlı da imparatorluk değildir Devlet-i Aliyye-i Osmaniyye'dir, Dracula da zaten Türktür"

@airking

10 yıl önce

4.7 / 10

Film olarak bakarsak eh işte diyebiliriz. Gerçeği yansıtmamış, öyle olmamıştı böyle olmuştu gibi muhabbetlere girmek istemiyorum. Bu film sinema dünyasında ki senaryo kısırlığının bir ürünüdür. Değişik bir şeyler yapmaya çalışmışlar. Olmamış ama milyonuncu kez ajan bilmem ne filmi çekmekten iyidir bence. Değişik bir şeyler izledik.

Türklere, Osmanlı'ya hakaret vs. diye bakmayın lütfen. Bizim sinemamızda Kahpe Bizans diye bir şey var ki hakaretin babasıdır o açıdan bakacaksak.

Çerezlik bir vampir filmi olarak düşünenler izlesin. Milliyetçi duygularla izleyip gaza gelcekseniz hiç izlemeyin. :D

55/100

@eski_takvim

10 yıl önce

1 / 10

Yönetmenin tarihi bilgiden yoksun olmasının ötesinde kasti davrandığı çok aşikar. Sadece bir Türk antipatisi değil açık bir Islamophia da var.

Tarihe cani olarak geçmiş bir şahsiyeti neredeyse Hz. İsa ile acı yarıştıracak kadar çilekeş göstermeye çalışmak çok meşakkatli olmuş olacak ki saçmalamada zirve yapmışlar.

Bence zaman kaybı, karantiya yolladım gitti...

@hopelives

10 yıl önce

1 / 10

Dracula hikayesine az çok hakim biri olarak, bir de Luke Evans'a duyduğum sempatiden dolayı, bile bile lades diyerek, sırf meraktan izledim. Bu film hakkında yorum yapmak da en az filmi izlemek adar vakit kaybı. Son zamanların en balon filmlerinden birisi.

@yorgun_nihilist

10 yıl önce

3.5 / 10

Biz bir de Battal Gazileri, Fatih'in fedaisi Kara Muratları yerden yere vururduk da saçma bulup eleştirirdik bu filmi görünce bir kat daha arttı saygım o filmlere.

Vlan'ın karısı Mirena 500 metreden kuleden yere çakıldı hala konuşuyor kanımı iç bilmem ne. Adamların bildiğin ordusu filan yok üç beş çapulcu diyeceğim moda tabiriyle çapulculara ayıp olacak. Fatih'in kanını içerek, yarasa sürüsüne yeniçerileri yem ederek herhalde ordularının yapamadığını yapıp kendinlerini yüzyıllara sonra tatmin etmek istemişler. Ayrıca Osmanlı askerlerinin nerdeyse tamamı esmer kişilerden seçilmiş, adamlar ciddi ciddi Osmanlıyı,Türkleri arap filan sanıyorlar.

@toreador34

10 yıl önce

Adamlar Türkçe konuşuyo ama onlara da Türkçe alt yazı gerekiyo. Uyduruk hallediceklerine bizden cast yapsalarmış keşke.

Osmanlıya v.s. ettikleri ithamlar falan zerre umrumda değil. Vlad Tepeş tabiki melek değil ama filmdeki ithamların bir kısmında haksız da değiller. Bunu tarihi bir film olarak algılamak düpedüz saçmalık zaten. Belgesel değil sinema filmi bu. Yani kurgu. Yani vampir edebiyatına, vampir konulu sinemaya ilgi duyanları tatmin etmek için hazırlanmış bir düzmece. Dolayısıyla bir şey öğretmek kaygısı ve amacı olamaz. Öyle bir iddiası da yok. Kurgu olduğu için abartılmasından, değiştirilmesinden, çarpıtılmasından daha doğal bişey de olamaz. Öte yandan öyle bir amaç olsa bile; yazılmış, bilinen, olmuş-bitmiş tarihi değiştiremez.

Efektlerin durumuna, bahsedilen mantık hatalarına katılıyorum. Pek te iç açıcı değiller.

Sevmediğim bir diğer konu vampirlerin canavar olarak lanse edilmesi, o şekilde modellenmesi/gösterilmesi v.s.
... Devamı
Adamlar Türkçe konuşuyo ama onlara da Türkçe alt yazı gerekiyo. Uyduruk hallediceklerine bizden cast yapsalarmış keşke.

Osmanlıya v.s. ettikleri ithamlar falan zerre umrumda değil. Vlad Tepeş tabiki melek değil ama filmdeki ithamların bir kısmında haksız da değiller. Bunu tarihi bir film olarak algılamak düpedüz saçmalık zaten. Belgesel değil sinema filmi bu. Yani kurgu. Yani vampir edebiyatına, vampir konulu sinemaya ilgi duyanları tatmin etmek için hazırlanmış bir düzmece. Dolayısıyla bir şey öğretmek kaygısı ve amacı olamaz. Öyle bir iddiası da yok. Kurgu olduğu için abartılmasından, değiştirilmesinden, çarpıtılmasından daha doğal bişey de olamaz. Öte yandan öyle bir amaç olsa bile; yazılmış, bilinen, olmuş-bitmiş tarihi değiştiremez.

Efektlerin durumuna, bahsedilen mantık hatalarına katılıyorum. Pek te iç açıcı değiller.

Sevmediğim bir diğer konu vampirlerin canavar olarak lanse edilmesi, o şekilde modellenmesi/gösterilmesi v.s. Bu da o filmlerden.

Bunu sadece bir film olarak görüp, gereksiz yere milli meseleye çevirmeyecek aksiyon ve savaş severleri tatmin edebilir.

Bu filmi izlerken bir gerçekteki FSM ve Vlad bir de filmdeki FSM ve Vlad olarak düşünün. Gerçeği unutup sadece film olarak algılayın ve izlemeye başlayın.

Spoilerda da bikaç bişey anlattım dileyen okusun.

Filmde Vlad zaten kral birine yaranması v.s. gerekmiyo. Tek derdi halkını güvende tutmak. Bu da gerçek dışı. O açıdan Macar kralını falan karıştırmanıza gerek yok, çünkü filmde öyle bişey yok. FSM gerçekte o şekilde ölmedi şuan İstanbulda yaşıyorum ama filmde İstanbulun fethinden önce öldü misal. Buna bakarak da filmi tarihsel açıdan ciddiye almamanız gerekiyo.

Adamın özgürlüğünü, hayatını, ruhunu ortaya koymasına rağmen karşılaştığı vefasızlık ve kalleşliğe üzüldüm. Tek başına binlere dalmış onları korumak için. Bunlar adamı ateşe veriyolar. Sonra adam onları ölümden döndürüp gücünü paylaşıyo, onlara tekrar hayat ve üstün güçler bahşediyo, bunlar "ver çocuğu bi kıtlayalım, bi ısırık alalım çok güzel koktu" diyolar. Ayıptır, yazıktır...

Filmin sonuna bakarsak; Vlad yakayı ele verdiği efendisine hizmet etmek zorunda kalacak. Hatırlarsanız "Bir gün seni, bana hizmet etmek için çağıracağım." demişti reyiz. Bi yandan da Mina ile uğraşacak Vlad. Let the game begin...

@rippin

10 yıl önce

1 / 10

seyretme!!!!

@amip

10 yıl önce

1 / 10

Bu kadar dipte,kötü bir film en son ne zaman izledim hatırlamıyorum,muhtemelen izlediğim en kötü film.Senaryo görsellik falan berbat.Oysa fragmanı izlerken ne kadar da güzeldi,keşke sadece fragman kadar kısa,kısa film olsaydı. Filmi izlerken o kadar çoook mantık hatası farkettim ki hepsini hatırlayabilmem için not almam gerekirdi, en basit görünenlerden bir tanesi: dracula yı ateşe veriyolar adam içerden eli kolu yanmış derisi kalmamış çıkıyor ama ne hikmetse kıyafetleri hiç yanmamış falan..

@kalihoraa

10 yıl önce

fragmanlarda vadedilen o görsellik o ihtişam yoktu ki bu benim için hayal kırıklığıyıdı. "osmanlı torunuyuz kanımıza dokanıyor" filan gibi şeyler söyleyemem aksine filmde bahsedilmesi hoşuma gitti. istanbul'un fethinden önceki bi zamandan (1442'den) bahsediyor olmaları ise ayrı güzel ki bu detaya dikkat edebilirseniz tarihi bi film olark yargılamazsınız. bi de beklentinizi yüksek tutmazsanız gerçekten eğlenebilir hatta filmi beğenebilirsiniz bile.

@serkanaydemir

10 yıl önce

5.1 / 10

Kötü film kötü senaryo kötü bir son. Film beklenileni neredeyse her açıdan karşılamıyor. Ha bir de sırf Osmanlı'yı kötülüyor diye (ki adamlar yani Avrupa kendi açılarından bakınca haklılar) filmi kötüleyenlerin de zihniyetine küfürler küfürler, çünkü düşünmek bu gibi tiplerde faşizmdir.

P: 5
SPOILER

Dracula: Başlangıç filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Dracula: Başlangıç filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Dracula: Başlangıç filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL